Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
TVA la incasare - topic 2013 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


TVA la incasare - topic 2013


55 replies to this topic

#1 Florinita

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Postat 04 January 2013 - 01:55 PM

Firma aplica TVA la incasare, TVA lunar.
Emitem facturi si catre persoane fizice, cu livrarea prin societati de curierat sau posta, cu incasarea rambursului direct in contul bancar ( posta sau soc. de curierat, dupa incasarea rambursului de la destinatar, ne vireaza banii in cont).
Sunt situatii frecvente cand banii ne intra in cont in luna urmatoare cea a emiterii facturii.
In acest caz, clienti persoane fizice, aplicam TVA la incasare, respectiv colectam tva in momentul incasarii ( dar nu mia tarziu de 90 zile..) asa cum facem in cazul beneficiarilor persoane juridice?
Eu am inteles din legislatie ca nu se face deosebire de tipul beneficarului. Daca aplici TVA la incasare, aplici regula de colectare a tva pentru toti beneficiarii tai. La fel si pentru furnizorii tai (indiferent daca acestia sunt sau nu in sistem, nu poti deduce tva decat la data platii).
Opinia mea este ca aplicam TVA la incasare inclusiv pentru clienti persoane fizice.
Va rog sa ma ajutati si sa imi spuneti daca este corect sa colectez tva in momentul incasarii si pentru clienti persoane fizice..

Multumesc,

Flori Dobrica



#2 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2013 - 11:11 PM

da , aplici tva la incasare si pentru acele persoane fizice.




#3 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 05 January 2013 - 02:01 AM

La vanzarile cu amanuntul, unde am Z-ul ca si doc.de inregistrat si am si cu 9% si cu 24, si cu numerar, si cu card...
Iar uneori mai apare si cate o factura la bon.

De unde dumnezeu sa stiu cat este 4428.9%, cat este 4428.24%, cat 4427.9% si cat 4427.24% ?????
Adica de unde sa stiu cat s-a incasat pe card cu 9% ? Trebuie sa inregistrez pe cote, altfel nu pot face decontul pe cote.

Cum veti inregistra? Eu cred ca voi considera toate vanzarile pe bon fiscal ca fiind cu tva normal (doar 4427).



#4 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 07 January 2013 - 10:33 AM

Vezi postareamgabi, la 05 January 2013 - 02:01 AM, a spus:

La vanzarile cu amanuntul, unde am Z-ul ca si doc.de inregistrat si am si cu 9% si cu 24, si cu numerar, si cu card...
Iar uneori mai apare si cate o factura la bon.

De unde dumnezeu sa stiu cat este 4428.9%, cat este 4428.24%, cat 4427.9% si cat 4427.24% ?????
Adica de unde sa stiu cat s-a incasat pe card cu 9% ? Trebuie sa inregistrez pe cote, altfel nu pot face decontul pe cote.

Cum veti inregistra? Eu cred ca voi considera toate vanzarile pe bon fiscal ca fiind cu tva normal (doar 4427).

pai pana acum cum ai stiut cat era cu 9% cat era cu 24 % ??

Aceasta postare a fost editata de cosmin0304: 07 January 2013 - 10:34 AM




#5 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 07 January 2013 - 12:21 PM

In Z imi apare total vanzari cu 9% si total vanzari cu 24% , indiferent de modalitatea de plata.

Nu apar separat pe tipuri de plata (cash, card,tichete etc.)
Contarile le faceam pe 411 (vanzarile pe cote) si inchideam prin 5311,5125 ...etc.

Acum chiar si contarea pe 5125 cam incurca lucrurile, pentru ca imi inchide 411 si este putin peste mana sa scoti exigibilul din 5121=5125. Altfel spus ar trebui sa "leg" 5121=5125 de un Z (daca pot deduce din extras asta!) sau de o factura.



#6 RobertR

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 07 January 2013 - 04:52 PM

Buna ziua,
Daca plata se face pe baza de proforma prin banca si apoi emit factura care sa contina valoarea platita, mai este necesar sa specific pe factura "Tva la incasare"?
Trebuie mentionat ceva pe factura care sa specifice ca plata a fost facuta in avans sau trebuie facuta vreo alta formalitate?
Multumesc!



#7 svaiter

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:tulcea

Postat 09 January 2013 - 08:27 PM

Si la cumparari, si la vinzari zice ca facturile neachitate integral se reiau si in
jurnalele din luna urmatoare.
Dar nicaieri nu spune daca se trece valoarea initiala a facturii sau numai ce a ramas de incasat.



#8 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 10 January 2013 - 11:19 PM

La rubricile total factura,baza si tva se trec valorile din factura (initiale).
La rubricile de neexigibil se preiau baza si tva neexigibl ramase (neincasat/neplatit).. adica sumele nestinse.



#9 svaiter

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:tulcea

Postat 12 January 2013 - 06:01 PM

Multumesc de raspuns, il banuiam dar se pierde pe undeva corelatiile dintre
valoarea initiala, ce s-a platit pe parcurs si ce a ramas de plata.
Ptr. ca la plati se trece doar ce s-a platit in luna curenta.
Chiar daca iese prea stufos, ma gindesc sa introduc si o coloana cu :"Total plati pina la data de:"



#10 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 13 January 2013 - 12:09 PM

Vezi postareaRobertR, la 07 January 2013 - 04:52 PM, a spus:

Daca plata se face pe baza de proforma prin banca si apoi emit factura care sa contina valoarea platita, mai este necesar sa specific pe factura "Tva la incasare"?
Factura nu trebuie sa contina mentiunea „TVA la incasare”
Proiect Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Codul fiscal
Norme metodologice:
16.2. (19) Livrarile de bunuri/prestarile de servicii a caror contravaloare este incasata partial sau total cu numerar de catre persoana eligibila pentru aplicarea sistemului TVA la incasare de la alte categorii de beneficiari decat cele prevazute la art. 134.2 alin. (6) lit. d) din Codul fiscal, nu sunt excluse de la aplicarea sistemului TVA la incasare. Nu sunt considerate incasari/plati in numerar sumele in numerar depuse de beneficiar direct in contul bancar al furnizorului/prestatorului.
In cazul incasarii in numerar a contravalorii facturii, in sensul art. 134.2 alin. (6) lit. d) din Codul fiscal, furnizorul/ prestatorul care este obligat la aplicarea sistemului TVA la incasare, exclude de la aplicarea sistemului TVA la incasare acele sume dintr-o factura care sunt incasate in numerar pana in ziua emiterii facturii, inclusiv, de la beneficiari persoane juridice, persoane fizice inregistrate in scopuri de TVA, persoane fizice autorizate, liber profesionisti si asocieri fara personalitate juridical.
Pentru sumele neachitate pana la data emiterii facturii, furnizorul/prestatorul aplica sistemul TVA la incasare si inscrie mentiunea prevazuta la art. 155 alin. (19) lit. p) din Codul fiscal, cu exceptia situatiei in care livrarea/prestarea se incadreaza in alta categorie exceptata prevazuta la art. 134.2 alin. (6) din Codul fiscal.



#11 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 14 January 2013 - 01:25 PM

Oare o fi voie sa-ti faci o stampila mica pe care scrie "tva la incasare", astfel incat sa o pui, dupa caz, pe toata factura sau numai pe pozitiile la care se aplica ?



#12 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 14 January 2013 - 03:16 PM

azi dau numai de intrebari fara raspuns (cert)

O firma emite mai multe facturi catre un client, acesta plateste intotdeauna prin banca, da' ... mai rar
Cum intervine exigibilitatea, in urmatoarele cazuri.

a) Clientul plateste "la gramada" mai multe din facturile existente, fara sa specifice care anume
- se considera incasarile in ordinea vechimii emiterii, facturile respective devenind exigibile
e corect ?
(sper ca da)

b) Clientul plateste una sau mai multe facturi specificand clar pe care din ele, insa acestea nu sunt din cele mai vechi restante.
- facturile cu vechime devin exigibile in baza depasirii celor 90 zile, iar cele mai recente devin exigibile in baza incasarii lor.
e corect ?
(Cre'ca da si uite asa is bun de plata pe toata linia, si nu mai am bani sa-mi platesc furnizoru sa deduc si io cates'ceva :wacko: )



#13 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 14 January 2013 - 05:57 PM

Exista un proiect la Anaf pentru clarificarea unor aspecte legate de sistemul "TVA la incasare".
Se "face vorbire" despre "imputatia legala a platii".

Vedeti Codul civil art.1503-1512 :

http://legeaz.net/no...ia-platii-plata



#14 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 January 2013 - 08:09 PM

Vezi postareavics, la 14 January 2013 - 01:25 PM, a spus:

Oare o fi voie sa-ti faci o stampila mica pe care scrie "tva la incasare", astfel incat sa o pui, dupa caz, pe toata factura sau numai pe pozitiile la care se aplica ?
da poti cu stampila

clientul tau va plati (tu vei incasa) in ordinea vechimii lor - cele din decembrie inainte de cele din ianuarie.
el va respecta aceeasi ordine de stingere nu cea care ii place doar ca sa poata sa-si deduca tva-ul .

Aceasta postare a fost editata de cosmin0304: 14 January 2013 - 08:14 PM




#15 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 14 January 2013 - 09:45 PM

Proiect Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Codul fiscal
Norme metodologice:
16.2.
(21) In scopul aplicarii prevederilor art. 134.2 alin. (3)-(8) din Codul fiscal, incasarile/platile se aloca dupa cum urmeaza:
c) pentru facturile emise pentru contravaloarea integrala a livarii de bunuri/prestarii de servicii, indiferent cand au fost emise, in lipsa unei indicatii din partea beneficiarului cu privire la platile efectuate, se aplica prevederile Codului civil cu privire la imputatia legala a platii.”

@ vics
a) da, prin incasarea “la gramada” le consideri achitate in ordinea vechimii lor si vezi daca incasarea nu cuprinde si Facturi din 2013-care trebuie sa apara in Jurnalul de vanzari, pentru care exigibilitatea intervine la data incasarii.
b) corect, incasarea “dedicata” unei Facturi este clara, analog si pentru plati.



#16 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 16 January 2013 - 03:48 PM

multumesc roxi, e clar acolo.

Totusi, cred ca va fi loc de "manevra", cea ce a sesizat cosmin.
Dedic plata unor facturi mai recente ca sa deduc tva-ul, de pe alea vechi oricum il deduc ca vor fi trecut 90 zile.
io am scapat de o grija si statul nu pierde asteptant, pt ca in acelasi timp l-am bagat la plata pe furnizor pt care intervine exigibilitatea pt cele vechi >90z cat si pt alea noi incasate.
Posibil sa existe si penalitati care sa mai diminueze avantul, da' astea nu-s tocmai uzuale printre cei mici.

Parca e prea la indemana manevra si nu tocmai corecta, tre sa fie vreo opreliste totusi



#17 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 16 January 2013 - 08:09 PM

Sigur ca exista oprelisti, nu e chiar asa simplu:
In primul rand, daca esti in sistemul “TVA la incasare”, nu deduci TVA-ul in cazul depasiri celor 90 de zile de la facturare, deoarece indiferent daca furnizorul tau este /nu este in sistemul “TVA la incasare” vei deduce TVA-ul doar la plata –partiala sau totala;
In al doilea rand, vei colecta TVA-ul la 90 de zile, sau la incasarea in numerar a facturii la data intocmirii (+ avans incasat inainte de facturare) doar daca ai inscrisa pe chitanta nr. Facurii incasate.
La incasarea/plata la gramada veti “stinge” la fel-aceleasi facturi, in ordinea vechimii – in functie de scadente, doar daca – indiferent sub ce forma este facuta incasarea/plata, nu sunt specificate facturile care se incaseaza/platesc; asa ca, mare atentie la termenele de scadenta, la prevederile contractuale(daca este prevazut avans,etc) si mai ales, la specificatiile de pe documentele de incasare/plata. Nu cred ca puteti “stinge” o facura neajunsa la scadenta (doar ca beneficiarul sa-si deduca TVA-ul la data platii) in detrimentul unei facturi vechi, cu scadenta depasita (pt. care furnizorul a colectat deja TVA-ul – sa zicem) daca nu aveti documente “beton” care sa justifice mentionarea acestei facturi pe documentul de incasare/plata – ma refer la incasarea/plata la “gramada” si exceptand numerarul; altfel, furnizorul risca sa ramana cu facturile mai vechi neincasate la nesfarsit, beneficiarul nefiind interesat sa le plateasca, mai ales daca sunt anterioare anului 2013 si si-a dedus TVA-ul.



#18 kalapis maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:

Postat 18 January 2013 - 08:48 AM

Buna ziua,
Tin contabilitate si la un magazin alimentar. Suntem incadrati cu Tva la incasare. Eu pana acum am inteles ca furnizorul chiar daca este sau nu cu tva la incasare la inregistrarea facturilor eu pun bifa cu tva la incasare. Toate facturile le platim de pe o saptamana pe alta in numerar..
La facturile de utilitati pe care le platim la termen dar prin banca, tot pun bifa?

Notele contabile mi le genereaza programul( Saga).

Sper ca nu o sa fac nici o greseala, pentru ca si asa sunt novice in aceasta meserie si schimbarea asta m-a cam dat peste cap. Tot ma gandesc sa nu fac vreo greseala! :(



#19 kalapis maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:

Postat 18 January 2013 - 10:06 AM

As mai vrea sa va intreb , am inteles ca daca se plateste pe loc o factura nu se mai pune bifa de tva la incasare. Dar eu vroiam sa va intreb daca e vreo problema daca toturi bun bifa de tva la incasare cu toate ca este platita pe loc? Se fac doar niste note contabile in plus nu-i asa? Pentru ca eu nu primesc tot timpul si facturile si chitantele in aceeasi zi si atunci pentru a nu face o greseala trec la toate bifa si gata.
E ok?



#20 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 18 January 2013 - 10:46 AM

fiind in sistem "la incasare", ca sa n-aveti nicio grija, puneti bifa la toate facturile, inclusiv la cele de iesire. e in regula chiar daca, uneori, e o nota contabila in plus.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL