Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Folosire servicii prestate de freelanceri - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Folosire servicii prestate de freelanceri

1 reply to this topic

#1 tsm80

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 22 April 2014 - 02:21 PM

Buna ziua!

Am urmatoarea problema: am un SRL (cu domeniul de activitate: realizare de software). As dori sa folosesc serviciile prestate de niste programatori freelanceri (de pe diverse site-uri de freelanceri, dar in special de pe oDesk); acesti programatori sunt din tari non-UE (in general Filipine, Pakistan, Bangladesh etc.). Contabila imi spune ca ar putea sa existe niste complicatii: in primul rand la sumele achitate pe oDesk ar trebui sa platesc 16% impozit (pentru veniturile obtinute din Romania de nerezidenti). Apoi, pentru a putea inregistra aceste plati ca si cheltuieli deductibile ar fi obligatorie existenta unui contract intre SRL-ul meu si oDesk (ceea ce oDesk nu ofera, ci doar niste simple facturi in care apare scris: programatorul X…tarif orar…numar ore lucrate…total platit). In plus ar trebui sa prezint tot felul de documente justificative din care sa reiasa necesitatea acestor servicii si care sa dovedeasca faptul ca munca a fost prestata intr-adevar. Se pare ca aceste opinii sunt bazate pe raspunsul scris primit de la ANAF in urma unei adrese trimisa de contabila cu privire la aceasta problema.

As dori totusi sa va cer opinia daca treaba sta intr-adevar asa si daca nu exista si alte posibilitati pentru un SRL de a folosi serviciile prestate de freelanceri fara a intampina obstacolele enumerate mai sus.

Va multumesc anticipat!



#2 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 26 April 2014 - 02:56 PM

Nu sunt eu expert in materie, sunt freelancer, deci de partea cealalta a baricadei, dar a trebuit sa ma lupt si eu cu sistemul prost informat, asa ca poate reusesc sa va lamuresc pe unele aspecte.
Personal, impozitul ala pt nerezidenti tare ma mir sa se aplice. Ai aici informatii, cred suficiente: http://www.mfinante....E%20NEREZIDENTI
Evident, mai de folos ar fi daca ati reproduce raspunsul acela in scris, in special detaliile referitoare la ce lege,/norma/punct/etc se aplica pt cazul sustinut in raspuns.

Tineti cont ca factura aia o primiti de la o companie, odesk in caz particular, nu de la prestator. Vi se factureaza niste servicii prestate de terti si un comision. Sunt destul de convins ca ODesk nu plateste impozit pe aceste venituri (poate pe cel din comisioane) si nu stiu zau cum ati putea sa rezolvati porblema dublei impuneri din moment ce factura vine de la ODesk si nu de la prestator, iar prestatorul in majoritatea cazurilor sigur va plati impozit.
O idee este ca, in baza contractului cu odesk, prestatorul sa va emita si el o factura, astfel fiind clar ca odesk este intermediar al platii, iar plata este pt servicile facturate de prestator.

O alta situatie poate fi la elance (cel putin) unde ei genereaza o factura din partea (in numele) prestatorului. Elance le permite acestora sa isi introduca datele pt facturare, dar nu ii obliga sa-si treaca forma de organizare sau datele juridice, deci puteti discuta cu prestatorul sa vedeti daca presteaza/factureaza ca pers fizica sau juridica, platitor de tva sau nu, daca plateste sau nu impozit in statul lui, toate astea ca sa evitati dubla impunere.

Odata lamurite aspectele de impozitare si eliminate cazurile de dubla impunere, raman cazurile unde platiti impozit.
Ce trebuie sa va "bucure" este faptul ca platiti doar 16% impozit si atat, comparativ cu cheltuielile care le-ati avea cu un angajat. Nu mai stiu la cat se ridica astea, dar bate undeva la 40-50% daca nu mai mult. Deci 16% e destul de "ieftin". Si eventual puteti filtra sa angajati doar freelanceri din tarile unde puteti evita dubla impunere.

Revenind, existenta acelui "contract" e oarecum prost privita (de dvs). ODesk va ofera niste servicii, in baza unei intelegeri, care are oarecum valoare de contract (nu de sine, dar face parte din contract, axplic acum). Contractul in sine il veti avea la fiecare "job", iar pe acela il puteti lista. Acolo sunt termenii contractului, doar ca-s pe engleza. Daca le trebe la anaf tradus, va puteti ocupa de acest aspect, dar va trebui sa listati si traduceti inclusiv agreement-urile care fac parte integranta din oricare contract odesk. (De care ziceam la inceputul paragrafului)

De asemenea, tineti cont ca atat odesk cat si alte platform iau comision, atat de la prestator cat si de la cumparator (srl-ul d-voasta). Comisionul platit de cumparator va intra direct pe cheltuieli si evident nu se va calcula impozit pe el (daca va fi cazul de asa ceva). Si nici nu se va plati impozit pe comisionul platit de prestator, care poate sau nu sa apara in factura dumneavoastra. Daca nu ma insel, apare in contract, deci daca e nevoie, se pot face calculele necesare in acest sens.

Cat priveste documentele justificative, le aveti mai pe toate pe site-uri, cele legate de munca: ce s-a prestat, cand -sa prestat, de catre cine, la ce pret. Aveti diverse report-uri, timelog-uri, timesheet-uri, etc. Acelea sunt documente justificative pt munca depusa.

Cat priveste deductibilitatea ... asta s-a tot discutat.

Eu personal am ales sa privesc lucrurile in mod simplist cand vine vorba de relatia cu statul. Ceea ce e in realitate aia o declar. Deoarece in acelasi birou de asistenta contribuabili gasesti doua sau mai mutle persoane care sa aibe opinii diferite asupra aceluiasi subiect, nu are sens sa te risti cu portite si interpretari.
Daca prinzi pe unul care priveste lucrurile altfel, eventual ajungi la tribunal si mare lucru nu castigi. Gandeste-te ca in astfel de cazuri, in functie de cand vine controlul si ce iti imputa, risti sa te oblige la plata retroactiva a impozitului si iti trage si o amenda, iar judecatorul, tu mic fiind, e foarte posibil sa nu suspende executarea platii, iar asta o sa iti bage o gaura in bugetul firmei de risti sa o bagi in faliment, si/sau sa iti execute silit anaf bunurile firmei si ale adminstratorului daca nu se acopera gaura.
Si asta pt ce, pt putinele cazuri de freelanceri pt care nu esti acoperit de dubla impunere, si inca pt o suma de 16% din factura fara comisioane, care, la ce tari ai enumerat, oricum o sa fie o valoare mica comparativa cu piata locala? Dar nu vreau eu sa judec, e doar parerea mea.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 26 April 2014 - 04:19 PM
emininare link site privat ! citeste regulamentul.







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL