Salt la continut


venituri din freelancing

internet venit freelancing
85 replies to this topic

#1 DelR91

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 27 August 2014 - 10:26 PM

Buna ziua

Am nevoie de un sfat din partea d-voastra, caci pana acum am intrebat atat cativa contabili, cat si la Anaf si n-a stiut nimeni sa ma lamureasca.

Eu prestez servicii pe un site de freelanceri pentru diferiti clienti din strainatate, site-ul isi ia comisionul lui si mie imi da restul. Contract nu pot incheia nici cu site-ul respectiv, nici cu clientii pentru ca nu am niciun fel de date despre ei. Eu vreau sa incep sa declar veniturile la finante, caci vor fi destul de mari.

Acum vine buba. Nimeni n-a stiut sa ma indrume. Se pot incadra veniturile astea ca venituri din activitati independente, respectiv din drepturi de autor? Este neaparat nevoie sa fii pfa sau alta forma de organizare juridica? Sau poti declara pur si simplu ca persoana fizica si sa platesti impozit? Si ce declaratii ar trebui sa depun?


Multumesc!



#2 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 28 August 2014 - 02:27 PM

o modalitate este depunerea Declaratiei 201 – Declaratie privind veniturile din strainatate, care se depune de catre persoanele fizice romane cu domiciliul in Romania, care au obtinut in anul trecut venituri din strainatate, din activitati independente sub forma drepturilor de proprietate intelectuala – incadrarea activitatatii freelancer
declaratia se depune pana la 25 mai pentru veniturile realizate in anul precedent, insotita de documentele justificative din care sa rezulte incasarea veniturilor- extrasele de cont respective; Anaf intocmeste declaratia de impunere a impozitului pe venit de plata si calculeaza din oficiu impozitul de sanatate- CASS; ptr. pensii- CAS trebuie depusa Declaratia 600 – privind venitul asigurat la sistemul public de pensii

Codul fiscal
ART. 40 Sfera de cuprindere a impozitului
(1) Impozitul prevazut in prezentul titlu, denumit in continuare impozit pe venit, se aplica urmatoarelor venituri:
a) in cazul persoanelor fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania, veniturilor obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei;




#3 DelR91

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 28 August 2014 - 03:18 PM

Multumesc frumos. Am reusit pana la urma sa sun la un numar de asistenta la Anaf si mi-au zis la fel. Dar ca trebuie inregistrare ca pfa. Nu se poate plati impozitul doar pe persoana fizica.



#4 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 10 September 2014 - 02:05 PM

1 la mana, ai grija sa nu le declari si in 200 si 201 ca vei plati impozit de doua ori.
2 la mana, in legea tocmai redata de Lexiroxi scrie clar "a) in cazul persoanelor fizice rezidente romane"
ori daca te inregistrezi ca si PFA, vei deveni/activac ca persoana juridica si vei obtine acele venituri ca si persoana juridica, adica PFA. Facturi vei emite ca PFA (in cazul clientilor din UE (te inregistrezi in scopuri de TVA), unde va intelegeti in acest sens), samd.
3 la mana, activitatea de freelancing (in contextul tau, si al meu), este dezvoltare software, care este o activitate profesionala si pe care, in calitate de freelancer, o facem in mod independent. Este deci o activitate independenta.

Concluzionand, te inregistrezi ca si PFA (ONRC, ANAF, CNAS), iti faci stampila, indicat e sa iti deschizi si cont bancar dedicat, te inregistrezi in scopuri de TVA (NU platitor de TVA, sunt 2 chestii diferite) pt ca siguri vei prinde clienti din UE care vor dori factura, si depui anual delaratia 200 impreuna cu 220, NU 201, lunar 394 VIES (cand ai facturi in UE, inclusiv achizitii), anual D600 (doar daca nu esti angajat), si anual 392B. Ti registru jurnal de incasari si plati si registru inventar, iti iei registrul unic de control, iti cauti un soft pt contabilitate in partida simpla ca sa iti faci si managuiesti facturile (cel putin, te ajuta si la registre si declaratii). Daca vrei, iti faci si semnatura digitala/electronica pt ca sa iti poti depune majoritatae declaratiilor de mai sus online.

Problema daca vrei sa optezi a ramane PF si sa mergi cu 201 si restul declaratiilor care majoritatea oricum is obligatorii, este ca nu vei avea cheltuieli deductible.
Practic, vei plati mai mult impozit astfel,d ecat ca si PFA. Inca o dovada ca 201 e pt capsunari & co, nu pt freelanceri.

bafta

Aceasta postare a fost editata de ciuly: 10 September 2014 - 02:10 PM




#5 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 26 September 2014 - 06:03 PM

Declaratia 201 nu ""e numai pentru capsunari & co""
http://www.finantear...larul%20201.pdf



#6 snowwhite007

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 27 November 2014 - 10:16 PM

Buna.

Ma intereseaza cum pot declara venituri din blog/site personal. La inceput din reclame google/ apoi posibili parteneri din ro (caz in care trebuie sa am dreptul de a inmana facuri)

Voi avea nevoie de un contabil?

Trebuie sa ma intregistrez ca firma? sau ca pfa? sau altceva?
Ce se intampla daca la inceput nu am venituri deloc si sunt inregistrata ca firma/pfa?

Aceasta postare a fost editata de snowwhite007: 27 November 2014 - 10:16 PM




#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12036 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2014 - 12:07 PM

ca persoana fizica, veniturile din Google Adsense sunt castiguri din strainatate, impozabile în România si se declara prin formularul 201.
aceasta declaratie (in 2 ex.) + situatia veniturilor care se ataseaza pentru a certifica veniturile de la Google Adsense, se depune personal la administratia financiara de care apartii pana in 25 mai a anului urmator celui in care ai obtinut castigurile respective (1 ex il primesti inapoi), sau se trimite prin posta - recomandata cu confirmare de primire + lista inventar - pe adresa administratiei financiare de care apartii, tot pana in 15 mai - data postei (1 ex al declaratiei il pastrezi si ii atasezi confirmarea si lista invebtar care va dovedi ca ai depus respectiva decl. si nu altceva)

atentie :
- la surse de venit, se declara “venituri comerciale”, bifand cu X casuta respectiva, iar in casuta “statul in care s-a realizat venitul” se trece IRLANDA pt. ca acolo are sediul subsidiarul Google care se ocupa cu reclamele pentru tarile lumii (in afara de SUA)
- pt. venituri, accesezi contul de Adsense si listezi veniturile pentru anul trecut, apoi faci o captura de ecran si o printezi pt ca ea trebuie atasata la declaratie + calculezi suma totala.
suma trebuie declarata in lei, la cursul mediu anual al BNR pt. valuta respectiva.



#8 zentosai

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 30 December 2014 - 02:11 PM

Buna ziua tuturor,

Pana acum m-am pregatit sa lucrez in web design. Din acest moment vreau sa lucrez cu site-ul (reclama). Banii de pe fiecare proiect castigat ii voi transfera intr-un cont payoneer si apoi sa retrag banii de la un bancomat din Romania. De asemeni doresc sa creez site-uri si sa le vand pe forumuri sau alte site-uri de specialitate. Banii de pe aceste site-uri vor ajunge intr-un cont de paypal, de acolo vor fi transferati in contul payoneer si mai apoi retrasi de la bancomat.

Nu am niciun fel de experienta in contabilitate si din acest motiv ma gandeam sa va intreb cum sa declar acesti bani si care e procesul ce trebuie urmat.

Va multumesc!



#9 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 14 January 2015 - 10:05 AM

Primul pas, daca nu l-ai facut deja, este sa iti faci PFA (Cod CAEN il cauti ca sa fie pe activitatea ta).

Dupa ce ai PFA-ul, iti faci stampila, deschizi un cont bancar pe numele lui. Optional treci telefonul si internetul pe PFA ca sa fie cheltuieli deductibile.

Iti cumperi registrul unic de control, registrul de evidenta fiscala (asta e de anul asta valabil), registrul jurnal si registrul inventar (nu sunt sigur daca au facut astia modificarea, dar e f probabil ca inca trebuie sa le snuruiesti, numerotezi si inregistrezi la ANAF registrele jurnal si inventar. Intrebi la ANAF).
Cel mai sigur, cauti ceva discutii pe tema PFA si vei gasi lista mai detaliata de ce iti trebuie si cum sa conduci contabilitatea in partida simpla.

Vei depune decl. 220 si 200 (asta de anul viitor) anual pt estimarea venitului din anul in curs si pt raportarea venitului din anul precedent. De acolo primesti decizia de impunere conform careia vei plati impozitul si sanatatea, respectiv decizia de regularizare, care iti vine in posta undeva prin toamna anului in cursul careia ai depus 200)
Daca nu esti angajat, depui si decl. 600 care e pt pensii. Si de acolo vei primi in acest caz o decizie de impunere.

Apoi anual depui 394 si 392B.

Lunar, daca e cazul, depui 390 VIES pt operatiunile intracomunitare (EU) pt luna precedenta. In mod special pt site-urile mentionate de tine nu pot sa ma pronunt. Te interesezi daca opereaza din EU sau nu, si faci facturile in consecinta (sau poate iti ofera ei suport pt facturare cum face elance.com)
Pt asta trebuie mai intai sa te inregistrezi in scopuri de TVA. Ai grija ca asta nu e acelasi lucru cu inregistrarea ca si platitor de TVA. Tu nu vrei sa fii platitor de TVA, deci ai grija cand te inregistrezi, sa bifezi corespunzator. Acest pas cu inregistrarea in scopuri de TVA o faci dupa ce ai deja PFA-ul.

Sper ca nu mi-a scapat nimic important.



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12036 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 January 2015 - 12:32 PM

multumim mult, @ciuly ! :wub:

de mare ajutor sunt sfaturile tale !



#11 Mirey123

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 01 April 2015 - 07:33 PM

Sunt si eu intr-o situatie extrem de complicata si as dori domnul Ciuly daca poate sa ma indrume corect in solutionarea acesteia sau orice persoana cu o luciditate de apreciat intrucat este o speta destul de complexa. Incerc cat se poate de pe scurt:
Detin un cont Paypal premier(nu bussiness) in care primesc bani de la o companie sub forma de mass payment(aceasta este tip comision,la afiliati,cadou,donatie), aceasta plata nu poate fi reversibila sau cerut refund intrucat paypal ma atentioneaza ca nu este o plata ptr. bunuri si servicii(deci nu se considera comert). Problema este urmatoarea:lucrez 90% cu un site al carui sediu se afla in Israel,10% cu un site aflat in Polonia,una din companii doreste 100 produse digitale si imi achita suma de 100 euro sa spunem, eu cheltuiesc ptr. acestea 95 euro, imi raman 5 euro dar primiti sub forma de cadou,deci retrag in banca ca persoana fizica rezidenta romana doar acei 5 euro si nu am ce deduce ca si cheltuieli.Tin sa mentionez ca lucrez exclusiv cu clienti din strainatate, obtin bani doar in cont Paypal sau skrill deci in afara tarii.Conform celor mentionate mai sus de domnul Ciuly, PFA este recomandat doar in cazul in care poti si vrei sa deduci anumite cheltuieli, eu nu am ce deduce si nici nu doresc, este mult mai simplu sa declar si sa platesc impozit doar ptr. ce scot in banca. Daca ar fi considerat comert electronic am vazut ca in declaratia 201 comertul este prevazut la sursa de venituri din strainatate. Care este modalitatea si termenul de declarare a acestor venituri, daca pot exercita acest tip de activitate si sa o incadrez la venituri din strainatate fara sa deschid PFA, si ce declaratii trebuie sa depun in cazul in care pot opta ptr. 201 si 600(intrucat nu sunt angajat momentan). Deasemenea daca este un plafon ptr. care nu mai pot obtine venituri ca Persoana fizica si trebuie sa ma inregistrez in scopuri de TVA. Doresc mult de tot sa obtin raspuns edificator in cazul meu, nu a reusit nimeni sa imi dea un raspuns eficace. Din ce am citit ar merge 201 cu 600, eu asta imi doresc sper sa fie posibil, multumesc anticipat!

Aceasta postare a fost editata de Mirey123: 01 April 2015 - 07:43 PM




#12 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 01 April 2015 - 11:27 PM

In primul rand, doresc sa subliniez ca nu sunt o autoritate in acest domeniu, de nici o culoare.

Vezi postareaMirey123, la 01 April 2015 - 07:33 PM, a spus:

[...]PFA este recomandat doar in cazul in care poti si vrei sa deduci anumite cheltuieli[...]
va trebui sa tii cont de context. Era vorba intre PF cu 201 si PFA cu 200 (ma rog, plus restu declaratiilor), deci contextul era o comparatie intre 2 modalitati legale de a lucra "independent". Pt ca mai sunt si altele.
PFA ai nevoie si daca vrei sa emiti factura. Unele firme nu lucreaza decat cu persoane juridice (de ex firma care imi ofera mie serviciul de internet) si poti fi constrans sa vrei a lucra cu ele, samd. Deci exista multe motive pt care cineva ar opta pt forma de organizare juridica PFA.

Revenind asupra faptului ca nu sunt o autoriate in domeniu, nu iti pot raspunde la mai nimic in varianta declararii veniturilor ca PF cu 201. N-am facut, n-am avut tangente.

Declaratia 600 o depui anul pina la 31 ianuarie, sau in x zile de la infiintare/inceperea activitatii. Nu stiu sa iti zic din cap cat e X ala. Mai mult, nu stiu daca esti obligat sa o depui daca mergi pe varianta PF cu 201. Asta va trebui sa afli (de ex cu o vizita la anaf, e cel mai sigur)

Inregistrarea in scopuri de TVA o vei face doar ca si persoana juridica (deci nu in varianta PF cu 201), iar plafonul de scutire pt asta este 65.000. de euro intr-un an. Ceva imi spune ca nu e cazul tau. Evident te poti inregistra ca platitor de TVA si daca ai venituri anuale de 1 euro, nu stiu in cazul tau daca are sens pt ca n-am inteles prea bine ce faci defapt. Cel mai bine consulti un contabil la partea asta.

Si nu in ultimul rand, ce politici are paypal pentru a categorisii veniturile obtinute nu are nici o legatura ca procesul similar pe care il face anaf-u. Imagineaza-ti ca ai incerca sa iti declari venitorile folosind regulile fiscale din alt stat. N-are logica, corect? Cu atat mai putin sa te raportezi la o firma privata.
Deci uita ce zice paypalu ca primesti tu. Fiscal, n-are nici o valoare.

Tu trebuie sa analizezi pt tine ceea ce faci ca sa iti dai seama unde te incadrezi defapt. Eu n-am inteles prea bine ce faci, pare sa fie comert. Fiind comert extern, iarasi e in afara sferei mele de activitati, dar iti pot spune sigur ca daca vreunul dintre furnizori sau beneficiari e din UE, ca si PFA cel putin, va trebui sa completezi in lunile in care cumperi/vinzi catre ei declaratia 390 VIES, ceea ce implica sa ai o forma de organizare juridica si sa te inregistrezi in scopuri de TVA (nu neaparat platitor de TVA)
Dar revenind, tu trebuie sa intelegi in primul rand ceea ce faci, si apoi citesti modul de completare al D201 ( e pe site la anaf, cred ca in acelasi PDF cu declaratia) si trebuie sa te regasesti in ce scrie acolo. Poti incerca si la anaf, la compartimentul de asistenta contribuabili, optim sa mergi dimineata, la luni sau marti, sa ii prinzi intr-o stare oarecum buna si calma, ca altfel risti sa incerce sa scape repede de tine cu un raspuns expeditiv, dat poate fara sa inteleaga ce vrei defapt.



#13 Mirey123

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 01 April 2015 - 11:45 PM

Sa fiu mai explicit practic comert, cu un singur client din Israel, acesta imi da comanda 100 produse digitale(licente software, jocuri etc), imi plateste suma de 100 euro, eu platesc 95 de euro de la furnizorul meu, raman efectiv cu 5 euro care ii pot retrage in banca din Romania. Cu statul membru UE, Polonia am un acord scris(terms and conditions), acestia ma lasa sa vand produse digitale pe siteul lor, ei iau comision si eu pot retrage diferenta in paypal. In ambele cazuri eu nu achit nici o taxa in paypal pentru livrari de bunuri si servicii ci sunt platit ca si family and friends(cadou). Pot realiza multe tranzactii de acest tip si a tine contabilitatea pe langa toate celelalte declaratii si pentru faptul ca nu pot deduce aceste cheltuieli intrucat eu in banca pretrag doar diferenta dintre pret si cost al produselor doresc sa stiu daca pot opta pentru declaratia 201(bifand la tipul de venit, activitati de comert) iar ca documente justificative, extrasele de cont bancar, mi se pare cel mai simplu. Acest site care imi permite vanzarea produselor imi ofera acest tip de contract(https://www.g2a.com/...-and-conditions) si nu mi-a cerut declaratia 390 VIES. Sunteti singurul care ma puteti ajuta intrucat vedeti si dvs. cat de complicata este situatia. Precizez ca derulez aceste tranzactii numai cu firme si persoane fizice din strainatate si veniturile sunt exclusiv din strainatate si de aceea tinand cont de faptul ca in declaratia 210 exista chenar cu venituri din comert ma gandesc daca este ok sa o depun pe aceasta, stima!

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 02 April 2015 - 10:53 AM
eliminare citare inutila ! citeste regulamentul !




#14 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 02 April 2015 - 03:48 AM

Iti recomand declararea veniturilor ca PF (200) pana in momentul in care ti se va solicita de la un alt platitor de venituri sa prezinti orice forma de pers. juridica, PFA sau SRL. Raspunderile tale juridice ca prestator PF sunt aproape nule, singura grija trebuie sa fie una strict profesionala sau comerciala si sa livrezi corect si de calitate.

Infiintarea PFA te aduce in sfera unor raspunderi si obligatii legale privind functionarea care nu se justifica daca nu exista o conditionare in afacerile tale din partea partenerilor.

In afara de declararea si plata impozitului pe venit cu cota de 16% pentru PF, trebuie sa vezi daca te incadrezi si la plata contrib. obligatorii la fondul de sanatate 5,5% lunar aplicat la salariul minim din luna respectiva, in cazul in care nu ai un contract de munca deja incheiat cu o firma, ONG sau o institutie oarecare.

Trebuie urmarit in continuare ce se va aplica din 2016 pentru ca penalii din MFP si ANAF doresc sa jecmaneasca tot ce misca individual, respectiv, sa perceapa 5,5% cota de sanatate la toate veniturile + un 10,5% cota pentru pensiile de stat la toate veniturile declarate pana in limita a cca. 7.500 - 8.000 lei/luna, acestea in cazul PFA, dar este de vazut daca nu vor fi aplicate intr-o forma sau alta pana la nivelul tuturor persoanelor fizice.

Ca si concluzie, atat timp cat vei putea incasa ca simpla PF, ramai la acest nivel cu cele 2 declaratiile anuale. PFA este deja o complicatie in viata ta: autorizatie, registre, jurnale, fise de tinut, raspunderi in plus.

Din experienta mea de viata in aceasta tara bolsevizata si comunistoida, categoria PFA este cea mai urata si de neacceptat in ministerele si directiile de la Buc., vor fi haituti si jecmaniti permanent prin legislatie fluida si neclara, birocratie inutila si taxare excesiva, conform unor directive NKDV (KGB) din anii 1930, aplicate tacit si consecvent de urmasii urmasilor unor nenorociti infiltrati de ocupatia ruseasca in RO de dupa 1944 si care urmaresc impiedicarea oricarei initiative private fara un control total al statului.



#15 Mirey123

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 02 April 2015 - 02:38 PM

Multumesc pentru precizari tuturor, doar cu mentiunea ca declaratia care ar trebui sa o depun este 201 banuiesc, stima!



#16 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12036 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2015 - 11:23 AM

veniturile incasate din afara tarii, ca urmare a desf. unei activ. se decl. prin D201, pt. fiecare tara sursa si pentru fiecare categorie de venit realizat.
aceste categorii de venituri pot fi :
  • venituri din profesii libere;
  • venituri din activităţi comerciale;
  • venituri din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală;
  • venituri din cedarea folosinţei bunurilor;
  • venituri din activităţi agricole;
  • venituri sub formă de dividende;
  • venituri sub formă de dobânzi;
  • venituri din premii;
  • venituri din jocuri de noroc;
  • venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal;
  • câştiguri din transferul titlurilor de valoare;
  • venituri sub forma câştigurilor din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract şi alte operaţiuni similare;
  • alte venituri din investiţii;
  • venituri din pensii;
  • alte venituri impozabile potrivit titlului III din Codul fiscal.
de asemenea, eu cred ca (in afara impoz. de 16% pe venit) va trebui sa achiti si cota de 5,5% sanatate aplicata la venitul brut declarat - DACA nu ai calitatea de angajat, dar nu mai putin de 5,5% din salariu minim aferent per. de raportare - DACA acest venit este singurul pe care il obtii.

parerea mea ...



#17 Mirey123

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 04 April 2015 - 02:22 AM

Normal ca depun D201 si D600 pana in mai 2016 dar am dorit sa stiu exact toate informatiile si legale si fiscale ca se pot interpreta si sa cunosc argumentele explicative sa nu am probleme. Multumesc de explicatii !!!



#18 mikeroku

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 07 April 2015 - 09:37 PM

Buna ziua, daca inregistrez venituri din fotografie de stock, pe siteuri dedicate, cum procedez pentru plata impozitelor? Cu multumiri.



#19 sergiuu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 21 April 2015 - 12:02 PM

Buna,
Sunt interesat si eu de declararea veniturilor din fotografie de stock.
Problemele sunt urmatoarele:
1. Nu am contract cu siteurile respective. Cei de la ANAF nu stiau ce pot face pentru ca nu am putut sa le arat un contract.
2. De pe siteurile respective banii ajung in contul meu Skrill si mai departe in cont bancar. Asadar pe extrasul de cont de la banca nu se poate verifica sursa veniturilor. Ce documente as putea depune in aceasta situatie?



#20 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 21 April 2015 - 12:26 PM

Keep It Simple, unde se poate.
Contractul cu un site de intermediere il reprezinta ... contul creat. Daca vrei neaparat sa ai hartie, listezi mailu de confirmare si termeni de utilizare de pe site (User Agreementu si daca or mai fi si alte policy stuff)

Site-ul de intermediere iti ofera apoi un soi de istoric pt produsele vandute/serviciile prestate. Poate, sau nu, sa iti apara in acel istoric si comisionul site-ului. Pot fi mai multe tipuri de istorice (de obicei numite reports). No, acel istoric/report il listezi lunar (cand e cazul) si ala constituie document justificativ pt comision, daca il facturezi (ca sa il poti deduce). Daca vrei sa nu iti bati capul, facturezi doar fara comisionul lor (unde se poate) (vezi sa nu te incurci sa facturezi fara si sa il si deduci)
Tot acel document poate fi si document justificativ pt facturile pe care le generzi.
La facturare lucrurile se complica in functie de cat de multe date iit ofera siteul de intermediere despre cumparator. Unele genereaza ele factura in numele tau, altele doar iti dau datele de facturare. Altele nimic. Iar lucrurile se compilca in sensul in care pt cumparatori din EU trebuie sa fi inregistrat in scopuri de TVA si in registrul operatorilor economici intracomunitari (sau ceva de genu), si ei la fel, si va trebui sa iti dea un cod valid de TVA pt ei (care se poate verifica pe un site) si sa depui lunar declaratia 390 VIES (atunci cand ai facturi). Daca ai de a face cu un site de intermediere din afara UE, care nu iti ofera date despre cumparator, nu ai incotro decat sa facturezi catre acel site, si sa mentionezi ca si pozitii in factura, pozitiile din istoric/report.
Iar in contabilitate vei trece in totdeauna valoarea ce iti intra in banca (si/sau skrill - si acolo ai istoric, si poti deduce comisionul de retragere pe baza lui), cu document justificativ extrasul de cont sau istoricul, iar explicatii: factura x, sau facturile x, y, z (ca uneori nu merita sa retragi banii dupa fiecare incasare si retragi mai multe plati o data)





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL
Privacy Policy RO | Termeni si conditii