Mitzulik, la 03 September 2015 - 11:18 AM, a spus:
Eu am o firma a carei inregistrare TVA a fost anulata in 2013 (probabil pt depunere pe 0 deconturi)
Apoi, in 2014 si 2015 a facturat chirie (fara TVA) si a refacturat utilitile fara TVA (inregistrandu-le fara TVA din moment ce era anulata).
Acum, in 08/2015 depaseste pragul de 220.000lei.
Ce depun? Cum facturez mai departe?
Multumesc.
Eu nu sunt de acord ca trebuie sa depuneti 010. Depasirea de plafon nu are legatura cu situatia firmei dvs de vreme ce in cazul acesteia nu vorbim de o unitate ce a aplicat regimul special de scutire pentru intreprinderi mici(art. 152) ci de o firma cu a carei inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata(art. 153 alin. 9). Dumneavoastra ati fost tot timpul platitor de TVA avand codul anulat incidente fiind prevederile art. 11 alin 1^3, 1^4.
Pentru a iesi din respectiva situatie se aplica procedurile art. 153 alin. 9^1 si implicit se foloseste formularul 099 insotit de 088.
Pe perioada cat ati fost platitor de TVA cu codul anulat 2013 - pana la reinregistrare aveti obligatia sa colectati TVA la toate operatiunile taxabile desfasurate si sa declarati acest lucru prin declaratia 311.
Chiria nu este o astfel de operatiune fiind in general scutita(art. 141 alin. 2 lit. e), pentru restul aveti obligatia colectarii.
Cu contabilul profesionist in schimb sunt de acord.