Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Inregistrare platitor TVA conf. ordin ANAF 112/2015 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


- - - - -

Inregistrare platitor TVA conf. ordin ANAF 112/2015

80 replies to this topic

#61 prepeleac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 141 Postari:

Postat 04 September 2015 - 05:17 PM

Vezi postareaMitzulik, la 03 September 2015 - 11:18 AM, a spus:

M-am pierdut de tot...
Eu am o firma a carei inregistrare TVA a fost anulata in 2013 (probabil pt depunere pe 0 deconturi)
Apoi, in 2014 si 2015 a facturat chirie (fara TVA) si a refacturat utilitile fara TVA (inregistrandu-le fara TVA din moment ce era anulata).
Acum, in 08/2015 depaseste pragul de 220.000lei.
Ce depun? Cum facturez mai departe?
Multumesc.

Eu nu sunt de acord ca trebuie sa depuneti 010. Depasirea de plafon nu are legatura cu situatia firmei dvs de vreme ce in cazul acesteia nu vorbim de o unitate ce a aplicat regimul special de scutire pentru intreprinderi mici(art. 152) ci de o firma cu a carei inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata(art. 153 alin. 9). Dumneavoastra ati fost tot timpul platitor de TVA avand codul anulat incidente fiind prevederile art. 11 alin 1^3, 1^4.

Pentru a iesi din respectiva situatie se aplica procedurile art. 153 alin. 9^1 si implicit se foloseste formularul 099 insotit de 088.

Pe perioada cat ati fost platitor de TVA cu codul anulat 2013 - pana la reinregistrare aveti obligatia sa colectati TVA la toate operatiunile taxabile desfasurate si sa declarati acest lucru prin declaratia 311.

Chiria nu este o astfel de operatiune fiind in general scutita(art. 141 alin. 2 lit. e), pentru restul aveti obligatia colectarii.

Cu contabilul profesionist in schimb sunt de acord.



#62 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 07 September 2015 - 01:00 PM

pentru a solicita aplicarea regimul special de TVA prevazut la art. 152 CF societatea trebuie sa fie inregistrata in scopuri de TVA;
in cazul in care codul de TVA a fost anulat din oficiu nu se poate cere aplicarea acestui regim decat dupa reinregistrarea in scopuri de TVA, prin urmare societatea ramane cu statutul de societate platitoare de TVA cu codul de TVA anulat din oficiu;
cf. art. 11 alin. 1^3 din CF, de la data anularii se colecteaza TVA pentru operatiunile taxabile si nu are drept de deducere pentru TVA aferenta achizitiilor efectuate pana la reinregistrarea in scopuri de TVA;
in opinia mea societatea este in situatia de asi suspenda activitatea la ONRC si infiintarea unei noi societati




#63 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 08 September 2015 - 11:37 AM

Lexiroxi multumesc pentru suportul legislativ in speta pusa in discutie.

Sunt sceptic ca vom mai primi detalii despre ce se va intampla cu firma respectiva.

Cel mai distractiv ar fi ca unii dintre useri sa fie de pe la anaf, chiar d. antifrauda, gasesc aici suport pentru machetele de rapoarte sau procese-verbale.

Din pacate, estimez ca sunt in RO cca. 75.000 - 90.000 de firme cu cod de TVA anulat din oficiu in ultimii 3 ani, care realizeaza anual venituri de peste 150.000 lei, incaseaza sumele facturate fara TVA si ignora sau nu cunosc obligatia colectarii si platii de TVA suplimentar, dar au noroc ca nu exista inca o tematica de control pe tema aceasta. S-ar aduna pe hartia controalelor ANAF cam 3 miliarde de lei pentru fiecare an plus dobanzi, penalizari, amenzi - prin executari silite poate ca s-ar incasa 10-15% in prima instanta. Problema este ca in lipsa acestei tematici de inspectie si a efectelor directe pe scare mare, nu apare nici presiunea pentru anularea prevederilor abuzive privind inregistrarea in scop de TVA.



#64 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2015 - 12:17 PM

si mie mi se pare abuziva prev. prin care se anuleaza inreg. in scopuri de TVA - implicit dreptul de a o deduce, dar te obliga sa colectezi TVA ! consider ca asta-i jacmaneala fara absolut nici o rusine !!
dupa parerea mea, corect ar fi ca atunci cand ti se anuleaza inreg. in scopuri de TVA, sa capeti cu totul statutul de neplatitor al acestei taxe.

cat despre faptul ca acest forum este urmarit de catre ANAF, eu zic ca f. bine face fiindca macar asa vad si ei ce disfunctionalitati apar in practica / in aplicarea nemijlocita a ceea ce pun pe hartie ca legislatie.



#65 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 09 September 2015 - 03:06 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 09 September 2015 - 12:17 PM, a spus:

cat despre faptul ca acest forum este urmarit de catre ANAF, eu zic ca f. bine face fiindca macar asa vad si ei ce disfunctionalitati apar in practica / in aplicarea nemijlocita a ceea ce pun pe hartie ca legislatie.

Niciun angajat din anaf, de la presedinte in jos pana la ultimul post, nu este interesat sa rezolve "disfunctionalitatile" pentru ca abuzul de putere si procedurile actuale permit existenta unor joburi usoare si fara raspundere personala pentru actiunile proprii. Anaf este o alta institutie de tip bolsevic care sustine pseudo-democratia din RO, interesul lucratorilor este ca cei controlati sa activeze in nesiguranta totala si permanenta. In fine, pe internet anaful gaseste idei si judecati de valoare utile in apicarea procedurilor actuale.



#66 prepeleac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 141 Postari:

Postat 09 September 2015 - 05:25 PM

E clar ca partea cu colectarea fara deducere este o struto camila romaneasca. Niciodata Curtea de Justitie a UE daca ar fi sesizata nu ar tolera o asemenea prevedere legala. Incalca aproape toate cerintele de principiu ale jurisprundentei, de la neutralitatea TVA pana la securitate juridica si asa mai departe.
Totusi eu cred ca la mijloc e un calcul cinic.
Sa-ti anuleze codul si sa ajungi iar in situatia de intreprindere mica(152) ar insemna ca regimul de plata al TVA este optional. Nu ai chef sa ajungi platitor la depasirea plafonului scoti o anulare si gata.
Asta ar fi deranjat probabil direct comisia(afecteaza colectarea TVA).
Varianta actuala este un abuz la adresa contribuabilului si vad ca UE nu pare deloc preocupata(nu am auzit de procedura de infringement).
Solutia care mi se pare mie rezonabila este sa se introduca dreptul ca un contribuabil sa ajusteze integral in favoarea sa TVA ce ar fi putut fi dedusa in perioada in care a avut codul anulat, dupa ce este reinregistrat in scopuri de TVA.
Iar contribuabilii care in anul anterior si curent al anularii TVA au o cifra de afaceri sub 65.000 euro sa poata opta sa iasa direct din regimul de cod anulat in intreprindere mica printr-o simpla cerere nu prin reinregistrare si apoi iesire.



#67 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 09 September 2015 - 11:31 PM

Procedura privind formularul 088 trebuie anulata in intregime, mi-am inchipuit ca nu va mai fi dupa 01.07.2015 pentru ca incalca flagrant principiile fiscale privind regimul platitorilor de TVA (amintite deja) aplicate in CEE, abuzeaza in solicitarea si (foarte grav) evaluarea unor date personale - studii, venituri anterioare,persoane apropiate, adrese.

In momentul de fata sunt cel putin 2 proceduri fiscale suficient de clare si fezabile pentru prevenirea evaziunii la TVA: cazierul fiscal si D394 / D390. Din 2016 se va definitiva urmarirea online, in timp real, a memoriei fiscale de la casa de marcat fiscala. Cel putin la D394 / D390 anaful nu are chef sa verifice rapid, incrucisat, neconcordantele intre declaratii, aparute lunar sau trimestrial - se face lista pe judete, descrescator pe sume necorelate, si chemi firmele la sediul anaf la control cu facturile aferente. Nu se prezinta, pac amenda pe CPF cu impiedicarea controlului + trimiti antifrauda la firma; se prezinta si ai constatat nedeclarare sau date incomplete, amenda pe declaratii eronate + control fiscal pe TVA la perioada cu ajustare de TVA in favoarea statului. Totul se bazeaza pe prevederi fiscale actuale fara a fi necesara aplicarea ordinelor anaf privind anularea de cod fiscal cu TVA,lasi firmele sa traiasca si sa-ti aduca bani cum da lapte orice vacuta inca vie.

D088 ramane o chestiune bolsevica de impiedicare de la bun inceput a afacerilor initiate si derulate de simpli cetateni, suspectati aprioric de evaziune fiscala. Procedura este conforma principiilor dintr-o directiva nkdv (kgb) din rusia anilor 1935 - toti cetatenii vor fi considerati si tratati drept infractori in raporturile cu statul bolsevic si acestia trebuie sa se teama permanent, sa cunoasca ca represiunea este totala si continua.



#68 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2015 - 09:41 AM

Vezi postareaprepeleac, la 09 September 2015 - 05:25 PM, a spus:

Totusi eu cred ca la mijloc e un calcul cinic.
Sa-ti anuleze codul si sa ajungi iar in situatia de intreprindere mica(152) ar insemna ca regimul de plata al TVA este optional. Nu ai chef sa ajungi platitor la depasirea plafonului scoti o anulare si gata.
Asta ar fi deranjat probabil direct comisia(afecteaza colectarea TVA).

in cazul firmelor cu CA situata peste plafon, poate fi obligatorie reinreg. dupa anulare, daca statul doreste asta, insa iata ca nu doreste. Mai mult, daca (din diverse motive) nu ai redevenit platitor la cerere dupa anularea inreg. in scopuri de tva, atunci ramai in forma de struto-camila (nu deduci, dar colectezi) pana la dizolvarea societatii (indiferent de CA ulterioara) si eu cred ca asta e var. cea mai agreata de catre fisc fiindca aduce cel mai mult tva la buget - cel putin teoretic.

In Romania avem de-a face cu o taxare generala excesiva menita sa acopere nevoile unei coruptii infloritoare si ale unei NEpriceperi crase in gestionarea eficienta a banului public in folosul populatiei care l-a generat, adica ... o jale !!
Cel mai trist si revoltator in acelasi timp mi se pare faptul ca asta o fac chiar concetatenii nostri, adica suntem romani contra romani fiindca procentul covarsitor al coruptiei, al furtului din buzunarul comun il realizeaza romanii, nu strainii.
Pe de alta parte, nu avem simt civic mai deloc - ma uit in jurul meu si vad cum oamenii tac si inghit aproape orice vine de la vreo autoritate; in schimb, s-ar sfasia unii pe altii (ca pers. fizice) pt 5 lei ...
Nu ne intereseaza sa ne cerem drepturile - asta-i crunta realitate - si astfel lasam cale libera oricui vrea sa ne jacmaneasca.

Dragilor, eu am ajuns la concluzia ca in tara asta numai cine nu vrea nu fura/ nu abuzeaza ! :sad: Am prins (ca adult) si regimul comunist, insa atata lipsa de raspundere personala pt actiunile proprii (cum spunea si @mutual), ca regula de viata in noile vremuri, nu mi-a fost dat sa vad si cred ca, in cei 25 de ani scursi din 1990 incoace, deja sunt afectate moral generatii la rand, iar eu ma gandesc cu ingrijorare ce se va alege de tara asta in asemenea conditii fiindca mentalitatea de care vorbesc a prins f repede pe fondul dorintei majore de inavutire rapida si s-a inradacinat zdravan din cauza justitiei aservite, mult timp, politicului si banului, ceea ce a dat un ex. cat se poate de prost celor care mai aveau (credeau in) valori morale.



#69 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 10 September 2015 - 10:54 AM

Am anulare tva deoarece nu am avut fact 6 luni acum trebuie sa colectez si sa platesc tva
-ce nu am inteles este cum o fac deoarece parerile sunt impartite
-contractul de prestari este facut dupa anulare tva in el scrie suma de ex 500 lei- nu este specificat tva
-cum facturez , cat platesc la stat tva , eu incasez de la client 500 lei
art contabile :
411=704
635=4426 analitic tva anulat
care sunt sumele pe care le scriu in art contabil?
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#70 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 10 September 2015 - 05:48 PM

411 = % 500,00 lei
706 403,23 lei
4423 96,77 lei

Se depune lunar D301 pentru luna anterioara.

4423 = 5121 (5311) 96,77 lei plata amenzii TVA lunare.


Se poate renegocia contractul de inchiriere pentru 500 lei + TVA (120 lei) = 620 lei/luna si suporta chiriasul amenda lunara de TVA, sau incercati sa va inregistrati platitor de TVA cu regim normal, situatie in care chiria este scutita de plata TVA si ramaneti in conditiile contractuale actuale.



#71 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 11 September 2015 - 08:03 AM

- este vorba de prestari de servicii nu de chirie
-cum sa depun decont 301 daca mi-a anulat inreg in scopuri de tva, depun 311
- nu se mai folosesc conturile 4426,4427 ci 446 / analitic tva
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#72 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 11 September 2015 - 11:40 AM

nu este vorba de “amenda lunara de TVA” ci de TVA colectata cf. art. 11 alin. 1^3 din Codului fiscal
cf. Ordinului 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate- TVA colectata se inregistreaza in contul 4427-eventual analitic distinct; de ce sa folosesti contul 446- "Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate" cand este vorba despre aceiasi procedura de a colecta TVA in continuare

facturile emise se evidentiaza in continuare in Jurnalul de vanzari

Contul 4427 "Taxa pe valoarea adaugată colectata"
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta taxei pe valoarea adaugata colectata, potrivit legii.
In creditul contului 4427 "Taxa pe valoarea adaugata colectata" se inregistreaza:
- taxa pe valoarea adaugata colectata aferenta livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii taxabile…….
In debitul contului 4427 "Taxa pe valoarea adaugata colectata" se inregistreaza:
- taxa pe valoarea adaugata de plata, datorata bugetului statului, stabilita potrivit legii (4423).

In contractul de prestari servicii trebuie sa se specifice in clar daca suma de plata contine sau nu TVA- de obicei suma nu contine TVA- care se va aplica in procentul corespunzator la data emiterii Facturii; beneficiarul nu va avea drept de deducere a TVA-ului inscris in Factura



#73 aprilie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 September 2015 - 08:27 PM

In luna iunie 2015 am depasit plafonul pentru TVA(220000), in iulie am depus 010 si 088 urmand de la 1 august sa devin platitoare de TVA. Pe 3.08.2015 am primit decizie de anulare TVA potrivit art 153 alin9 lit h.Am depus din nou declaratia 088 iar pe 18.08.2015 am primit decizia de platitor TVA.Am inteles ca in perioada 1-18 colectez TVA pe care-l virez la stat si pe care il declar in declaratia 311.Problema mea este: ajustarea in favoarea societatii a taxei deductibile cind o fac la 1.08.2015 sau la 18.08.2015 iar pe 3.08.2015 cind s-a anulat fac ajustarea cu minus? Societatea nu s-a declarat cu TVA la incasare, toti furnizorii nu aplica sistemul TVA la incasare , deci TVA la stocul de marfa este deductibil total.



#74 catalina ciopata

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 14 October 2015 - 02:56 PM

Salutare tuturor!

tocmai am primit decizia de anulare platitor de tva, am depasit plafonul in iunie, de la 01.07.2015 am fost platitor, am primit certificatul. In urma verificarilor 088, interviu ANAF, si control ANAF antifrauda, au decis anularea calitatii de platitor tva. Nu stiu de ce, n-am primit nici-o explicatie, dar firma nu justifica intentia de a desfasura activitati sub sfera tva... Asociatii italieni, administratorul fara studii, o firma cu taxele platite la zi cu o cifra de afaceri pana acum de aproape 100000euro. Este posibil?
Sunt total debusolata, nu stiu ce sa fac? Sa depun din nou 088? Cineva m-a sfatuit sa fac o adresa prin care sa solicit explicit motivele respingerii, dar nu stiu daca voi primi vreo explicatie , poate doar "conform art..."



#75 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 14 October 2015 - 05:54 PM

catalina ciopata

Sunt 2 lucruri de facut :

1. identificarea asociatului / administratorului care a avut probleme la D088 si renuntarea din partea acestuia la orice calitate in firma si redepunerea D088 cu noua configuratie. Acest formular 088 este in prima instanta un dosar de judecata fara drept de apel in legatura cu persoanele care figureaza in statutul firmelor. Rezolvarea poate fi ceva mai rapida (cca. 60 de zile).

2. solicitarea in scris a justificarii precise a anularii inregistrarii in scop de TVA are ca obiectiv chemarea in instanta a anaf pentru obligarea la reinregistrarea firmei ca platitor de TVA. Procedura este de durata si nu stiu daca exista deja suficiente precedente favorabile pentru petenti, intrucat 088 este in functiune numai din februarie 2015 si se pare ca nu a produs inca suficiente pagube. Rezolvarea este de durata (1 - 3 ani) si costisitoare: plata unei amenzi fiscale permanente de 24% la veniturile nete facturate, cu preturi / tarife mult mai mari pentru clienti sau lichidarea afacerii devenita necompetitiva pe piata din motive fiscale.



#76 prepeleac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 141 Postari:

Postat 14 October 2015 - 07:40 PM

Ar fi totusi interesante niste detalii.

Ce anume v-au cerut la acel interviu, ce anume a verificat antifrauda, exista vreun fel de istoric al asociatilor/administratorilor, s-au uitat si la alte firme detinute etc? Daca ei nu v-au comunicat cauzele poate reusiti totusi sa deduceti ceva din modul in care a decurs verificarea.

Ca masuri imediate nu aveti altceva de facut decat ce a spus mutual, formular 099 pentru reinregistrare si contestarea deciziei de anulare la emitent pentru a se identifica motivele de respingere, ulterior si in instanta daca motivele furnizate nu sunt obiective.



#77 catalina ciopata

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 16 October 2015 - 05:46 PM

La interviu au fost solicitate:
1.acte de studii administrator, cand am completat declaratia mi-a spus liceale, cand am cerut diploma nu mi-a dat nimic, deci nu exista;
2.documente pentru sumele declarate ca venituri pentru asociati si administrator, am prezentat adeverinte de venit eliberate de firmele din Italia unde au principalele afaceri, dar adeverintele au fost pentru anul 2014, nu pentru ultimele 12 luni. Am sugerat sa aduc altele, dar n-au acceptat;
3.declaratia 150+contract contabil, desi erau depuse in dosar, le-am prezentat din nou;
4.contracte cu clientii, am dus contracte;
5.plan de afaceri, nu am prezentat pentru ca in legislatie la momentul respectiv nu se cerea, si mi s-a parut inutil, din moment ce depaseam un plafon, nu eram nou infiintat;
In concluzie nu am avut acte de studiu pentru administrator, si adeverintele au fost pe 2014, voiau 6 luni 2015+6luni2014. Atunci mi s-a spus ca dosarul va ajunge la Antifrauda, si am crezut ca e o gluma.
Acum trei saptamani s-a prezentat Antifrauda la sediu (locuinta personala a varului unuia dintre asociati), nu era nimeni de la firma, actele erau toate la mine pentru ca am fost mandatata cu procura pentru rezolvarea inregistararii tva. Dupa cateva ore de parlamentari la telefon cu domnii de la ANAF si proprietarul sediului, am stabilit sa ne vedem dupa doua zile la sediu pentru prezentarea documentelor.
S-a verificat sediul, spatiul este pus la dispozitia firmei cu tot cu mobilier, dar nu se specifica asta in contractul de comodat, era un contract tip. Poate asta a parut altfel, pentru ca s-a insistat pe sediu. Au cerut explicatii despre activitatea firmei, au cerut facturi, extrase de cont, jurnale de cumparari si vanzari. Activitatea firmei este de punere la dispozitie de personal, lucreaza numai cu clienti din UE, incasarile se fac numai prin banca, salariile se platesc numai prin banca, cu numerar nu se plateste decat un registru, ceva minor. Nu exista bani ridicati din firma, administratorul nu este platit de firma, este remunerat de firma domnilor din Italia. Clientii erau firme diferite, nu firmele lor, nu au alte firme in Romania, nu au avut, platesc taxele pe 10-16 ale lunii, niciodata nu asteapta pana la scadenta. Nu exista solduri vechi de clienti neincasati, cred ca este cea mai curata firma din cate lucrez.
Nu ma ajuta cu nimic calitatea de platitor tva, pentru ca se factureaza doar in Ue, dar nu se stie niciodata, si apoi sunt nelamurita de ce au refuzat inregistrarea, nu am primit nicio explicatie.
Va multumesc pentru sfaturile dumneavoastra si pentru atentia acordata subiectului!



#78 filip_negulescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 15 November 2015 - 05:31 PM

Am citit ce ati scris in acest topic si am o nelamurire:
Daca in Codul Fiscal zice asa :"justifică intenția și are capacitatea de a desfășura activitate economică, pentru a fi înregistrată în scopuri de TVA" atunci ... doua intrebari :
Intrebare 1 : Este legal ordinul in care stabilesc niste criterii pentru evaluarea riscului fiscal?
Intrebare 2 : Cum poate fi combatut in contencios administrativ ordinul din moment ce in el nu sunt date criteriile abuzive de evaluare a riscului? In ordin se mentioneaza doar ca se aplica procedura in vigoare iar aceasta procedura nu este publica.

Eu am solicitat fiscului sa imi dea procedura in baza legii 544/2001 si mi-au raspuns ca nu e informatie de interes public.
Am vorbit deja cu un avocat sa ii chemam in judecata si sa ne spuna cine a clasificat-o daca nu e publica.

Daca a mai facut cineva vreo actiune in instanta va rog spuneti care e stadiul.

Cat de curand o sa expire si termenul la care trebuiau sa imi raspunda la o contestatie impotriva deciziei de anulare si o sa mai am un proces. Cand incep procedurile, dar si pe parcurs, o sa va tin la curent pentru ca mi se pare ca aici sunt multi oameni onorabili care daca actioneaza la unison pot schimba lucrurile.



#79 rcori

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Location:timisoara

Postat 04 February 2016 - 07:34 PM

Buna,
Am si eu un caz am depus toate documente 010+ 088 , depasire CA

si am primit decizie de anulare
am citit tot topicul si sunt confuza

de acum incolo va trebui sa colectez Tva la toate livrarile de bunuri sau servicii?

si cum le voi declara ?
Cum ati procedat ?
Multumesc



#80 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 05 February 2016 - 12:27 PM

In primul rand doresc sa va felicit pentru ca ati reusit sa ajungeti pana la acceptarea dosarului 088 la ghiseul anaf, fara ironie, ati dat dovada de capacitate organizatorica, intelectuala si disciplina documentara, din pacate, nu a fost suficient pentru sistemul fiscal TVA gestionat neconstitutional de guvern prin agentia specializata. Macar daca ati fi avut sansa penalilor corupti din puscarii de a prezenta cateva lucrari "stiintifice" ca sa vi se dea voie sa faceti afaceri in RO in afara circuitului mafiot politico-multinationalist.

Deci, dupa anularea codului valid de TVA, firma Dvs. trebuie sa fure prin contracte cu statul sau clienti publici cu profit de peste 100%, ca sa fie acoperita amenda fiscala de 24% impusa prin CF la veniturile ulterioare - 24% TVA colectat direct si de platit lunar, 24% TVA platit catre furnizorii proprii care nu se deduce (scade) din prima categorie. In plus, cei 24% TVA din facturile emise catre clienti platitori de TVA nu se pot deduce fiscal de acestia, drept urmare, pretul sau tariful Dvs. va fi efectiv mai mare cu 24% fata de orice alta oferta comparabila de la concurenta platitoare de TVA. Singura varianta posibila ca firma sa mai functioneze este sa gaseasca clienti de genul primariei din Bistrita care plateste 4.000 euro pentru casuta veveritelor din parc: cca. 950 euro merg la anaf pentru TVA, vreo 500 euro spaga de 10% la contract, 150 euro costul platit pentru materiale si salarii, venit net al firmei 2.400 euro.

Recomandarea mea: daca afacerea este de perspectiva, deschideti firma la Ruse in Bulgaria, suspendati firma din RO, incheiati contracte si faceti livrari/prestari servicii intracomunitare in sistem triunghiular, contabilitatea si fiscalitatea la Ruse, operatiunile fizice directe in RO intre furnizorii si clientii Dvs. Contabilii bulgari sunt la fel de buni ca ai nostri - trebuie sa fie de-ai lor ca sa functionati la Ruse. Daca vreti numai sa supravietuiti in RO, suspendati mai bine firma, dati spaga ceruta si angajati-va bugetar oriunde gasiti sau la o regie/firma de gaz, apa-canal, electricitate, s.a.a. sau cautati in EU orice slujba rezonabila care sa va plateasca chiria si masa pentru 5-10 ani de aici incolo.

Imi pun cenusa pe cap si recunosc ca am gresit grav cu estimarea mea ca dosarul 088 va disparea prin iunie, iulie 2015 pentru ca procedura neconstitutionala a anaf a devenit de la 01.01.2016 mult mai agresiva si total netransparenta, dpdv fiscal se actioneaza in regim pur opresiv, de tip bolsevic, in stilul directivelor NKDV din Rusia stalinista a anilor 1933 - 1935 - cetateanul nu va fi informat de ce i se refuza o aprobare oficiala, se vor solicita acte inutile pentru orice cerere depusa oficial, procedurile vor fi descrise sumar si incomplet, niciodata nu vor fi obligate autoritatile sa justifice rezultatul actionilor proprii, defaimarea acestor autoritati sau a modului lor de lucru reprezinta crima de stat sau atentat la drepturile celorlati cetateni "cinstiti".

Completare directive NKDV : niciun cetatean nu va fi presupus "cinstit" in fata organelor de stat.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL