Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Factura trimisa pe email - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Factura trimisa pe email

5 replies to this topic

#1 alinescoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:

Postat 16 June 2015 - 11:51 AM

Buna ziua,

As dori sa stiu daca procedez bine in desfasurarea activitatii mele. Sunt PFA neplatitor de TVA, inregistrat in scopuri TVA si in ROI. Clientii mei sunt persoane din afara tarii, atat UE cat si Non-UE. In momentul in care incep un proiect, intocmim un contract, in general clientul face acest lucru, pe care il semnam in format electronic fiind site-uri care ofera acest lucru. Eu tiparesc acest contract si il pun la actele contabile.

Dupa ce finalizez proiectul, fac o factura in Excel pe care o salvez in format PDF. Factura contine datele de pe o factura normala: client/furnizor/serie si data/detalii si valori. Eu tiparesc aceasta factura si o pun la actele contabile. Acest fisier in format PDF, il trimit clientului prin email iar pe baza datelor de acolo (banca, iban) clientul imi face plata serviciilor.

Intrebarile mele ar fi:
- este corect cum procedez? Ar trebui factura sa aiba ceva in plus datorita faptului ca o trimit pe email? Dupa cum stiti, fisierul PDF nu este editabil. Ar trebui aceste facturi sa fie trimise si prin posta?
- ce detalii in plus ar trebui sa trec pe factura pentru urmatoarele situatii:
1. Clientul este companie din UE, amandoi suntem in VIES, deci se aplica taxare inversa
2. Clientul este companie/persoana fizica din afara UE.
Din cate inteleg ar trebui un text suplimentar in care sa se evidentieze ce se intampla cu TVA-ul.

Va multumesc si astept cu interes raspunsul dvs.

Aceasta postare a fost editata de alinescoo: 16 June 2015 - 11:52 AM




#2 h.andy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 16 June 2015 - 03:11 PM

"Neimpozabil in Romania conform art 133 alin 2 Cod fiscal (taxare inversa la beneficiar)"

Cred ca este suficient.
Alte pareri?




#3 alinescoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:

Postat 16 June 2015 - 03:32 PM

Asta pentru ambele cazuri, atat cand clientul este din UE cat si din afara UE?

Citesc tot mai multe despre facturi si nu stiu daca factura trimisa prin email (posta electronica) intra la facturi electronice. Din cate vad, la facturile electronice e mai complicata treaba si nu merge cu trimisul unui simplu PDF.



#4 h.andy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 16 June 2015 - 04:18 PM

Doar pentru varianta 1) UE
Pentru varianta 2) nonUE, facturile externe se fac fara TVA, fara mentiuni speciale

Nu cred ca trebuie sa iti faci probleme pentru tipul facturii Factura emisa de tine nu este electronica O tiparesti, o atasezi la contract si la incasare si gata . Restul nu te mai priveste



#5 alinescoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:

Postat 16 June 2015 - 10:12 PM

Am gasit pe site la anaf asta: http://static.anaf.r...va4_11feb09.htm
insa nu stiu cat e de actuala.

Acolo zic ca:

Citeaza

In opinia noastra, conditiile mentionate mai sus se refera la persoanele care doresc sa emita, sa transmita si sa stocheze facturi prin mijloace electronice, fara a mai avea obligatia de a emite facturile si pe suport de hartie, ci doar de a intocmi un document centralizator al facturilor emise prin mijloace electronice.
In situatia in care nu se doreste stocarea facturilor prin mijloace electronice, ci doar transmiterea lor catre beneficiar via e-mail, consideram ca nu este necesara indeplinirea conditiilor prevazute mai sus. In sprijinul acestei afirmatii amintim ca nu mai sunt necesare semnarea si stampilarea facturii, prin urmare, factura primita pe e-mail si printata poate fi considerata exemplar original. Consideram ca aceasta procedura are ca scop numai facilitarea punerii la dispozitie a facturii de catre furnizor/prestator clientului si nu se incadreaza in prevederile art. 155 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal si ale normelor metodologice date in aplicarea acestuia.

Deci, facturile transmise prin email, care urmeaza a fi tiparite si indosariate, deci nu stocat prin mijloace electronice nu trebuie sa tina cont de toate conditiile impuse, avand practic cam acelasi statut ca orice factura normala.

Astept parerile celor mai avizati.



#6 alinescoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:

Postat 19 June 2015 - 09:40 PM

Chiar nimeni nimic?






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL