Vanzari prin automate comerciale
#1
Postat 25 November 2015 - 09:02 PM
#2
Postat 26 November 2015 - 11:42 AM
http://www.conta.ro/...de-la-automate/
ce buna e fct. de cautare ....
Fisiere atasate
#3
Postat 26 November 2015 - 03:52 PM
Deci monetarul nu mai exista si nu se mai poate utiliza ca document justificativ in baza caruia se pot inregistra in contabilitate veniturile si tva. Acesta este motivul pentru care am adresat intrebarea pe forum, pentru cineva care m-ar putea ajuta conform reglementarilor legale in vigoare in prezent.
#4
Postat 26 November 2015 - 06:17 PM
oricum, se pare ca nici borderoul de incasari nu mai exista in ordinul 3512/2008 actualizat, fir-ar sa fie !
nu am gasit alte documente pe care le poti intocmi, desi am "maturat" net-ul in cautare de opinii/ solutii inainte de a-ti raspunde.
eu nu am tinut niciodata conta la asa ceva, dar m-am straduit sa ma informez pt tine (si pt mine, de ce nu ? )
in ord. 28/1999, la exceptii priv. obligativitatea de a utiliza case de marcat, la pct. p) este prevazut :
p)livrările de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce funcţionează pe bază de acceptatoare de bancnote sau monede şi conţin un sistem de contorizare electronic şi/sau mecanic, ca parte integrată constructivă din automat, care să permită înregistrarea, evidenţierea şi controlul sumelor încasate, cu excepţia livrărilor de produse energetice, astfel cum sunt definite în titlul VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
ei, aici cred ca este rezolvarea - automatele comerciale trebuie sa contina acest sistem ca sa fie aplicabila exceptia.
cum fct. ele si daca produc docum. acceptate de fisc, poate stie bine altcineva, mai asteapta putin, te rog.
..........................................................................
am mai cautat si eu si am gasit "din listarile automatului", "raportul de vanzari al automatului" si "centralizatorul de vanzari al automatului".
deci, se pare ca automatul listeaza un document cu fct. de centralizator al vanzarilor.
uite inca o opinie de specialist,din 2014 (zau n-am gasit mai noua ):
Pentru vanzarea produselor printr-un automat de cafea trebuie tinuta contabilitatea ca productie pentru ca materiile prime (cafeaua, zaharul, laptele, apa, ciocolata) nu se vand ca atare, ci sufera transformari. Se fac bonuri de consum la alimentarea automatului de cafea, nota contabila:
601 "Cheltuieli cu materiile prime" = 301 "Materii prime" pentru materiile prime utilizate (ex: cafea, apa)
608 "Cheltuieli privind ambalajele" = 381 "Ambalaje" pentru ambalajele utilizate (ex: pahare)
6021 "Cheltuieli cu materialele auxiliare" = 3021 "Materiale auxiliare" pentru ambalajele utilizate (ex: lingurite)
si bonuri de predare pentru cafelele vandute constatate la verificarea automatului si ridicarea numerarului, nota contabila:
345 "Produse finite" = 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" cu valoarea costurilor produselor obtinute
Vanzarea produselor finite prin intermediul aparatului automat se inregistreaza la ridicarea numerarului (in baza monetarului/centralizatorului de vanzari al automatului):
5311 "Casa in lei" = 701 "Venituri din vanzarea produselor finite"
si, concomitent, se inregistreaza scaderea din gestiune a produselor finite vandute:
711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" = 345 "Produse finite"
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
#5
Postat 27 November 2015 - 12:39 AM
In privinta automatelor va pot informa ca acestea nu emit niciun document in forma listata, un centralizator al vanzarilor sau altceva de acest fel. Acestea sunt dotate cu un contor care inregistreaza in functie de destinatia automatelor: nr de cafele vandute, nr de bauturi racoritoare vandute, etc daca este automat pt desfacere alimente sau sumele de bani colectate daca este un automat pt prestari servicii: parcare, acces la internet in salile de internet cafe, etc.
Termenii din OG 28/1999 dupa parerea mea se refera la:(ma refer aici la automate pt prestari servicii)
Inregistrarea – se efectueaza prin schimbarea indexului contorului de fiecare data cand se introduce o bancnota/moneda;
Evidentierea – afisajul electronic furnizeaza informatia cu privire la sumele incasate pe toata perioada de la data punerii in functiune si pana cand acesta nu se mai utilizeaza;(acelasi principiu ca in cazul memoriei fiscale de la casele de marcat)
Controlul – se realizaeaza prin compararea sumelor evidentiate cu sumele inregistrate in evidenta contabila;
#6
Postat 27 November 2015 - 10:55 AM
oricum, d-na respectiva (super draguta) a insistat ca automatul ar trebui sa listeze un document de evidenta valorica a vanzarilor, de aceea am fost sfatuita sa iau leg. cu furnizorul automatului.
esti sigura ca nu listeaza ?
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi