Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
achizitie si vanzare produse promotionale - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

achizitie si vanzare produse promotionale

11 replies to this topic

#1 niki

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 168 Postari:

Postat 29 December 2015 - 11:31 AM

Salutare,
Am intalnit urmatoarea situatie in practica si nu stiu exact cum s-o tratez.
Una din firme achizitioneaza produse promotionale (pixuri, calendare, tricouri, etc ) inclusiv carti de vizita, le prelucreaza conform cerintelor clientilor, (grafica apartine firmei, iar pentru restul serviciilor apleleaza la diversi (inscriptionarea, printarea), si apoi le vinde mai departe celor care le-a comandat.

Rugamintea mea este daca ma puteti ajuta in stabilirea unei monografii contabile corecte.

Multumesc anticipat.



#2 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 29 December 2015 - 03:27 PM

Personal as merge pe varianta de productie (chiar daca sunteti mai mult agenti)

Adica pixul este materia prima, care se consuma si apoi rezulta in urma prelucrarii un produs finit: pixul inscriptionat.

Deci:
300=401 - cumperi pixul
600=300 - il dai il lucru
... aici ai si alte cheltuieli 6xx, cu salarii, cu serviciile prestate de firma care inscriptioneaza etc.
345=711 - primesti pixul "desenat"

4111=701 - vanzarea catre client
711=345 - descarcarea in urma vanzarii.

Banuiesc ca nu vrei sa facturezi pix separat si servicii de personalizare separat (ar fi fost mult mai simplu si mai aproape de realitate :laugh: )




#3 niki

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 168 Postari:

Postat 29 December 2015 - 03:45 PM

Multumesc mult pentru raspuns
Nu se factureaza separat pixurile de celelalte servicii.
Pe factura catre client sunt exact produsele comandate.



#4 niki

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 168 Postari:

Postat 22 January 2016 - 10:46 AM

Buna,

Readuc in discutie acest topic, deoarece nu prea sunt sigur ca am inteles exact cum ar trebui sa contabilizez.
Produsele promotionale sunt foarte multe , de la pixuri, agende, brichete, calendare, registre, etc, afise flayere, la bannere si alte minunatii, achizitionate de pe la diversi.
Nu prea inteleg cum ar trebui sa fac eu obtinerea produselor finite intr-o luna deoarece sunt ffffffff multe, si serviciile facute sunt diferite pe fiecare produs in parte, cu preturi diferite.

Din ce va pot spune este ca am factura de achizitie, am factura de la print, pe la unele am si factura de grafica, la alte produse grafica este asigrata de firma, am si facturi de pe la tipografii pentru flyere , etc.


Tine cineva contabilitatea la o astfel de firma?
Ma poate ajuta cu un sfat cum ar trebui sa contabilizez corect?

Multumesc anticipat.



#5 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 January 2016 - 12:07 PM

Nu este chiar simplu, ce-i drept trebuie sa faci o mie de acte pentru productie (iar activitatea ta se incadreaza la productie publicitara).

Iata un exemplu:

301 =401 cu 100 lei (si 4426=401 daca ai si tva) la achizitia pixurilor (sa zicem 100 buc)

Din pixurile cumparate, folosesti 50 de bucati pentru un produs personalizat asa cum a vrut clientul; faci bon de consum:
601=301 cu 50 lei

Inregistrezi eventualele facturi cu serviciile (inscriptionare de ex.):
628=401 cu 70 lei

Cand ai pixurile gata, le inregistrezi ca si produs finit:
345=711 cu pretul de cost (eu te sfatuiesc aici sa lucrezi cu preturi de cost prestabilie/estimate pentru ca este dificil sa calculezi exact cheltuielile ... gandeste-te ca trebuie sa incluzi in costuri si chiria si salariile si contabilul ... etc )
Aici ar trebui sa ai si un raport de productie unde se specifica produsul finit si consumurile aferente lui.

sa zicem :
345=711 125 lei

Apoi vinzi produsele cu 200 lei:
4111=701 cu 200 lei
si descarci gestiunea :
711=345 cu 125lei (acelasi pret de cost prestabilit mai sus)

Astfel 711 si 345 se "sting", in conturile de 6xx ai cheltuielile toate iar in contul 701 ai valoarea de vanzare.

In 301 vei ramane cu 50 lei (pixurile inca nefolosite).



#6 niki

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 168 Postari:

Postat 25 January 2016 - 10:46 AM

Da, dar nu sunt numai pixuri, intr-o luna sunt o multime de produse promotionale, de la calendare, tricouri, sepci, banere publicitare, flyere, brelocuri, carti vizita, brichete,diverse registre personalizate, afise, etc.

Cred ca iei razna sa incepi sa calculezi pentru fiecare produs in parte.
Achizitiile sunt de la diverse firme, deci preturi diferite, servicii diferite pe fiecare in parte.

Ar fi mai simplu sa le incadrez la marfuri, dar nu stiu daca este corect.Ce-i drept din firma ele nu pleaca asa cum sunt achizitionate.Trec printr-un proces de transformare.

Chiar nu tine nimeni contabilitatea la o astfel de firma?
Multumesc anticipat.



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2016 - 12:59 PM

dupa parerea mea, pt materialele promotionale, exista mai multe variante de lucru in fct de situatia concreta si anume :

a) materiale promotionale din obiecte cumparate de voi si apoi inscriptionate personalizat tot de voi (adica totul e de la voi):
- monografia data mai sus de @mgabi e corecta, n-ai ce-i face... e vb de un produs finit provenit cu totul de la voi si vandut ca atare
- exista costuri de productie care pot fi diferite de la lot la lot,
- din pacate, contabilitatea la productie este destul de stufoasa, de pretentioasa (si de aia nu m-am bagat niciodata la asa ceva).

b) materiale promotionale din obiecte cumparate de voi si apoi inscriptionate personalizat de catre altii :
- aici nu vb de productie la firma ta, ci de o prestare de servicii pe care o primesti de la alta firma
- rezulta o marfa al carei cost are la baza pretul obiectelor cumparate de voi + facturile de inscriptionare de la alte firme

c) materiale primite de la client si inscriptionate de voi pt acesta
- e vb. tot o prestare de serviciu (imprimarea unor obiecte ale altora).
- as inreg. intrarea materialelor de imprimat ca fiind bunuri de la terti (intrate doar cu aviz de exp.),
- as face factura pt imprimare si le-as da inapoi produse tot cu aviz de exp., la aceeasi val cu care au intrat (venitul este in factura de prestari)
- as folosi pt intrarea/ iesire in/din gest. conturi in afara bilantului, cum ar fi :
8032 „Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare”
sau
8039 „Alte valori in afara bilantului”

d) materiale primite de voi de la client si inscriptionate de altii
- primite tot de la terti, cu aviz de expeditie
- date spre prelucrare la terti si primite inapoi inscriptionate (tot cu AE) + factura de prestari servicii de inscriptionare
- vei factura clientului vostru o prestare de servicii, prin "refacturarea" celei primite de la firma care v-a prestat voua + partea voastra.
- vei livra inapoi materialele promotionale tot cu aviz de expeditie



#8 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 January 2016 - 06:21 PM

Din pacate nu prea ai scapare, corect este sa lucrezi pe productie (materialele sunt achizitionate de voi am inteles), pentru ca sufera o transformare calitativa ireversibila.

Ti-am dat solutia cea mai simpla pentru o evidenta de productie, si anume aceea cu pret de cost prestabilit/estimat.
(oricum nu conteaza de fapt pretul de cost pentru ca intra si iese, deci se anuleaza la final)
Asta inseamna ca nu stai sa calculezi la fiecare bucatica pretul de cost ci faci o estimare intiala pe fiecare categorie si mergi pe ea.

Problema este ca voi vindeti/facturati produse (pix,calendar,etc) nu servicii si in acest caz este cam dificil sa justifici inregistrarile altfel.

Iar Olimpia are dreptate , nici nu stii la ce te-ai inhamat! Productia este stufoasa si (parerea mea!) enervanta.
Iar daca mai ai si productie in curs (ca-n agricultura) ... te dai cu capul de pereti.

Poti sa intinzi coarda putin si sa le consideri marfuri ... dar orice control se va lega de asta daca culoarea ochilor tai nu corespunde :biggrin: .



#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2016 - 06:49 PM

Vezi postareamgabi, la 25 January 2016 - 06:21 PM, a spus:

Iar Olimpia are dreptate
mieluuu', vreau mielu' de Paste, nasico ! :wub: :laugh: :laugh:



#10 niki

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 168 Postari:

Postat 26 January 2016 - 01:48 PM

Multumesc frumos,

Aveti dreptate, chiar nu stiam la ce sa ma astept.
La mine se aplica cazul doi, cumpar si in 80% la suta din cazuri apelez la diversi pentru personalizare &printing ai alte servicii.Deci pentru ele as putea merge pe varianta cu marfuri,

Dar pentru afise, banere, flyere, carti vizita, unde nu am decat printingul, restul este munca personalului (grafica)?



#11 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 26 January 2016 - 02:46 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 25 January 2016 - 06:49 PM, a spus:

Vezi postareamgabi, la 25 January 2016 - 06:21 PM, a spus:

Iar Olimpia are dreptate
mieluuu', vreau mielu' de Paste, nasico ! :wub: :laugh: :laugh:

Hi,hi ... viteza bat-o vina ...
Care Paste? Mai vine Pastele anul asta cu cate avem pe cap ???



#12 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 26 January 2016 - 02:52 PM

Vezi postareaniki, la 26 January 2016 - 01:48 PM, a spus:

Dar pentru afise, banere, flyere, carti vizita, unde nu am decat printingul, restul este munca personalului (grafica)?

Daca ai noroc si factura pe printuri o primestei cu produsele insirate, atunci poti sa le consideri marfuri. Iar salariile angajatilor sunt cheltuieli care se scad din adaos.
Daca factura vine cu servicii (printare carti de vizita) atunci nu prea mai merge ... picioarele in apa rece si faci productie :sad:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL