Mulțumesc frumos, o seară bună.
#1
Postat 12 February 2016 - 06:36 PM
Mulțumesc frumos, o seară bună.
#2
Postat 07 March 2016 - 04:16 PM
#3
Postat 14 February 2018 - 11:41 AM
Sunt proprietarul unui spatiu comercial inchiriat unei firme - salon de infrumusetare.
Pe de alta parte, am permis unei alte firme sa amplaseze un automat de cafea, langa spatiu, in afara acestuia. Automatul de cafea este conectat la reteaua de energie electrica din interiorul spatiului, si se contorizeaza consumul printr-un contor pasant, pentru a delimita consumul acestuia de cel al salonului de infrumusetare.
Pentru aceasta activitate am incheiat un contract cu firma care se ocupa de automatele de cafea, prin care eu (ca si PFA) ii permit firmei respective sa amplaseze automatul langa spatiu, ii furnizez utilitatile necesare (curent electric) iar firma respectiva imi cedeaza un procent din incasari.
Deocamdata pe PFA nu am decat CAEN 4752 deoarece desfasor o activitate de comert in alt punct decat cel de mai sus, si as dori sa va intreb, fata de cele prezentate, ce cod CAEN ar trebui sa adaug la PFA, pentru a putea inregistra in contabilitate veniturile rezultate de la automatul de cafea.
Multumesc.
#4
Postat 14 February 2018 - 12:36 PM
#5
Postat 14 February 2018 - 12:41 PM
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 14 February 2018 - 01:22 PM
eliminare citare inutila post anterior, citeste regulamentul
#6
Postat 14 February 2018 - 01:14 PM
Din pacate, pt firma cu automatul de cafea v-ati cam "transformat" in revanzator de energie electrica si, dupa stiinta mea de acum, pt a face asta v-ar trebui autorizatie pt aceasta "comercializare".
Comercializarea energiei electrice 3514
3514 Comercializarea energiei electrice Aceasta clasa include
-vanzarea energiei electrice catre utilizator
-activitati ale broker-ilor sau agentilor din domeniul energiei electrice, care intermediaza vanzarea electricitatii prin sisteme de distributie a acesteia, sisteme administrate de altii
-distributia energiei electrice si schimbarea caracteristicilor acesteia in conformitate cu necesitatile utilizatorului
Lasati-ma, va rog, sa ma interesez mai bine si o sa revin daca am informatii. Acum chiar nu stiu ce sa va sfatuiesc, imi pare rau ... dar speta este interesanta.
#7
Postat 14 February 2018 - 01:20 PM
In orice caz, va multumesc din nou si astept cu interes raspunsul dvs.
#8
Postat 14 February 2018 - 02:04 PM
In locul dvs, as cere indrumari de la Reg. Comertului fiindca acolo va trebui introdus noul cod CAEN - daca este permisa activitatea in discutie.
Dupa mine, lipsa oricaror informatii pe net legate de aceasta speta imi spune ca oamenii nu sunt interesati de aspect, ceea ce ma duce cu gandul ca toata colaborarea este NEfiscalizata ...
Imi pare ca nu va pot ajuta mai mult ! Incercati sa vb la RC, ei ar trebui sa stie mai multe ...
Daca obtineti informatii utile, va rog frumos sa ni le spuneti si noua.
Succes !
Biroul Unic București, Serviciul Asistența:
Tel. : +40213160800
Tel./Fax : +40213160831
E-mail: bub@b.onrc.ro
Program de lucru
Luni - Joi
8:00 - 16:30
Vineri
8:00 - 14:00
- Redactarea actelor, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare, efectuarea formalităților de depunere a documentelor și de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal pot fi efectuate prin birourile de asistență și reprezentare care funcționează în cadrul primăriilor.
#9
Postat 14 February 2018 - 02:36 PM
Va e ok asa ?
Daca energia electrica ar fi contorizata pe PFA (contractul cu Enel ar fi pe PFA), atunci (eventual) ati putea avea venituri - chelt. aferente.
A trece consumul de la dvs - PF la dvs- PFA este similar cu a-l trece catre orice alta forma de organizare, adica si catre firma cu automatul de cafea. Pt PF ar putea fi venituri din alte surse, declarate tot prin D200, caz in care nu v-ar mai trebui cod CAEN, dar nici chelt. nu va putea fi dedusa, zic eu ....
Alte pareri ?
#10
Postat 15 February 2018 - 09:44 AM
La fiecare luna primasc banii de la firma de automate de cafea pe baza unui proces verbal in care este trecut numarul de cafele vandute, obtinut pe baza citirii contorului aparatului si cota parte din acestea care imi revine conform contract. acest proces verbal il folosesc sa justific intrarea banilor in casa. Din punctul meu de vedere banii primiti de mine sunt astfel fiscalizati, este corect asa?
Problema este ca firma respectiva doreste sa le emit o factura in care sa specific "prestare servicii conform contract" iar pentru asta eu trebuie sa imi aleg un CAEN. Problema este ce CAEN sa aleg, cei de la RC nu stiu sa ma indrume va vine sa credeti?
#11
Postat 15 February 2018 - 01:11 PM
Firma se poate inreg. si cu acel PV de la dvs ca PF (el joaca rolul unui decont), la fel s-ar face si pt utilitatile consumate in cazul inchirierii unui spatiu, in care aceste chelt. se platesc separat de chirie. Deci, tot pe documente eliberate de PF (care nu poate emite factura, desigur) se inreg. chelt. cu acele utilitati, e o situatie similara cu a dvs.
Nu au motiv sa tina mortis sa li se factureze, aduceti-le acest argument de mai sus ... Nu are rost sa insiste cu factura cata vreme legea fiscala permite inreg. cheltuielilor pe baza PV/ al decontului de cheltuieli (pt ei este o cheltuiala).
In cel mai "rau" caz, nu va ramane decat sa va declarati veniturile astea prin D200, la categoria "din alte surse", ca sa va fie impozitate de catre Fisc in anul urmator. Nu cred ca se pune pbl unui impozit anticipat cata vreme nu este un venit declarat/estimat pe tot anul, ca la chirii sau alte activitati.
La AF ati incercat sa cereti indrumare ? Poate va ajuta ... Biroul de asistenta contribuabil al ANAF are nr de tel. 0314.039160. Intrebati si acolo, ce va costa ?
#12
Postat 19 February 2018 - 02:32 PM
In felul asta as putea sa le argumentez celor de la contabilitate.
Multumesc.
#13
Postat 19 February 2018 - 02:56 PM
Puteti intocmi un PV prin care se constata volumul vanzarilor si se accepta la plata suma aferenta, sau puteti intocmi direct un decont de cheltuieli pe care il semneaza ambele parti - important este sa cuprinda elementele obligatorii ale unui document justificativ.
E vb de Legea contabilitatii 82/1991 (art. 6), de OMFP 2634/2015 (anexa 1) - ambele cu referiri la documentele justificative.
Articolul 6
(1) Orice operaţiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ.
(2) Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz.
______________________________________________________
ANEXA 1
NORME GENERALE de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile
A. Aspecte generale
1. Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) - (4) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (denumite în continuare entităţi), consemnează operaţiunile economico-financiare, în momentul efectuării lor, în documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate (în jurnale, fişe şi alte documente contabile, după caz).
2. Documentele justificative trebuie să cuprindă următoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele şi prenumele şi, după caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care întocmeşte documentul;
- numărul documentului şi data întocmirii acestuia; - menţionarea părţilor care participă la efectuarea operaţiunii economico-financiare (când este cazul);
- conţinutul operaţiunii economico-financiare şi, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuării acesteia;
- datele cantitative şi valorice aferente operaţiunii economico-financiare efectuate, după caz;
- numele şi prenumele, precum şi semnăturile persoanelor care răspund de efectuarea operaţiunii economico-financiare.
3. În cuprinsul oricărui document emis de către o entitate trebuie să se menţioneze şi elementele prevăzute de legislaţia în domeniu, respectiv forma juridică, codul de identificare fiscală şi capitalul social, după caz.
4. Documentele care stau la baza înregistrărilor în contabilitate pot dobândi calitatea de document justificativ numai în condiţiile în care furnizează toate informaţiile prevăzute de normele legale în vigoare.
5. Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate.
#14
Postat 01 January 2019 - 08:54 PM
Sun PFA,Caen 4791 Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi si internet
Le cumpar si le repar apoi vreau sa le vand cu garantie(am si cod caen pentru reparatii)
Pe devizul care mi-l da curieru trebuie sa fie trecut espressor cafea?
Multumesc...
#15
Postat 02 January 2019 - 02:07 PM
Actul de la curier impreuna cu listul comenzii de pe internet + (f important)) NIR-ul pe care il faci tu obligatoriu fiindca nu ai factura la achizitie - sunt documentele tale justificative.
Daca pe documentul de la curier scrie ca e un expresor de cafea, cu atat mai bine.
Spor mare !
#16
Postat 02 January 2019 - 04:48 PM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Somnul si Cafeaua (un articol f interesant) ! |
Diverse subiecte | Otilia Alupei |
|
||
Speta ANAF : Plata defalcata a TVA pentru automate de cafea |
Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...) | Otilia Alupei |
|
||
Acte necesare pentru transport - automate vending |
Arhiva | Biziday |
|
||
magazin online vinuri & cafea |
Arhiva | Moshu00sapte |
|
||
Vanzari prin automate comerciale |
ALTE PROBLEME CONTABILE | gabriela_iasi |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi