Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Acoperire program de lucru de catre asociati - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Acoperire program de lucru de catre asociati

progam de lucru acoperire
18 replies to this topic

#1 daniel-c

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 07 March 2016 - 10:38 AM

Stimati contabili,

Ma confrunt cu urmatoarea situatie, programul magazinului este de la 8 la 23.

Din punct de vedere al ITM-ului trebuie sa am angajati care sa acopere acest program sau pot angaja o singura persoana de la 8 la 16 si restul de 9 ore sa le „acoper” cu munca prestata de administrator?

Va multumesc,



#2 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1284 Postari:
  • Gender:Female

Postat 07 March 2016 - 10:45 AM

La acest program, sigur muncesc doi oameni (pe putin).
Deci ii pontezi pe cei doi, daca unul dintre ei este administratorul, atunci trebuie sa aiba si el carte de munca.

Aici apare o situatie: daca 2-3 asociati muncesc in firma lor , trebuie sa fie neaparat angajati ... ??? Atata timp cat societatea este infiintata "in scop lucrativ" ...
Ca sa nu mai vorbesc de asociatul unic.




#3 daniel-c

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 07 March 2016 - 10:50 AM

Vezi postareamgabi, la 07 March 2016 - 10:45 AM, a spus:

La acest program, sigur muncesc doi oameni (pe putin).
Deci ii pontezi pe cei doi, daca unul dintre ei este administratorul, atunci trebuie sa aiba si el carte de munca.

Aici apare o situatie: daca 2-3 asociati muncesc in firma lor , trebuie sa fie neaparat angajati ... ??? Atata timp cat societatea este infiintata "in scop lucrativ" ...
Ca sa nu mai vorbesc de asociatul unic.

Da dar este o cerinta legala in acest sens?



#4 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1284 Postari:
  • Gender:Female

Postat 07 March 2016 - 11:05 AM

Munca se presteaza doar cu acte legale.
Daca exista un administrator, acesta nu este angajat sa vanda ci este numit sa administreze.

Ramane putin neclara doar situatia in care vinde unul dintre asociati la tejghea.



#5 cristib

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 85 Postari:
  • Location:Arad

Postat 07 March 2016 - 02:43 PM

Am avut control ITM la o societate si nu s-a pus problema de angajare a asociatilor atata vreme cat au avut medicina muncii si protectia muncii facute.
Stiu ca au verificat actele legate de protectia muncii si cele de medicina muncii dar nu mai stiu daca au cerut si altceva.



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2016 - 02:56 PM

explicand un picut mai pe larg, exista 2 aspecte ale pbl. si anume :

- asociatul care este si administrator prin actul constitutiv al societatii poate lucra in propria firma fara CIM si asta o face din calitatea sa de asociat (nu de administrator).
ca vanzator, trebuie sa aiba efectuat controlul medical periodic, sa aiba adev de la medicul de fam ca este apt pt. acest fel de munca, adica trebuie sa indeplineasca conditiile desfasurarii muncii respective ca sa nu apara pbl. cu protectia consumatorilor (ANPC-ul), cu Sanepid-ul ... d-astea specifice lucratorului in comert/ alimentatie publica.


- editare : ulterior, in discutia telefonica avuta cu o dna inspector de la Inspectia Muncii Bucuresti mi s-a spus f clar ca nici asociatul societatii NU poate lucra in propria firma fara CIM ! scurt si fara discutii, oameni buni !
cine lucreaza astfel o face pe propria raspundere !

- administratorul numit de catre asociatul unic sau asociatii firmei (adica in afara actului constitutiv), are deja (sau ar trebui sa aiba) un ctr. de mandat sau un ctr. de munca pt. activ. de administrare - ambele tipuri de contract fiind pt (presupunand o) fct. de conducere; in aceste conditii, a avea si una de executie concomitent cu cea de conducere, chiar fara a exista un ctr. pt cea de executie, inseama un raport obscur de raspundere (adica de la sine catre sine), ceea ce invalideaza raportul insusi.

cel mai bine e sa ceri si sa primesti in scris opinia ITM / Min. Muncii la aceasta speta, ea fiind una juridica si destul de controversata din cauza susceptibilelor acuzatii de munca la negru; zic asta fiindca am citit tot felul de pareri pe net, care mai de care ... si unele veneau chiar de la avocati, dar, din pacate, nu am gasit un pct. de vedere al ITM-ului.
Inspectia Muncii Bucuresti : 021.3027059/60.

Vezi postareacristib, la 07 March 2016 - 02:43 PM, a spus:

Am avut control ITM la o societate si nu s-a pus problema de angajare a asociatilor atata vreme cat au avut medicina muncii si protectia muncii facute.
Stiu ca au verificat actele legate de protectia muncii si cele de medicina muncii dar nu mai stiu daca au cerut si altceva.

Doamneee.... in Romania e ca niciunde ...
cine o avea dreptate ? cum e corect, pana la urma ? :blink: depinde de fiecare inspectorat al muncii in parte ? n-ar trebui sa fie o practica unitara pe toata tara ?
o sa sun si la biroul juridic din Min. Muncii.
editare : am sunat, dar nu se (mai) poate vorbi acolo (desi in alte dati s-a putut, altfel n-as fi sunat), trebuie facuta adresa (adica in scris).
am incercat sa vb cu o dna de la acel Biroul juridic, dar parea total confuza priv. pbl. (daca asociatul firmei poate lucra in propria firma fara ctr. de munca) si, in loc sa recunoasca faptul ca nu stie si sa ma indrume la altcineva care stie, mi-a trantit telefonul in nas (daca puteti sa credeti asa ceva, neobrazata) spunandu-mi ca ei nu dau consultatii la telefon !
m-am enervat ingrozitor, ce sa va mai zic... ! daca eram mai aproape ca locatie, lucrurile nu ramaneau asa ! chiar ar merita sa-i fac o reclamatie scrisa, ca tot trebuie sa cerem in scris orice informatie ...

in fapt, oameni buni, se pare ca la Arad asociatul poate lucra fara CIM si mi se pare normal sa fie asa, dar la Bucuresti nu poate ... :sad:
in drept, cum ar zice juristii, inca nu avem un pct. de vedere clar si oficial ! :sad:



#7 cristib

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 85 Postari:
  • Location:Arad

Postat 07 March 2016 - 04:40 PM

Poate a contat in cazul meu ca cei 2 (sot si sotie) nu au alti angajati, lucreaza doar ei doi.

Am constatat ca, in multe cazuri, desi sunt situatii similare, depinde de persoana care vine in control.
Ar fi frumos sa fie o practica unitara la nivel de tara......dar, cum nu pot sa doarma noaptea de grija contribuabililor, s-au gandit ca ar fi monoton/plictisitor sa fie clara legislatia....



#8 daniel-c

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 07 March 2016 - 05:38 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 07 March 2016 - 02:56 PM, a spus:

explicand un picut mai pe larg, exista 2 aspecte ale pbl. si anume :
............................

Wow asta da raspuns.. Multumesc mult pentru informatie am sa fac un e-mail foarte frumoas la ITM Cluj, sa vad ce opinie avem in partea asta de tara.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 07 March 2016 - 06:25 PM
eliminare citare integrala




#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2016 - 06:28 PM

cu drag, Daniel ! :smile:

rugamintea mea mare ar fi sa ne spui si noua ce raspuns ai primit de la ITM.
nu ne uita, da ? asta-i o speta sensibila si ar fi f bine sa stim cum e si la Cluj.

Vezi postareacristib, la 07 March 2016 - 04:40 PM, a spus:

Poate a contat in cazul meu ca cei 2 (sot si sotie) nu au alti angajati, lucreaza doar ei doi.

Multumesc pt raspuns.
Eu parca n-as crede ca a contat asta fiindca pbl. de baza tot aia e : asociatul poate lucra in firma proprie fara CIM sau nu ? Deci fie ca exista angajati sau nu, pbl. cu asociatul e aceeasi dpv legal. Zic eu ...



#10 daniel-c

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 08 March 2016 - 08:24 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 07 March 2016 - 06:28 PM, a spus:

cu drag, Daniel ! :smile:

rugamintea mea mare ar fi sa ne spui si noua ce raspuns ai primit de la ITM.
nu ne uita, da ? asta-i o speta sensibila si ar fi f bine sa stim cum e si la Cluj.

Am trimis e-mail la ITM astept raspuns.

Am vazut ca topicul un pic a deviat, pe mine ma interesa mai mult sa stiu daca trebuie acoperit programul de lucru al unitatii cu ore de personal, adica daca am o ghereta care vinde eugenii care e deschisa 16 ore/zi in Revisal trebuie sa apara ca am 2 -a persoane angajate cu 8 ore/zi?



#11 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1284 Postari:
  • Gender:Female

Postat 08 March 2016 - 10:27 PM

Pai n-am iesit din topic, pentru 16ore/zi trebuie sa lucreze 2 persoane obligatoriu! Nu poti ponta un angajat cu 16ore/zi.

Problema era daca a 2-a persoana poate fi administratorul cu mandat sau asociatul (in acest caz nu este cazul de CIM si in consecinta nici de revisal)

Tu ai intrebat de administrator (noi am extins si la asociati) ... daca poate fi a 2-a persoana.



#12 daniel-c

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 09 March 2016 - 03:23 PM

Ok. Am inteles, astept e-mail-ul de la ITM acum.



#13 daniel-c

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 10 March 2016 - 12:49 PM

Am vesti de la ITM Cluj.

Am primit un e-mail prin care mi-au cerut numele firmei pe care vreau sa o reclam numele meu si CNP-ul. Cum nu vreau sa reclam nimic am sunat.

O doamna de acolo mi-a zis ca administratorul poate munci nelimitat 24/24, citez "daca sanatatea ii permite" iar, ascoiatului ii trebuie neaparat sa i se faca contract de munca altfel poate fi sanctionat.

Deci ca solutie, cred eu, ar fi ca, in cazul in care sunt putini asociati, acei asociati sa fie si administratori.



#14 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2016 - 02:25 PM

multumesc mult. pt informare.

intrebarea e : administratorul poate munci 24/24 facand numai munca de administratie sau si orice alta munca in firma ? ai intrebat punctual ? ca e o mare difernta, iar pbl. trebuie pusa f clar !

si mai e ceva : la firmele mici, administratorul numit prin actul constitutiv este (99% din cazuri) si asociat, de aceea eu am dezvoltat analiza si la asociat in mesajul precedent - lucrurile sunt legate.
deci, cum priv. pbl. ? pt asociatul care nu este si administrator, treaba e clara : ii trebuie ctr. de munca, dar pt asociatul care e si administrator ? pe el cum il incadram - ca din calitatea sa de asociat am putea spune ca e nevoie de CIM, insa nu si din cea de administrator, dupa zice ITM Cluj, desi administratorul ar trebui sa faca numai munca de administrare prin insasi natura obligatiilor functiei.

desi nu e cazul firmei in discutie, mentionez si faptul ca administratorul care nu este si asociat ar trebui sa aiba - dupa cum am zis anterior - fie ctr. de mandat, fie CIM pt activitatea sa de administrare, iar pt alte activitati ar trebui sa aiba cumul de functii (de ex. pt a putea lucra si ca vanzator).

alte pareri, va rog ? :smile:



#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2016 - 03:23 PM

Asaaa... :smile:

Oameni buni, eu chiar vreau sa lamurim aceasta speta pe care o consider importanta si asta nu numai pt topicul de fata, ci si pt faptul ca multe PFA au trecut la micro din cauza noii impozitari si vor lucra singuri - fiecare pe firma sa, adica fara salariati. Deci treaba are orizonturi mai largi ....

Prin urmare, am sunat din nou la Inspectia Muncii Bucuresti si am vb cu o d-na f. draguta si politicoasa, intreband-o precis/ punctual daca asociatul care este si administrator numit prin actul constitutiv poate lucra orice in propria firma, fara CIM (nu doar administrare).
Dupa un schimb de idei cu mine si cu o alta colega la tel., dna a ajuns la concluzia sincera ca nu este sigura de raspunsul pe care sa mi-l dea - asta zic si eu fair-play si bun-simt, nu ca zilele trecute la Min. Muncii; consider ca nu e o rusine pt o persoana sa recunoasca atunci nu e sigura de solutie, nimeni nu le stie pe toate, dar macar sa existe bunavointa.
Mi-a oferit un alt nr. de telefon (pt o noua opinie a colegilor sai), insa acolo nu mi-a raspuns nimeni, desi am insistat un pic. Poate ca nu mai au program cu publicul astazi.
Mai sun maine dimineata, daca nu uit, trageti-ma de atentie, va rog ! :biggrin:

editare (vineri) : dragilor, m-am luat cu treaba si acum am vazut ca-i ora 14 ...
ramane pe luni.
intre timp, va astept opiniile.



#16 daniel-c

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 11 March 2016 - 05:43 PM

Mai sun odata la ITM Cluj luni si mai intreb. Ar fi frumos sa facem o harta a Romaniei cu diversele pareri primite de le ITM-uri din fiecare judet.



#17 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14285 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2016 - 12:06 PM

dragilor, am sunat (dupa cum v-am promis) si am vb cu o dna jurist.
pret de cateva min. m-a tot invartit pe langa subiectul in sine. pana m-am enervat si am renuntat s-o tot intreb punctual, iar si iar ...! eu intrebam una, ea imi raspundea alta ...
v-o jur ca este absolut incredibil stilul asta de a evita un raspuns clar pe subiect ! credeam ca numai politicienii sunt capabili de asa ceva, dar iata ca nu ... iar eu sunt efectiv dezolata de cele intamplate, mai ales ca astia sunt oamenii/ institutiile care ne vin in control, fratilor ! :sad:

adevarul gol-golut este ca persoanele cu care am tot vorbit, chiar nu stiu raspunsul ! :blink: pur si simplu nu stiu si nici nu-si asuma responsabilitatea nestiintei, cu o singura exceptie despre care v-am povestit deja.

solutiile oferite in cadrul conversatiei de azi au fost ca eu trebuie :
- sa citesc L91/1990 actualizata si sa trag singura concluziile de acolo,
- sa fac o adresa scrisa la Min. Muncii, in care sa scriu cat mai detaliat speta - raspunsul imi va fi de ajutor fiindca voi avea o hartie oficiala la mana.
ceva nou pana aici ? :huh:
ma intreb cine imi va raspunde la speta, ca daca sunt tot dnele cu care am vb ...

cine ne mai poate ajuta, oameni buni ? din tara, vreau sa zic, fiindca la Bucuresti am vazut deja ...



#18 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1284 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 March 2016 - 04:22 PM

Nimeni nu da raspunsuri clare la ITM ... ufff!

In legea societatilor scrie asa (asa incepe de fapt legea!):

In vederea desfasurarii de activitati cu scop lucrativ, persoanele fizice si persoanele juridice se pot asocia si pot constitui societati

Deci eu inteleg ca ma asociez in scop lucrativ (adica nu lucram 2 ca PFA fiecare ci ne asociem si lucram impreuna pe societate ... ca alta forma nu este posibila daca nu suntem in famile, conf.legii).
Din asta, eu deduc ca asociatii lucreaza efectiv in mod normal in societate.

Ca asta este si ideea de intreprinzator, sa faca ceva pe cont propriu ... iar unul dintre motive este programul la alegere, ca daca-i placea asa mult "la program", statea angajat undeva fara grijile unui intreprinzator.



#19 ilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 07 April 2016 - 09:54 AM

Vezi postareacristib, la 07 March 2016 - 02:43 PM, a spus:

Am avut control ITM la o societate si nu s-a pus problema de angajare a asociatilor atata vreme cat au avut medicina muncii si protectia muncii facute.
Stiu ca au verificat actele legate de protectia muncii si cele de medicina muncii dar nu mai stiu daca au cerut si altceva.

Explicatia acestei abordari diferite in acest caz ar fi ca inspectia a venit pe domeniul ssm. Asta se poate vedea in inscrisul din Registrul de control la obiectul controlului. Sunt departamente separate de control cu tematici diferite. Si eu am avut control pe ssm de la ITM si s-au focalizat pe tematica lor. Desigur ca exista anumite legaturi intre domeniile lor si ei pot extinde sau notifica pe colegii lor de la contracte de munca, dar in general ei isi vad de tematica lor.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL