#41
Postat 24 October 2008 - 09:26 AM
#42
Postat 28 October 2008 - 01:50 PM
mai adaug o intrebare la acest capitol pentru ca de curand am inceput sa ma ocup de partea de bugete, de fapt invat...cum trebuie estimate preturile de achizitie? medie lunara sau pe fiecare luna? cum se calculeaza: se istoricul si se extrapoleaza la urmatorul an???
multumesc.
o zi buna.
#43
Postat 28 October 2008 - 03:46 PM
ultimul pret real x indice inflatie x 1,05
La iunie fac rectificare de buget pentru urmatoarele 6 luni.
#44
Postat 29 October 2008 - 10:36 AM
o zi buna!
#45
Postat 29 October 2008 - 11:05 AM
#46
Postat 31 March 2009 - 09:24 AM
Eu ma ocup de planificarea si controlul bugetar in firma in care lucrez de aprox 3 ani, dar teoretic abia de la 1 ianuarie am fost numita pe o functie special creata ptr treaba asta. Pana acum am reusit sa fac urmatoarele:
- am identificat centrele de cost si de venituri - fiecare centru are un cod
- am identificat activitatile fiecarui centru - fiecare activitate are un cod
- am numit responsabili ptr fiecare centru
- responsabilii si-au bugetat la finele anului precedent activitatile ptr anul actual si le-au introdus f frumos intr-o machetica excel standard
- machetica fiecarui centru a fost creata pe baza unui manual de bugetare in care sunt explicate activitatile in fctie de conturile contabile din clasa 6 - inf f utile ptr managerii nonfinantisti
- machetelele centrelor centralizeaza toate datele intr-o singura macheta mare - tabloul general al BVC-ului
O singura problema am - nu stiu cum sa fac cu productia stocata????
Precizez ca nu sunt contabil. si eu sunt o nonfinantista
anul trecut am pus la venituri din productia stocata = pret vanzare * cantitatea stocata de prod finit iar la cheltuieli, costurile de productie * cantitatea de prod finit, dar nu a iesit tocmai bine la final
anul acesta nu am mai luat in considerare stocurile de niciun fel.
aveti idee? ma puteti ajuta??
Multumesc1
#47
Postat 31 March 2009 - 10:33 AM
Cat despre pretul de inregistrare al prod stocate, cel mai bine e sa fie pret calculat sa acopere cheltuielile de productie, nu pretul de vanzare, deoarece are influenta in profit si implicit in impozit, si nu are rost sa platesti impozit anticipat pentru o vanzare pe care o vei face ulterior.
#48
Postat 01 April 2009 - 12:53 PM
dar chestia asta ma incurca putin ptr ca in sistemul info mie imi apar consumurile ptr ce s-a produs, ori eu in executia bugetara trebuie sa exprim costurile numai a ceea ce s-a vandut. si uite asa stau cu exceluri peste exceluri si socotesc si seful meu doreste un excel automatizat ptr tot anul in care sa am livrari, cost productie, preturi de achiz al materialelor (iar mat sunt achiz fie in eur fie in ron, iar cursul eur este schimbator, chiar si preturile sunt schimbatoare de la luna la luna), si intr-un sheet sa imi socoteasca costurile totale. asa teoretic suna relativ usor, dar cand sa te apuci de creat marele excel....se complica treaba, ptr ca sunt f multe produse, f multe mat care intra in productie, respectiv preturi de achiz diferite..samd.....
cum ma sfatuiti sa fac?
Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 14 May 2009 - 09:25 AM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi