Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
BUGETELE FIRMEI SI RAPOARTELE DE CONTROL BUGETAR - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


BUGETELE FIRMEI SI RAPOARTELE DE CONTROL BUGETAR


47 replies to this topic

#1 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 02 July 2005 - 04:48 PM

Va propun urmatorul subiect pentru discutii: BUGETELE FIRMEI
Puncte de reper :
1.tipuri de bugete si relatii bugetare
2.procedura de elaborare a bugetelor
3.gradul de detaliere pe centre de gestiune
4.rapoartele de control bugetar

ABC



#2 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 04 July 2005 - 09:12 PM

Sistemul planificarii bugetare poate cuprinde trei tipuri mari de bugete:
a)planul financiar de orientare generala, pe termen lung (3-5 ani);
b)bugetele anuale centralizate ale firmei, cu urmatoarele componente:
-bugetul de venituri si cheltuieli
-bugetul de investitii
-bugetul de numerar (cash-flow-ul)
c)bugetele anuale specifice diferitelor activitati ale firmei:
-bugetul de vanzari
-bugetul de distributie
-bugetul de marketing, reclama si publicitate
-bugetul de aprovizionare
-bugetul de resurse umane
-bugetul administratiei generale
-bugetul de achizitii
-bugetul de incasari
-bugetul de plati
Legatura dintre aceste tipuri de bugete consta in elaborarea lor succesiva, pornind de la planul financiar, elaborat pe baza obiectivelor si strategiei generale pe o perioada de 3-5 ani, si apoi are loc transpunerea anuala a acestuia la nivel de bugete centralizatoare si bugete specifice.




#3 CamiT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 24 August 2005 - 12:04 PM

Buna
Ma intereseaza foarte mult subiectul "Bugete" pentru ca de putin timp am inceput sa lucrez in acest domeniu al bugetari. Partea "frumoasa" este ca postul meu nu este nou numai pt mine ci si pt firma in care lucrez. Asa ca incerc sa invat cat mai multe.

ABC vad ca stii "ca la carte" sa scrii despre subiectul dat ... sper sa invat si eu cate ceva.
Acum o sa pornesc de la primul mesaj, cu punctele de reper.

Eu , deocamdata, am inceput cu bugetul de venituri si cheltuieli si as avea cateva probleme/intrebari.

- am stabilit centrele de gestiune pe baza organigramei , si am repartizat venit. si chelt pe fiecare centru, dar in partea de TESA sunt cam multe departamente si , cel putin in momentul asta nu se pot identifica separat cheltuielile. Intrebare: Este eficient sa incerc sa separ aceste cheltuieli pe diversele Dep. , de ex.: Financiar - Contabil / Resurse umane / Administrativ etc. Eu sincer cred ca este, dar mai vreau o parere.

- structura bugetului am constatat ca nu este standard, ci este in functie de tipicul firmei. Eu am creat bugetul in Excel, si am gandit astfel:
- sheet-uri cu chelt pt fiecare centru de gest
- sheet-uri cu marja comerciala pe centre (sunt detaliate
veniturile din vanz din care se scad costuri vanz - respectiv
cost de achizitie marfa)
- un sheet centralizator pt marja
- un sheet centralizator pt rezultat (din marja sunt scazute
celelalte chelt)
Intrebare: Se utilizeaza ceva asemanator cu acest model?

- rapoartele de control bugetar - sunt de fapt centralizatoarele pt marja si rezultat de care am scris mai sus. Din acestea se pot crea altele.
- la partea de elaborare a bugetelor inca nu am lucrat foarte mult, am folosit niste valori calculate de altcineva, dar voi ajunge si la asta la un moment dat.

Ma opresc deocamdata aici ... si astept vesti ...
Pe curand



#4 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 25 August 2005 - 05:28 PM

Etapele recomandate pentru elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli sunt:
1.stabilirea obiectivelor si a strategiilor de realizare a acestora la nivel de firma : cifra de afaceri, rentabilitate comerciala
2.stabilirea centrelor de buget si a responsabililor de bugete in corelatie cu organigrama functionala
3.stabilirea obiectivelor specifice si a planurilor de actiune la nivelul centrelor de buget
4.stabilirea machetei (formularului) bugetului si a componentei fiecarei linii de buget
5.prezentarea modului de fundamentare a fiecarei linii de buget, tinand cont de obiective, plan de actiune, termene si resurse
6.elaborarea bugetului.
7.elaborarea instrumentelor specifice de control bugetar : conturi analitice specifice si rapoarte de control bugetar

Revenind la mesajul tau, vin cu urmatoarele precizari:
- este foarte corect ca bugetul sa aiba o macheta unica pentru toate centrele de buget, indiferent daca este vorba de centre de vanzari sau centre de cost (departamente TESA) ;
- este corect sa elaborezi bugete si pe departamente TESA, daca sectorul activitatii administrative este reprezentativ in totalul costurilor pe firma, dar trebuie creat in paralel si sistemul de urmarire a costurilor realizate astfel incat sa fie posibil controlul bugetar ;
- avand in vedere ca prin intermediul BVC-ului vrei sa urmaresti si indicatorul marja comerciala, iti sugerez ca macheta de lucru - modelul soldurilor intermediare de gestiune.
- bugetul anual trebuie detaliat pe trimeste (cel putin)


Incerc sa atasez o macheta de buget, care sper sa te ajute.
Mult succes !

ABC

Fisiere atasate





#5 Gabita123

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fiscalitate, contabilitate

Postat 03 September 2005 - 11:01 AM

Daca ati inceput sa lucrati la bugete ajutati-ma si pe mine: ce cota de TVA ati folosit (19 sau 22%)? Pe mine ma intereseaza pentru ca sunt firma cu regim mixt la TVA. Tineti cont de zvonuri privind schimbarea cotei de TVA? La fel pentru bugetarea salariilor.
Si inca o intrebare: eu am o macheta pentru buget impusa de actionari in care pe linga buget 2006 trebuie sa includ previziuni pentru 2007 si 2008. Asta inseamna ca trebuie sa fac pentru anii urmatori un buget la fel de detaliat ca pentru 2006 sau pot sa mai sar unele cimpuri?
E eronat rau daca stabilesc cresterile pentru cifra de afaceri (pt. 2007 si 2008) si pastrez ponderea cheltuielilor ca in bugetul 2006 si le aplic la veniturile stabilite pentru 2007 si 2008?



#6 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 08 September 2005 - 07:40 AM

In momentul fundamentarii bugetelor, se iau in considerare toti factorii de influenta din mediul intern si extern al firmei.
Factorii de influenta din mediul intern sunt: obiectivele si strategiile stabilite pe domeniile de activitate ale companiei: marketing, vanzari, productie, investitii, financiar, personal si administrativ.
Factorii de influenta din mediul extern sunt: modificarile mediului fiscal, cursului valutar, dobanzilor bancare, mediului economic in general (vezi: cresterea preturilor la combustibil pe plan mondial).

Ca urmare a celor prezentate, iti recomand sa intocmesti cel putin doua variante de buget:
-var 1: se bazeaza pe reglementarile fiscale certe
-var 2: se bazeaza pe reglementarile fiscale in faza de proiect.

In legatura cu gradul de detaliere a informatiilor din bugetul de venituri si
cheltuieli, se procedeaza astfel:
-pentru anul 2006: bugetul se fundamenteaza pe elemente componente de detaliu, defalcate la nivel lunar;
-pentru anii 2007-2008: bugetul se fundamenteaza pe elemente componente semnificative, folosind metoda performantelor anterioare; se estimeaza cifra de afaceri anuala tinand cont de evolutia ultimilor ani si de perspectivele mediului economic si apoi se estimeaza costurile pe baza ponderii acestora in cifra de afaceri.

Iti urez mult succes!
ABC



#7 barmaleus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 20 September 2005 - 10:20 AM

ABC, se multumeste pentru informatii! :)

Dar as vrea sa stiu, de unde pot invata mai in detaliu despre bugete/bugetare/management financiar? Ce carti recomanzi? Sunt si in var. electronica, btw?


Andrei



#8 floris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1376 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 20 September 2005 - 06:33 PM

poti invata chiar de la ABC, organizeaza seminarii deosebite.



#9 barmaleus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 21 September 2005 - 04:28 PM

da?? unde, cand, how much (daca costa)? :)



#10 floris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1376 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 21 September 2005 - 06:07 PM

http://www.abctrainingconsulting.ro/

viziteaza site-ul firmei.



#11 Gabita123

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:fiscalitate, contabilitate

Postat 22 September 2005 - 11:00 PM

Sunt de acord ca ABC organizeaza cursuri deosebite. Am participat la 2 dintre ele si am aflat numai lucruri interesante.



#12 iulian ifrim

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:iasi
  • Interests:finante, fotografie, business development

Postat 23 February 2006 - 12:05 PM

Sa zicem ca am trecut prin planificarea pe termen lung, indentificarea actiunilor si a mijloacelor si am ajuns la estimarea cantitativa si traducerea necesarului in bani...

La unele elemente este usor sa estimam cantitatea necesara si mai apoi estimarea valorica insa la unele elemente este mult mai greu.

Sa spunem ca vreau sa construiesc o cladire in urmatorii cinci ani cum as putea sa estimez aceste costuri atat ca valoare totala cat si defalcat in timp?
Ezista metode financiare pentru estimare?



#13 iulian ifrim

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:iasi
  • Interests:finante, fotografie, business development

Postat 23 February 2006 - 12:10 PM

Un alt lucru pe care nu stiu sigur cum sa il fac este previziunea in situatii neclare adica atunci cand managementul stie directia insa nu stie sa stabileasca clar in timp obiectivele.

Cum se face aceasta previzionare financiara tinand cont ca este pe 3-5 ani?

Mulutumesc.



#14 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 24 February 2006 - 12:46 AM

Pentru: Iulian Ifrim

Ref: subiectul "metode de estimare a valorii"

Ipoteza pe care se incearca planificarea financiara este:
-construirea unei cladiri (obiectivul)
-intr-o perioada de 5 ani (termenul de finalizare a obiectivului)
Pot sa-ti recomand urmatoarele etape de lucru:
1. identificarea scopului cladirii, mentionarea utilitatii acesteia: hala de productie, spatiu de depozitare, magazin de desfacere, cladire pentru birouri etc.
2. mentionarea caracteristicilor generale, tehnice, care trebuie sa corespunda scopului mentionat anterior: locatia, dimensiunile si suprafata construita, dotari si utilitati specifice etc.
3. se identifica costurile unitare (euro/mp) in functie de specificul constructiei (informatiile sunt disponibile in diverse mijloace de comunicare media - iti recomand internetul)
4. valoarea totala = suprafata construita*costul mediu unitar specific tipului de constructie.
Aceasta ar fi metoda cea mai rapida de evaluare totala a unei investitii pentru construirea unei cladiri.

Valoarea totala, mai aproape de realitate, a investitiei se poate identifica prin "desfacerea" acesteia in elemente componente de executie si cost:
-elaborarea documentatiei si proiectarea constructiei
-obtinerea avizelor si autorizatiilor
-asigurarea utilitatilor curente (apa, gaze, curent etc)
-executarea fundatiei si astructurii de rezistenta
-executarea constructiei "la rosu" (fara finisaje)
-asigurarea instalatiilor interioare (electrice, sanitare, de ventilatie etc)
-executarea finisajelor si amenajarilor interioare

Planificarea se poate face pe 5 ani dupa urmatoarele criterii:
1. pentru fiecare an se stabilesc etapele de executie si costurile corespunzatoare - si trebuie sa se gaseasca, implici, sursele de finantare.
2. pentru fiecare an se identifica sursele de finantare existente si apoi se stabilesc etapele de executie si costurile care se pot suporta din sursele identificate.

Ref: subiectul "previziunea in situatii neclare"

Pentru a realiza previziuni financiare trebuie sa cunoastem atat obiectivele si strategiile viitoare, stabilite clar de management, cat si performantele financiare anterioare ale firmei.
In situatii neclare privind strategia viitoare a companiei, se poate opta pentru metoda statistica privind analiza performantelor anterioare.
De ex: daca este vorba de estimarea veniturilor si cheltuielilor, vezi care a fost indicele de evolutie pentru ultimii 2-3 ani si estimezi ca se va continua aceeasi evolutie.

Sper sa te ajute raspunsurile trimise si iti urez mult succes!
ABC



#15 iulian ifrim

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:iasi
  • Interests:finante, fotografie, business development

Postat 28 February 2006 - 09:38 AM

Pentru ABC.

Multumesc, ma ajuta ce mi-ai spus insa legat de estimari financiare in situatii neclare cum as putea sa fac acest lucru daca firma nu are un istoric relevant. Este infiintata de un an iar ce s-a intamplat pana acum nu poate fi folosit drept baza pentru o estimare statistica.



#16 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 28 February 2006 - 10:23 PM

Pentru: Iulian Ifrim

Pentru o firma recent infiintata, se aplica "metoda bugetarii cu baza zero".
Aceasta inseamna ca se elaboreaza un buget care va contine doar cele mai relevante venituri si cheltuieli ale firmei.
Bugetul va fi glisant, se va actualiza periodic in functie de evenimentele in derulare sau cele viitoare.
Obligatoriu, lunar, se vor evalua si analiza abaterile bugetare si astfel, in timp, bugetarea activitatilor firmei va deveni a activitate curenta si necesara managementului operational al companiei.

Mult succes!



#17 iulian ifrim

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:iasi
  • Interests:finante, fotografie, business development

Postat 01 March 2006 - 01:08 PM

multumesc mult



#18 viorel_email

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 13 March 2006 - 02:06 PM

floris a spus:

http://www.abctrainingconsulting.ro/

viziteaza site-ul firmei.

Ar fi elegant ca moderatorii acestui forum sa elimine reclama ascunsa (de fapt e pe fata!!). Duceti-va la ABC cu totii, mai ales ca probabil si-au creat cativa useri care sa laude aceasta firma!!


Acum despre bugete. Am avut norocul sa interactionez cu o multime de bugete. Ideea de baza este ca nu exista un buget care sa semene cu altul. Este adevarat ca sunt cateva principii general valabile pe care se bazeaza un buget, dar eu spun ca cel mai bun principiu este nevoie firmei.
Singur nici un contabil nu va putea construi un buget. Totusi trebuie sa fii capul acestui buget si poti incepe cu obiectivul bugetului (am vazut firme care "faceau" buget dar nu stiau ce sa obtina de la el, era doar o reluare a balantei contabile). Apoi construiesti frumusel bugetul pe un cadru mai general (bazat pe centre de profit, centre de cost, si proiecte) si care sa permita si previzionarea rezultatelor viitoare. Previzionarea este cea mai grea, ea implica si celelalte departamente ale firmei (marketing - previzionarea pietei, vanzari - previzionarea vanzarilor, etc).
Oricum nu am gasit in Romania o carte pe acest subiect si nu cred ca o sa gasesc in curand. Tot ce este pe piata este scris de profesori care stau bine la teorie!! Incercati pe Amazon, am cumparat cateva carti interesante de acolo.



#19 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 25 June 2006 - 08:03 AM

Previziunea este expresia unui management performant, prin care se valorifica cat mai eficient potentialul intern al firmei (comercial, tehnic, economic, managerial, etc) luand in calcul si toate variabilele si influentele mediului ambiant.

Previziunea financiara pe termen scurt se realizeaza cu ajutorul bugetelor si se refera la durata unui exercitiu (1 an) si are ca scop principal planificarea, coordonarea si controlul activitatii in scopul obtinerii de profit maxim si / sau de cash-flow pozitiv.

In lipsa unei planificari, managementul firmei nu ar avea drept repere decat realizarile proprii ale perioadelor precedente sau realizarile concurentei, care au fost determinate de conditiile concrete ale acelei perioade si care nu se extrapoleaza intocmai in perioada urmatoare.
O caracteristica a vietii economice occidentale este preocuparea pentru "bugetarea" oricarei actiuni sau activitati, indiferent de amploarea sau insemnatatea ei in activitatea generala a intreprinderii. (Ion Verboncu)

Instrumentele de realizare a previziunii financiare sunt bugetele firmei care, spre deosebire de bilant si contul de rezultate, nu sunt destinate marelui public, ci nevoilor interne ale firmei de orientare, de ghidare, spre realizarea obiectivelor propuse in exercitiul financiar viitor.
Bugetele firmei sunt instrumente economico-financiare care exprima, in expresie baneasca, principalele obiective stabilite la nivelul firmei si/sau la nivelul subdiviziunilor organizatorice.

Preocuparea pentru previziunea financiara trebuie insotita de controlul bugetar al realizarilor fata de previziuni, al cauzelor abaterilor, pentru a modifica, dupa caz, previziunile atunci cand realitatea impune aceasta sau, invers, sa actioneze asupra functionarii, pentru a se apropia realizarile de previziuni.
ABC Training Consulting
Analize, Bugete, Controlling



#20 lacrist

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 18 September 2006 - 11:31 AM

Buna, daca ma poate ajuta si pe mine cineva.....am de facut o lucrare bazata pe anumite formulare de buget pe care nu stiu unde as putea sa le gasesc si cum sa procedez....atasez programa pt lucrare.

si mai am o rugaminte......poate sa imi spuna cineva cum se face un jurnal de practica?


va multumesc

Fisiere atasate








Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL