Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Impunere TVA din oficiu - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Impunere TVA din oficiu


1 reply to this topic

#1 gabitzu01

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 23 May 2016 - 09:01 PM

Buna seara,

va rog sa ma ajutati si pe mine in urmatoarea problema. Am o firma, un SRL, care a fost platitoare de TVA la luna. In anul 2011 firma a fost declarata inactiva dpdv fiscal intrucat nu am depus situatiile financiare. In anul 2014, am depus din urma toate situatiile si am achitat totul la zi, apoi am cerut reactivarea firmei, lucru care s-a si intamplat. Atunci cand am reactivat-o, doamna de la PJ mi-a zis ca firma va redeveni platitoare TVA, dar la trimestru, intrucat in anul 2013 nu am avut cifra de afaceri. Dupa aprox 6 luni, m-am trezit cu o poprire pe cont de 40.000 ron. La finante, mi-au zis ca aceasta poprire provine din faptul ca nu am depus lunar declaratiile TVA, intrucat sunt declarat platitor la luna. Ideea e ca am de plata 40.000 ron la TVA, rezultati din impuneri ale finantelor. Insa eu am platit tot TVAul la zi, acesti 40.000 ron fiind doar din aceste impuneri dar neavand in spate operatiuni economice (activitatea fiind destul de redusa dupa aceste impuneri).
Rugamintea mea este sa-mi spuneti ce pot face acum pt a mi se sterge aceste datorii, datorii care nu sunt reale ( mentionez ca impunerile sunt din ian-feb 2015) , mai ales ca mi s-a pus si sechestru pe un bun al firmei.
Va multumesc !



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 May 2016 - 10:14 AM

in primul rand, verifica-ti vectorul fiscal aferent perioadei incriminate !! s-ar putea sa fi fost pbl. acolo (sau NU !)

daca vectorul fiscal, cf D010 a per. respective DEPUSA la AF, e corect cu TVA la trimestru si asa trebuie sa fie cf activitatii desfasurate si DACA TE MAI INCADREZI IN TERMEN, POTI DEPUNE CONTESTATIE !

citind pe net despre patanii cu decizii de impunere aberante emise de catre ANAF am vazut ca s-a mai intamplat ca sistemul informatic al ANAF sa dea rateuri si s-au trezit oamenii cu conturi blocate si sume retrase (chiar de mai multe ori, adfica aceeasi din toate conturile unde au fost bani) datorita acestor popriri + comisioanele bancilor pt infiintarea popririi (cam 50 lei de fiecare poprire).
adica, niste abuzuri incredibile ! la astea se mai adauga si procedura de deblocare a conturilor, in care pers./ firma poprita trebuie sa duca la toate bancile decizia de ridicare a popririi fiindca ANAF-ul nu face si operatiune de deblocare, ci numai pe cea de blocare !

CPF 2016 :

ART. 107 Stabilirea din oficiu a creanţelor fiscale ca urmare a nedepunerii declaraţiei de impunere

(1) Nedepunerea declaraţiei de impunere dă dreptul organului fiscal să procedeze la stabilirea din oficiu a creanţelor fiscale prin decizie de impunere. Stabilirea din oficiu nu se poate face înainte de împlinirea unui termen de 15 zile de la înştiinţarea contribuabilului/plătitorului privind depăşirea termenului legal de depunere a declaraţiei de impunere. Aceste prevederi nu sunt aplicabile după începerea inspecţiei fiscale pentru obligaţiile fiscale nedeclarate.
(2) În înştiinţarea prevăzută la alin. (1) organul fiscal informează contribuabilul/plătitorul cu privire la consecinţele nedepunerii declaraţiei de impunere.
(3) Stabilirea din oficiu a creanţei fiscale se face prin estimarea bazei de impozitare, potrivit art. 106. Organul fiscal procedează la estimarea creanţei fiscale ori de câte ori informaţiile deţinute de organul fiscal nu permit estimarea bazei de impozitare.
(4) Pentru creanţele fiscale administrate de organul fiscal central, înştiinţarea pentru nedepunerea declaraţiilor şi stabilirea din oficiu a creanţelor fiscale nu se face în cazul contribuabilului/plătitorului inactiv, atât timp cât se găseşte în această situaţie.
(5) Contribuabilul/Plătitorul poate depune declaraţia de impunere pentru creanţele fiscale ce au format obiectul deciziei de impunere emisă potrivit alin. (1), în termen de 60 de zile de la data comunicării deciziei, sub sancţiunea decăderii, chiar dacă acest termen se împlineşte după împlinirea termenului de prescripţie a dreptului organului fiscal de a stabili creanţe fiscale. Decizia de impunere se anulează de organul fiscal la data depunerii declaraţiei de impunere.
(6) În cazul în care se depune declaraţia de impunere potrivit alin. (5), după împlinirea termenului de prescripţie prevăzut la art. 110, de la data depunerii declaraţiei începe să curgă un nou termen de prescripţie.
........................

ART. 268 Posibilitatea de contestare

(1) Împotriva titlului de creanţă, precum şi împotriva altor acte administrative fiscale se poate formula contestaţie potrivit prezentului titlu. Contestaţia este o cale administrativă de atac şi nu înlătură dreptul la acţiune al celui care se consideră lezat în drepturile sale printr-un act administrativ fiscal.
(2) Este îndreptăţit la contestaţie numai cel care consideră că a fost lezat în drepturile sale printr-un act administrativ fiscal.
(3) Baza de impozitare şi creanţa fiscală stabilite prin decizie de impunere se contestă numai împreună.
(4) Pot fi contestate în condiţiile alin. (3) şi deciziile de nemodificare a bazei de impozitare prin care nu sunt stabilite creanţe fiscale.
(5) În cazul deciziilor referitoare la baza de impozitare, reglementate potrivit art. 99 alin. (1), contestaţia se poate depune de orice persoană care participă la realizarea venitului.
(6) Bazele de impozitare constatate separat într-o decizie referitoare la baza de impozitare pot fi atacate numai prin contestarea acestei decizii.

ART. 269 Forma şi conţinutul contestaţiei

(1) Contestaţia se formulează în scris şi va cuprinde:
a) datele de identificare a contestatorului;
b) obiectul contestaţiei;
c) motivele de fapt şi de drept;
d) dovezile pe care se întemeiază;
e) semnătura contestatorului sau a împuternicitului acestuia. Dovada calităţii de împuternicit al contestatorului, persoană fizică sau juridică, se face potrivit legii.
(2) Obiectul contestaţiei îl constituie numai sumele şi măsurile stabilite şi înscrise de organul fiscal în titlul de creanţă sau în actul administrativ fiscal atacat.
(3) În contestaţiile care au ca obiect sume se specifică cuantumul sumei totale contestate, individualizată pe categorii de creanţe fiscale, precum şi accesorii ale acestora. În situaţia în care se constată nerespectarea acestei obligaţii, organul fiscal de soluţionare competent solicită contestatorului, în scris, ca acesta să precizeze, în termen de 5 zile de la comunicarea solicitării, cuantumul sumei contestate, individualizată. În cazul în care contestatorul nu comunică suma, se consideră contestat întregul act administrativ fiscal atacat.
(4) Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al actului administrativ atacat şi nu este supusă taxelor extrajudiciare de timbru.

ART. 270 Termenul de depunere a contestaţiei

(1) Contestaţia se depune în termen de 45 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal, sub sancţiunea decăderii.
(2) În cazul în care contestaţia nu este depusă la organul fiscal emitent, aceasta se înaintează, în termen de cel mult 5 zile de la data primirii, organului fiscal emitent al actului administrativ atacat.
(3) În cazul în care competenţa de soluţionare nu aparţine organului emitent al actului administrativ fiscal atacat, contestaţia se înaintează de către acesta, în termen de 5 zile de la înregistrare, organului de soluţionare competent.
(4) Dacă actul administrativ fiscal nu conţine elementele prevăzute la art. 46 alin. (2) lit. i), contestaţia poate fi depusă, în termen de 3 luni de la data comunicării actului administrativ fiscal, la organul fiscal emitent al actului administrativ atacat.







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL