Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AMORTIZARE AUTO PE CMI - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

AMORTIZARE AUTO PE CMI


4 replies to this topic

#1 rares2017

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 30 May 2017 - 11:34 AM

Buna ziua
Am luat un credit nevoi personale cabinet medical.( 75000 ron )
Am cumparat in leasing o masina de 75000 ron.
Creditul imi intra pe incasari cabinet si masina pe deduceri cabinet.
Sumele sint identice deci incasarea si valoarea masinii s-au anulat. Ramine rata+ dobinda la banca si ratele de leasing+ casco.
Stie cineva cum le pot trece in jurnalul de incasari si plati ?
Va multumesc.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 31 May 2017 - 10:16 AM

Imi cer scuze, dar nu inteleg clar situatia pe care o prezinti.
1. Cum adica, ai luat/incasat un credit de nevoi personale de 75.000 lei cu care ai cumparat o masina IN LEASING de 75.000 ? Intreb fiindca asa cum te-ai exprimat rezulta ca e val. totala a masinii si atunci nu mai are logica leasingul de vreme ce ea s-a achitat integral.
Asta a fost doar avansul sau ... ce ?
2. Amortizarea nu se inreg. toata o data, ci in cote lunare. Val. auto se recupereaza prin cheltuieli de amortizare lunare, calculate pt toata per. de utilizare a masinii.

Enuntul pbl. trebuie sa fie f clar, altfel pierdem vremea cu presupuneri care nu ajuta nimanui ...




#3 rares2017

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 01 June 2017 - 03:10 PM

Scuze
Creditul a fost pe cabinet in valoare de 75000 ron
Totodata am inceput un leasing auto ( valoarea masinii fiind de 75000 ron )
Am folosit 20000 ron din credit ca si avans.
Cum inregistrez la venituri si cheltuieli creditul si leasing-ul auto?
Multumesc.



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2017 - 10:54 AM

OUG 170/2015,
REGLEMENTĂRI CONTABILE privind contabilitatea în partidă simplă
CAPITOLUL III Norme generale privind contabilitatea în partidă simplă şi documentele financiar‐ contabile
..........................
11. Registrul‐jurnal de încasări şi plăți (cod 14‐1‐1/b) serveşte la înregistrarea cronologică a tuturor sumelor încasate şi plătite, atât în numerar, cât şi prin conturi bancare.
12. Sumele înregistrate în Registrul‐jurnal de încasări şi plăți (cod 14‐1‐1/b) se totalizează lunar.
........................................

SECȚIUNEA a 2‐a Modelele şi normele de întocmire şi utilizare a registrelor contabile
REGISTRUL‐JURNAL DE ÎNCASĂRI ŞI PLĂȚI (cod 14‐1‐1/b)
.........
În Registrul‐jurnal de încasări şi plăți se înregistrează atât operațiunile în numerar, cât şi cele efectuate prin contul curent de la bancă, la valoarea prevăzută în documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adăugată.

Încasările din Registrul‐jurnal de încasări şi plăți cuprind:
‐ sumele încasate din desfăşurarea activității;
‐ aporturile în numerar şi prin conturi bancare aduse la începerea activității ori în cursul desfăşurării acesteia;
‐ sumele primite sub formă de credite bancare sau de alte împrumuturi;
‐ sumele primite ca despăgubiri;
‐ sumele primite sub formă de sponsorizări, mecenat sau donații;
‐ sumele primite reprezentând forme de sprijin cu destinație specială din fonduri nerambursabile (subvenții);
‐ alte sume încasate (de exemplu: restituiri de impozite, taxe, penalități).

Plățile din Registrul‐jurnal de încasări şi plăți cuprind:
‐ plățile efectuate în cadrul activității desfăşurate în scopul realizării de venituri;
‐ sumele reprezentând restituirea aporturilor în numerar şi prin conturi bancare;
‐ sumele reprezentând rambursarea de credite bancare sau de alte împrumuturi;
‐ alte plăți efectuate (de exemplu: penalități, amenzi plătite ş.a.).
____________________________________________________

Deci, RJIP inreg. numai plati si incasari, NU facturi ... Prin urmare, nu ai incasat - nu treci suma in registru; NU ai platit - nu treci suma in registru !

- la incasari ai val totala a creditului incasat prin banca /primit de 75.000 lei,
- la plati vei avea avansul platit de 20.000 lei
si ulterior
> ratele platite
> dobanzile platite
> comisioanele bancare platite ....
__________________________________________________

Pt deductibilitati, vezi Cod fiscal 2017, ART. 68 - Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activități independente, determinat în sistem real, pe baza datelor din contabilitate



#5 rares2017

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 03 June 2017 - 04:59 PM

Va multumesc pt. lamuriri.
O zi buna.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL