Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Scoatere din contabilitate datorie furnizor - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Scoatere din contabilitate datorie furnizor


21 replies to this topic

#1 Dana1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 23 June 2018 - 10:14 AM

Va rog mult cine ma poate ajuta cu un sfat in urmatoarea situatie :

Firma A are contract cu o primarie pentru a efectua un drum stradal .Firma B este subantrepriza avand contract cu firma A .Firma B nu isi termina lucrarea dar emite factura pe toata valoarea contractului.Firma A nu face verificari si semneaza factura , o inregistreaza in contabilitate ba mai mult dupa trei ani de la inregistrarea facturii semneaza si un extras de cont in care recunoaste datoira catre firma B.Intre timp dupa patru ani , firma A nu a platit firmei B decat o parte din factura si anume doar ceea ce firma B a finalizat din lucrare, dar datoria ramane catre firma B drept urmare firma B chiar daca nu si-a realizat toata lucrarea din contract cere insolventa firmei A cu motivul ca nu i-a platit datoria , la randul ei ,primaria trimite catre firma A o nota de constatare in care explica faptul ca firma B nu si a terminat lucrarea si obliga firma A sa termine lucrarea.Intrebarea mea este urmatoarea : cum procedeaza legal firma A sa scoata din contabilitate datoria catre firma B ?Poate sa se foloseasca de nota de constatare a primariei?Mentionez ca in prezent firma A este in procedura de insolventa si trebuie sa dea firmei de insolventa creditorii .Va rog mult sa ma ajutati si cu un model de hotarare AGA pentru anulare datorii ,decizie a administratorului si nota justificativa din contabilitate , multumesc anticipat!!



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 June 2018 - 12:51 PM

Problema ta este mai mult de natura juridica si tine de dovada faptului ca firma B nu si-a indeplinit obligatiile contractuale fata de firma A si a suprafacturat lucrarile.
Desigur ca este f greu de inteles de ce nu exista o receptie oficiala a lucrarilor efectuate de catre firma B (asta ar dovedi f bine limita celor efectuate de firma B) si ca firma A a semnat "ca primarul" asumandu-si o datorie pe care de fapt nu o are cf realitatii celor din teren. Orice om cu o judecata normala ar spune ca toata istoria miroase a alte cele ... fiindca prea e gogonata la banii implicati.

Sfatul meu este sa va adresati unui avocat specializat pe drept comercial, fiindca situatia asta nu se poate rezolva pe un forum de contabilitate, in siguranta tuturor elementelor legale implicate. Avocatul va sti si cum sa formuleze documentele pe care le soliciti, astfel incat sa nu cumva sa mai faceti vreo nefacuta, agravand o cauza si asa complicata.

Succes ! :smile:




#3 Dana1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 26 June 2018 - 04:52 PM

Va multumesc pentru raspuns!Dar cei de la conducere au insistat sa fac o nota justificativa in baza adresei de la primarie in care scrie ca firma B nu si a efectuat lucrarea , va rog mult sa mi spuneti o parere despre cum am formulat nota justificativa ,nu am cu cine sa ma sfatuiesc, multumesc anticipat.


PROPUN APROBAREA
CONTABIL SEF Administrator
firma A firma A

NOTA JUSTIFICATIVA




Propun dna contabil firma A , contabil sef - compartiment contabilitate

aprobarea dl ........................, administrator firma A

De la : contabil firma A , contabil sef – compartiment contabilitate


Tema : Anulare datorie firma B din evidentele contabile

In baza adresei nr.500/DATA , primita de societatea noastra de la PRIMARIE, care face referire la contractul de subantrepriza nr....../........... incheiat intre firma A in calitate de antreprenor si firma B in calitate de subantreprenor , prin care suntem instiintati de faptul ca subantreprenorul a realizat doar partial lucrarile dupa cum urmeaza :

05]· Valoarea contractului de subantrepriza nr....../............ a fost de : 1 500 lei TVA inclus ;
05]· Valoarea lucrarilor executate de firma B a fost de 800 lei inclusiv TVA ;
05]· Din valoarea lucrarilor executate de firma B in suma de 800 lei inclusiv TVA , primaria a achitat catre subantreprenor in data de ................. suma de 700 lei TVA inclus (conform op nr....../............ si extras de cont din..................anexate la prezenta);


Avand in vedere cele de mai sus ,

Propunem :

Anularea datoriei firmei B din evidentele contabile astfel :

· Intreaga suma de 700 , inclusiv TVA aferenta , va fi incadrata in categoria veniturilor impozabile, conform cod fiscal art.114 – “Definirea veniturilor din alte surse “ .


· La nivel de TVA , operatiunea nu este asimilata unei livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru a fi considerata impozabila (avand aici in vedere art.126 alin.1 lit.a , art.128 si art.129 Cod fiscal ) si nici nu se ajusteaza dreptul de deducere a taxei exercitat initial deoarece aceasta situatie nu se regaseste in cazuistica pentru care legea fiscal prevede obligativitatea ajustarii – raportat la prevederile art.148 si art.149 Cod fiscal.


Drept urmare ,

Se va inregistra suma de 700 in contul ‘7588- sume prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii, reprezentând datorii faţă de furnizori, creditori diverşi, acţionari/asociaţi (401, 404, 462, 455, 457 şi alte conturi în care urmează să se evidenţieze sumele respective)’

In note contabile se va efectua inregistrarea : 401=7588 ........... 700

Venitul inregistrat se va impozita cu 1% conform art.51 lit.a alin.1 din Codul fiscal privind cotele de impozitare microinterprinderi.


Intocmit , Data

Contabil sef



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2018 - 05:32 PM

Observatii dpv contabil :

- art. 114 - CF este pt veniturile pers.fizice, nu juridice !
- veniturile in cauza se vor incadra la "alte venituri din exploatare", cf art. 53 CF si cf OMFP 1802/2014 (vezi functiunea conturilor)
ART. 53 - Baza impozabilă
(1) Baza impozabilă a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor o constituie veniturile din orice sursă, din care se scad: .........................

- Cat priveste TVA,

* asta-i din vechiul CF !! In noul CF, la aceste articole e cu totul altceva !

Vezi postareaDana1980, la 26 June 2018 - 04:52 PM, a spus:

· La nivel de TVA , operatiunea nu este asimilata unei livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru a fi considerata impozabila (avand aici in vedere art.126 alin.1 lit.a , art.128 si art.129 Cod fiscal ) si nici nu se ajusteaza dreptul de deducere a taxei exercitat initial deoarece aceasta situatie nu se regaseste in cazuistica pentru care legea fiscal prevede obligativitatea ajustarii – raportat la prevederile art.148 si art.149 Cod fiscal.

** daca initial ati dedus TVA din factura totala de 1500 lei, atunci ea trebuie regularizata, dupa parerea mea, eventual printr-o autofactura.
Autofactura se foloseste in cazul in care este obligatorie ajustarea bazei impozabile, in cazu tau cf art. 287, lit. a) (zic eu) din CF, iar furnizorul de bunuri/prestatorul de servicii nu emite factura de corectie - beneficiarul trebuie sa emita o autofactura in vederea ajustarii taxei deductibile, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care au intervenit evenimentele prevazute la art. 287, lit. a).
ART. 319 - Facturarea
(3) În cazul în care este obligatorie ajustarea bazei impozabile conform art. 287 lit. a) - c) și e), dacă furnizorul de bunuri/prestatorul de servicii nu emite factura de corecție prevăzută la art. 330 alin. (2), beneficiarul trebuie să emită o autofactură în vederea ajustării taxei deductibile, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care au intervenit evenimentele prevăzute la art. 287 lit. a) - c) și e).

Norme metodologice
SECȚIUNEA a 4-a - Facturarea
92. ......
(3) Autofactura pentru livrări de bunuri sau prestări de servicii către sine trebuie emisă numai dacă operațiunile în cauză sunt taxabile și numai în scopul taxei, fiind obligatorie menționarea următoarelor informații:
a) numărul facturii, care este un număr secvențial acordat în baza uneia sau mai multor serii, ce identifică în mod unic o factură;
b) data emiterii;
c) numele, adresa și codul de înregistrare în scopuri de TVA ale persoanei impozabile, la rubrica Furnizor;
d) la rubrica Cumpărător, numele, adresa și codul de înregistrare în scopuri de TVA ale persoanei impozabile sau, după caz, ale beneficiarului;
e) denumirea și descrierea bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate;
f) valoarea bunurilor sau serviciilor, exclusiv taxa;
g) cota de taxă aplicabilă;
h) valoarea taxei colectate.
(4) Informațiile din factura emisă prin autofacturare se înscriu în jurnalele pentru vânzări și sunt preluate corespunzător în decontul de taxă prevăzut la art. 323 din Codul fiscal, ca taxă colectată.

Dpv juridic, nu stiu sa-ti spun daca documentul este ok, nu am studii de specialitate si nici nu m-am intalnit cu o astfel de situatie (ca sa am macar idee de cum ar trebui sa arate acest act pt a fi eficient juridic).



#5 Dana1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 27 June 2018 - 09:34 AM

Va multumesc mult pentru raspuns !! Intrebarea mea este : daca fac autofactura nu dublez venitul care initial l-am inregistrat cand am anulat datoria prin NC 401=7588 ? Sau stornez NC facuta initial ?



#6 Dana1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 27 June 2018 - 10:13 AM

Am refacut nota justificativa :

Propunem :

Anularea datoriei firmei B din evidentele sale contabile, in suma de ...... (inclusiv TVA in cota de ....), firma B astfel :
  • Intreaga s Suma de ......... , inclusiv TVA aferenta , se va incadra la “alte venituri din exploatare’ cf.art.53 CF si cf OMFP 1802/2014;
  • La nivel de TVA , Pentru ajustarea TVA bazei impozabile , se va emite o autofactura cf.art.287 lit.a) , art.319 alin.3 CF si cf.norme metodologice sectiunea a 4 a – Facturarea ;
Drept urmare ,

* Se va inregistra suma de ......... in contul ‘7588- sume prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii, reprezentând datorii faţă de furnizori, creditori diverşi, acţionari/asociaţi (401, 404, 462, 455, 457 şi alte conturi în care urmează să se evidenţieze sumele respective)’
* Se va inregistra suma de ......... in contul 4427 - TVA colectata reprezentand ajustarea tva prin autofacturare;
* Venitul inregistrat se va impozita cu 1% conform art.51, lit.a, alin.1, lit a) din Codul fiscal, privind cotele de impozitare microinterprinderi.

In note Notele contabile vor fi se va efectua inregistrarea :
- inregistrare debit, lucrare neefectuata dar facturata :
461.firmaC = 7588 .... (treci suma, baza impozabila)
461.firmaC = 4427 .... (treci suma, TVA)
- compensare debit :
401.firmaC = 461.firmaC ....... (cu toata suma)

Ulterior , cf art.319 alin.3 , se va emite autofactura .

Intocmit , Data

Contabil sef

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 27 June 2018 - 03:03 PM




#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2018 - 02:28 PM

Nu se dubleaza nimic. Autofactura justifica ajustarea tva.

Ti-am umblat la nota justificativa, am corectat pe ici, pe colo. :smile:



#8 Dana1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 27 June 2018 - 03:39 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 27 June 2018 - 02:28 PM, a spus:

Nu se dubleaza nimic. Autofactura justifica ajustarea tva.

Ti-am umblat la nota justificativa, am corectat pe ici, pe colo. :smile:

Va multumesc din suflet pentru ajutor :) :smile:



#9 Dana1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 27 June 2018 - 03:47 PM

Norme metodologice
SECȚIUNEA a 4-a - Facturarea
92. ......
(3) Autofactura pentru livrări de bunuri sau prestări de servicii către sine trebuie emisă numai dacă operațiunile în cauză sunt taxabile și numai în scopul taxei, fiind obligatorie menționarea următoarelor informații:
a) numărul facturii, care este un număr secvențial acordat în baza uneia sau mai multor serii, ce identifică în mod unic o factură;
b) data emiterii;
c) numele, adresa și codul de înregistrare în scopuri de TVA ale persoanei impozabile, la rubrica Furnizor;
d) la rubrica Cumpărător, numele, adresa și codul de înregistrare în scopuri de TVA ale persoanei impozabile sau, după caz, ale beneficiarului;
e) denumirea și descrierea bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate;
f) valoarea bunurilor sau serviciilor, exclusiv taxa;
g) cota de taxă aplicabilă;
h) valoarea taxei colectate.
(4) Informațiile din factura emisă prin autofacturare se înscriu în jurnalele pentru vânzări și sunt preluate corespunzător în decontul de taxă prevăzut la art. 323 din Codul fiscal, ca taxă colectată.

Pe factura am scris la denumire produs " prestari servicii neefectuate de firma B " , am emis factura cu cota 24% tva deoarece asa a fost facturat initial , este bine?Pot emite o factura avand cota de impozitare TVA 24%,avand in vedere ca la data emiterii facturii cota de impozitare TVA este de 19% ?



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2018 - 03:57 PM

Da, este bine fiind o factura de regularizare. La regularizari o treci si in decontul de tva. Cred ca autofactura se trece si in D394, cartusul I, "ALTE INFORMATII" (parca).

ART. 282 - Exigibilitatea pentru livrări de bunuri și prestări de servicii
(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), exigibilitatea taxei intervine:
a) la data emiterii unei facturi, înainte de data la care intervine faptul generator; (adica factura emisa inainte de prestarea serviciului, cazul tau)

ART. 291 - Cotele
(4) Cota aplicabilă este cea în vigoare la data la care intervine faptul generator, cu excepția cazurilor prevăzute la art. 282 alin. (2), pentru care se aplică cota în vigoare la data exigibilității taxei. (adica cota de la data facturarii initiale, cand taxa a fost exigibila si tu ai dedus-o)

Din asta eu inteleg ca daca corectezi TVA rezultat dintr-o factura emisa cu cota de 24%, cu aceeasi cota faci si corectia.



#11 Dana1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 27 June 2018 - 04:46 PM

Va multumesc din suflet pentru ajutor...ultima problema ar fi (daca este o problema ) ca atunci cand am inregistrat factura initial de la firma B , eram platitori de impozit pe profit,acum suntem micro , ce facem in cazul asta ? impozitam venitul cu 16% ? Sau cu 1% ?



#12 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 June 2018 - 04:18 PM

1 %.



#13 Dana1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 30 June 2018 - 11:06 AM

Stie cineva care sunt exact conditiile de prescriere a datoriilor catre furnizori dupa ce trec cei trei ani ?Si ce note contabile trebuiesc inregistrate ?

Daca furnizorul este in faliment mai trebuie sa platim TVA si impozit la venituri ?



#14 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2018 - 01:18 PM

Datoriile neachitate catre furnizori reprezinta datorii prescrise in cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru plata acestora !!

Dpv juridic, termenul general de prescriptie extinctiva este prevazut la art. 2.517 din Codul civil si este de 3 ani, daca legea nu prevede un alt termen. Daca firma a confirmat soldul furnizorului pe baza „extrasului de cont” la inventariere sau altă modalitate de confirmare a debitelor, termenul de 3 ani decurge începând cu această nouă dată (art 2.541 din Codul Civil).
Administratorul societății are competenta legala să dispună radierea creanței, însă opozabilitatea față de furnizor se va constata într-o eventuală prezentare în fața instanței de judecată competentă (v-am sfatuit sa consultati un avocat).

Dpv contabil, vezi OMFP 1802/2014, pct. 328. La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora.

Pe baza notei justificative aprobata de asociatul unic sau de AGA, se va emite o decizie MOTIVATA de scoatere din evidenta a furnizorului in care se va stipula denumirea furnizorului, documentele (nr. si data), valoarea debitului /neplatit, mentionand motivele ce au stat la baza deciziei. Aceasta va fi semnata de administratorul firmei si va avea calitatea de document justificativ pt. inregistrarile din contabilitate.

Venitul este impozabil la calculul impozitului pe profit/ impozit pe veniturile microintrep. Eu sustin ajustarea TVA fiindca serviciul facturat nu s-a prestat, deci nu este vb numai de o decontare intre parteneri pt un serviciu prestat + facturat dar neachitat (caz in care nu ziceam de ajustare), ci de o lipsa a serviciului cu totul, deci de o operatiune economica (priv. o prestare efectiva de servicii) din sfera TVA.

Dupa parerea mea, NU prea poti sa consideri 100 % furnizorul prescris cata vreme inca esti in litigiu cu el fiindca decizia de scoatere din evidentele contabile este opozabila furnizorului doar daca acesta o accepta benevol sau este obligat in instanta, ori litigiul inca nu s-a incheiat. Asta este motivul pt care am optat sa folosesc ct. intermediar 461 (cont de creanta) - si nu direct 401.
Daca nu te simti confortabil cu ct. 461, desigur ca il poti folosi direct pe 401 ! De asemena, pt a justifica folosirea ct. 758 mentioneaza in nota justificativa si pct. 435(e) din OMFP 1802/2014.

Din pacate, in planul de conturi nu exista un cont pt furnizori in litigiu, asa cum exista pt clienti in litigiu, astfel am luat in calcul faptul economic ca firma furnizoare inca va datoreaza ceva pt ce va facturat deja, adica aveti o creanta de la ea, pe care o veti inchide cu datoria voastra catre furnizor generata cf factura acceptata la plata de catre voi si confirmata prin extrasul de cont, dar pt care s-a nascut un litigiu datorita neefectuarii lucrarilor facturate.
Faptul economic va fi luat in considerare si de catre Fisc la un eventual control ( cf art. 11 La stabilirea sumei unui impozit, a unei taxe sau a unei contribuții sociale obligatorii, autoritățile fiscale pot să nu ia în considerare o tranzacție care nu are un scop economic, ajustând efectele fiscale ale acesteia, sau pot reîncadra forma unei tranzacții/activități pentru a reflecta conținutul economic al tranzacției/activității.) si voi va trebui sa dovediti ca ati tratat problema cu buna-credinta fata de stat, ca si cand furnizorul vostru ar fi fost corect si v-ar fi stornat factura pt lucrarile neefectuate, astfel ca v-ati ajustat TVA dedusa initial pt o operatiune economica ce nu a avut loc si ati impozitat venitul fiindca si cheltuiala initiala a fost deductibila (asa ca nu pagubiti statul cu nimic).
Problema la care ma gandesc acum este cum v-ati inreg. factura initiala : cu cheltuiala sau cu imobilizare. Banuiesc ca printr-o cheltuiala ... cata vreme ai tot vb de prestari servicii.

Procedura de faliment a partenerului permite deductibilitatea cheltuielilor si TVA, respectiv obligatia de impozita veniturile si de a colecta TVA la corectia facturilor sau scoaterea din evidenta in sit. de mai sus.

Eu asa vad lucrurile, insa decizia finala este la tine/ la voi !
Alte pareri, va rog ? :smile:



#15 Dana1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 30 June 2018 - 03:34 PM

Daca furnizorul este in stare de faliment mai ajustez tva ?Aici este vorba despre alt furnizor caruia avem sa-i dam bani din 2012 , el a intrat in faliment legatura cu el nu am putut sa o luam si vrem sa scoatem din evidente datoria catre el , procedez la fel ca si pana acum?ajustez TVA si platesc impozit pe venit?Va rog astept un raspuns,multumesc!



#16 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2018 - 03:37 PM

Ca documentatie e la fel, doar ca nu ajustezi tva, ci o incluzi in ct. 7588 pt ca in acest caz e vb doar de o decontare (inteleg).
Faci 401 = 7588 cu toata suma.

Cat priveste solutia anterioara, eu ti-am expus cum o gandesc eu, dar daca nu crezi ca este corect, faci cum judeci tu fiindca tu raspunzi. Ca bani, cred ca e mai avantajos sa platesti 1 % la TVA pe care nu o mai colectezi si o cuprinzi in venitul acela impozabil, dar daca Fiscul o judeca cum am facut-o eu si-ti reconsidera opreratiunea, atunci ce te faci ? Poti sustine ferm opinia ta ? Ai tupeu si motive sa te "bati" cu Fiscul ? Asta-i pbl. pana la urma !!

Succes ! :smile:



#17 Dana1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 30 June 2018 - 03:50 PM

Deja am finalizat problema anterioara cu ajutorul dvs. si ptr asta va multumesc !!! Acum trebuie sa scot din evidente datoria catre un furnizor aflat in faliment , exista vreo baza legala unde sa se stipuleze faptul ca daca furnizorul e in faliment nu se ajusteaza tva si e doar o decontare ? Va multumesc anticipat din suflet



#18 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2018 - 04:24 PM

Falimentul nu impiedica ajustarea daca ea trebuie sa se faca. Operatiunile economice sunt cele care dau sau nu dau dreptul la ajustare.
Pt baza legala, trebuie sa te uiti in CF, la partea de tva. Da o cautare acolo, dupa "faliment", eu asa am procedat. Vei vedea ca este inclus mai ales la exceptii.

Nu trebuie sa aplici ce spun eu p-aici daca TU nu esti convinsa ca lucrurile stau asa. Pe forum ne exprimam doar puncte de vedere si incercam sa le argumentam cat mai bine ne pricepem - atat si nimic mai mult. Eu mi-as sustine punctul de vedere in fata Fiscului si, in plus, regularizarile propuse de mine nu aduc nicio dauna bugetului de stat, deci riscul de reinterpretare in favoarea statului este practic nul. Asta se cheama o abordare prudenta a contabilului, insa daca voi aveti nervii tari si credeti ca merita sa iesiti mai bine baneste, atunci adoptati cealalta varianta. Asta spun ... :smile:



#19 very

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Location:ploiesti

Postat 16 January 2019 - 12:55 PM

Daca un client a fost radiat, (s-a inchis procedura de faliment), pt a face ajustarea de tva, imi trebuie hotararea legalizata ,pe hartie , sau e suficient sa scot de pe site ONRC ca s- a inchis procedura?



#20 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2019 - 02:13 PM

cf art. 287,d) din CF iti trebuie hotararea judecatoreasca.

ART. 287 - Ajustarea bazei de impozitare
Baza de impozitare se reduce în următoarele situații:

d) în cazul în care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate încasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii în aplicare a unui plan de reorganizare admis și confirmat printr-o sentință judecătorească, prin care creanța creditorului este modificată sau eliminată.

Ajustarea este permisă începând cu data pronunțării hotărârii judecătorești de confirmare a planului de reorganizare, iar, în cazul falimentului beneficiarului, începând cu data pronunțării hotărârii judecătorești de închidere a procedurii prevăzute de legislația insolvenței, hotărâre rămasă definitivă/definitivă și irevocabilă, după caz. Ajustarea se efectuează în termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care s-a pronunțat hotărârea judecătorească de confirmare a planului de reorganizare, respectiv hotărârea judecătorească de închidere a procedurii prevăzute de legislația insolvenței, sub sancțiunea decăderii. Ajustarea este permisă chiar dacă s-a ridicat rezerva verificării ulterioare, conform Codului de procedură fiscală. Prin efectuarea ajustării se redeschide rezerva verificării ulterioare pentru perioada fiscală în care a intervenit exigibilitatea taxei pe valoarea adăugată pentru operațiunea care face obiectul ajustării. În cazul în care, ulterior pronunțării hotărârii judecătorești de închidere a procedurii prevăzute de legislația insolvenței, în cazul falimentului beneficiarului, sau pronunțării hotărârii judecătorești de confirmare a planului de reorganizare, sunt încasate sume aferente creanțelor scoase din evidența contabilă, în cazul falimentului, sau sume aferente creanțelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anulează ajustarea efectuată, corespunzător sumelor respective, prin decontul perioadei fiscale în care acestea sunt încasate;

Norme metodologice
(6) Ajustarea prevăzută la art. 287 lit. d) din Codul fiscal se efectuează în termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care s-a pronunțat hotărârea judecătorească de confirmare a planului de reorganizare, respectiv hotărârea judecătorească de închidere a procedurii prevăzute de legislația insolvenței, sub sancțiunea decăderii. Ajustarea este permisă chiar dacă s-a ridicat rezerva verificării ulterioare, conform Codului de procedură fiscală. În cazul persoanelor care aplică sistemul TVA la încasare se operează anularea taxei neexigibile aferente livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii realizate.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL