___________________________________________________________
Intrebare : Cum poate un pfa care își tine singur contabilitatea sa depună declarația 4200?
Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală PFA obtine certificat digital calificat, depune declaratia 150, apoi urmeaza indicatiile din instructiunile de depunere a declaratiei A4200 - pot fi gasite la link-ul: https://static.anaf....tii_R/4200.html.
_____________________________________________________________
Intrebare : Cine trebuie sa transmita efectiv declaratia A4200 lunar cu fisierele extrase din casa de marcat - distribuitorul casei de marcat, sau contabilul? Distribuitorul poate depune declaratia 150 pentru a primi acces la depunerea acestei declaratii lunare? Declaratia A4200 este o declaratie fiscala sau informativa?
Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăObligatia transmiterii declaratiei A4200 revine utilizatorului AMEF. Pentru depunere, persoana care semneaza A4200 cu certificat digital calificat, trebuie sa fie inregistrata cu drept de depunere declaratii in numele utilizatorului (declaratia 150).
Intrebare : si pfa-ul (fie in sistem real, fie norma de venit) cum va exporta jurnalul xml? Svp sau cu semnatura digitala? Este nevoie de angajarea unui contabil sau se va putea continua ca si pana acum.. Ne ținem noi evidenta fiscala? Mulțumesc anticipat!
Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Ioana Yoana fiecare aparat dispune in manualul de utilizare de instructiuni privind modul de generare a fisierelor, inclusiv modul in care se exporta pe un mediu de stocare extern.
Raspuns : fisierele exportate din casa de marcat se vor transmite/ incarca in formularul A4200 in vedere transmiterii catre ANAF. https://static.anaf....tii_R/4200.html
_____________________________________________________________
Intrebare : La validarea declaratiei a aparaut eroara: "R1: Numarul de zile fiscale declarate (31) este diferit de numarul de fisiere de tip zi fiscala gasite (34)" si declaratia nu s-a format. Ce pot face in acest caz?
Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăIn instructiunile publicate pe portal, rubrica A4200 este explicat faptul ca, in folderul unde se gasesc fisierul opis (unul singur) si fisierele zile fiscale nu trebuie sa se mai afle alte fisiere, deoarece DUKIntegrator nu poate sa discearna care sunt cele corecte. In cazul de fata folderul contine 34 (zile fiscale ) + 1 (opis) fisiere, in vreme ce in opis sunt specificate doar 31 zile fiscale.
Raspuns : se scoate un raport lunar scurt de la data de 01.09.18 pana la data de 30.09.18 , unde se vede numarul de Z la data de 01.09 si numarul de Z la data de sfarsit 30.09.18 apoi se intra in rapoarte ANAF de unde se selecteaza numarul de Z din data de 01.08 pana la nr de Z din data de 30.09
_____________________________________________________________
Intrebare : In formularul PDF A4200 creat pentru luna septembrie, imi apare luna declararii ca fiind octombrie. La fel si in recipisa : Ati depus o declaratie tip A4200.. ....pentru perioada de raportare 10.2018. Nu exista erori de validare. Perioada de raportare nu ar trebui sa fie septembrie? Mentionez ca toate rapoartele Z din declaratie apartin lunii septembrie.
Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăIn aplicatia A4200 apare automat luna in care este completata, nu cea corespunzatoare fisierelor.
_____________________________________________________________
Intrebare : Si PFA-ul trebuie sa depuna lunar declaratia A4200? Pot imputernici pe cineva cu semnatura electronica pentru transmiterea declaratiei?
Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăDa, daca aveti obligatia de a utiliza casa de marcat trebuie sa depuneti A4200. Pentru depunere, persoana care semneaza A4200 cu certificat digital calificat, trebuie sa fie inregistrata cu drept de depunere declaratii in numele utilizatorului (declaratia 150).
_____________________________________________________________
Intrebare :
1. Pentru bonurile fiscale emise pentru servicii de make-up, care aplicatie pentru transmiterea declaratiei fiscale trebuie folosita?2. In luna in care nu s-a emis vreun bon fiscal cu casa de marcat, se mai transmite declaratia?
Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăDvs transmiteti A4200 pentru lunile in care sunt emise bonuri fiscale si F4109 pentru lunile in care aparatele de marcat electronice fiscale nu sunt utilizate.Facem precizarea ca, prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înţelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricăreia dintre datele pentru care exista obligatia de raportare (bon fiscal si raport Z).
_____________________________________________________________
Intrebare : Pentru contribuabilii care au sute/mii de case de marcat, va ramane in continuare obligatia de depunere o declaratie A4200/casa sau se preconizeaza ca se va sintetiza aceasta obligatie? De asemenea, cand estimati ca vor fi conectate casele de marcat la serverele ANAF pt transmiterea automata a datelor?
Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăA4200 se construieste pentru fiecare AMEF in parte, asa cum este precizat in instructiunile disponibile la link-ul: https://static.anaf....tii_R/4200.html
Exista posibilitatea dezvoltarii de aplicatii care:
- regasesc colectiile opis/fisiere zile fiscale intr-o structura de foldere si apeleaza pt. fiecare din ele DUKIntegrator in mod automat (linie de comanda) si produce PDF-ul semnat;
- trimit automat PDF-urile cate ANAF si inregistreaza ID-ul returnat de ANAF la upload;
- descarca automat recipisa dupa un timp de asteptare.
_____________________________________________________________
Intrebare : Se pot depune declarația a4200 pentru pfa/ii/ prin SPV ?
Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăA4200 se depune prin portalul e-guvernare.ro
_____________________________________________________________
Intrebare : O societate care are peste 400 de puncte de lucru cum poate depune A4200 pentru toate punctele de lucru intr-o singura declarație ?
Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăA4200 se construieste pentru fiecare AMEF in parte, asa cum este precizat in instructiunile disponibile la link-ul: https://static.anaf....tii_R/4200.html
Exista posibilitatea dezvoltarii de aplicatii care:
- regasesc colectiile opis/fisiere zile fiscale intr-o structura de foldere si apeleaza pt. fiecare din ele DUKIntegrator in mod automat (linie de comanda) si produce PDF-ul semnat;
- trimit automat PDF-urile cate ANAF si inregistreaza ID-ul returnat de ANAF la upload;
- descarca automat recipisa dupa un timp de asteptare.
_____________________________________________________________
Intrebare : in luna august am pus in functiune casa de marcat cu jurnal electronic. In luna septembrie cand s-a dorit exportarea fisierului pentru a se depune declaratia la A4200, s-a constatat ca AMEF este defecta. A fost luata de societatea furnizoare in service si nici pana astazi nu au inapoiat-o. Cum se procedeaza in astfel de cazuri? Trebuie anuntat ANAF, in vreun mod despre acest fapt? Daca da, cine este responsabil pentru aceasta informare? La restituirea aparatului cum se declara veniturile din lunile anterioare, de functionare a aparatului? Dar daca datele din memoria aparatului au fost pierdute din cauza defectiunilor si a reparatiilor? Cum se procedeaza? si intrebarea numarul doi: daca in luna august s-a folosit casa noua de marcat cu jurnal electronic si s-a omis depunerea declaratiei A4200, care este sanctiunea pentru nedepunere in termen? Se pot depune in luna octombrie doua declaratii A4200, una pentru august 2018 si una pentru septembrie 2018?
Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală În situaţia defectării aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii consemnează în cartea de intervenţii a aparatului de marcat electronic fiscal, data şi ora la care au anunţat defectarea acestuia şi păstrează notificarea efectuată conform celor convenite de părţile contractante.
Până la repunerea în funcţiune a aparatului defect, utilizatorii, cu excepţia taximetriştilor, înregistrează toate operaţiunile efectuate în această perioadă în registrul special, care se completează fără ştersături şi fără spaţii neutilizate.
La repunerea în funcţiune a aparatului tehnicianul unităţii de service acreditate, denumit în continuare tehnician de service, consemnează în registrul special, după ultima înregistrare a operaţiunilor efectuate de utilizator, data şi ora începerii funcţionării aparatului, sub semnătura şi numele în clar ale tehnicianului de service.
Până la repunerea în funcţiune a aparatului defect, utilizatorii emit chitanţe pentru respectivele operaţiuni şi facturi, la cererea clienţilor, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
În momentul constatării defectării sau umplerii memoriei fiscale, precum şi în alte cazuri care necesită înlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat să notifice distribuitorul autorizat şi/sau unitatea de service acreditată, după caz.
Facem urmatoarele precizari:
1) La înlocuirea memoriei fiscale datele înregistrate pe întreaga perioadă de funcţionare, începând cu operaţia de fiscalizare a memoriei fiscale, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din OUG 28/1999, vor fi tipărite, iar pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din aceeasi ordonanţa vor fi înregistrate la nivel de an, lună, zi pe un suport electronic şi păstrate la utilizator. Pe suportul electronic se vor înscrie şi toate jurnalele electronice ce au fost iniţializate pe perioada de funcţionare a memoriei fiscale înlocuite.
2) Atunci când natura defecţiunii nu permite citirea memoriei fiscale sau a oricărui jurnal electronic, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale, cu aparatul de marcat electronic fiscal, distribuitorii autorizaţi sunt obligaţi ca, în maximum 7 zile de la înlocuirea memoriei fiscale, să asigure citirea acestora prin mijloace proprii.
3) În cazul şi în intervalul de timp prevăzute la pct. 2) utilizatorii sunt obligaţi să îndeplinească cerinţele menţionate la pct. 1).
În cazul în care natura defecţiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta notifică în scris, prin poşta electronică sau fax, organul fiscal competent, în termen de 24 de ore de la efectuarea intervenţiei. În situaţia în care natura defecţiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale sau a jurnalului electronic al aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta înregistrează informaţia în registru în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la efectuarea intervenţiei.
Pentru mai multe informatii referitoare la situatia descrisa de dvs, va rugam sa ne transmiteti o solicitare prin intermediul formularului de contact ce poate fi accesat la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/
Intrebare : Multumesc pentru raspuns insa nu este foarte concludent in ceea ce priveste depunerea declaratiei A4200... Care este sanctiunea pentru depunere cu intarziere a declaratiilor A4200 si F4109?
Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Atat A4200 cat si F4109 intra sub incidenta art. 59 CPF. In consecinta, in conformitate cu prevederile art.336 lit h) din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, se sanctioneaza nefurnizarea la termen de către contribuabil/plătitor a informaţiilor periodice solicitate de organul fiscal potrivit art. 59. Precizam ca aceste contraventii intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017.
_____________________________________________________________
Intrebare : 1. Cum se poate rectifica declaraţia A4200, dacă devine necesar?
2. În forma listată a formularului F4109 rectificativ nu este reflectată informaţia, că este un document rectificativ. Ea se regăseşte numai în XML-ul generat.
Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală A4200 trebuie sa contina fisiere xml, generate si semnate cu certificatul digital al AMEF. Asupra acestor fisiere nu este permis sa se intervina (nu este permisa modificarea continutului).
Daca se bifeaza "formular rectificativ", informatia apare - sub forma unei bife - si pe forma listata a F4109.
_____________________________________________________________
Intrebare : Va rog sa imi transmiteti daca formularul A4200 include A4203, operatorul economic avand obligatia depunerii doar a A4200.
Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală A4200 contine un fisier opis - cu indicativul A4200 - si fisierele XML de tip zi fiscala - cu indicativul A4203.
Aplicatia ANAF DUKIntegrator produce din toate acestea un singur document, numit declaratie de tip A4200, avand in el incluse toate zilele fiscale corespunzatoare opisului respectiv.
_____________________________________________________________