Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Control Garda Financiara - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 9

Salt la continut


Control Garda Financiara

352 replies to this topic

#161 Vartosul

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2008 - 06:42 PM

Competenta teritoriala a Garzii Financiare este stabilita de Hotararea de Guvern nr. 533/30.05.2007 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare, publicata in Monitorul Oficial nr. 407/18.06.2007, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 4, Alineatul 1, prevede:
"(1) Comisariatul General este structura centrala a Garzii Financiare, care, sub conducerea comisarului general, asigura realizarea strategiei de control, urmareste modul de realizare a atributiilor încredintate sectiilor judetene si Sectiei Municipiului Bucuresti, stabileste masuri operative pentru eficienta controlului curent si a controlului tematic. Comisarii din Comisariatul General al Garzii Financiare au competenta de control operativ si inopinat pe întregul teritoriu al tarii, în conditiile prevazute în prezenta hotarâre."

Iar Articolul 5, Alineatul 1 al aceleiasi Hotarari prevede:
"(1) Sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti sunt unitati teritoriale ale Garzii Financiare, cu personalitate juridica, care au competenta de control pe teritoriul judetului si al municipiului Bucuresti, în care sunt organizate. Sediile sectiilor judetene si al Sectiei Municipiului Bucuresti din cadrul Garzii Financiare sunt prevazute în anexa nr. 2."

In concluzie, te poti afla intr-una din urmatoarele situatii:
1. Controlul este facut de Comisariatul General, caz in care iti poate solicita orice document.
2. Controlul este facut de o Sectie Judeteana. In situatia asta, avem doua sub-situatii:
2.1. Orasele A si B sunt in acelasi judet - caz in care oricare din comisarii Garzii Financiare iti pot cere actele;
2.2. Orasele A si B nu sunt in acelasi judet - caz in care numai cei din judetul in care se afla sediul A iti pot cere actele.

Succes



#162 angelabiris

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 14 July 2008 - 09:38 PM

eu am avut control cu un an si ceva in urma, mi-au venit doi comisari, unul din judetul in care isi avea sediul societatea, si unul de la sute de km, tocmai din Constanta.precizau faptul ca din cand in cand, se fac rotiri pe judete.




#163 Nicoleta Corciova

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 08 September 2008 - 12:30 PM

Buna ziua,
Tocmai am luat amenda de la garda pt ca au gasit niste chitante taiate la persoane fizice (in loc de bon s-a taiat chitanta) si au stabilit ei in felul asta ca nu se foloseste casa de marcat (cu toate ca se foloseste). Am mai primit si un avertisment pt ca nu am raportat sumele restante de la clienti care au depasit 30 de zile cf. OUG 77/01.06.1999. Amenda este de 8.000 de lei si nu pot sa o contest.
In rest nu au gasit nimic in neregula, mai ales ca acum o luna jumate am avut control de fond si atunci mi-au dat o amenda minima tocmai pt ca nu aveau de ce sa se lege (asta e, acum o luna zburdam ca am luat doar 500 de lei amenda si acum imi vine sa urlu mai ales pt faptul ca e firma proprie... :thumbup: )

Multa bafta tuturor!



#164 stefy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 162 Postari:
  • Gender:Male

Postat 09 September 2008 - 01:40 PM

Si eu am avut control de doua ori anul acesta si nu am primit amenda.



#165 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 10 September 2008 - 08:08 AM

Vezi postareaNicoleta Corciova, la Sep 8 2008, 01:30 PM, a spus:

Am mai primit si un avertisment pt ca nu am raportat sumele restante de la clienti care au depasit 30 de zile cf. OUG 77/01.06.1999.

Voi raportati sumele restante la IMI?
Mi se pare absurd, sincer, sa te pui sa raportezi in fiecare luna situatia cu ce a depasit 30 zile. Si daca e sa te aplici ad literam OUG 77/1999, atunci, cf art 2 trebuie sa si trimit adrese la toti furnizorii, respectiv clientii care au scadente depasita. Dragilor, eu una nu-mi permit sa mai angajez un om care sa faca adrese toata ziua, si, in plus, daca nu mi-am platit furnizorii, posibil ca am avut motive (blocaje financiare, de ex.) si ma bucur ca ei nu ma preseaza ca nu le-am platit; acum nu m-oi pune sa le scriu ca vezi ca nu ti-am platit, sa aiba apoi de ce sa ma sune. Evidenta de la art 1 o tin.

Ati luat amenzi pe aspectele astea? adica netrimitere adrese? La parteneri sau la IMI.



#166 L'ady

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Tg. Mures

Postat 10 September 2008 - 12:31 PM

Referitor la depunerea la Institutul de management si Informatica a situatiei sumelor restante... este prevazuta in OUG 77/1999, dar la articolul 3 spune:

"Art. 3. - Situatia intocmita conform art. 2 se va depune, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, la Institutul de Management si Informatica din cadrul Ministerului Industriei si Comertului, in vederea includerii in procedura de compensare a datoriilor neplatite la termenele scadente, conform prevederilor legale in vigoare referitoare la Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici din industrie si la Metodologia de monitorizare a datoriilor nerarmbursate la scadenta ale agentilor economici la care statul este actionar majoritar."

Ei bine tot cautind regulamentul si metodologia la care se face referire am dat peste HG 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadență ale contribuabililor, persoane juridice, în vederea diminuării blocajului financiar și a pierderilor din economie, și a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadență ale contribuabililor, persoane juridice. HG 685/1999 abrogă H.G. nr.135/1998 privind aprobarea Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici din industrie si H.G. nr.912/1998 pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare a datoriilor nerambursate la scadență ale agenților economici la care statul este acționar majoritar adica cele la care se face referire in OUG 77/1999. Iar daca ne uitam in Normele metodologice gasim:

"Art. 2. - (1) Contribuabilii, persoane juridice, sunt obligați să se conecteze prin INTERNET sau să folosească suportul magnetic (dischete) pentru a transmite în baza de date a Institutului de Management și Informatică datele privind plățile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 100 milioane lei. Pentru facturile care se încadrează în aceste condiții se transmit următoarele informații:
a) codul fiscal al persoanei juridice raportoare;
b) codul fiscal al persoanei juridice creditoare/debitoare față de care raportorul are de plătit/încasat;
c) numărul și data emiterii facturii de către persoana juridică creditoare/debitoare;
d) valoarea facturii care urmează să fie încasată de persoana juridică raportoare de la persoana juridică beneficiară;
e) valoarea facturii care urmează să fie plătită de persoana juridică raportoare persoanei juridice furnizoare.
Informațiile prevăzute la art. 2 lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/1999 vor respecta aceleași condiții (datorii mai vechi de 30 de zile și mai mari de 100 milioane lei).
Acestea sunt:
- volumul creditelor nerambursate în termen către băncile finanțatoare, inclusiv dobânzile aferente;
- volumul debitelor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetele fondurilor speciale, neachitate în termen, inclusiv majorările de întârziere datorate și penalizările, după caz;
- volumul creanțelor față de persoanele juridice, care se finanțează total sau parțial de la bugetul de stat;
- volumul creditelor comerciale acordate de agenții economici, nerambursate la scadență.
(2) Datele prevăzute la alin. (1) vor fi comunicate, potrivit instrucțiunilor pentru transmiterea datelor, prevăzute în anexa nr. 1.1 care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.
....
Art. 5. - Contribuabilii, persoane juridice, care nu înregistrează datorii sau creanțe mai vechi de 30 de zile și care au o valoare mai mare de 100 milioane lei (conform restricțiilor prevăzute la art. 2) nu sunt obligate să transmită informațiile."

Concluzia mea este ca daca nu ati avut facturi restante cu sume mai mari de 100 milioane lei vechi nu trebuia sa primiti amenda !!



#167 danielvilcu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 11 September 2008 - 03:27 AM

De putut nu prea se poate perfectiune cu legi tampite (eufemism !). Ideea e ca le-a mai cazut "rangu'" si au inceput sa dea NU (note unilaterale), dar se pare ca asta nu exclude posibilitatea amenzilor pentru mot la basca ! Cu gaselnite de acte normative din 1900-toamna si fara efecte in conditiile prezente (situatii la MEF-IMI privind relatiile comerciale intre firme private, tampenie poate cu anume efecte in perioada de-atunci, cu blocaje financiare, desi nu firmele private erau generatoare de astfel de blocaje, ci tot "puisorii" tinuti in brate de guvernele succedate), e IMPOSIBIL sa dormi linistit. Asta e-placerile meseriei ! Ideea e sa cazi la pace pe minim (accepti amenda la inventar, necompletare documente cf. 1850 etc) decat s-o iei pe notificari la OPCSP, IMI etc.
Totusi, pentru chestii gen "n-am raport de gestiune, desi legea nu prevede obligativitate", "n-am casa de marcat cand legea prevede exceptie pentru situatia respectiva" - s-a inventat CONTESTATIA - sunt destul de frecvente cazurile cand lucrurile s-au intors, cu un avocat bun se pot obtine multe. Solutia viabila ramane totusi NEGOCIEREA - practica si rapida.

Aceasta postare a fost editata de danielvilcu: 11 September 2008 - 03:33 AM




#168 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 September 2008 - 03:22 PM

Informatie hot:

Am auzit (din surse din interior) ca prin Galati urmeaza sa iasa pe teren baietii de la Garda pe tema "raportului de gestiune" la magazinele/punctele de vanzare cu amanuntul.
Sunt curioasa daca se verifica informatia.



#169 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 26 September 2008 - 03:50 PM

Vezi postareaALUPEI OTILIA, la May 18 2008, 09:21 PM, a spus:

dragii mei, garda iti da amenda si daca n-ai basca
Ai dreptate, la noi vin in fiecare an de vreo 8 ani de cand lucrez eu.
La inceput cautau, si cautau... si binenteles ca pana la urma gaseau ceva.
Dupa o vreme au cam inceput sa se "imprieteneasca" cu sefii mei, ca doar au si ei (cei de la Garda) nevoie de una-alta, nu?
Ne-au spus de cateva ori, pe sleau, ca nu putem scapa fara nici o amenda, doar marimea acesteia se mai poate negocia... Am invatat lectia.
Acu`, mai nou, de cand intra pe usa intreaba: "mai cautam sau...?!"
"Nu e nevoie sa va mai obositi si sa ne stresati si pe noi (gandesc eu); stim cat e "cotizatia".



#170 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 29 September 2008 - 11:45 AM

Pentru ad:
Te rog, spune-mi ce-ai mai aflat?
Este obligatoriu sa raportezi la IMI toate datoriile si creantele mai vechi de 30 zile, sau DOAR in cazul cand ai de facut compensari?
Ce reglementari legale exista in materie si (in cazul cand exista aceasta obligativitate) care este amenda?
Multumesc.



#171 sorinsuciu2001

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 October 2008 - 10:25 PM

poate cineva sa imi spuna registrul cu banii personalului din magazin este obligatoriu ,care este amenda de la garda financiara ca sunt chemat la ei si nu stiu la ce sa ma astept



#172 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 October 2008 - 03:39 AM

Sorin, in acest topic gasesti mai multe lamuriri: http://www.conta.ro/...showtopic=25763 (registrul este obligatoriu conform ordonantei, amenda pt neintocmire este ''consemnata'' in topicul indicat)...daca esti interesat cauta in forum si textul ordonantei...cu siguranta gasesti in sectiunea Casa de marcat.
O mentiune: daca nu ai deja registrul, te sfatuiesc sa-l intocmesti retroactiv, incepand cu data intrarii in vigoare a ordonantei sau cel putin de la data punerii in functiune a casei de marcat, daca este o data ulterioara.
Daca tot ai postat aici, te rog - si banuiesc ca si colegii sunt interesati sa afle - sa ne transmiti ceva detalii dupa control...daca au cerut si acest registru la verificat.
Mult succes!
Madalina



#173 Nicoleta Corciova

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 13 October 2008 - 01:46 PM

Vezi postareadanielvilcu, la Sep 11 2008, 04:27 AM, a spus:

De putut nu prea se poate perfectiune cu legi tampite (eufemism !). Ideea e ca le-a mai cazut "rangu'" si au inceput sa dea NU (note unilaterale), dar se pare ca asta nu exclude posibilitatea amenzilor pentru mot la basca ! Cu gaselnite de acte normative din 1900-toamna si fara efecte in conditiile prezente (situatii la MEF-IMI privind relatiile comerciale intre firme private, tampenie poate cu anume efecte in perioada de-atunci, cu blocaje financiare, desi nu firmele private erau generatoare de astfel de blocaje, ci tot "puisorii" tinuti in brate de guvernele succedate), e IMPOSIBIL sa dormi linistit. Asta e-placerile meseriei ! Ideea e sa cazi la pace pe minim (accepti amenda la inventar, necompletare documente cf. 1850 etc) decat s-o iei pe notificari la OPCSP, IMI etc.
Totusi, pentru chestii gen "n-am raport de gestiune, desi legea nu prevede obligativitate", "n-am casa de marcat cand legea prevede exceptie pentru situatia respectiva" - s-a inventat CONTESTATIA - sunt destul de frecvente cazurile cand lucrurile s-au intors, cu un avocat bun se pot obtine multe. Solutia viabila ramane totusi NEGOCIEREA - practica si rapida.

Sincera sa fiu am preferat sa platesc amenda referitoare la casa de marcat (cazul meu) decat sa negociez cu ei si sa le bag bani in buzunar (mai ales ca venisera in urma unei sesizari).
Referitor la raportarea la IMI, parerea mea este ca e o tampenie mai ales in cazul in care am contracte si facturi cu scadente clar stabilite de 45 sau 60 de zile sau am clienti cu care sunt in litigiu. Nu am inteles nici pana acum, dupa ce am citit si legea si normele si toate instructiunile alea pentru raportare, de ce trebuie eu, ca si agent economic sa ma apuc sa raportez daca nu am nici o treaba cu vreo compensare... Datoriile la stat sunt achitate, furnizorilor le platesc in termen, doar ca la clienti mai am pe ici pe colo probleme pe care le rezolv prin justitie. Ce sa compensez? Pentru ce sa ma includa in procedura de compensare a datoriilor neplatite la termenele scadente conform ordonantei? Degeaba am vorbit cu cei de la garda si nici ei nu au fost in stare sa-mi explice concret cum se aplica aceasta ordonanta dar au trecut pe procesul verbal nerespectarea prevederilor ei. :thumbup:



#174 anutza coman

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Gender:Female

Postat 30 October 2008 - 07:17 PM

Vezi postareaL'ady, la Sep 10 2008, 02:31 PM, a spus:

Concluzia mea este ca daca nu ati avut facturi restante cu sume mai mari de 100 milioane lei vechi nu trebuia sa primiti amenda !!
asta inteleg si eu din art de mai sus ca e vorba de o suma mai mare de 100 mil per factura asa ca....

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 09 November 2008 - 05:30 PM




#175 adymaia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta
  • Interests:calatoriile, locurile linistite cu multa verdeata, filmele vechi

Postat 31 October 2008 - 12:27 PM

Buna ziua! Si eu am intrat azi in clubul celor amendati pe OG 77/1999. S-ar fi modificat acu doi ani aceasta ordonanta si trebuie raportat toate sumele indiferent de valoare, acolo unde sunt creante si obligatii de plata mai vechi de 30 zile. Daca aveti cumva textul de lege care a modificat OUG 77, poate il puteti posta aici.
Succes!



#176 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2008 - 12:33 PM

Ordonanta de urgenta nr. 77 din 01/06/1999
privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata

___________
Text actualizat la data de 26.04.2001, avându-se în vedere următoarele acte:
- Legea nr. 211/2001
- O.U.G. nr. 181/1999


În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituția României,


Guvernul României emite următoarea ordonanță de urgență:


Art. 1. - Persoanele juridice, indiferent de forma de organizare și de tipul de proprietate, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență vor organiza evidența obligațiilor de plată și evidența creanțelor, pe termene scadente, către orice creditor, respectiv de la orice debitor, după caz.
Evidența prevăzută la alin. 1 se actualizează zilnic.
___________
Alineatul 1 a fost modificat prin articolul unic, pct. 1 din Legea nr. 211/2001.


Art. 2. - Persoanele juridice vor întocmi situația privind sumele restante mai vechi de 30 de zile către orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoană juridică, după caz, cu sediul în România, care va cuprinde:
a) elemente de identificare a calității de debitor:
- denumirea, sediul social și codul fiscal;
- denumirea, sediul social și codul fiscal ale creditorului;
- numărul, data emiterii și valoarea facturii ce urmează să fie plătită creditorului;
b) elemente de identificare a calității de creditor:
- denumirea, sediul social și codul fiscal;
- denumirea, sediul social și codul fiscal ale debitorului;
- numărul, data emiterii și valoarea facturii ce urmează să fie încasată de la debitor;
c) alte elemente:
- volumul creditelor nerambursate în termen către băncile finanțatoare, inclusiv dobânzile aferente;
- volumul debitelor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetele fondurilor speciale, neachitate în termen, inclusiv majorările de întârziere datorate și penalizările, după caz;
- volumul creanțelor față de persoanele juridice, care se finanțează total sau parțial de la bugetul de stat;
- volumul creditelor comerciale acordate de agenții economici, nerambursate la scadență.
___________
Partea introductivă a fost modificată prin articolul unic, pct. 2 din Legea nr. 211/2001.


Art. 3. - Situația întocmită conform art. 2 se va depune, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, la Institutul de Management și Informatică din cadrul Ministerului Industriei și Comerțului, în vederea includerii în procedura de compensare a datoriilor neplătite la termenele scadente, conform prevederilor legale în vigoare referitoare la Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadență ale agenților economici din industrie și la Metodologia de monitorizare a datoriilor nerambursate la scadență ale agenților economici la care statul este acționar majoritar.
Situația prevăzută la alin. 1 se actualizează de către contribuabili, persoane juridice, periodic, la intervale de cel mult 30 de zile, în funcție de dotarea cu tehnică de calcul.
Art. 4. - Personalul Institutului de Management și Informatică din cadrul Ministerului Industriei și Comerțului este obligat să asigure păstrarea, depozitarea și utilizarea informațiilor, datelor și situațiilor comunicate de agenții economici în condiții de confidențialitate și siguranță, în scopurile prevăzute de prezenta ordonanță de urgență, pentru prevenirea producerii unor prejudicii sau a lezării intereselor, de orice natură, ale acestora.
Art. 5. - Constituie contravenții, dacă nu sunt săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii penale, să constituie infracțiuni, următoarele fapte:
a) neținerea de către contribuabilul, persoană juridică, a evidenței plăților restante conform art. 1 din prezenta ordonanță de urgență;
b) nedepunerea la Institutul de Management și Informatică din cadrul Ministerului Industriei și Comerțului a situației prevăzute la art. 2 în termenul prevăzut la art. 3;
c) neluarea măsurilor pentru asigurarea protecției și confidențialității datelor, informațiilor și situațiilor aflate în păstrarea și gestionarea Institutului de Management și Informatică din cadrul Ministerului Industriei și Comerțului;
d) nerespectarea de către orice utilizator a îndatoririlor referitoare la confidențialitatea informațiilor, datelor și situațiilor.
Contravențiile prevăzute la alin. 1 lit. a) și b) se sancționează după cum urmează:
- cele de la lit. a), cu amendă de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei;
- cele de la lit. b), cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
Contravențiile prevăzute la lit. c) și d) se sancționează cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
Constatarea contravențiilor prevăzute la lit. a) și b) și aplicarea sancțiunilor se efectuează de către organele de specialitate ale Ministerului Finanțelor.
Constatarea contravențiilor prevăzute la lit. c) și d) și aplicarea sancțiunilor se efectuează de către ofițeri ai Inspectoratului General al Poliției.
Art. 6. - Prevederile art. 5 se completează cu dispozițiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor, cu excepția art. 25 și 26.
Art. 7. - Institutul de Management și Informatică din cadrul Ministerului Industriei și Comerțului va transmite Ministerului Finanțelor - Direcția generală de prognoză, lunar și la cerere, situația centralizată cu privire la activitatea desfășurată de acesta în procesul de compensare a datoriei.
Art. 8. - În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență Guvernul va adopta hotărâri de modificare a reglementărilor în vigoare privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadență ale agenților economici și Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadență ale agenților economici din industrie, în vederea punerii în aplicare a prezentei ordonanțe de urgență.
Dragos



#177 adymaia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta
  • Interests:calatoriile, locurile linistite cu multa verdeata, filmele vechi

Postat 31 October 2008 - 12:58 PM

multumesc frumos!



#178 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 31 October 2008 - 08:26 PM

Aceste sume se pot raporta si on line?



#179 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 03 November 2008 - 05:35 PM

Vezi postareaadymaia, la Oct 31 2008, 12:27 PM, a spus:

Buna ziua! Si eu am intrat azi in clubul celor amendati pe OG 77/1999. S-ar fi modificat acu doi ani ....

Nu am gasit nimic in ultimii 2 ani...

Iata ce parere am:
Cronologic, actele normative care reglementeaza raportarea sumelor restante la IMI, au aparut asa:
1.OUG 77/1999
2.Norma metodologica, intra in vigoare cu 30.08.1999, unde zice de datorii mai vechi de 30 de zile si mai mari de 100 mil.lei.
3.Legea 211/2001, care nu modifica mare lucru fata de OUG77/1999.In loc de "contribuabilii, persoane juridice" foloseste "persoanele juridice". Cel
putin, eu alta modificare esentiala nu vad.

Deci, eu inteleg ca norma met. ramane in picioare, dar vad ca astia amendeaza...
Cred ca depinde de cat de "tare" te tii sa ii contrazici. Nu mi-e ca scap de amenda, caci oricum "avem nevoie de fonduri si e campanie de toamna" la strans amenzi, dar sa nu-mi vina cu minciunele din astea . Baietii astia de la Garda or sa spuna ca "ieri a aparut o modificare"... :thumbup:



#180 Alina_C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 November 2008 - 12:04 AM

legat de aceasta oronanta, cand am avut eu control ultima oara de la garada, printre multe altele s-au legat si de asta, daca am depus aceste raportari lunare, dar pt ca mi-au gasit niste ordine de compensare cu un client-furnizor. sincera sa fiu, eu nu auzisem pana atunci de aceasta obligatie, am fost foarte surprinsa cand mi-au spus, chiar nu imi venea sa cred ca au inventat acesta aberatie.
ideea este ca mi-au spus ca daca am intocmit ordine de compensare insemana ca aplic acesta ordonanta si deci sunt obligata sa fac si aceste raportari(pt ca sunt si ele prevazute in ordonanta). eu nu am comentat mai nimic referitor la asta, din moment ce eram pe dinafara, dar ce parere aveti despre ce au spus? credeti ca este posibil sa nu fie chiar obligatoriu? sa fie legat de aceste odine de compensare? nu prea am inteles foarte bine partea din ordonanata legata de compensare, cu toate ca am citit-o de 2 ori(exprimarea e cam ciudata dupa parerea mea). poate sunt prea obosita. astept si parerile voastre.... poate gasim o portita...
Cu respect,
Alinutza






Similar Topics Collapse

80 useri citesc topicul

0 membri, 80 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL