Control Garda Financiara
#222
Postat 26 March 2009 - 08:58 PM
#223
Postat 28 March 2009 - 12:19 AM
Intre timp, am aflat "pe surse" :wink: ca s-au marit spagile. Exemplu din Dragon/Niro: amenda>2000, banii lor>6000.
Deh, se vede ca traim vremuri de criza. :biggrin:
#224
Postat 08 April 2009 - 01:45 PM
Dana42, la Apr 8 2009, 01:24 PM, a spus:
Citeaza
Florin, cred ca raspunsul la intrebarea ta, este mai sus.
#225
Postat 08 April 2009 - 11:35 PM
si sa vedeti la urma cum vor lucra majoritatea firmelor la negru ca sa aiba pragul de impozitare cat mai mic
asta in situatia in care vor rezista.
#226
Postat 09 April 2009 - 03:38 PM
In privinta controlului (firma mica cu activ.de comert cu ridicata):
- s-au controlat toate actele : facturi primite/emise, chitante, bonuri combustibil etc,, doc.cu doc. din oct.anul trecut pana in martie anul acesta-nu au gasit nimic care sa contravina legii
-au cerut receptiile si iesirile din gestiune, intr-o luna uitasem sa listez o receptie, dar am avut centralizatorul si au spus ca este bine si asa.
- au verificat daca s-au intocmit corect cu semnaturi si tot tacamul disp.de plata-incasare catre caserie pt.asociat si pt.comodant, atentie, NU chitante, ci dispozitii.
- au cerut inventarierea la 31.12.2008 si ne-au intrebat daca am trimis extrase de cont, au verificat, au vazut ca este OK,
si-au notat colaboratorii care nu au trimis raspuns extraselor.
- au cerut balantele, Reg.jurnal, Cartea mare, soldurile la clienti si furnizori.
- au cerut Decizia pt. numirea persoanei resp.cu numerele alocate fact., chit. -le-am aratat-o
- au cerut toate aut. si contractele pt.punctul de lucru, ct.de comodat etc. ; exprimarea a fost ca nu este normal sa se deduca ch.cu spatiul social, din moment ce acel spatiu este obligatoriu doar pt.infiintarea firmei, am combatut cu art.din CF si cu ct.facut doar pe o an.suprafata, asa cum au fost deduse si cheltuielile, doar pt.suprafata prevazuta in ct.
- s-au legat de un ghiveci cu o floare aflata in stoc, o planta ornam.putin mai scumpa, cam la 100 lei si le-am spus ca asa cum si in biroul lor exista flori pe banii contrib., nu vad de ce o firma nu ar avea voie sa aiba, pe banii ei proprii, printre altele.
- au intrebat daca putem merge sa verifice toata marfa + celelalte stocuri si daca ele exista, inclusiv floarea, li s-a raspuns cu da, si atunci au spus ca nu mai este nevoie.
- in final au apreciat ca nu se justifica pierderea, nu mare, chiar jenanta. Le-am explicat ca de fapt este profit fiscal,( am vrut sa le arat Reg.de evid.fiscala, dar nu i-a interesat) si s-a platit imp.pe profit tot anul, trimestrial si ca pierderea provine din urm cauze + 2 amenzi date nejustificat de GF anul trecut (si asa a fost) cand eu nu am fost disponibila sa-mi insotesc clienta, din confiscarea de catre Politia a unor marfuri necuprinse in Avizul de expeditie pe traseu (aici s-au contrazis intre ei, unul spunea ca nu crede ca Politia a numarat fiecare tip de marfa, cu toate ca exista PV intocmit si semnat de Politie, celalalt spunea ca asa se face...se tot contrau reciproc ) etc., nu mai intru in amanunte.
Eu le-am spus ca voi contesta orice amenda, de fapt nu imi voi lasa clienta sa semneze nici un PV (nici nu stiu daca nu am spus prostii dar eram prea iritata) pt.ca nu au gasit nimic ilegal si nu se pot justifica anumite opinii emise de catre dansii.
S-au scuzat, au iesit 5 minute si s-au intors si au completat Reg.unic de control fara amenda.
In rest, in jurul nostru, s-au perindat cam 6-7 firme cat am stat acolo si am auzit de amenzi de la 20 mil.in sus, dar nu stiu despre ce era vorba.
Am scris mai amanuntit doar pt. a se stii ce s-a cerut in acest caz.
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 09 April 2009 - 03:42 PM
Dana
#227
Postat 09 April 2009 - 04:01 PM
Ati subliniat :
- au verificat daca s-au intocmit corect cu semnaturi si tot tacamul disp.de plata-incasare catre caserie pt.asociat si pt.comodant, atentie, NU chitante, ci dispozitii.
Vreti sa spuneti ca s-a discutat problema si s-a clarificat, in sensul ca nu se taie chitanta decat pentru incasari legate de activitati aducatoare de venit ?
#228
Postat 09 April 2009 - 06:42 PM
Citind mesajul tau am avut senzatia ca a si inceput controlul pe care-l voi avea...maine
Va transmit concluziile.
#229
Postat 09 April 2009 - 10:54 PM
A.d.n :
Citeaza
Nu am discutat problema, am fost intrebata daca am intocmit disp.de plata/incasare catre caserie pt.asociat si comodant si au dorit sa le studieze...departe de mine gandul de a le mai da idei. In orice caz mie, pana acum, la toate controalele avute fie de la Fisc, fie de la Garda nimeni nu mi-a atras atentia ca ar trebui sa folosesc chitanta, in schimb toti au verificat dispozitiile, sa fie completate fata si verso (la plata) si semnate.
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 09 April 2009 - 10:57 PM
Dana
#230
Postat 10 April 2009 - 10:25 AM
Ma adresez asa din respect, educatie, obisnuinta, Ceausism (cum imi zicea cineva), caci "pe-afara" si unei persoane mai in varsta i te adresezi pe numele mic ... Asa ma adresez de obicei persoanelor pe care nu le cunosc personal. Si nu numai.
Oricum, am intels mesajul.
#231
Postat 11 April 2009 - 12:04 PM
felicitari !!
... ca sa vedeti si voi cat este de importanta contabilitatea primara si cata dreptate avem cand ne agitam atat de mult in ceea ce priveste intocmirea corecta si completa a acestor documente, mai ales cand ele sunt facute de firmele pt. care facem conta.
#232
Postat 14 April 2009 - 11:20 AM
madalinab, la Apr 9 2009, 07:42 PM, a spus:
Citind mesajul tau am avut senzatia ca a si inceput controlul pe care-l voi avea...maine Va transmit concluziile.
Perioada supusa controlului, conform invitatiei - iunie, 2008-martie, 2009. Au verificat, in special, decembrie 2008 si perioada din 2009: registrul de casa, facturi emise si primite, facturi de cumparari din UE, jurnalele de vz - cump, corelatia cu decont si balanta, inventarierea anuala.
Am avut si registrele de ctb, deciziile pt documente interne, cea pt onpcsb, etc...le-au frunzarit doar, fara insistente.
Controlul s-a efectuat la G.F. Comisariatul General de la Alba Iulia. Inspectorii au fost draguti, s-au facut si glume...a fost o atmosfera destul de relaxata.
Exceptand 2 nopti nedormite (pt mine), altfel a fost ok.
#233
Postat 14 April 2009 - 06:42 PM
Citeaza
Pacat ca noptile nedormite si stresul nostru nu se pot cuantifica si numai noi stim prin ce consum psihic trecem ! Eu ma ingrozesc ca mai sunt cateva zile pana la Pasti si ma pot astepta la alt control, inainte de sarbatori este dezastru cu aceste controale... unul peste altul...
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 14 April 2009 - 06:45 PM
Dana
#234
Postat 16 April 2009 - 07:49 AM
am un magazin satesc detail (cu de toate)
in luna mart, am dat la o persona fizica marfuri in val. de 4500 ron pentru care am emis si factura. banii i-am incasat in apr. moment in care am emis si o chitanta.
garda mi-a data amenda pe motiv ca nu am marcat suma pe casa de marcat.
Care este parerea dvs. trebuie sa batut pe casa de marcat chiar daca emit chitanta. Nu se dubleaza veniturile ?
#235
Postat 16 April 2009 - 08:26 AM
#236
Postat 16 April 2009 - 08:38 AM
Art. 1. - (1) Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum și prestări de servicii direct către populație sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economici prevăzuți la alin. (1), denumiți în continuare utilizatori, au obligația să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale și să le predea clienților. La solicitarea clienților, utilizatorii vor elibera acestora și factură fiscală.
Ordonanta de urgenta nr. 28 (r2) din 25/03/1999
#237
Postat 16 April 2009 - 09:01 AM
Veniturile sunt aferent lu' mart sau lu' apr ?
temei legal nu pot deoarece pe proc. verbal au scris altceva
Aceasta postare a fost editata de handi: 16 April 2009 - 09:04 AM
#238
Postat 19 April 2009 - 12:18 AM
Deci,cei de la Garda au avut dreptate,din pacate.
Iar pentru a veni insprijinul contabilului,care trebuie sa identifice sumele pe care le-ai incasat in ziua respectiva cu bon fiscal,poti crea un document intern de incasare,valabil numai in relatia cu contabilitatea,document pe care vor aparea si datele de identificare ale clientului si facturii incasate. Dar de bon in casa tot nu scapi.
#239
Postat 21 April 2009 - 08:44 PM
Dana42, la Apr 9 2009, 04:38 PM, a spus:
#240
Postat 22 April 2009 - 08:51 AM
Dana
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi