mi-a scapat ceva? :shock:
Legii privind indemnizatia pt.cresterea copilului
#21
Postat 19 November 2005 - 10:31 AM
mi-a scapat ceva? :shock:
#22
Postat 19 November 2005 - 08:51 PM
Si totusi nu ma poate lamuri nimeni?? :roll:
#23
Postat 21 November 2005 - 12:26 PM
Dar, din cate am inteles toate actele se rezolva la firma nemaifiind nevoie de nici o aprobare de la CAS (se acopera din fondul de CAS cei 8 mil). E adevarat?
Nu stiu cum sta treaba cu semnatul actelor... eu fiind administratorul firmei.
Stiu o persoana care fiind administrator si-a luat CIC si nu a avut probleme, dar in acelasi timp, pe cineva care a luiat amenzi pt. ca a semnat acte fiind in CIC, chiar daca ulterior a intentat proces si a castigat.
#24
Postat 22 November 2005 - 11:14 AM
Pentru informarea prompta si corecta a beneficiarilor si platitorilor de indemnizatii pentru cresterea copilului în varsta de pana la 2 ani, iar in cazul copilului cu handicap, pana la 3 ani, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale face urm?toarele precizari:
I. La data de 14.11.2005, în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1008, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.148/03.11.2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului. Prevederile acestui act normativ urmeaza a intra in vigoare la data de 1.01.2006.
II. Principalele reglementari ale OUG nr.148 vizeaza:
? Sfera de reglementare:
- acordarea unor drepturi banesti familiilor, in vederea cresterii copilului in varsta de pana la 2, respectiv 3 ani:
o incepand cu 01.01.2006 indemnizatie si stimulent;
o incepand cu 01.01.2007 alocatie de stat pentru copii in cuantum majorat.
? Cuantumul drepturilor:
- incepand cu 01.01.2006:
o indemnizatie: 800 lei/lun?;
o stimulent: 300 lei/lun?.
- incepand cu 01.01.2007:
o indemnizatie: 600 lei/lun?
o stimulent: 100 lei/lun?;
o alocatie de stat pentru copiii în varsta de pana la 2, respectiv 3 ani: 200 lei/lun?.
? Conditii de acordare a indemnizatiei lunare pentru cresterea copilului:
Realizarea, timp de 12 luni anterioare nasterii, a unor venituri profesionale supuse impozitului pe venit. In cele 12 luni pot fi incluse si alte perioade, expres prevazute de actul normativ.
? Conditii de acordare a stimulentului:
Se acorda in perioada in care beneficiarii indemnizatiei realizeaza venituri profesionale supuse impozitului pe venit. In aceste situatii, plata indemnizatiei de 800 lei (in anul 2006), respectiv 600 lei (in anul 2007) se suspenda.
? Autoritati competente cu plata drepturilor:
Directiile judetene de munca, solidaritate sociala ?i familie, respectiv directia de munca, solidaritate sociala si familie a municipiului Bucure?ti.
NOTA Pentru indemnizatiile care se cuvin cu incepere de la data de 1.01.2006, inceteaz? obligatia angajatorilor, respectiv a caselor teritoriale de pensii ?i agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca, de a stabili/achita astfel de drepturi.
III. Aspecte procedurale
? Actele necesare acordarii indemnizatiei, stimulentului sau alocatiei de stat pentru copii (in principal):
- actul de identitate al solicitantului;
- certificatul de nastere al copilului si, dupa caz, livretul de familie;
- certificatul de persoana cu handicap al copilului, dupa caz;
- alte acte necesare dovedirii calitatii care confera persoanei dreptul la acordarea prestatiilor stabilite de OUG nr.148/2005.
? Depunerea si solutionarea cererilor pentru acordarea drepturilor:
- cererile, insotite de documentele justificative, se depun, dupa caz, la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor Municipiului Bucuresti, pe raza careia/caruia solicitantul isi are domiciliul sau resedinta. Aceasta obligatie o au toate persoanele indreptatite, inclusiv cele care, la data de 31 decembrie 2005, se afla în plata indemnizatiei pentru cresterea copilului, reglementata de Legea nr.19/2000, cu modificarile ?i completarile ulterioare.
- primariile au obligatia de a transmite la directiile teritoriale de munca, pana pe data de 10 a fiecarei luni, cererile solicitantilor, insotite de documentele justificative
- cererile se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii la directia teritoriala de munca, prin decizie de admitere sau, dup? caz, de respingere, emisa de directorul executiv.
Decizia se comunica solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii. Contestatiile formulate impotriva deciziei se solutioneaza potrivit Legii contenciosului administrativ nr.554/2004.
? Plata drepturilor:
In cazul persoanelor care solicita indemnizatia, dupa data de 31.12.2005, precum si in cazul celor care solicita acordarea stimulentului, drepturile se cuvin si se platesc dupa cum urmeaza:
- incepand cu ziua urmatoare celei in care inceteaza, conform legii, concediul de maternitate ?i plata indemnizatiei aferente, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la aceasta data.
- incepand cu data nasterii copilului, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data, in cazul persoanelor care nu indeplinesc conditiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate si a indemnizatiei aferente.
- incepand cu data adoptiei, a instituirii tutelei, plasamentului sau incredintarii, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la data la care s-au aprobat ori, dupa caz, s-au instituit masurile de protectie a copilului.
- de la data depunerii cererii, în situatiile in care se depaseste acest termen.
In cazul persoanelor care, la data de 31.12.2005, se afla in plata indemnizatiei pentru cresterea copilului acordata in baza prevederilor Legii nr.19/2000, indemnizatia se cuvine si se plateste dupa cum urmeaza:
- de la data de 1.01.2006, daca cererea a fost depusa in termen de 90 de zile lucratoare de la aceasta data.
- de la data cererii, in situatiile in care se depaseste acest termen
NOT? - Aspecte procedurale referitoare la transferul dosarelor pentru drepturile cuvenite sau aflate în plat? la data de 31.12.2005 de la angajatori la directiile judetene de munc?, solidaritate social? si familie, vor fi comunicate în timp util.
Biroul de presa al CNPAS
#25
Postat 28 November 2005 - 03:51 PM
#26
Postat 05 December 2005 - 02:04 PM
adnana121 a spus:
"Indiferent de agentul economic unde a fost prestata munca" si s-a retinut si virat contributia ...
#27
Postat 20 December 2005 - 12:06 PM
Tot acolo spune ce trebuie sa contina dosarul pe care angajatorul trebuie sa-l predea la direcţia de muncă, solidaritate socială şi familie .
#29
Postat 20 December 2005 - 03:05 PM
#30
Postat 20 December 2005 - 03:58 PM
Dosarele se depun dupa data de 7 ianuarie 2005 in Piata Amzei
#31
Postat 20 December 2005 - 04:01 PM
andra v a spus:
Dosarele se depun dupa data de 7 ianuarie 2005 in Piata Amzei
Unde a aparut informatia asta??
#32
Postat 20 December 2005 - 04:07 PM
Andreea` a spus:
vezi linkul de mai sus..
ms andra..scuze dar nu vazusem aceasta data :)
#33
Postat 06 January 2006 - 06:08 PM
andra v a spus:
Dosarele se depun dupa data de 7 ianuarie 2005 in Piata Amzei
#34
Postat 11 January 2006 - 02:48 PM
primesc idemnizatia mamele sau nu?
dosarul de la primarie contine:
-dovada eliberata de angajator-pers. indreptatita sa primeasca dreptul a realizat venituri cu caracter salarial 12 luni;
-cerere tip cf. ordonantei;
-copie dupa actul de identitate al solicitantului;
-copie dupa cartea de munca (cf. cu originalul);
-cont in banca;
-copie livret familie;
-copie dupa certificatul de nastere al noului nascut.
#35
Postat 11 January 2006 - 03:04 PM
adnana121 a spus:
#36
Postat 11 January 2006 - 03:06 PM
Dosarele se depun dupa data de 7 ianuarie 2005 in Piata Amzei[/quote]
anda nu am inteles mesajul tau!explica-mi!
#37
Postat 11 January 2006 - 08:53 PM
unde sunteti?
munciti cu spor?
#38
Postat 16 January 2006 - 12:12 PM
#39
Postat 16 January 2006 - 03:14 PM
Razvan Stancu a spus:
ce inseamna ca nu s-au platit salariile???
#40
Postat 16 January 2006 - 06:03 PM
cred ca daca aveau pretentie la achitarea dararilor cereau la dosar dovada platii?
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi