Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Un sfat va rog! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Un sfat va rog!

37 replies to this topic

#1 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 28 October 2005 - 08:50 PM

O zi buna sa aveti.
Va solicit un sfat intr-o problema arzatoare pt. mine!
Deci situatia sta in felul urmator : o firma platitoare de impozit profit care efectuaza diverse lucrari castigate prin licitatii publice, din cauza termenelor mult prea stranse si a conditiilor impuse prin contract, cu acordul beneficiarului emite facturile ca si cum lucrarile ar fi gata, finalizarea efectiva insa se va face abia anul viitor. E vorba de sume de ordinul miliardelor (lei vechi). Va dati seama de impactul la TVA si impozit profit. Cu TVA-ul nu va fi problema ca se vor achizitiona niste mijloace fixe de valoare destul de mare, dar ramane problema impozitului pe profit in situatia in care facturile se emit, dar achizitiile de materiale in parte se vor efectua anul viitor. Eu am propus sa facem achizitiile de material in totalitate anul acesta, sa le trecem pe consum ca si cum intradevar lucrarea ar fi gata (nu e prea ortodox dar...). Dar este aproape imposibil ca sa putem obtine materialele respective, ca doar nici furnizorii nostri nu ne pot da termene lungi de plata. M-da, am uitat sa spun ca facturile emise vor fi incasata de firma abia anul viitor, dupa terminarea efectiva a lucrarii, deci nici la furnizori nu putem achita mai repede. Patronul mi-a tras sarcina de a gasi mijloace de micsorare al impozitului pe profit (lucru usor de inteles, ca doar profitul nu e cel real!) Mi-a dat de inteles ca la un caz de adica sunt contabili destui care abia asteapta sa lucreze! Eu am epuizat deja tot ce mi-a venit in minte pt. a "obtine" cheltuieli ex. amortizare accelerata la mf, provizioane pt. garatii buna exec., provizioane clienti incerti, achizitii de ob. inv. (monitoare noi, diverse componente de calculatoare care siasa erau deja necesare etc.), anticipand chelt. cu salariile si alte chelt.(reparatii etc.) pana la sf. anului, tot va ramane un impozit de cateva sute mil. lei vechi.
Ce as mai putea sa fac????
Am postat in speranta ca poate voi primi cateva sugestii legale, ca doar nu vreau sa ma leg la cap!

O seara placuta!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#2 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 28 October 2005 - 09:18 PM

Sa-ti cauti alt servici. Cand ii faci calculul de impozit la trim IV sa fii pregatit si cu demisia. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif Asa cum sunt multi contabili gata sa se prezinte la post, asa sunt si una gramada patroni care au nevoie de contabili. :smt021
Chiar ma scoate din sarite atitudinea asta. Ei fac prostii si incheie contracte aiurea si contabilitatea trebuie sa dreaga busuiocul. Zi-i sa mareasca salariile, ca sunt cheltuieli deductibile integral.
Scuze pentru ton, dar m-am enervat.
Incerc sa te ajut cu niste sfaturi, dar sa-mi treaca nervii, sa ma pot concentra. :smt090




#3 CamiT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 28 October 2005 - 09:34 PM

Buna
Nu ai dat foarte multe detalii despre elementele din contract care te obliga sa faci facturile "ca si cum lucrarea ar fii gata"?! Esti sigur ca nu exista variante sa faci facturile la finalizarea lucrarilor? Sau... mai exact pe masura ce inainteaza lucrarile? Asa ar fii normal.
Trebuie citit foarte bine contractul, poate exista portite. Ideal era sa fie analizat contractul inainte de semnare.
Poate, daca postezi aici clauzele care spui ca te obliga la intocmirea facturilor, descoperim portita.

O zi buna



#4 pestesa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 498 Postari:
  • Location:Constanta
  • Interests:lucrurile frumoase

Postat 28 October 2005 - 09:57 PM

CamiT a spus:

Poate, daca postezi aici clauzele care spui ca te obliga la intocmirea facturilor, descoperim portita.

O zi buna

omul a spus clar ca termenele il obliga sa factureze, celelalte conditii nici nu mai conteaza. E un artificiu pentru a nu pierde lucrarile. Si pe mine ma streseaza expresia "ca si cum". Solutia e tot un "ca si cum"... sa gaseasca patronul asta destept pacalici (prieteni de ai lui) care sa ii dea facturi "ca si cum i-ar fi dat marfa" dar marfa sa fie livrata cand se achita facturile "ca si cum"

ps: i-am spus artificiu dar de fapt e manarie, si uite asa se imbogatesc unii si dupa aia iti spun ca de la ei mananci... presupun ca licitatia aia publica e tot un "ca si cum"... unde esti Bodule sa pui sechestru pe "ca si cum" :roll:
Si cu toate ca-mi port/ Cu destul stoicism/ Soarta mea de granit/ Cateodata ma pomenesc urland:
Circulati numai pe partea carosabila
A sufletului meu,
Barbarilor! (M.S)



#5 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 28 October 2005 - 10:16 PM

Hai ca m-am mai calmat.

Citeaza

Deci situatia sta in felul urmator : o firma platitoare de impozit profit care efectuaza diverse lucrari castigate prin licitatii publice, din cauza termenelor mult prea stranse si a conditiilor impuse prin contract, cu acordul beneficiarului emite facturile ca si cum lucrarile ar fi gata, finalizarea efectiva insa se va face abia anul viitor. E vorba de sume de ordinul miliardelor (lei vechi).

Daca beneficiarul este "de acord" cu emiterea facturii finale, atunci inseamna ca va semna si procesul verbal de receptie finala a lucrarii. Asta inseamna ca toate materialele au fost aprovizionate si "puse" in lucrare.
Dar:

Citeaza

Va dati seama de impactul la TVA si impozit profit. Cu TVA-ul nu va fi problema ca se vor achizitiona niste mijloace fixe de valoare destul de mare, dar ramane problema impozitului pe profit in situatia in care facturile se emit, dar achizitiile de materiale in parte se vor efectua anul viitor.

Pai ce sa mai cauti cu achizitii de materiale dupa ce lucrarea s-a finalizat?
Si mai e o chestie: eu stiu ca instit. bugetare solicita sa fie atasate la devizele de lucrari si copii dupa facturile de achizitie a materialelor :?
Tu zici bine:

Citeaza

Eu am propus sa facem achizitiile de material in totalitate anul acesta, sa le trecem pe consum ca si cum intradevar lucrarea ar fi gata (nu e prea ortodox dar...).
Este chiar obligatoriu. Nu poti sa faci venitul anul asta si cheltuiala la anul (OMF 306/2002: - Principiul independentei exercitiului. Se vor lua in considerare toate veniturile si cheltuielile corespunzatoare exercitiului financiar pentru care se face raportarea, fara a se tine seama de data incasarii sumelor sau a efectuarii platilor).

Citeaza

Dar este aproape imposibil ca sa putem obtine materialele respective, ca doar nici furnizorii nostri nu ne pot da termene lungi de plata. M-da, am uitat sa spun ca facturile emise vor fi incasata de firma abia anul viitor, dupa terminarea efectiva a lucrarii, deci nici la furnizori nu putem achita mai repede
.
Aici se rupe filmul de tot: cum adica sa emit facturi anul asta pentru lucrari ce se termina la anu' si care se platesc tot la anu'?! :shock:

Citeaza

Ce as mai putea sa fac????

Ar fi bine sa recitesti contractul. Ceva nu se leaga. :?



#6 Guest__*

  • Guests

Postat 28 October 2005 - 10:18 PM

PĂŁi alde d-ĂŁÂștia-i plinĂŁ RomĂąnia!...
Eu nu-nĂŸeleg ceva: cum emiĂŸi factura fĂŁrĂŁ ca devizul sĂŁ fie justificat? Aici ai de-a face - zic eu - cu o problemĂŁ complicatĂŁ de cĂŁtre patron aÂșa cĂŁ fĂŁ-l sĂŁ-Âși rezolve singur problema: bon de consum pe materialele care se folosesc la aÂșa-zisa producĂŸie facturatĂŁ! Sper cĂŁ nu-ntocmeÂști tu facturile Âși sper cĂŁ-ĂŸi semneazĂŁ documentele justificative! N-are decĂąt sĂŁ semneze Âși consumurile care sĂŁ justifice facturarea lucrĂŁrilor! Fapticul Ăźl priveÂște la o adicĂŁ! Nu eÂști inginer, eÂști contabil, deci Ăźnregistrezi documente emise de administrator sau de un inginer cu prerogative de manager de lucrare...
ÂȘi apoi este problema clientului dacĂŁ-i convine sĂŁ accepte la platĂŁ facturi pe etapa de lucrare finitĂŁ care de fapt este-n curs de desfĂŁÂșurare... Implicit plata lor nu este problema ta, ci a patronului...
ExplicĂŁ-i faptul cĂŁ nu poate emite factura fĂŁrĂŁ a justifica venitul din exploatre cu cheltuieli aferente lui... (Âși sper cĂŁ nu-i spui tot ceea ce discuĂŸi cu noi aici...).
Trebuie sĂŁ-nveĂŸe cĂŁ profitul le aparĂŸine, iar noi nu suntem cĂąinii lor care sĂŁ le roadem oasele aruncate de la masĂŁ!... :smt011



#7 monix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 29 October 2005 - 03:48 PM

Am spus si eu ca asa ceva numai la noi e posibil. Am fost la randul meu implicata intr-o asemenea cacialma, de mai multe ori, dar situatia a stat exact invers. S-au executat lucrarile aferente unui anumit contract. Produsele au fost livrate si o buna parte si facturate .Dar din luna octombrie pana in decembrie tot ce s-a livrat s-a facturat anul viitor. Aproape ca a devenit o obisnuinta aceasta practica ( adica pe parcursul a mai multor contracte se proceda identic) Chiar daca pe langa meseria de economist sunt si inginer, nu am putut deslusi interesele ascunse ale acestei practici , de altefel atat de periculoase. Dar nu reprezenta pentru mine un pericol direct pentru ca nu am avut functie de conducere in compartimentul financiar-contabil. Directorul economic la mine la intreprindere este o persoana care a ramas fara servici la o institutie publica si sefului cel mare i-a fost mila de el, fiindu-i prieten, deci l-a angajat. Va dati seama ce stie acest director economic ? Dar semneaza si raspunde. .In locul lui Ocsi nu m-as stradui sa gasesc solutii pentru micsorarea impozitului pe profit. Lasa sa plateasca anul acesta impozit , ca la anul poate va fi in pierdere si se compenseaza . (glumeam)



#8 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 30 October 2005 - 10:26 PM

Cred ca am gasit o solutie cat-de-cat. Practic firma a avut profit in toti anii precedenti si pe lunile din 2005. Deci nu ar exista nici un motiv ca sa nu primeasca un credit bancar care sa fie utilizat la achiz. de materiale. O singura problema este, noi inca nu am avut credit pana acum iar patronul numai cand aude cuvantul CREDIT BANCAR fuge ca dracul de tamaie. Dar tot il conving pana la urma, ca doar cred ca e singura solutie posibila.
Ce parere aveti?

O seara buna!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#9 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 30 October 2005 - 10:29 PM

Ai gandit foarte bine. =D>



#10 LEXUS

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 427 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2005 - 02:08 PM

Inca nu realizez cum creditul bancar iti va micsora tie impozitul pe profit din anul curent. In plus acesta va atrage niste costuri suplimentare destul de mari. N-as "aplauda" atat de mult ideea daca as fi in locul societatii. As accepta cel mult un credit pentru a plati datoriile la buget daca dobanzile penalizatoare ar fi mai mici sau daca mi s-ar impune sa nu am datorii pentru a putea face in continuare contracte cu societati de stat. Oricum acest profit ar fi fost evidentiat in exercitiul urmator.
Mai poti verifica daca ai posibilitatea unor provizioane pentru clienti neincasati (se poarta in relatiile cu institutiile publice), incercati sa faceti niste "sponsorizari" in limita maxima deductibila (20% e imens din punctul meu de vedere), "vindeti" prin institutii specializate un mijloc fix cu mult sub valoarea fiscala ramasa si il cumparati la loc la anu etc
HoratiuHagiudotro



#11 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 01 November 2005 - 08:27 PM

LEXUS a spus:

Inca nu realizez ............................

Facturile fiind emise, venitul apartine anului 2005 si avand in vedere ca este ireal (lucrarea nefiind terminata de fapt) profitul generat de el este la fel ireal. In opinia mea creditul bancar ne-ar ajuta la achizitia de materiale care trecute pe cheltuieli reduc acest profit la o valoare mai apropiat de realitate. Costurile nu vor fi prea mari fiind vorba de un credit pe termen scurt. Si asa vor mai ramane cheltuieli care afecteaza exercitiul viitor si de fapt apartin exercitiului acesta (ex. salariile oamenilor pana la terminarea lucrarii, benzina etc.) dar cu asta nu mai am ce face.
Celelalte posibilitati de reducere al impozitului le-am epuizat deja cu exceptia ""vindeti" prin institutii specializate un mijloc fix cu mult sub valoarea fiscala ramasa si il cumparati la loc la anu" dar la acest procedeu nu vreau sa recurg, il gasesc mult prea periculos si batator la ochi.
Daca mai aveti cumva alte solutii mai "ascunse".................

O seara buna!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#12 rucsandra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 174 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 01 November 2005 - 08:35 PM

nu e musai ca "patronii" sa fi avut intentii rele si nelegale cind au contractat lucrarea cu institutiile de stat si iarasi nu e musai sa se imbogateasca din asta ci doar sa reuseasca sa aiba in continuare activitate pe firma, cu profit si cu posibilitatea de a si tine angajatii si a le da salariile. cine s a mai lovit de contracte cu statul si s a confruntat cu situatia ca lucrarea sa i fie platita dupa 2, 3, ...6, luni stie ce greu e sa sustii din resurse proprii , citeodata, toata cheltuiala. sint contracte unde este posibila "doar depunerea facturii "aferente lucrarii, fara sa fie real aceasta executata, pentru ca institutia sa intoduca in circuitul greoi de aprobare si decontare a lucrarii, aspecte ce pot dura cum spuneam muuulte luni.
o solutie ar mai fi sa impozitati cu 3% si nu cu 16 %, adica sa aiba patronul un micro ce poate presta servicii aferente lucrarii si contractului in cauza, de suma care "iese in plus " la profit, cu un contract bine facut care sa acopere activitatile din fact de servicii, asta cit mai sint valabile micro..., asa macar reduci semnificativ cota de impozit... http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#13 Guest__*

  • Guests

Postat 01 November 2005 - 08:41 PM

rucsandra a spus:

nu e musai ca "patronii"....:

Cum poate sĂŁ lucreze pe o micro dacĂŁ contractul se deruleazĂŁ deja pe firma care plĂŁteÂște impozit pe profit? Trebuie sĂŁ ai chelutieli aferente veniturile Âși e bine sĂŁ-l convingi sĂŁ le facĂŁ, cu sau fĂŁrĂŁ credit bancar...



#14 rucsandra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 174 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 01 November 2005 - 09:03 PM

se pare ca trebuie sa fac o precizare, pentru mine era subinteleasa.
micro este a 3 a firma care fact servicii societatii ce este nevoita sa factureze fara a avea cheltuieli, si care se trezeste cu un profit mare. adica in loc sa ramina cu profit mare pe societatea care are deja contractul si trb sa execute lucrarea anul viitor, "il muta " prin fact de servicii , la micro, si impoziteaza venitul din micro cu 3%.
oare acum e mai clar ?
evident ca situatia lucrarii neefectuate, si a complicatiilor de anul viitor din contabilitate, pentru descarcarea gestiunii cu materialele aferente, nu e legala, dar in cazul celor care sint nevoiti sa lucreze cu statul , incerci sa gasesti solutii. :cry:
ocsi, desi voi emiteti factura pe lucrarea finala, nu ati putea la voi in contab sa o inreg ca avans? macar pt gestiune sa fiti acoperiti ?
sa inteleg ca daca patronul ar avea bani ar dori sa achizitioneze anul acesta materialele si in hirtii lucrarea sa existe ??!
atunci varianta creditului e o solutie...



#15 rucsandra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 174 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 01 November 2005 - 09:13 PM

Ocsi a spus:

Mi-a dat de inteles ca la un caz de adica sunt contabili destui care abia asteapta sa lucreze!
...si in afara subiectului contabil, dar nu ma pot abtine, patronul tau sper sa si dea seama ca nu va mai gasi usor contabili buni preocupati cu adevarat sa i gaseasca solutii pentru impozite catre stat diminuate, nu doar sa i reflecte bine activitatile in contabilitate !!
se pare ca are deja unul bun, si ar fi bine sa l aprecieze la timp !!
poate reusesti sa i arati asta mai clar ! =;



#16 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 01 November 2005 - 10:19 PM

rucsandra a spus:

..............
ocsi, desi voi emiteti factura pe lucrarea finala, nu ati putea la voi in contab sa o inreg ca avans? macar pt gestiune sa fiti acoperiti ?
..................

Nu vreau sa risc acest lucru, ar fi "noroiul" meu. La capitolul gestiune nu va fi problema, pt ca daca reusim ce vreau, materialele respective vor fi scazute din gestiune (scriptic), depozitarea lor faptica pana anul viitor se va face altundeva (nu la magazia firmei).
:D Chestia cu micro....... E buna, dar in acest caz nu ma ajuta cu toate ca exista deja una neplatitoare de TVA pe care o folosim la lucrarile efectuate catre pers.fizice, functioneaza total independent de firma platitoare de impozit pe profit si cu CA e deja aproape de limita de TVA, deci nu pot "transfera" lucrari pe el.
Ramane deci varianta cu creditul. Azi am pomenit la patron si dupa multe discutii si calcule in principiu a acceptat ideea.

O seara buna!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#17 Guest__*

  • Guests

Postat 01 November 2005 - 10:31 PM

Ocsi a spus:

rucsandra a spus:

..............
ocsi, desi voi emiteti factura pe lucrarea finala, nu ati putea la voi in contab sa o inreg ca avans? macar pt gestiune sa fiti acoperiti ?
..................

Nu vreau sa risc acest lucru, ar fi "noroiul" meu. La capitolul gestiune nu va fi problema, pt ca daca reusim ce vreau, materialele respective vor fi scazute din gestiune (scriptic), depozitarea lor faptica pana anul viitor se va face altundeva (nu la magazia firmei).
:D Chestia cu micro....... E buna, dar in acest caz nu ma ajuta cu toate ca exista deja una neplatitoare de TVA pe care o folosim la lucrarile efectuate catre pers.fizice, functioneaza total independent de firma platitoare de impozit pe profit si cu CA e deja aproape de limita de TVA, deci nu pot "transfera" lucrari pe el.
Ramane deci varianta cu creditul. Azi am pomenit la patron si dupa multe discutii si calcule in principiu a acceptat ideea.

O seara buna!


DeÂși o sĂŁ fie cam offtopic... te felicit Ocsi, Âștiu cĂŁ ai avut zile fripte Âși mĂŁ bucur cĂŁ ai reuÂșit sĂŁ-l convingi de multe lucruri pe Âșeful tĂŁu... Spor la credit! :)



#18 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 01 November 2005 - 11:00 PM

Multumesc 'coconut', intradevar s-au mai linistit lucrurile (pana la cazul urmator :D )

O seara buna!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#19 LEXUS

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 427 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2005 - 02:01 PM

Eu ma refeream la faptul ca poate nici furnizorii nu-ti pot livra materialele atat de curand ...
HoratiuHagiudotro



#20 RUIU MARIETA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 207 Postari:

Postat 02 November 2005 - 06:25 PM

Ocsi,
Eu cred ca poti rezolva situatia mult mai simplu si fara bataie de cap: faci factura cum iti zice s-o faci, adica situatie lucrari cf contract, etc, dar suma care trebuia s-o treci la un cont de venituri, o inregistrezi in ct 472 "venituri inregistrate in avans". Definitia ct 472 este: "se inregistreaza veniturile in avans, aferente perioadelor /exercitiilor financiare urmatoare". Cand o sa luati marfa si intr-adevar a sa lucrati, emiti factura reala si inchizi 472 cu un cont de venit. Nu ai impozit pe profit la sf anului, iar cu TVA-ul am inteles ca se poate rezolva. Iti urez succes.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL