FACTURA PROFORMA?
#21
Postat 13 November 2005 - 04:21 PM
Circulati numai pe partea carosabila
A sufletului meu,
Barbarilor! (M.S)
#22 Guest__*
Postat 13 November 2005 - 04:27 PM
pestesa a spus:
Nu i-a zis nimeni sã diminueze nici un profit cu ea! Ai dorinþa expresã sã ai ultimul cuvânt inventând situaþii neadevãrate ºi nu este fair...
O cheltuialã nu poate fi-nregistratã ca atare decât de pe o facturã fiscalã!
cheltuielile-n avans se pot înregistra pe baza unei proforme, dar cheltuielile deductibile (pentru a putea fi luate-n calcul la aflarea profitului) nu. Pentru acestea documentul fiscal aprobat de lege este factura fiscalã
Treaba ta dacã nu-nregistrezi o facturã proforma! Te rog însã - în mod civilizat - sã nu mai rãstãlmãceºti ceea ce spun alþii numai de dragul de a avea ultimul cuvânt!
#23
Postat 13 November 2005 - 04:36 PM
carabela.anca a spus:
Multumesc mult
citeste mai bine problema si daca chiar faci constatari cum ca as avea utimul cuvant, iti dau dreptate. Asta e ultimul meu "cuvant": ...ma las pagubas
Circulati numai pe partea carosabila
A sufletului meu,
Barbarilor! (M.S)
#24 Guest__*
Postat 13 November 2005 - 04:55 PM
pestesa a spus:
carabela.anca a spus:
Multumesc mult
citeste mai bine problema si daca chiar faci constatari cum ca as avea utimul cuvant, iti dau dreptate. Asta e ultimul meu "cuvant": ...ma las pagubas
Exact! ªi eu i-am zis cã nu poate sã-nregistreze o cheltuialã fãrã a avea la bazã o facturã proforma; dacã vrea sã-i facã pe plac ºi sã-nregistreze factura proforma poate - eventual - sã-nregistreze 471=408 cu valoarea de pe proforma respectivã... Porbabil - ºi are dreptate - administratorul se-ntreabã de ce i s-a emis o factruã proformã unde-s stipulate toate datele furnizorului ºi cumpãrãtorului, se explicã serviciul pentru care-i întocmitã º.a.md. Dacã acestã pãroforma este emisã-n septembrie - repet - iar scadenþa ei este-n zece zile (fiind fãcutã la sfârºitul lunii) intrã cu condiþia de platã-n octombrie deci o poate plãti în octombrie liniºtit ºi primeºte-n urma plãþii factura fiscalã putând trece cheltuielile-n avans pe cheltuieli efective. Conform contractului, acestã prestare de serviciu a avut loc efectiv, dar furnnizorul nu vrea sã-i elibereze factura - sã se-ncarce cu venuituri - pâne ce nu vede cã primeºte c/val serviciului prestat conform contractului. Pentru a nu-l contrazice pe administrator poate-nregistra factura proformã (arãtând ºi-n situaþia de la sfârºitul lunii septembrie faptul cã are atât un furnitor de platã ºi care nu i-a facturat serviciul, cât ºi o cheltuialã-n avans care - pentrua deveni eligibilã - trebuie plãcitiã-n termenul scadent.
N-ai decât sã te laºi pãgubaº, dar nu este cea mai civilizatã formã de rãspuns...
#25
Postat 13 November 2005 - 05:49 PM
coconut a spus:
sa faci tu asa -> presteaza serviciul conform contract si sa ii faci factura proforma ca nu vrei sa te incarci cu venituri si sa vezi cum o sa ramai fara bani pe serviciul respectiv (prestat). Tu demonstrezi ca ai efectuat o lucrare prin emitrerea unei proformei? :roll: Proforma se acorda inainte de a fi prestat serviciul pentru a efectua plata in baza ei, urmand ca prestarea efectiva a serviciului sa inceapa in momentul incasarii contravalorii proformei. Contractul iti da dreptul sa prestezi un serviciu/lucrare dar factura fiscala emisa (care are la baza contractul) este cea cu care dovedesti ca ai prestat un serviciu (in nici un caz proforma)
"pentru a nu il contrazice pe administrator?"
... il contrazici daca ce sustine e aberant
Circulati numai pe partea carosabila
A sufletului meu,
Barbarilor! (M.S)
#26
Postat 13 November 2005 - 06:54 PM
Mai curand este invers, se plateste la un termen de xxx zile de la prestare.
#27
Postat 13 November 2005 - 07:06 PM
Circulati numai pe partea carosabila
A sufletului meu,
Barbarilor! (M.S)
#28
Postat 13 November 2005 - 08:00 PM
Din punct de vedere contabil lucrurile stau altfel: daca proforma este emisa pentru un serviciu prestat (nu reprezinta o cerere de oferta) ea sta la baza inregistrarii unei cheltuieli a lunii septembrie si va conduce la reflectarea corecta a profitului contabil. Asa procedeaza intr-adevar companiile multinationale care vor sa cunoasca profitul contabil corect la sfirsitul fiecarei luni indiferent daca au primit sau nu facturile (daca se cunosc tarifele conform contractelor si serviciile sunt prestate se inregistreaza direct pe cheltuieli: 6xx=408; nu este o cheltuiala in avans este cheltuiala a perioadei).
La sfirsitul anului societatile care sunt obligate sa-si auditeze situatiile financiare stiu ca auditorii impun inregistrarea cheltuielilor cu auditul in anul pe care il auditeaza chiar daca societatea de audit emite factura in luna martie a anului urmator pentru ca atunci se desfasoara auditul. Trebuie respectat principiul independentei exercitiilor.
Societatile mici nu se complica de obicei cu astfel de inregistrari ale cheltuielilor pentru care nu au primit documentele pina la sosirea lor; parerea mea este ca la sfirsitul anului toate societatile ar trebui sa inregistreze tot ce este aferent unui an indiferent daca au primit sau nu documentele si indiferent de tipul de societate.
#29
Postat 13 November 2005 - 09:40 PM
viitoare.
#30
Postat 14 November 2005 - 10:30 AM
La sfirsitul anului societatile care sunt obligate sa-si auditeze situatiile financiare stiu ca auditorii impun inregistrarea cheltuielilor cu auditul in anul pe care il auditeaza chiar daca societatea de audit emite factura in luna martie a anului urmator pentru ca atunci se desfasoara auditul. Trebuie respectat principiul independentei exercitiilor. "
Am preluat ce a spus Gabita123, pentru ca asta se intampla si in cazul meu.Sint o companie multinationala si in curand incepe auditul .Am primit proforme pe care seful meu, sub "presiunea" auditorilor ma pune sa le inregistrez pentru a reflecta corect rezultatul perioadei.....Pana acum eu nu am operat proformele in contabilitate. Nu mi s-a parut normal atata timp cat nici nu am platit si nici factura fiscala nu am primit.As fi vrut sa stiu daca inregistrandu-le totusi as putea sa am probleme in cazul unui control.....
Multumesc
#31
Postat 14 November 2005 - 09:19 PM
Solutia propusa de auditorul societatii la care lucrez pentru sfirsitul de an a fost constituirea unui provizion de riscuri (nedeductbil) pentru total cheltuieli pentru care nu aveam documentele in 2004. In 2005 cind am primit facturile am trecut provizionul pe venituri (neimpozabile) si am inregistrat cheltuielile cf facturi primite (deductibile). Daca ti-e mai usor poti sa procedezi asa (dar nu ai evidenta tipului de cheltuiala; acesta este motivul pentru care eu utilizez lunar inregistrare 6xx=408; ma ajuta sa am calculatii corecte de cost).
In plus pentru acest provizion la sfirsitul anului s-a calculat impozit pe profit aminat.
#32
Postat 14 November 2005 - 10:01 PM
pestesa a spus:
Tu demonstrezi ca ai efectuat o lucrare prin emitrerea unei proformei? ....Contractul iti da dreptul sa prestezi un serviciu/lucrare dar factura fiscala emisa (care are la baza contractul) este cea cu care dovedesti ca ai prestat un serviciu (in nici un caz proforma)
nu e musai pestesa, mai sint si altfel de situatii,
de exemplu in serviciile de publicitate..TV ...internet...spoturi radio ...organizare evenimente...
mai sint inca multe firme de astfel de servicii care NU DAU factura fiscala decit dupa incasarea banilor, asta si pt ca multi dintre clienti platesc dupa 2, 3 sau chiar mai multe lunu ( si cunosc multe astfel de cazuri, si de furnizori de servicii si de clienti greu platitori), asa ca de aceea se prefera proforma , care impreuna cu contractul si un PV de realizare/receptie lucrare/ serviciu, semnate de toata lumea au f multa importanta in demonstrarea realizarii respectivei activitati.
e adevarat ca dpdv fiscal nu e ok , dar cum spuneam mai sint si alte aspecte importante, nu doar fiscalitatea...
in fine, sper sa nu deranjeze interventia mea...
#33
Postat 17 November 2005 - 01:45 PM
#34
Postat 18 November 2005 - 02:01 PM
pentru multinationale sau firme ce folosesc IAS cheltuiala se inregistreaza in 408 daca a fost efectuat serviciul... mai mult decat atat "cica" se poate inregistra in 408 si fara document (doar pe baza unor estimari facute) in sensul ca, daca un serviciu este prestat periodic in favoarea societatii, in perioada urmatoare se poate inregistra in 408 estimarea facuta pentru serviciul prestat (dar pentru care nu exista document) urmand sa se faca stornarea cand soseste documentul justificativ efectiv; lucrul asta se face pentru a se reflecta cat mai aproape de realitate situatia societatii. In orice caz proforma nu conteaza asa mult cum s-a afirmat aici (nu pe baza ei se face inregistrarea)
Circulati numai pe partea carosabila
A sufletului meu,
Barbarilor! (M.S)
#35
Postat 20 November 2005 - 12:56 PM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
UIT trebuie inscris pe aviz de insotire/factura? |
RO e-Tranport si RO e-Factura | Otilia Alupei |
|
||
Raportare facturi simplificate in RO e-Factura |
RO e-Tranport si RO e-Factura | Otilia Alupei |
|
||
RO e-Factura, pt CMI |
RO e-Tranport si RO e-Factura | Otilia Alupei |
|
||
emitere factura catre firma din SUA |
Contabilitate PFA | mihaci |
|
||
Modificari la Procedura RO e-FACTURA relatia B2G |
RO e-Tranport si RO e-Factura | Otilia Alupei |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi