OUG 148-Concediu Ingrijire Copil
#21
Postat 13 December 2005 - 11:16 AM
#22
Postat 13 December 2005 - 05:06 PM
#23
Postat 13 December 2005 - 05:35 PM
#24
Postat 13 December 2005 - 06:59 PM
Mult succes!
#25
Postat 13 December 2005 - 09:41 PM
"Va comunicam ca, in conformitate cu OUG 148/2005, incepand cu 01.01.2006 plata indemnizatiei pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani pt.copil cu handicap, se va efectua de catre Directia de Munca, Solidaritate Sociala si Familie Arad. In acest sens aveti obligatia sa predati copia dosarului cu actele doveditoare certificate pentru conformitate cu orginalul pe baza de proces-verbal. Carnetul de munca ramane la detinatorul actual.
In situatia in care nu ati recuperat sumele aferente perioadei anterioare datei de 31.12.2005, inclusiv, va veti adresa pentru recuperare DMSSF Arad.
Totodata va informam ca, in temeiul OUG 158/2005, incepand cu 01.01.2006 se constituie Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate, contributia fiind de 0,75 % aplicata la fondul de salarii realizat. Din acest fond vor fi suportate cheltuielile cu indemnizatiile aferente concediilor pentru: incapacitate temporara de munca (cu exceptia accidentelor de munca si boli profesionale), pentru prevenirea imbolnavirilor si recuperarea capacitatii de munca, de maternitate, pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani, de risc maternal.
In consecinta, incepand cu 01.01.2006, aceste cheltuieli de sanatate nu se mai deduc din contributia de asigurari sociale, ci din Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate.
Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat corespunzatoare lunii decembrie 2005, care urmeaza sa se depuna de catre actualii platitori la Casele Teritoriale de Pensii pana la 25.01.2006, se completeaza conform legislatiei in vigoare pana la 31.12.2005 si nu cuprinde modificarile ce ar rezulta din aplicarea OUG 148/2005.
Declaratia nominala aferenta lunii ianuarie 2006 va avea o alta structura."
#26
Postat 14 December 2005 - 12:35 PM
#27
Postat 14 December 2005 - 01:08 PM
#28
Postat 14 December 2005 - 01:12 PM
#29
Postat 14 December 2005 - 01:54 PM
#30
Postat 14 December 2005 - 02:24 PM
Azi dimineata secretara directorului de la directia d emunca mi-a spus ca abia zilele astea se ia o hotarare in privinta dosarelor,cum trebuie depuse...desi i-am citit si eu adresa de la DMSS arges..cica aia sunt nebuni :x ..ma rog,o sa mai sun dimineta.
Sediul de la DMSS stiti unde este?
#31
Postat 14 December 2005 - 02:25 PM
#32
Postat 14 December 2005 - 02:58 PM
Comunicate de Presa CNPAS
Ultima actualizare: Tue Dec 13 22:41:14 EET 2005
13 Decembrie 2005
Publicat in: Tue Dec 13 22:41:14 EET 2005
ĂncepĂąnd cu data de 1 ianuarie 2006, indemnizaĂŸia pentru creÂșterea copilului Ăźn vĂąrstĂŁ de pĂąnĂŁ la 2 ani, respectiv 3 ani Ăźn cazul copilului cu handicap urmeazĂŁ a se acorda de cĂŁtre direcĂŸiile teritoriale de muncĂŁ, solidaritate socialĂŁ Âși familie, Ăźn baza prevederilor OrdonanĂŸei de urgenĂŸĂŁ a Guvernului nr. 148/2005 privind susĂŸinerea familiei Ăźn vederea creÂșterii copilului, publicatĂŁ Ăźn Monitorul Oficial al RomĂąniei, Partea I, nr.1008 din 14 noiembrie 2005.
Cu aceeaÂși datĂŁ, ĂźnceteazĂŁ plata indemnizaĂŸiei pentru creÂșterea copilului efectuatĂŁ Ăźn condiĂŸiile Legii nr.19/2000, cu modificĂŁrile Âși completĂŁrile ulterioare.
Pentru indemnizaĂŸiile care se cuvin cu Ăźncepere de la data de 1 ianuarie 2006, ĂźnceteazĂŁ obligaĂŸia angajatorilor, respectiv a caselor teritoriale de pensii Âși agenĂŸiilor judeĂŸene pentru ocuparea forĂŸei de muncĂŁ, de a stabili/achita astfel de drepturi.
Prevederile OrdonanĂŸei de urgenĂŸĂŁ a Guvernului nr.148/2005 sunt aplicabile Âși persoanelor care, la data de 31 decembrie 2005 se aflĂŁ Ăźn platĂŁ sau li se cuvine indemnizaĂŸia pentru creÂșterea copilului reglementatĂŁ de Legea nr.19/2000, cu modificĂŁrile Âși completĂŁrile ulterioare.
Pentru a sprijini activitatea direcĂŸiilor de muncĂŁ, solidaritate socialĂŁ Âși familie Âși pentru a exista continuitate Ăźn plata drepturilor deja stabilite, angajatorii, plĂŁtitori ai indemnizaĂŸiei pentru creÂșterea copilului stabilitĂŁ conform dispoziĂŸiilor Legii nr.19/2000, cu modificĂŁrile Âși completĂŁrile ulterioare, vor proceda la urmĂŁtoarele:
1. OdatĂŁ cu declaraĂŸia nominalĂŁ lunarĂŁ, ce urmeazĂŁ a fi depusĂŁ pĂąnĂŁ pe data de 25 decembrie a.c., vor depune la casa teritorialĂŁ de pensii fiÂșierele cuprinzĂąnd datele de identificare a persoanelor aflate Ăźn plata indemnizaĂŸiei pentru creÂșterea copilului, inclusiv a celor care au Ăźnregistrat cerere dar pentru care dreptul nu a fost ĂźncĂŁ stabilit. Datele sunt solicitate Ăźntr-un format unic care poate fi descĂŁrcat de pe acest site sau poate fi solicitat la ghiÂșeele caselor judeĂŸene de pensii. Pentru a veni Ăźn sprijinul angajatorilor, CNPAS pune la dispoziĂŸie Âși un program informatic pentru culegerea acestor date.
- descĂŁrcare format fisier
- descĂŁrcare program pentru culegerea datelor
2. Angajatorii vor depune la direcĂŸiile de muncĂŁ, solidaritate socialĂŁ Âși familie judeĂŸene, respectiv la direcĂŸia de muncĂŁ, solidaritate socialĂŁ Âși familie a municipiului BucureÂști, din raza de domiciliu a beneficiarilor, dosarele aferente indemnizaĂŸiilor pentru creÂșterea copilului aflate Ăźn platĂŁ, inclusiv a celor care au Ăźnregistrat cerere dar pentru care dreptul nu a fost ĂźncĂŁ stabilit.
Dosarele vor conĂŸine, Ăźn principal, urmĂŁtoarele documente Ăźn copie, certificate pentru conformitate cu originalul:
a.cererea de acordare a drepturilor ĂźnregistratĂŁ la angajator;
b.certificatul de naÂștere al copilului Âși, dupĂŁ caz, livretul de familie;
c.buletinul ( cartea de identitate);
d.certificatul privind Ăźncadrarea copilului Ăźntr-o categorie de persoane cu handicap, dupĂŁ caz;
e.adeverinĂŸĂŁ, eliberatĂŁ de angajatori, din care sĂŁ reiasĂŁ Ăźndeplinirea condiĂŸiilor de stagiu de cotizare cerute de Legea nr.19/2000, cu modificĂŁrile Âși completĂŁrile ulterioare, situaĂŸia deschiderii dreptului la indemnizaĂŸia pentru creÂșterea copilului Âși a duratei acordĂŁrii acesteia. Modelul adeverinĂŸei poate fi descĂŁrcat de pe acest site sau poate fi solicitat la ghiÂșeele caselor judeĂŸene de pensii
- descĂŁrcare model adeverinĂŸĂŁ
#33
Postat 14 December 2005 - 02:59 PM
#34
Postat 14 December 2005 - 03:08 PM
#35
Postat 15 December 2005 - 10:51 AM
Eu asa inteleg din ce scrie aici
#36
Postat 15 December 2005 - 05:28 PM
" În perioada de la...................până la.................a beneficiat de indemnizaţie de maternitate / indemnizaţie pentru creşterea copilului."
pentru cei care au depus dosare, am o intrebare. Ce ati trecut la rubrica asta? De la... include data intrarii in concediul de maternitate sau in CIC? si pana la....? ca au beneficiat pana la 30.11.2005. Asta se trece?
#37
Postat 15 December 2005 - 07:15 PM
si un ex.de adeverinta.
adresa de email:fjunc@yahoo.com
#38
Postat 15 December 2005 - 11:47 PM
" Începând cu data de 1 ianuarie 2006, indemnizaţia pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap urmează a se acorda de către direcţiile teritoriale de muncă, solidaritate socială şi familie, în baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.1008 din 14 noiembrie 2005.
Cu aceeaşi dată, încetează plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului efectuată în condiţiile Legii nr.19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
Pentru indemnizaţiile care se cuvin cu începere de la data de 1 ianuarie 2006, încetează obligaţia angajatorilor, respectiv a caselor teritoriale de pensii şi agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, de a stabili/achita astfel de drepturi.
Prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.148/2005 sunt aplicabile şi persoanelor care, la data de 31 decembrie 2005 se află în plată sau li se cuvine indemnizaţia pentru creşterea copilului reglementată de Legea nr.19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
Pentru a sprijini activitatea direcţiilor de muncă, solidaritate socială şi familie şi pentru a exista continuitate în plata drepturilor deja stabilite, angajatorii, plătitori ai indemnizaţiei pentru creşterea copilului stabilită conform dispoziţiilor Legii nr.19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, vor proceda la următoarele:
1. Odată cu declaraţia nominală lunară, ce urmează a fi depusă până pe data de 25 decembrie a.c., vor depune la casa teritorială de pensii fişierele cuprinzând datele de identificare a persoanelor aflate în plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului, inclusiv a celor care au înregistrat cerere dar pentru care dreptul nu a fost încă stabilit. Datele sunt solicitate într-un format unic care poate fi descărcat de pe acest site sau poate fi solicitat la ghişeele caselor judeţene de pensii. Pentru a veni în sprijinul angajatorilor, CNPAS pune la dispoziţie şi un program informatic pentru culegerea acestor date.
2. Angajatorii vor depune la direcţiile de muncă, solidaritate socială şi familie judeţene, respectiv la direcţia de muncă, solidaritate socială şi familie a municipiului Bucureşti, din raza de domiciliu a beneficiarilor, dosarele aferente indemnizaţiilor pentru creşterea copilului aflate în plată, inclusiv a celor care au înregistrat cerere dar pentru care dreptul nu a fost încă stabilit.
Dosarele vor conţine, în principal, următoarele documente în copie, certificate pentru conformitate cu originalul:
a.cererea de acordare a drepturilor înregistrată la angajator;
b.certificatul de naştere al copilului şi, după caz, livretul de familie;
c.buletinul ( cartea de identitate);
d.certificatul privind încadrarea copilului într-o categorie de persoane cu handicap, după caz;
e.adeverinţă, eliberată de angajatori, din care să reiasă îndeplinirea condiţiilor de stagiu de cotizare cerute de Legea nr.19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, situaţia deschiderii dreptului la indemnizaţia pentru creşterea copilului şi a duratei acordării acesteia. Modelul adeverinţei poate fi descărcat de pe acest site sau poate fi solicitat la ghişeele caselor judeţene de pensii ."
#39
Postat 27 December 2005 - 02:52 PM
Si cine a trimis declaratiile la CAS cu mamele in Cic,ati vazut ca in fisierul lst.nu apare adresa completa si nici cod postal sau cont?
#40
Postat 27 December 2005 - 02:54 PM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi