Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mihaci - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mihaci

Inregistrat la: 15 Jan 2005
Offline Ultimul click: Aug 14 2019 10:21 AM
-----

Topicele mele

Saga, operare salarii in constructii

14 August 2019 - 10:20 AM

Buna ziua, am urmatoarea situatie : un salariat cu CIM partial, constructii, a avut pana la 01.07.2019 CIM cu 8 ore/zi la alta firma. De la 01.07.2019, are doar CIM partial. Lucrez cu Saga. Am debifat in ecranul Salariati ``baza contributii egala cu salariul`` si am adaugat ``functie de baza``. Am instalat ultima versiune Saga, cea de azi, am actualizat statul de plata si salariatul cu CIM partial are 0 CASS si 0 impozit pe salarii, iar CAS este calculat la salariul brut de 1000 lei. Nu sunt calculate diferente la CAS, CASS aferente angajatorului. Este corect asa? Daca salariatul nu are o norma intreaga si brutul este mai mic de 3000 lei, nu trebuiau calculate CASS si CAS la salariul de 3000 lei? Trebuie debifat si ``salariat in constructii``? In iulie salariatul a avut concediu de odihna 15 zile, dar nu cred ca influenteaza cu ceva calculul. Multumesc

inregistrare accesorii si impozite din ani precedenti

04 March 2019 - 03:47 PM

Buna ziua, va rog sa ma ajutati si sa imi spuneti daca in situatia urmatoare: decizie ANAF privind restante de plata la impozit pe venit microintreprinderi si comision ITM din anii 2010,2013,2016,2017 plus accesoriile aferente din anii respectivi, plata s-a efectuat in dec.2018. Sumele se vor inregistra prin contul 1174? Suma totala este in jur de 800 lei, este o suma prea mare pentru a inregistra pe cheltuieli in 2018 prin conturile 6581 (accesoriile) si ct.635 imp. pe micro si comisionul ITM? Mentionez ca in balanta nu existau acele obligatii neplatite, din acest motiv trebuie intai constituita obligatia de plata. Multumesc!

firma reactivata

17 July 2018 - 02:38 PM

Buna ziua, nu stiu daca aici trebuia sa fie acest topic, regret daca trebuia sa postez in alta parte. O firma srl infiintata in 2016 nu a desfasurat activitate pana in iunie 2018, s-au depus declaratiile 100 si declaratiile de inactivitate. Nu au fost efectuate inregistrari contabile, nu exista balanta. Va rog sa imi spuneti cum este corect:
1. actele de infiintare si prima balanta sa fie inregistrate in 2016? daca da, sunt necesare balante si pentru lunile in care rulajul lunar va fi 0?
2. Decizia de reactivare are data de iunie 2018, dar in Registrul contribuabililor inactivi de pe site ANAF firma apare tot inactiva, adica rubricile ``data reactivare`` si ``Organul fiscal care a completat dosarul de reactivare`` nu sunt completate, ce parere aveti? In decizia de reactivare se specifica ca in termen de 5 zile de la data deciziei se vor efectua modificarile in Registrul contribuabililor inactivi si din acel moment se aplica tertilor.
3. Facturile de achizitie si chitantele, bonurile de plata ce au data inainte de data reactivarii se inregistreaza cu data din factura, chitanta sau cu data reactivarii? S`au facut cheltuieli pentru amenajarea spatiului comercial.
4. Daca firma desfasoara activitate de comert cu amanuntul produse alimentare, poate vinde cu factura si bon fiscal cantitati de 20-30 kg dintr`un produs pe o factura unui restaurant?
Multumesc !

Decl. unica pt arenda/ venituri din activitati agricole

20 June 2018 - 08:40 AM

Buna dimineata,
Va rog sa ma ajutati cu completarea declaratiei unice in cazul urmator: un pensionar la limita de varsta are in afara pensiei un venit din inchirierea unui teren, contractul de inchiriere prevede o suma fixa anuala plus o suma variabila in functie de cat de extrage (materiale de constructii) de pe teren.
1. Unde trec cota forfetara de 40% din venitul brut, atat pentru venitul brut realizat in 2017, cat si pentru cel estimat pentru 2018? Este corect sa trec la rd.2 cheltuieli deductibile?
2. In cazul unui teren este suficient ca la rubrica ``date despre bunul cedat spre folosinta`` sa se mentioneze ``teren in comuna X, jud.Y?
3. Asa cum am mai citit aici, am atentionari privind CAS si CASS, pensionarul nu datoreaza CAS, iar venitul estimat pentru 2018 nu depaseste 22.800 leu anual, cum procedez ca sa nu mai apara atentionarile?
Daca topicul nu trebuia postat aici, va rog sa ma scuzati.
Multumesc

asigurare de sanatate pt salariat aflat in concediu fara plata

30 May 2018 - 12:05 PM

Buna ziua, stie cineva daca un salariat care are mai mult de 30 zile consecutive concediu fara plata, va avea o problema ca asigurat la sanatate? De ex., lucreaza cateva zile in iunie si intra in CFS pana la sfarsitul lunii iulie, cand revine la serviciu, in iunie si iulie va fi asigurat la sanatate? Platile privind contributiile sunt la zi. D112 generata, de proba, arata ca da, salariatul este asigurat la sanatate, dar am inteles ca in practica au mai fost probleme cand CFS a depasit 30 de zile consecutiv, in sensul ca la Casa de Sanatate salariatul era neasigurat.
Multumesc

Cometa SQL