Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ISA - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ISA

Inregistrat la: 18 Apr 2005
Offline Ultimul click: Aug 25 2010 08:56 AM
***--

Topicele mele

Bilant 30.06.2010

27 May 2010 - 10:06 AM

Bilantul la 30.06.2010 se va depune la administratia financiara. Am aflat acum din sursa sigura ( fisc ). Trebuia sa ne asteptam la asta pt.ca Registrul Comertului e interesat doar de bilantul la 31.12.N.
Una aici, una colea.....o sa innebunim de tot. :frusty:

ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA

02 March 2010 - 06:55 PM

Pentru ca eu am mai vorbit acum ceva timp de un statut va propun unul. Bineinteles ca poate suferi modificari. Eu zic ca este un inceput. Haideti sa facem ceva ca eu una m-am saturat sa fim considerati "niste contabili".



STATUTUL
ASOCIATIEI PROFESIONALE A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA
A. P. E. C


Art. 1. Denumirea Asociatiei si forma juridica

1.1. Denumirea asociatiei este „ ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA, denumita în continuare “Asociatia”.
1.2. Asociatia se constituie ca persoana juridica româna de drept privat, pe baza liberului consimtamânt al membrilor fondatori, exprimat în temeiul prevederilor Constitutiei României, Legii nr.371/2004, Legii nr.188/1999, actualizata si republicata, Legii nr.53/2003, actualizata si al Ordonantei Guvernului României nr.26/31.01.2000, modificata si actualizata, cu privire la Asociatii si Fundatii.
1.3. Asociatia este o componenta a societatii civile, organizatie independenta, neguvernamentala, cu caracter apolitic, conform actului de vointa, expres manifestat prin actul constitutiv si prin prezentul statut, de catre membrii fondatori precizati in Anexa 1, anexa care face parte integranta din acest statut.

Art. 2. Sediul Asociatiei

2.1. Sediul asociatiei este situat în ..............................
2.2. Sediul asociatiei poate fi mutat în baza hotarârii Consiliului Director.

Art. 3. Durata de functionare a Asociatiei

3.1. Asociatia se constituie pe o durata de functionare nedeterminata, începând cu data înregistrarii în Registrul Asociatiilor si Fundatiilor.
3.2. Durata de functionare poate fi modificata în baza hotarârii Adunarii Generale a asociatilor.

Art. 4. Scopuri si obiective principale:

a) promovarea imaginii profesiei contabile, cresterea prestigiului acesteia si a personalului sau ;
b) reprezentarea intereselor economistilor si contabililor in fata autoritatilor statului;
c) propunerea unor proiecte de acte normative referitoare la organizarea si functionarea profesiei contabile in Romania;
d) propunerea unor proiecte de acte normative referitoare la drepturile si obligatiile economistilor si contabililor din Romania.
e) favorizarea schimburilor de experienta pe linie profesionala;
f) crearea de legaturi de prietenie si de colaborare cu alte organizatii profesionale din tara si strainatate, care sa contribuie la intelegerea reciproca a problemelor si aspectelor de ordin profesional;
g) organizarea de cursuri, conferinte, dezbateri, simpozioane, mese rotunde, schimburi bilaterale, expuneri pe unul sau mai multe dintre obiectivele asociatiei si orice alte actiuni sau activitati;
i) promovarea respectului fata de lege si ordine;

4.1. In conditiile prevazute de legislatia in vigoare ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA poate sa editeze si sa tipareasca publicatii proprii, in vederea cresterii nivelului de cunoastere al membrilor sai, in vederea perfectionarii continue a acestora si pentru apararea intereselor lor;

4.2. ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA nu se va angaja in nici o actiune care:
a) contravine principiilor sale;
b) interfereaza cu activitatile unor organizatii politice
c) nu respecta politica de neutralitate a asociatiei
d) aduce atingere principiilor de nediscriminare pe teme politice, religioase, sex sau de rasa

Art.5 Patrimoniul asociatiei

5.1 Patrimoniul initial al Asociatiei
5.1.1. Patrimoniul initial al Asociatiei este format din suma de ....................., varsat în totalitate la data constituirii asociatiei, din aportul exclusiv al membrilor fondatori si se compune din aport în numerar.
5.1.2. Fondatorii vor contribui în cote egale la constituirea patrimoniului initial. Se va tine cont si de aportul efectiv prin munca, depus de catre membrii fondatori în vederea constituirii asociatiei.
5.1.3. Patrimoniul initial al Asociatiei poate fi completat cu venituri obtinute de asociatie, în conditiile prevazute prin statut.
5.2 Veniturile obtinute de Asociatie pot proveni din:
a) aporturile, în numerar sau în natura ale membrilor, ulterioare înfiintarii Asociatiei;
b) cotizatiile membrilor;
c) dobânzile si dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în conditiile legii;
d) venituri realizate din activitati directe ale Asociatiei, sarbatori ori alte manifestari organizate de aceasta;
e) donatii, sponsorizari sau legate;
f) resurse ce pot fi obtinute de Asociatie de la bugetul de stat si/sau bugetele locale;
g) alte venituri prevazute de lege.
5.3 Fondurile Asociatiei vor fi utilizate pentru:
a) rambursarea cheltuielilor efectuate de membrii Asociatiei pentru îndeplinirea unor activitati în interesul asociatiei;
b) indemnizatii pentru activitati permanente desfasurate in interesul Asociatiei;
c) alte cheltuieli.
5.4 Gestionarea patrimoniului Asociatiei
5.4.1. Bunurile din patrimoniul Asociatiei sunt gestionate de cei care le au în primire cu cea mai mare grija si atentie si sunt în folosinta comuna pentru toti membrii, în functiei de natura si de disponibilitatea acestora.
5.4.2. Asociatia nu poate efectua nici o plata în favoarea unei alte persoane sau entitati
juridice, fara aprobarea Consiliului Director, daca aceasta nu corespunde si nu urmareste realizarea scopului Asociatiei.
5.4.3. Gestionarea patrimoniului Asociatiei, a veniturilor si a cheltuielilor se realizeaza având la baza bugetul de venituri si cheltuieli.
5.4.4. Instrainarea prin orice mod a obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe apartinând Asociatiei se va face numai cu acordul scris al Consiliului Director.
5.4.5. Presedintele si casierul raspund de activitatea economico-financiara a Asociatiei, de legalitatea documentelor de încasari si plati, de realizarea bugetului de venituri si cheltuieli.

Art.6 Membrii asociatiei

6.1. Membrii fondatori sunt acele persoane care, pe baza unei întelegeri, au pus în comun si fara drept de restituire contributia materiala, cunostintele sau aportul lor în munca pentru realizarea unor activitati în interesul constituirii, organizarii si functionarii prezentei Asociatii.
Acestia participa la sedinte cu drepturi consultative si beneficiaza de drept de vot, atunci când Adunarea Generala supune la vot luarea unor hotarâri sau decizii.
6.2. Membrii de onoare
6.2.1. Membrii de onoare sunt desemnati de catre Consiliul Director al Asociatiei cu
majoritate simpla, din rândul membrilor asociati, care au avut o contributie decisiva la înfiintarea, organizarea si functionarea Asociatiei, precum si din randul persoanelor recunoscute pe plan judetean, national sau international ca personalitati marcante ale vietii economice. Noi membri de onoare, pot fi desemnati anual, la sedinta prilejuita darii de seama, sau în orice alte sedinte din cadrul Adunarii
Generale.
6.2.2. Presedintele de onoare poate reprezenta Asociatia la intalniri de orice nivel si poate negocia si lua decizii in cadrul acestor intalniri, in numele si in interesul Asociatiei, in baza unei imputerniciri scrise date de Presedintele Asociatiei, cu acordul Consiliului Director.
6.2.3. Membrii de onoare au dreptul de a participa la sedintele conducerii Asociatiei, cu acordul Consiliului Director, cu rol consultativ, fara drept de vot;
6.2.4. Calitatea de membru de onoare se pierde prin:
a) renuntare expresa, formulata în scris de catre cel care renunta;
b) deces;
c) retragerea titlului de membru de onoare, care se face la propunerea Consiliului
Director, prin hotarâre a Adunarii Generale, care se ia cu majoritate simpla, în conditiile prezentului statut.
6.3. Membrii asociati
6.3.1. Membrii asociati sunt cei care, la cerere, sunt admisi de Consiliul Director al Asociatiei si care platesc lunar cotizatia stabilita prin prezentul statut. Acestia trebuie sa fie economisti sau contabili cu studii recunoscute de Ministerul Educatiei si Cercetarii din Romania. Membrii asociati au obligatia de a participa la lucrarile si activitatile Asociatiei atunci când sunt solicitati de catre organele de conducere ale acesteia si au drept de vot în cadrul Adunarii Generale a Asociatiei.
6.3.2. Calitatea de membru asociat se pierde prin:
a) renuntare expresa, formulata în scris de catre cel care renunta ;
b) excludere pronuntata prin hotarârea Consiliul Director; pentru motive grave de ordin disciplinar,sau pentru neplata cotizatiei;
c) deces;
d) prin desfintarea Asociatiei.
6.4. Membrii simpatizanti
6.4.1. Pot fi membrii simpatizanti persoanele fizice sau juridice, cu cetatenie romana sau straina, care prin activitatea desfasurata nu impieteaza asupra imaginii sau reputatiei asociatiei si care accepta sa-si aduca o contributie mult superioara cotizatiei anuale depusa de membrii asociati si care sunt agreati de Consiliul Director.
6.4.2. Valoarea contributiei pe care trebuie sa o aduca membrii simpatizanti se stabileste de catre Consiliul Director.
6.4.3. Membrii simpatizanti au dreptul de a participa la sedintele conducerii Asociatiei, cu acordul Consiliului Director, cu rol consultativ, fara drept de vot;
6.4.4. Calitatea de membru simpatizant se pierde prin:
a) renuntare expresa, formulata în scris de catre cel care renunta;
b) deces;
c) retragerea titlului de membru simpatizant, care se face la propunerea Consiliului
Director, prin hotarâre a Adunarii Generale, care se ia cu majoritate simpla;
d) în conditiile prezentului statut.
6.5. Cotizatia
6.5.1. Pentru membrii asociati, se stabileste o cotizatie anuala de ...................................
6.5.2. În functie de situatiile ce se pot ivi pe parcursul desfasurarii activitatii, Consiliului Director poate propune si Adunarea Generala poate aproba modificarea cuantumul cotizatiei.
6.5.3. In cazul retragerii sau excluderii din asociatie, sumele depuse sub forma de cotizatie anuala sau orice alta contributie in bani, nu se restituie.

Art. 7 Drepturile si obligatiile membrilor Asociatiei

7.1. Membrii Asociatiei au urmatoarele drepturi:
a)sa participe la toate activitatile Asociatiei;
b)sa-si exprime opinia si sa participe cu propuneri si actiuni concrete la toate activitatile desfasurate;
c)sa utilizeze mijloacele materiale de informare si documentare ale Asociatiei;
d)sa-si prezinte, în scris, eventualele reclamatii si nemultumiri legate de activitatea Asociatiei sau a membrilor ei;
e)sa beneficieze de serviciile oferite asociatiei de catre diverse persoane juridice, în conditiile prezentului statut;
f)sa foloseasca insemnele asociatiei;

7.2. Membrii Asociatiei au urmatoarele obligatii:
a)sa respecte prevederile statutului si hotarârile conducerii Asociatiei;
b)sa participe la toate sedintele Adunarii Generale;
c)sa sprijine Asociatia în vederea realizarii scopului si obiectivului de activitate si sa actioneze pentru cresterea prestigiului acesteia;
c)sa nu desfasoare în cadrul Asociatiei, activitati politice, religioase, etnice, rasiale, sau de alta natura, care contravin prevederilor legale;
d)sa protejeze patrimoniul Asociatiei, sa evite prejudicierea acesteia si sa se achite la timp de obligatiile pe care le au fata de aceasta;
e)sa exercite cu competenta functiile în care au fost alesi;
f)sa aiba un comportament ireprosabil în toate activitatile organizate în cadrul Asociatiei, precum si în afara acesteia.
g)sa restituie, in cazul in care pierde calitatea de membru al asociatiei, insemnele pe care le-a primit; in cazul in care insemnele au fost distruse sau deteriorate, se va achita o suma egala cu valoarea de inlocuire a acestora; folosirea insemnelor Asociatiei, dupa pierderea calitatii de membru, este interzisa si se pedepseste conform legislatiei in vigoare;

7.3. Membrilor Asociatiei li se pot aplica urmatoarele sanctiuni:
7.3.1. Se sanctioneaza cu avertisment:
- neachitarea cotizatiei sau a altor obligatii banesti;
-daca prin atitudinea si pozitia adoptata, produce perturbari în bunul mers al Asociatiei.

7.3.2. Se sanctioneaza cu excludere:
- actiunile care conduc la discreditarea Asociatiei;
- primirea a doua avertismente pentru aceeasi fapta;
-daca în mod intentionat, nu a respectat hotarârile Adunarii Generale respectiv a Consiliului Director;
- în alte situatii, în urma hotarârii Consiliului Director.

7.3.3. Împotriva sanctiunilor se poate face contestatie, care se va analiza la prima întrunire a Consiliului Director. Contestatia nu suspenda obligatiile de plata fata de Asociatie.
7.3.4. Contestatia se înainteaza Consiliului Director în termen de 30 de zile de la comunicarea sanctiunii. Hotarârea Consiliului Director se ia prin vot, cu majoritate simpla si este definitiva.

Art.8 Organele de conducere ale asociatiei

8.1. Adunarea Generala
8.1.1. Adunarea Generala se constituie din totalitatea membrilor asociati si se întruneste cel putin o data pe an, pentru prezentarea si aprobarea darii de seama ce se refera la analiza activitatii pe timp de un an.
Pentru rezolvarea unor probleme de interes pentru Asociatie, care nu sufera amânare, Consiliul Director poate hotarî, cu majoritate simpla, convocarea Adunarii Generale.

8.1.2. Adunarea Generala este organul suprem de conducere al Asociatiei.
Competenta acesteia cuprinde:
a) stabilirea strategiei si a obiectivelor generale ale Asociatiei;
b) aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli si a bilantului contabil;
c) alegerea si revocarea membrilor Consiliului Director;
d) alegerea si revocarea membrilor comisiei de cenzori;
e) modificarea Actului Constitutiv si a Statutului;
f) dizolvarea si lichidarea Asociatiei, precum si stabilirea destinatiei bunurilor ramase dupa lichidare;
g) descarcarea de gestiune a Consiliului Director;
h) aproba Regulamentul de ordine interioara.;
i) orice alte atributii prevazute de lege sau în statut.


8.1.3. Asociatul care, într-o anumita problema supusa hotarârii Adunarii Generale, este interesat personal sau prin sotul sau, ascendentii sau descendentii sai, rudele în linie colaterala sau afinii sai pâna la gradul al patrulea inclusiv, nu va putea lua parte la deliberare si nici la vot.
Asociatul care încalca aceste dispozitii, este raspunzator de daunele cauzate Asociatiei daca fara votul sau nu s-ar fi putut obtine majoritatea ceruta.

8.1.4. Votul membrilor Asociatiei este personal; acesta poate fi deschis sau secret.
8.1.5. Consiliul Director stabileste, la propunerea Presedintelui, ce modalitate de vot se va folosi.
8.1.6. Adunarea Generala este legal constituita daca se îndeplinesc conditiile majoritatii simple. Hotarârile Adunarii generale se iau cu votul a jumatate plus unu din membrii prezenti.
8.2. Consiliul Director
8.2.1. Consiliul Director este organul de conducere si de administrare al Asociatiei care
asigura punerea în executare a hotarârilor Adunarii Generale. Va fi compus din 7 membri si va fi ales pe baza unui scrutin deschis sau secret; sunt alesi membrii asociati cu cel mai mare numar de voturi, în ordinea acestora.
Componenta Consiliului Director este urmatoarea: 1 presedinte, 2 vicepresedinti, 2
membrii, 1 secretar si 1 casier.
Presedintele reprezinta Asociatia în toate împrejurarile
În cadrul Asociatiei, presedintele urmareste aplicarea stricta si loiala a prevederilor prezentului Statut. El conduce dezbaterile Adunarii Generale si Consiliului Director, pune întrebari, trage la raspundere si valideaza voturile.
Presedintele semneaza toate actele, procesele-verbale, hotarârile si vizeaza toate actele contabile.
Vicepresedintii îl asista pe presedinte la toate activitatile curente si îl înlocuiesc alternativ în absenta acestuia.
Membrii participa la toate sedintele Consiliului Director, pot face propuneri privind hotarâri si au drept de vot.
Secretarul asigura organizarea convocarilor Consiliului Director si a sedintelor Adunarii Generale, asigura primirea si expedierea corespondentei, redacteaza si citeste procesele-verbale de sedinta, pe care le semneaza alaturi de presedinte. Tine evidenta si arhiva, precum si alte documente ale Asociatiei, cu exceptia actelor contabile.
Casierul încaseaza cotizatiile, centralizeaza rezultatele unor activitati, efectueaza platile si tine contabilitatea Asociatiei.Toate documentele pe care le întocmeste dupa semnare, le prezinta pentru avizare presedintelui.
Casierul este raspunzator pentru fondurile si titlurile dobândite de Asociatie si prezinta situatia casieriei la toate controalele Consiliului Director si ale Comisiei de cenzori.
Absentii de la alegerea membrilor din Consiliul Director pot delega înlocuitori, care pot vota în locul acestora, în acest caz procura va fi scrisa cu mâna; înaintea votarii, o comisie va verifica autenticitatea procurilor. Consiliul Director îsi poate elabora un regulament intern de functionare.

8.2.2. Consiliul Director promoveaza obiectivele Asociatiei, vegheaza asupra respectarii si atingerii scopului, stabileste directiile de desfasurare a activitatilor si apara interesele asociatilor, exercitând urmatoarele atributii:
-prezinta Adunarii Generale raportul de activitate pe perioada anterioara, executarea bugetului de venituri si cheltuieli, a bilantului contabil si a proiectului bugetului de venituri si cheltuieli a Asociatiei;
- încheie acte juridice în numele si pe seama Asociatiei; aproba organigrama si politica de personal a Asociatiei;
-îndeplineste orice alte atributii stabilite prin Statut sau prin hotarâre de catre Adunarea Generala.

8.2.3. Membrii Consiliului Director vor fi alesi pentru o durata de 4 ani, de catre Adunarea Generala. Membrii pot fi realesi sau schimbati din functie motivat, înaintea expirarii mandatului de catre Adunarea Generala.
În cazul retragerii sau decesului unor membri ai Consiliului, acestia vor putea fi înlocuiti anual, folosindu-se aceeasi procedura de învestire.

8.2.4. Consiliul Director se reuneste trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, convocat de presedinte ori la solicitarea a cel putin 25% din membrii sai.
Data si locul sedintelor vor fi specificate într-o convocare scrisa, trimisa cu cel putin 3zile înainte de data desfasurarii. În cazul unei sedinte extraordinare, notificarea va mentiona si scopul în care a fost convocata.

Deciziile se iau cu majoritatea simpla de voturi, iar în caz de baraj (egalitate), votul presedintelui este decisiv.
Membrii Consiliului Director care, fara motivatie întemeiata, nu participa la 3 (trei) sedinte consecutive, vor fi considerati demisionari de drept.

8.2.5. La fiecare sedinta a Consiliului Director va fi întocmit un proces-verbal, care va consemna declaratiile si propunerile facute, rezultatele votului si hotarârile luate.
8.2.6. Membrii Consiliului Director vor avea acces neîngradit la registrele de procese verbale. Ei pot solicita exemplare si extrase ale acestor consemnari.
8.3. Comisia de cenzori
8.3.1. Comisia de cenzori asigura controlul intern si buna organizare si functionare a Asociatiei, prin verificarea modului în care este administrat patrimoniul acesteia. Se compune din unu sau trei membri, care sunt alesi prin scrutin majoritar simplu, în fiecare an, de catre Adunarea Generala, din rândul membrilor asociati, la propunerea Consiliului Director.
8.3.2. Comisia de cenzori se reuneste cel putin o data pe semestru, la convocarea presedintelui, pentru a controla exercitiul financiar. Ea verifica operatiunile financiar – contabile, tinerea contabilitatii si casa. Rezultatul activitatilor va fi consemnat într-un raport scris, care va fi prezentat presedintelui si apoi Adunarii Generale. Raportului îi va fi anexat procesul-verbal al sedintei de Adunare Generala.
8.3.3. Membrii Consiliului Director nu pot fi cenzori.
8.3.4. Comisia de cenzori poate participa la sedintele Consiliului Director, fara drept de vot.

Art. 9 Dizolvarea Asociatiei

9.1. Asociatia se dizolva de drept, prin:
a) realizarea sau, dupa caz, imposibilitatea realizarii scopului pentru care a fost constituita, daca, în termen de trei luni de la constatare, nu se produce schimbarea acestei situatii;
b) imposibilitatea constituirii Adunarii Generale sau a Consiliului Director în conformitate cu statutul Asociatiei, daca aceasta situatie dureaza de mai mult de un an de la data la care, potrivit statutului, Adunarea Generala/ Consiliul Director trebuia constituit;
c) împlinirea duratei pentru care a fost constituita.

9.1.1 Constatarea dizolvarii se realizeaza prin hotarârea instantei competente, în a carei circumscriptie se afla sediul Asociatiei, la cerea oricarei persoane interesate, în urmatoarele cazuri:
a) când scopul sau activitatea Asociatiei a devenit ilicit sau contrar ordinii publice;
b) când realizarea scopului este urmarita prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
c) când Asociatia urmareste un alt scop decât cel pentru care s-a constituit;
d) când Asociatia a devenit insolvabila.

9.2. Lichidarea Asociatiei
9.2.1. Lichidatorii Asociatiei vor fi numiti prin hotarâre judecatoreasca. Odata cu numirea lichidatorilor, înceteaza mandatul Consiliului Director.
9.2.2. Lichidatorii vor face inventarul si vor încheia unn bilant care sa constate situatia exacta a activului si pasivului Asociatiei.
9.2.3. Lichidatorii sunt obligati sa primeasca si sa pastreze registrele si orice alte acte ale asociatiei. De asemenea, ei vor tine un registru cu toate operatiunile lichidarii în ordinea datei acestora.
9.2.4. Lichidatorii îsi îndeplinesc mandatul sub controlul cenzorului. Lichidatorii sunt obligati sa continue operatiunile juridice în curs, sa încaseze creantele, sa plateasca creditorii si daca numerarul este insuficient, sa transforme si restul activului în numerar, procedând la vânzarea prin licitatie publica a bunurilor mobile si imobile.
9.2.5. Lichidatorii sunt obligati sa îndeplineasca toate procedurile pentru publicarea lichidarii si radierii asociatiei din Registrul Asociatiilor si Fundatiilor.
9.2.6. Asociatia îsi înceteaza existenta de la data radierii din Registrul Asociatiilor Fundatiilor.


9.3. Destinatia bunurilor
9.3.1. În cazul în care Asociatia ajunge la dizolvare sau lichidare, indiferent de cauza, bunurile sale mobile si imobile se folosesc pentru achitarea obligatiilor aflate în sarcina sa.
9.3.2. Eventualele bunuri mobile si imobile ce exced obligatiilor aflate în sarcina Asociatiei, se transfera de drept catre persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemanator, în conditiile legii.

Art. 10 Raspunderi

10.1 Asociatia raspunde de toate faptele contractuale, delictuale si cvasidelictuale savârsite de membrii, în timpul exercitarii functiunii lor.
10.2 Membrii asociatiei sunt personal si solidar raspunzatori pentru daunele provenite din culpa lor, atât fata de terti, cât si fata de Asociatie însasi.
10.3 Nici un împrumut nu va fi contractat în numele Asociatiei, decât în cazul în care a fost autorizat printr-o hotarâre a Consiliului Director sau, dupa caz, a fondatorilor.
De asemenea, nici un împrumut nu poate fi facut în favoarea unui reprezentant al Asociatiei.
10.4 Toate fondurile Asociatiei vor fi depuse periodic într-un cont al Asociatiei deschis la o banca aleasa de catre Consiliul Director sau de catre fondatori.

Art.11 Relatiile cu alte institutii sau autoritati publice

11.1 Asociatia va solicita în acord cu O.G. nr.26/31.01.2000 art.49-50, sprijin pentru desfasurarea activitatii sale din partea autoritatilor publice centrale si locale.

Art.12 Litigii

12.1 Hotarârile luate de Adunarea Generala / Consiliul Director în limitele legii, ale actului constitutiv si / sau ale statutului sunt obligatorii pentru membrii Asociatiei, inclusiv pentru cei care au votat împotriva sau nu au luat parte la adoptarea lor.
12.2 Hotarârile Adunarii Generale / Consiliului Director contrare legii, actului constitutiv sau dispozitiilor cuprinse în statut pot fi atacate în justitie de catre oricare dintre asociatii care au votat împotriva si au cerut sa se consemneze aceasta în procesul-verbal sau care nu au luat parte la adoptarea lor, în termen de 15 zile de la data cand au luat cunostinta despre hotarâre sau de la data când a avut loc sedinta, dupa caz.

Art.13 Clauze speciale

13.1 Asociatia se va putea asocia cu alte asociatii, în vederea constituirii de structuri federative, pentru realizarea unui scop unitar compatibil cu scopul sau, în conditiile prevazute în art. 35-37 ale O.G. nr. 26/31.01.2000.
13.2 Prezentul Statut este valabil pe toata durata de existenta a Asociatiei, în conditiile în care nu este modificat si / sau completat de catre Adunarea Generala, respectiv în conditiile în care nu intra în contradictie cu prevederile unor legi.
13.3 ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA, este persoana juridica, are sigiliu, are stampila, legitimatii si însemne proprii.
13.4 Prezentul Statut a fost întocmit si redactat de ............................ membru fondator al Asociatiei, care va fi împuternicit sa se ocupe de toate demersurile necesare constituirii asociatiei (obtinerea disponibilitatii denumirii, constituirea contului în care va fi varsat patrimoniul asociatiei, reprezentarea la judecatoria.......)

Art.14 Prezentul statut a fost redactat astazi,.......................2010, în 6 exemplare.



Anexa 1

Tabel cu membrii fondatori care au participat la sedinta de constituire
a ASOCIATIEI PROFESIONALE A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA - APEC
si care, in unanimitate, au adoptat prezentul Statut





ACT CONSTITUTIV

AL ASOCIATIEI PROFESIONALE A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA
A.P.E.C

Incheiat astazi................, cu ocazia Adunarii generale de constituire a ASOCIATIEI PROFESIONALE A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA, la care a participat un numar de........ persoane, membri fondatori, conform tabelului anexa, care face parte integranta din prezentul proces-verbal.

Membrii fondatori, in unanimitate, au hotarat infiintarea ASOCIATIEI PROFESIONALE A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA in scopul promovarii imaginii profesionistilor contabili din Romania, cresterea prestigiului acesteia si a personalului sau, reprezentarea intereselor sale in fata autoritatilor statului, propunerea unor proiecte de acte normative referitoare la organizarea si functionarea profesiei contabile , au desemnat organele de conducere si control ale asociatiei, au adoptat statutul asociatiei si declara urmatoarele:

Denumirea Asociatiei: ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA – A.P.E.C
Sediul Asociatiei este in .............................................

Durata de functionare a asociatiei – nedeterminata

Patrimoniul initial este de............., constituit in numerar, pus la dispozitia asociatiei de catre membrii fondatori.

Dupa discutarea statutului, acesta a fost adoptat in unanimitate de catre membrii fondatori.

In baza prevederilor statutului, membrii fondatori au ales conducerea asociatiei, precum si membrii Comisiei de cenzori, dupa cum urmeaza:

Consiliul director:
........

Comisia de cenzori:

........


Adunarea generala a membrilor fondatori a desemnat pentru autentificarea actului constitutiv si a statutului asociatiei, pentru indeplinirea formalitatilor necesare dobandirii personalitatii juridice precum si pentru deschiderea unui cont in banca, pe ....................................................si recunoaste semnaturile membrilor fondatori din tabelul anexa la prezentul act constitutiv.

Drept pentru care s-a incheiat prezentul act constitutiv in 6 exemplare.



PROCES VERBAL DE CONSTITUIRE A ASOCIATIEI PROFESIONALE A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA - APEC


Încheiat azi.......................cu ocazia constituirii ASOCIATIEI PROFESIONALE A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA, întrunire la care au participat unrmatoarele persoane:






S-au facut propuneri privind denumirea Asociatiei, fiind adoptata cu unanimitate denumirea :
ASOCIATIA PROFESIONALA A ECONOMISTILOR SI CONTABILILOR DIN ROMANIA – A.P.E.C
S-a pus în discutie cuantumul cotizatiei membrilor asociatiei, aceasta fiind stabilita la suma de...........
S-a stabilit ca sediul asociatiei sa fie în .............................
S-a stabilit cuantumul patrimoniului initial la suma de ..........................., iar suma cu care contribuie fiecare membru fondator este de...................;
S-au stabilit modul de organizare si organele de conducere ale asociatiei dupa cum urmeaza:

Consiliul director:

..............................
Comisia de cenzori:

...............................






Redactat de .............................

Studii economice necesare examen acces CECCAR

26 October 2009 - 05:33 PM

Azi m-a intrebat o cunostinta daca poate da examen acces CECCAR pt. expert contabil anul viitor cind va termina facultatea ? Este vorba despre Universitatea Ovidius Constanta, specializarea Relatii Internationale. Din cite am inteles pe diploma absolventii au trecuta calitatea de economist. Chiar am intrebat-o pe cunostinta mea daca fac cursuri de contabilitate si mi-a spus ca fac conta baze, financiara si contabilitate internationala. Eu stiu ca au dreptul la inscriere la examen numai absolventii de CIG si finante-banci. Stie cineva daca se pot inscrie la examen si absolventii de la alte facultati cu profil economic ?
Stiu ca ar trebui sa intreb asta la CECCAR dar inainte de a face asta as vrea sa stiu si alte pareri.

Cont unic

24 April 2009 - 10:34 AM

Ati vazut ca ANAF vrea sa suspende contul unic pina in 2010 ? Vor sa directionam noi platile cum faceam si inainte de contul unic. :sad:

Folosire autoturism pe firma in UE

07 April 2009 - 11:12 AM

Am o problema:
E vorba de o societate SRL, cu sediul in Romania, patronul cu cetatenie germana, locuieste in Germania. Patronul vrea sa cumpere pe societate un autoturism, sa-l inmatriculeze in Romania, dar sa-l foloseasca mai mult in Germania decit in Romania. In aceste conditii bonurile de combustibil ( achizitionat in Germania, evident ) si tva-ul aferent sint deductibile sau nu ? Eu nu am reusit sa ma lamuresc si trebuie sa-i dau un raspuns rapid.
Va multumesc !

Cometa SQL