Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
thorpion - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


thorpion

Inregistrat la: 21 Apr 2005
Offline Ultimul click: Oct 15 2010 11:41 AM
-----

Topicele mele

inregistrari achizitie intracomunitara

11 February 2010 - 04:04 PM

Am factura (furnizor din UE) cu urmatorul continut: aparat de masura; incarcator; traductor; kit montaj; licenta; transport; si una din pozitii e "complete package", de fapt e o reducere -400 euro.
In 390, in baza impozabila este inclusa sau va apare separat aceasta reducere? Costul transportului va aparea la servicii? Sau e posibil sa inregistrez o singura pozitie aferenta facturii cu toata valoarea, respectiv "mijloc fix" compus din: 1, 2, 3, fara sa iau in calcul reducerea, costul transportului si licenta?
Va multumesc

achizitie intracomunitara - lamurire caz practic

07 February 2010 - 10:27 PM

Buna seara,
Firma platitoare de TVA trimestrial. Am un caz (primul) de achizitie intracomunitara si nu resesc sa-i dau de capat, drept pentru care va rog sa ma ajutati.
In 19.01.2010 primesc pe email o factura proforma (proforma invoice) pentru un echiament de masurare cca 3500 euro. Documentul include atat pretul partilor componente, softului echipamentului, cat si costurile de transport. In data de 25.01.2010 fac plata. In 29.01.2010 soseste marfa. Furnizorul sustine ca a expediat originalul facturii prin posta (nu stiu daca e originalul proformei sau factura). Am urmatoarele nelamuriri:
- Avand in vedere ca firma e platitoare de TVA la trim, tb sa depun 092 pt schimb per de plata TVA. Data limita e 05.02.2010 sau 05.03.2010, avand in vedere ca pana la aceasta data nu am primit factura, respectiv la 390 15/02 sau 15.03 si in ce luna inregistrez in 300 (ian sau febr)

- la ce curs se fac inregistrarile? Inregistrez intai marfa la cursul din data receptiei, resp 29.01 si TVA:
1. daca nu primesc factura in original pana la 15.02, autofacturez si inregistrez la curs din 15.02, operatiunea in decontul aferent lunii feb sau
2. daca primesc factura pana in 15.02 si data este aceeasi ca la proforma, resp 19.01 inregistrez TVA la cursul din data facturii?

Sper ca am reusit sa ma fac inteleasa. Am citit atatea variante incat m-am ametit si mai rau.

Va multumesc

Cometa SQL