Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
alone - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


alone

Inregistrat la: 03 Jun 2005
Offline Ultimul click: Jun 11 2021 07:02 PM
-----

Topicele mele

arhivarea electronica a documentelor primare

12 March 2019 - 12:39 PM

Buna ziua,

Se pot arhiva electronic documentele primare ale firmei?
am studiat putin Ordinul 2634/2015, insa nu am inteles foarte bine in ce conditii se poate realiza acest proces; in ordin scrie la un moment dat ca : " În cazul păstrării pe suport electronic a documentelor financiar-contabile, inclusiv a celor care au fost convertite din format hârtie în format electronic, nu este obligatorie aplicarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică, republicata" .
.

Multumesc,

inregistrari contabile achizitii paduri

21 July 2014 - 09:22 PM

Buna,
am urmatoarea dilema:
o firma cu specific exploatare forestiera/productie cherestea a achizitionat mai multe suprafete de padure,in scopul folosirii materialului lemnos; la prima vedere aceste paduri ar trebui sa fie inregistrate in contul 211- analitic paduri;
dar, in timp, aceste paduri urmeaza a fi exploatate , proces in urma firma va obtine materia prima pentru productie;
daca aceste paduri se inregistreaza in cont 211- terenuri, nu se va calcula amortizare pentru ele(terenurile nu se amortizeaza);
mai mult, in momentul in care se taie copacii din aceste paduri si se va obtine materia prima; - la ce cost se va inregistra aceasta materie prima( cost 0?);
pe de alta parte,firma a cumparat aceste paduri strict pentru materialul lemnos care este pe ele(copacii), altfel,valoarea terenului fara copaci este aproape nula.
in concluzie, este corect ca aceasta achizitie sa se inregistreze in contul 211?
In acest caz, cum vor fi inregistrate cheltuielile cu materia prima care va genera obtinerea de venituri( nu se incalca un principiu economic?).
M-am gandit la urmatoarea solutie: sa se efectueze un raport de evaluare de catre un expert , prin care sa se stabileasca separat valoarea terenului si separat masa lemnoasa aflata pe terenul respectiv; in urma acestei evaluari, valoarea terenului sa se inregistreze in contul 211 si valoarea masei lemnoase sa se inregistreze intr-un cont de active circulante(301,etc) urmand a se trece pe cheltuieli pe masura exploatarii si introducerii in procesul de productie.
Poate sa-mi spuna cineva daca aceasta solutie este ok din punct de vedere legal/fiscal?
sau daca exista o altfel de solutie?

Multumesc,

tva operatiuni intermediere

10 October 2008 - 10:30 AM

Buna ziua!

am urmatoarea speta : firma de intermedieri credite factureaza lunar comision de intermediere catre banci in baza contractelor de colaborare/intermediere ; conform codului fiscal operatiunile de acordare si negociere credite sunt scutite de TVA; redau mai jos extras din codul fiscal si normele :
"Art. 141. - [...]
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:
a) prestarile urmatoarelor servicii de natura financiar-bancara:
1. acordarea si negocierea de credite, precum si administrarea creditelor de catre persoana care le acorda;
2. negocierea garantiilor de credit ori a altor garantii sau orice operatiuni cu astfel de garantii, precum si administrarea garantiilor de credit de catre persoana care acorda creditul;..."
Normele:
"35. (1) In sensul art. 141 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, pentru a se califica drept operatiuni scutite de taxa, serviciile externalizate trebuie sa fie servicii distincte care sa indeplineasca caracteristicile specifice si esentiale ale serviciului principal scutit de taxa. Scutirile se aplica numai in functie de natura serviciilor, si nu de statutul persoanei care le presteaza sau careia ii sunt prestate. In acest sens au fost date si deciziile Curtii Europene de Justitie: C-2/95 SDC; C-235/00 CSC; C-169/04 Abbey National. Serviciile externalizate aferente operatiunilor prevazute la art. 141 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, precum serviciile de marketing, cercetare, serviciile juridice, serviciile de contabilitate si/sau de audit, nu se cuprind in sfera operatiunilor scutite de taxa.
(2) Este considerata negociere in operatiuni financiarbancare asigurarea tuturor demersurilor necesare pentru ca cele doua parti direct implicate, respectiv clientul si prestatorul de servicii financiar-bancare, sa intre in relatie contractuala. Simpla culegere, prelucrare a datelor si furnizare a rezultatelor nu reprezinta negociere in operatiuni financiar-bancare, asa cum rezulta si din decizia Curtii Europene de Justitie in Cazul C-235/00 CSC."

Una dintre bancile partenere ne-a informat ca operatiunile efectuate de catre firma de intermediere sunt scutite de tva intrucat intermedierea creditelor este privita ca o negociere in sensul art.de mai sus(art.141 alin.2); noi am facturat pana acum cu tva pentru ca am mers pe ideea de prestari servicii .

Cine poate sa se uite peste speta de mai sus si sa ne dea un punct de vedere : sunt sau nu scutite de tva aceste operatiuni...???
multumim !

Cometa SQL