Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
florinag - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


florinag

Inregistrat la: 29 Jun 2005
Offline Ultimul click: Nov 05 2014 09:07 PM
-----

Topicele mele

contabilitate birou executor judecatoresc

20 July 2012 - 12:26 PM

Buna ziua,

Va rog sa-mi detaliati modul de organizare al evidentei contabile intr-un birou de executor judecatoresc - contabilitate in partida simpla. Ma intereseaza in principal aspecte legate de:
- contabilizarea cheltuielilor de executare - in cazul in care documentele justificative sunt emise pe numele biroului de executare , se vor inregistra in registrul de incasari si plati si sunt deductibile la calculul impozitului pe venit (cheltuiala se recupereaza prin facturare). Aceste cheltuieli le suporta fie creditorul fie debitorul.
- onorariul pentru executare . Creditorul plateste un avans care reprezinta o parte onorariu si o parte cheltuieli de executare. Daca executorul nu recupereaza debitul , creditorul este cel care suporta integral onorariul si cheltuielile de judecata ( se factureaza tot catre creditor ) .
Cum se procedeaza in cazul in care executorul recupereaza de la debitor intreaga suma ( debit +dobanda legala+onorariu+cheltuieli de judecata )? Storneaza factura de avans emisa catre creditor si refactureaza totul catre debitor in momentul in care a incasat suma in contul de consemnare , repartizand apoi aceasta suma catre creditor si contul lui curent ?
- sumele reprezentand creanta incasata in contul de consemnare in numele creditorului si celelalte accesorii , trebuie inregistrate in registrul sau de incasari si plati, urmand ca la calculul impozitului sa fie excluse? Daca le incaseaza in numerar trebuie sa elibereze chitanta?

Multumesc ,

monografie conturi 4551 si 457

19 June 2012 - 11:13 AM

Buna ziua,

am rugamintea de a ma lamuri din punct de vedere fiscal asupra sumelor existente in conturile 4551 si 457..
Intrucat societatea are pierdere 1333 , si nu dispune de lichiditati pentru a restitui aceste sume , asociatul a hotarat sa renunte la ele.
Mentionez ca in 457 suma este neta , adica s-a platit impozit pe dividende la 31.12.a anului in care s-a repartizat .

Renuntand la aceste sume ele reprezinta venit pentru societate,
4551=7588 400 lei si 457=7588 780 lei ? Fiscal , se plateste impozit pe profit desi dividendele s-au mai impozitat o data( alte operatiuni nu sunt pentru ca societatea nu desfasoara activitate) ?

Sau as putea acoperi direct pierderea fara implicatii fiscale :

4551 = 117 si
457= 117 desi in Directiva a IV- a se mentioneaza contul 758 :

În debitul contului 455 "Sume datorate acþionarilor/asociaþilor" se înregistreazã:
- sumele restituite acþionarilor/asociaþilor (512, 531);
- diferenþe favorabile de curs valutar aferente datoriilor faþã de acþionari/asociaþi (765);
- sume reprezentând datorii faþã de acþionari/asociaþi, prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii (758).

Multumesc frumos,

Cometa SQL