Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Septimiu - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Septimiu

Inregistrat la: 30 Jun 2005
Offline Ultimul click: Mar 02 2012 04:46 PM
****-

Topicele mele

postari sterse

04 June 2009 - 05:50 PM

sunt curios de ce mi se sterg posturile cand atrag atentia celor care pun fisiere luate de la mine de pe site fara sa spuna si sursa

stop postari noutati legislative

06 May 2009 - 12:43 PM

Vezi postareaSeptimiu, la May 6 2009, 01:15 PM, a spus:

textul aici

dragilor, asta este ultima notificare legislativa pe care o sa o mai postez pe forum :sad:
v-am putat :smile:

norma legea 19/2000

15 February 2008 - 09:08 PM

Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse
Ordin nr. 92 din 08/02/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 116 din 14/02/2008
pentru modificarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii și solidarității sociale nr. 340/2001



--------------------------------------------------------------------------------

Având în vedere:
- Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse,


ministrul muncii, familiei și egalității de șanse emite următorul ordin:


Art. I. - Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii și solidarității sociale nr. 340/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 10 mai 2001, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La capitolul A "Contribuția de asigurări sociale" secțiunea a II-a, punctul 19 "Contribuție de asigurări sociale (Capitolul III din lege)" va avea următorul cuprins:
"19. Prin sintagma venitul brut realizat lunar se înțelege totalitatea veniturilor în bani sau în natură, realizate dintr-o activitate dependentă, indiferent de fondurile din care acestea se achită, realizate de asigurații care se află în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. I și II din lege. În venitul brut realizat de aceste categorii de persoane sunt incluse și acele venituri în bani sau în natură care sunt obținute ca urmare a desfășurării unor activități remunerate, în folosul unor entități, altele decât angajatorul/angajatorii la care se derulează activitatea de bază.
Sintagma «venitul brut realizat lunar» cuprinde, fără să se limiteze la acestea, următoarele:
I. venituri în bani:
a) salariile/indemnizațiile de bază brute corespunzătoare timpului efectiv lucrat în program normal și suplimentar potrivit formei de salarizare aplicate, inclusiv indemnizațiile de conducere, salariile de merit, indexări, compensări și alte drepturi care, potrivit actelor normative, fac parte din salariul de bază;
b) drepturile de soldă lunară și alte drepturi acordate soldaților și gradaților voluntari;
c) sporurile, indemnizațiile și sumele acordate sub formă de procent din salariu ori sume fixe, indiferent dacă au caracter permanent sau nu, plătite pentru: condiții deosebite de muncă (condiții grele, periculoase, nocive, penibile); activitate desfășurată în mediul rural, în zone izolate; munca prestată în schimbul de noapte; îndeplinirea unor sarcini, activități și responsabilități suplimentare funcției de bază; sporul de fidelitate și altele asemănătoare;
d) sumele plătite pentru timpul nelucrat (concedii de odihnă, indiferent de perioada efectuării, concedii de studii, zile de sărbători legale, zile de repaus săptămânal, concedii plătite pentru evenimente familiale deosebite, ziua profesiei, zile necesare instalării pe post în cazul transferului, întreruperi ale lucrului din motive neimputabile salariaților);
e) sumele acordate cu ocazia ieșirii la pensie;
f) premiile anuale și cele din cursul anului, sub diferite forme, altele decât cele reprezentând participarea salariaților la profit;
g) sumele plătite conform legii sau contractelor colective de muncă (al 13-lea salariu, prime de vacanță, aprovizionare de iarnă, prime acordate cu ocazia sărbătorilor naționale sau religioase);
h) alte adaosuri la salarii, aprobate prin lege sau stabilite prin contractele individuale ori colective de muncă (bonusuri, stimulente, compensații, indemnizația pentru concediul de odihnă neefectuat, precum și alte sume, reprezentând venituri curente sau aferente perioadelor anterioare, inclusiv cele achitate în lunile în care asigurații nu au prestat activitate salarizată);
i) sumele rezultate prin «plata cu ora», gărzi, indemnizații clinice;
j) sumele acordate, potrivit legii, contractului colectiv de muncă sau contractului individual de muncă, în cazul încetării raporturilor de muncă, încetării raporturilor de serviciu ale funcționarilor publici, a mandatului sau a calității de membru cooperator, ca urmare a concedierilor individuale ori colective, indiferent de denumirea, cuantumul și durata acordării acestora;
k) ajutoarele, asimilate prestațiilor sociale, acordate de către angajator salariaților sau altor persoane, datorită producerii unor evenimente sociale sau familiale, peste limita cheltuielilor sociale deductibile fiscal;
l) indemnizațiile din activități desfășurate ca urmare a unei funcții alese în cadrul persoanelor juridice fără scop lucrativ (sindicate, asociații, fundații);
m) cadourile în bani oferite de angajatori în beneficiul copiilor minori ai angajaților, cu ocazia Paștelui, zilei de 1 iunie, Crăciunului și a sărbătorilor similare ale altor culte religioase, precum și cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sau cu orice altă ocazie;
n) sumele primite de reprezentanții în organisme tripartite, în adunarea generală a acționarilor, în consiliul de administrație, în comitetul de direcție și în comisia de cenzori;
o) indemnizații de ședință acordate, potrivit legii, membrilor comisiilor constituite la nivelul autorităților și instituțiilor publice;
p) sumele primite de către diverse persoane fizice, altele decât cele autorizate, potrivit legii, să desfășoare activități independente, ca urmare a desfășurării unor activități profesionale (cum ar fi cele din domeniul asigurărilor, marketingului, publicității, imobiliar etc.);
r) sumele primite în baza unor convenții civile de prestări de servicii sau contracte de colaborare;
s) orice alte venituri în bani care, conform prevederilor legale, nu sunt exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale.
II. venituri în natură:
a) plata în natură a unei părți din salariu, sub forma unor facilități acordate de angajator conform Codului muncii;
b) utilizarea oricărui bun, inclusiv a unui vehicul de orice tip, din patrimoniul afacerii, în scop personal, cu excepția deplasării pe distanța dus-întors de la domiciliu la locul de muncă;
c) contravaloarea chiriei sau a unei părți din aceasta și, după caz, a utilităților, suportate de către angajator, cazare, hrană, îmbrăcăminte, personal pentru munci casnice, precum și alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un preț mai mic decât prețul pieței;
d) împrumuturi nerambursabile;
e) anularea unei creanțe a angajatorului asupra angajatului;
f) abonamentele și costul convorbirilor telefonice, inclusiv cartelele telefonice, în scop personal;
g) permise de călătorie pe orice mijloace de transport, folosite în scop personal;
h) primele de asigurare plătite de către suportator pentru salariații proprii sau alt beneficiar de venituri din salarii, la momentul plății primei respective, altele decât cele obligatorii."
2. La capitolul B "Pensii" secțiunea V "Referitor la pensia de urmaș (Secțiunea a 5-a capitolul IV din lege)", punctul 20 va avea următorul cuprins:
"20. Pensia de urmaș reglementată la art. 66 lit. b) din lege se acordă copiilor dacă își continuă studiile într-o formă de învățământ organizată potrivit legii, indiferent de nivelul ei, până la terminarea acestora, fără a depăși vârsta de 26 de ani."
3. La capitolul B "Pensii" secțiunea VI "Referitor la calculul pensiilor (Secțiunea a 6-a capitolul IV din lege)", punctul 26 va avea următorul cuprins:
"26. Punctajul anual al asiguratului se determină potrivit art. 78 alin. (1) și (2) din lege pe baza venitului brut realizat lunar, prevăzut la pct. 19 din prezentele norme, sau, după caz, a venitului lunar asigurat, care au constituit baza de calcul a contribuției individuale de asigurări sociale.
Beneficiază de majorarea punctajului prevăzută la art. 78 alin. (8) din lege persoanele care, după îndeplinirea cumulativă a condițiilor de pensionare pentru limită de vârstă prevăzute de lege, contribuie o anumită perioadă la sistemul public de pensii.
Această majorare se aplică numai punctajului corespunzător perioadei de stagiu de cotizare, realizată după îndeplinirea cumulativă a condițiilor de pensionare pentru limită de vârstă.
Majorarea punctajului se acordă și în cazul recalculării pensiilor, reglementată la art. 95 din lege, folosindu-se aceeași procedură."
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul muncii, familiei și egalității de șanse,
Paul Păcuraru


București, 8 februarie 2008.
Nr. 92.

Ordin nr. 1 din 03/01/2008

21 January 2008 - 06:11 PM

Agenția Națională de Administrare Fiscală
Ordin nr. 1 din 03/01/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 46 din 21/01/2008
pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare de declarații informative



--------------------------------------------------------------------------------

În temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 228 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
având în vedere dispozițiile art. 1563 alin. (6)-(8) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și pentru a se asigura informațiile necesare determinării bazei TVA pentru resursa proprie a României, adoptată în conformitate cu prevederile Regulamentului Consiliului nr. 1.553/1989 privind regimul unitar definitiv de colectare a resurselor proprii provenite din taxa pe valoarea adăugată,


președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:


Art. 1. - Se aprobă modelul și conținutul formularului (392 A) "Declarație informativă privind livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate în anul ....", cod MEF 14.13.01.02/ia, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă modelul și conținutul formularului (392 B) "Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii și achizițiile efectuate în anul ....", cod MEF 14.13.01.02/ib, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Se aprobă modelul și conținutul formularului (393) "Declarație informativă privind veniturile obținute din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional de persoane, cu locul de plecare din România în anul ....", cod MEF 14.13.01.02/v, prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 4. - Formularele prevăzute la art.1-3 se completează și se depun conform instrucțiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 4.
Art. 5. - Procedura de gestionare a formularelor (392 A) "Declarație informativă privind livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate în anul ....", (392B) "Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii și achizițiile efectuate în anul ...." și (393) "Declarație informativă privind veniturile obținute din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional de persoane, cu locul de plecare din România în anul ...." este prevăzută în anexa nr. 5.
Art. 6. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și păstrare a formularelor prevăzute la art. 1-3 sunt prevăzute în anexa nr. 6.
Art. 7. - Anexele 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 9. - Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili și Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.


Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală,
Daniel Chițoiu


București, 3 ianuarie 2008.
Nr. 1.


ANEXA Nr. 1*)
___________
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
IMAGINE DECLARAȚIE INFORMATIVĂ PRIVIND LIVRĂRILE DE BUNURI ȘI PRESTĂRILEAgenția Națională de Administrare DE SERVICII EFECTUATE îN ANUL 392A Fiscală |_|_|_|_| I. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE ÎNREGISTRATE ÎN SCOPURI DE TVA┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Cod de identificare fiscală RO |_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod CAEN al activității principale ┌─────────────────────┐││ └─────────────────────┘││Denumire/Nume, Prenume ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘││Domiciliul fiscal ││Județ ┌─────────────┐ Localitate ┌───────────────┐ Strada ┌──────────────────────┐ Număr ┌───┐ Bloc ┌───┐ Scara ┌────┐││ └─────────────┘ └───────────────┘ └──────────────────────┘ └───┘ └───┘ └────┘││Ap. ┌─────┐ Cod poștal ┌─────────┐ Sector ┌───┐ Telefon ┌───────────────┐ Fax ┌───────────────┐ E-mail ┌─────────────┐││ └─────┘ └─────────┘ └───┘ └───────────────┘ └───────────────┘ └─────────────┘│└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ II. DATE DE IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI FISCAL┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Denumire/Nume, Prenume ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘││Cod de identificare fiscală RO |_|_|_|_|_|_|_|_|_| ││Domiciliul fiscal ││Județ ┌─────────────┐ Localitate ┌───────────────┐ Strada ┌──────────────────────┐ Număr ┌───┐ Bloc ┌───┐ Scara ┌────┐││ └─────────────┘ └───────────────┘ └──────────────────────┘ └───┘ └───┘ └────┘││Ap. ┌─────┐ Cod poștal ┌─────────┐ Sector ┌───┐ Telefon ┌───────────────┐ Fax ┌───────────────┐ E-mail ┌─────────────┐││ └─────┘ └─────────┘ └───┘ └───────────────┘ └───────────────┘ └─────────────┘│└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ III. CIFRA DE AFACERI Cifra de afaceri realizată la finele anului de raportare (lei) |_|_|_|_|_|_| IV. LIVRĂRI DE BUNURI ȘI PRESTĂRI DE SERVICII CĂTRE: - lei - ┌────────────────────┬────────────────────────┐ │ Valoare │ TVA │┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────────┤│1. Persoane înregistrate în scopuri de TVA │ │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────────┤│2. Persoane neînregistrate în scopuri de TVA │ │ │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┴────────────────────────┘────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declarație sunt corecte șicomplete. Nume, Prenume: ┌───────────────────────────────────────────────┐ └───────────────────────────────────────────────┘ Semnătura și ștampila ┌─────────────────────────┐ Funcția: ┌───────────────────────────────────────────────┐ │ │ └───────────────────────────────────────────────┘ └─────────────────────────┘──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Loc rezervat organului fiscal Nr. înregistrare: ┌────────────────────────┐ Data: ┌─────────────────────┐ └────────────────────────┘ └─────────────────────┘ Număr de operator de date cu caracter personal 1067 Cod MEF 14.13.01.02/ia



ANEXA Nr. 2*)
___________
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
IMAGINE DECLARAȚIE INFORMATIVĂ PRIVIND LIVRĂRILE DE BUNURI, PRESTĂRILE DEAgenția Națională de Administrare SERVICII ȘI ACHIZIȚIILE EFECTUATE ÎN ANUL 392B Fiscală |_|_|_|_| I. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE NEÎNREGISTRATE ÎN SCOPURI DE TVA┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Cod de identificare fiscală |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod CAEN al activității principale ┌────────────────────────────┐││ └────────────────────────────┘││Denumire/Nume, Prenume ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘││Domiciliul fiscal ││Județ ┌─────────────┐ Localitate ┌───────────────┐ Strada ┌──────────────────────┐ Număr ┌───┐ Bloc ┌───┐ Scara ┌────┐││ └─────────────┘ └───────────────┘ └──────────────────────┘ └───┘ └───┘ └────┘││Ap. ┌─────┐ Cod poștal ┌─────────┐ Sector ┌───┐ Telefon ┌───────────────┐ Fax ┌───────────────┐ E-mail ┌─────────────┐││ └─────┘ └─────────┘ └───┘ └───────────────┘ └───────────────┘ └─────────────┘│└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ II. DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Denumire/Nume, Prenume ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘││Cod de identificare fiscală |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ││Domiciliul fiscal ││Județ ┌─────────────┐ Localitate ┌───────────────┐ Strada ┌──────────────────────┐ Număr ┌───┐ Bloc ┌───┐ Scara ┌────┐││ └─────────────┘ └───────────────┘ └──────────────────────┘ └───┘ └───┘ └────┘││Ap. ┌─────┐ Cod poștal ┌─────────┐ Sector ┌───┐ Telefon ┌───────────────┐ Fax ┌───────────────┐ E-mail ┌─────────────┐││ └─────┘ └─────────┘ └───┘ └───────────────┘ └───────────────┘ └─────────────┘││Nr. act împuternicire ┌──────────────────────┐ Data ┌────────────────────────┐ ││ └──────────────────────┘ └────────────────────────┘ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ III. CIFRA DE AFACERI Cifra de afaceri realizată la finele anului de raportare (lei) |_|_|_|_|_|_| IV. LIVRĂRI DE BUNURI ȘI PRESTĂRI DE SERVICII CĂTRE: - lei - ┌───────────────────────────────────────────┐ │ Valoare │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│1. Persoane înregistrate în scopuri de TVA │ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│2. Persoane neînregistrate în scopuri de TVA │ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┘ V. ACHIZIȚII DE LA: - lei - ┌─────────────────────┬─────────────────────┐ │ Valoare │ TVA │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼─────────────────────┤│1. Persoane înregistrate în scopuri de TVA │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┼─────────────────────┤│2. Persoane neînregistrate în scopuri de TVA │ │ XXXXXXXXXX │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┴─────────────────────┘────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declarație sunt corecte șicomplete. Nume, Prenume: ┌───────────────────────────────────────────────┐ └───────────────────────────────────────────────┘ Semnătura și ștampila ┌─────────────────────────┐ Funcția: ┌───────────────────────────────────────────────┐ │ │ └───────────────────────────────────────────────┘ └─────────────────────────┘──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── LOC rezervat organului fiscal Nr. înregistrare: ┌───────────────────────┐ Data: ┌─────────────────────┐ └───────────────────────┘ └─────────────────────┘ Număr de operator de date cu caracter personal 1067 Cod MEF 14.13.01.02/ib



ANEXA Nr. 3*)
___________
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
IMAGINE DECLARAȚIE INFORMATIVĂ PRIVIND VENITURILE OBȚINUTE DIN VÂNZAREA DEAgenția Națională de Administrare BILETE PENTRU TRANSPORTUL RUTIER INTERNAȚIONAL DE PERSOANE, 393 Fiscală CU LOCUL DE PLECARE DIN ROMÂNIA ÎN ANUL |_|_|_|_| I. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Cod de identificare fiscală RO |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Serie autorizație ┌─────────────┐ Număr autorizație ┌────────┐││ └─────────────┘ └────────┘││Denumire/Nume, Prenume ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘││Domiciliul fiscal ││Județ ┌─────────────┐ Localitate ┌───────────────┐ Strada ┌──────────────────────┐ Număr ┌───┐ Bloc ┌───┐ Scara ┌────┐││ └─────────────┘ └───────────────┘ └──────────────────────┘ └───┘ └───┘ └────┘││Ap. ┌─────┐ Cod poștal ┌─────────┐ Sector ┌───┐ Telefon ┌───────────────┐ Fax ┌───────────────┐ E-mail ┌─────────────┐││ └─────┘ └─────────┘ └───┘ └───────────────┘ └───────────────┘ └─────────────┘│└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ II. DATE DE IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI FISCAL┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Denumire/Nume, Prenume ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘││Cod de identificare fiscală |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ││Domiciliul fiscal ││Județ ┌─────────────┐ Localitate ┌───────────────┐ Strada ┌──────────────────────┐ Număr ┌───┐ Bloc ┌───┐ Scara ┌────┐││ └─────────────┘ └───────────────┘ └──────────────────────┘ └───┘ └───┘ └────┘││Ap. ┌─────┐ Cod poștal ┌─────────┐ Sector ┌───┐ Telefon ┌───────────────┐ Fax ┌───────────────┐ E-mail ┌─────────────┐││ └─────┘ └─────────┘ └───┘ └───────────────┘ └───────────────┘ └─────────────┘│└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ III. VENITURI DIN VÂNZAREA BILETELOR Suma totală a veniturilor obținute din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional ┌───────────────────┐ de persoane, cu locul de plecare din România └───────────────────┘────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declarație sunt corecte șicomplete. Nume, Prenume: ┌───────────────────────────────────────────────┐ └───────────────────────────────────────────────┘ Semnătura și ștampila ┌────────────────────────┐ Funcția: ┌───────────────────────────────────────────────┐ │ │ └───────────────────────────────────────────────┘ └────────────────────────┘──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── LOC rezervat organului fiscal Nr. înregistrare: ┌───────────────────────┐ Data: ┌─────────────────────┐ └───────────────────────┘ └─────────────────────┘ Număr de operator de date cu caracter personal 1067 Cod MEF 14.13.01.02/v



ANEXA Nr. 4


INSTRUCȚIUNI
pentru completarea formularului (392 A)
"Declarație informativă privind livrările de bunuri și
prestările de servicii efectuate în anul ...."


Formularul "Declarație informativă privind livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate în anul ...." se completează de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispozițiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, a căror cifră de afaceri, efectiv realizată la finele anului calendaristic, este inferioară sumei de 10.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii.
Formularul "Declarație informativă privind livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate în anul ...." se depune la organul fiscal competent până la data de 25 februarie, inclusiv, a anului următor celui de raportare.
Formularul "Declarație informativă privind livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate în anul ...." se depune în format electronic, astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la poștă, prin scrisoare recomandată.
Formatul electronic depus pe suport electronic va fi însoțit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asistență, semnat și ștampilat, conform legii.
Formularul se editează în două exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;
- un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.
Formatul electronic al formularului "Declarație informativă privind livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate în anul ...." se obține prin folosirea programului de asistență elaborat de Ministerul Economiei și Finanțelor.
Programul de asistență este pus la dispoziția persoanelor impozabile, gratuit, de unitățile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Economiei și Finanțelor, la adresa www.mfinante.ro.
Completarea formularului se face astfel:
Secțiunea "Date de identificare a persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA"
Caseta "Cod de identificare fiscală" se completează prin înscrierea codului de înregistrare în scopuri de TVA (codul de identificare fiscală precedat de prefixul "RO").
Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
Caseta "Denumire/Nume, prenume" se completează cu denumirea persoanei juridice, asociației sau a entității fără personalitate juridică ori cu numele și prenumele persoanei fizice, după caz.
Caseta "Domiciliul fiscal" se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al persoanei impozabile.
Reprezentantul fiscal desemnat de o persoană impozabilă stabilită în străinătate înscrie la secțiunea "Date de identificare a persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA":
- Denumire/Nume și prenume - persoana impozabilă stabilită în străinătate;
- Cod de identificare fiscală - codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit persoanei impozabile străine, înscris în certificatul de înregistrare în scopuri de TVA;
- Domiciliul fiscal - adresa din străinătate a persoanei impozabile.
Secțiunea "Date de identificare a reprezentantului fiscal"
Se completează doar în cazul în care depunerea declarației informative se realizează prin reprezentantul fiscal desemnat potrivit legii.
- Denumire/Nume, prenume - se înscriu denumirea/ numele și prenumele persoanei impozabile care a fost desemnată ca reprezentant fiscal de către persoana impozabilă străină.
- Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit reprezentantului fiscal pentru activitatea proprie.
- Domiciliul fiscal se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al reprezentantului desemnat de persoana impozabilă.
Secțiunea "Cifra de afaceri"
Se înscrie cifra de afaceri realizată la finele anului de raportare, care trebuie să fie inferioară sumei de 10.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii.
Secțiunea "Livrări de bunuri și prestări de servicii către:"
Rândul 1 - Coloana "Valoare" se completează cu baza de impozitare înscrisă în "Jurnalul pentru vânzări", completat potrivit modelului în vigoare în anul de raportare, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate către persoanele înregistrate în scopuri de TVA.
Rândul 1 - Coloana "TVA" se completează cu valoarea TVA înscrisă în "Jurnalul pentru vânzări", completat potrivit modelului în vigoare în anul de raportare, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate către persoanele înregistrate în scopuri de TVA.
Rândul 2 - Coloana "Valoare" se completează cu baza de impozitare înscrisă în "Jurnalul pentru vânzări", completat potrivit modelului în vigoare în anul de raportare, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate către persoanele neînregistrate în scopuri de TVA.
Rândul 2 - Coloana "TVA" se completează cu valoarea TVA înscrisă în "Jurnalul pentru vânzări", completat potrivit modelului în vigoare în anul de raportare, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate către persoane neînregistrate în scopuri de TVA.


INSTRUCȚIUNI
pentru completarea formularului (392 B)
"Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările
de servicii și achizițiile efectuate în anul ......."


Formularul "Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii și achizițiile efectuate în anul ...." se completează de către persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispozițiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, a căror cifră de afaceri realizată la finele anului calendaristic, excluzând veniturile obținute din vânzarea de bilete de transport internațional rutier de persoane, este cuprinsă între 10.000 de euro și 35.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii.
Formularul "Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii și achizițiile efectuate în anul ...." se depune la organul fiscal competent, până la data de 25 februarie, inclusiv, a anului următor celui de raportare.
Formularul "Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii și achizițiile efectuate în anul ...." se depune în format electronic, astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la poștă, prin scrisoare recomandată.
Formatul electronic depus pe suport electronic va fi însoțit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asistență, semnat și ștampilat, conform legii.
Formularul se editează în două exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;
- un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.
Formatul electronic al formularului "Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii și achizițiile efectuate în anul ...." se obține prin folosirea programului de asistență elaborat de Ministerul Economiei și Finanțelor.
Programul de asistență este pus la dispoziția persoanelor impozabile, gratuit, de unitățile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Economiei și Finanțelor, la adresa www.mfinante.ro.
Completarea formularului se face astfel:
Secțiunea "Date de identificare a persoanei impozabile neînregistrate în scopuri de TVA"
Caseta "Cod de identificare fiscală" se completează prin înscrierea codului de identificare fiscală al persoanei impozabile.
Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
Caseta "Denumire/Nume, prenume" se completează cu denumirea persoanei juridice, asociației sau a entității fără personalitate juridică ori cu numele și prenumele persoanei fizice, după caz.
Caseta "Domiciliul fiscal" se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz, al persoanei impozabile).
Secțiunea "Date de identificare a împuternicitului"
Se completează doar în cazul în care depunerea declarației informative se realizează printr-un împuternicit desemnat în condițiile art. 18 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
- Denumirea/Nume, prenume - se înscriu denumirea/numele și prenumele persoanei impozabile care a fost împuternicită de persoana impozabilă neînregistrată în scopuri de TVA;
- Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală al persoanei împuternicite;
- Domiciliul fiscal - se înscriu datele privind adresa domiciliului fiscal al împuternicitului desemnat;
- Nr. act împuternicire și data - se înscriu datele privind numărul și data actului de împuternicire.
Secțiunea "Cifra de afaceri"
Se înscrie cifra de afaceri realizată la finele anului de raportare, care trebuie să fie cuprinsă între 10.000 de euro și 35.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii.
Secțiunea "Livrări de bunuri și prestări de servicii către:"
Rândul 1 - Coloana "Valoare" se completează cu baza de impozitare înscrisă în "Jurnalul pentru vânzări", completat potrivit modelului în vigoare în anul de raportare, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate către persoanele înregistrate în scopuri de TVA.
Rândul 2 - Coloana "Valoare" se completează cu baza de impozitare înscrisă în "Jurnalul pentru vânzări", completat potrivit modelului în vigoare în anul de raportare, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate către persoane neînregistrate în scopuri de TVA.
Secțiunea "Achiziții de la:"
Rândul 1 - Coloana "Valoare" se completează cu baza de impozitare înscrisă în "Jurnalul pentru cumpărări", completat potrivit modelului în vigoare în anul de raportare, pentru achiziții efectuate de la persoane înregistrate în scopuri de TVA.
Rândul 1 - Coloana "TVA" se completează cu valoarea TVA înscrisă în "Jurnalul pentru cumpărări", completat potrivit modelului în vigoare în anul de raportare pentru achizițiile efectuate de la persoane înregistrate în scopuri de TVA.
Rândul 2 - Coloana "Valoare" se completează cu baza de impozitare înscrisă în "Jurnalul pentru cumpărări", completat potrivit modelului în vigoare în anul de raportare, pentru achiziții efectuate de la persoane neînregistrate în scopuri de TVA.
Rândul 2 - Coloana "TVA" nu se completează.


INSTRUCȚIUNI
pentru completarea formularului (393)
"Declarație informativă privind veniturile obținute din
vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional de persoane,
cu locul de plecare din România în anul ...."


Formularul "Declarație informativă privind veniturile obținute din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional de persoane, cu locul de plecare din România în anul ...." se completează de către persoanele înregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispozițiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, care în cursul anului precedent au prestat servicii de transport internațional de persoane.
Formularul "Declarație informativă privind veniturile obținute din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional de persoane, cu locul de plecare din România în anul ...." se depune la organul fiscal competent până la data de 25 februarie, inclusiv, a anului următor celui de raportare.
Formularul "Declarație informativă privind veniturile obținute din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional de persoane, cu locul de plecare din România în anul ...." se depune în format electronic, astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la poștă, prin scrisoare recomandată.
Formatul electronic depus pe suport electronic va fi însoțit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asistență, semnat și ștampilat, conform legii.
Formularul se editează în două exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;
- un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.
Formatul electronic al formularului "Declarație informativă privind veniturile obținute din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional de persoane, cu locul de plecare din România în anul ...." se obține prin folosirea programului de asistență elaborat de Ministerul Economiei și Finanțelor.
Programul de asistență este pus la dispoziția persoanelor impozabile, gratuit, de unitățile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Economiei și Finanțelor, la adresa www.mfinante.ro.
Completarea formularului se face astfel:
Secțiunea "Date de identificare a persoanei impozabile"
Caseta "Cod de identificare fiscală" se completează cu codul de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată.
Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
Casetele "Serie autorizație" și "Număr autorizație" se completează cu seria și, respectiv, numărul autorizației acordate de autoritatea competentă, respectiv de Ministerul Transporturilor, astfel:
- cu seria și numărul autorizației originale, emisă pentru operatorul de transport care efectuează transport rutier de persoane prin servicii regulate pe un traseu autorizat în statele membre ale Uniunii Europene;
- cu seria și numărul primei autorizații din cele emise pentru operatorul de transport care efectuează transport rutier de persoane prin servicii regulate pe un traseu autorizat în statele care nu sunt membre ale Uniunii Europene.
Caseta "Denumire/Nume, Prenume" se completează cu denumirea persoanei juridice, asociației sau a entității fără personalitate juridică ori cu numele și prenumele persoanei fizice, după caz.
Caseta "Domiciliul fiscal" se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al persoanei impozabile.
Reprezentantul fiscal desemnat de o persoană impozabilă stabilită în străinătate înscrie la secțiunea "Date de identificare a persoanei impozabile":
- Denumire/Nume și prenume - persoana impozabilă stabilită în străinătate;
- Cod de identificare fiscală - codul de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată atribuit persoanei impozabile străine, înscris în certificatul de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată;
- Domiciliul fiscal - adresa din străinătate a persoanei impozabile.
Secțiunea "Date de identificare a reprezentantului fiscal"
Se completează doar în cazul în care depunerea declarației informative se realizează prin reprezentantul fiscal desemnat potrivit legii.
Denumirea/Nume, prenume - se înscriu denumirea/numele și prenumele persoanei impozabile care a fost desemnată ca reprezentant fiscal de către persoana impozabilă străină.
Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată atribuit reprezentantului fiscal pentru activitatea proprie.
Domiciliul fiscal se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al reprezentantului desemnat de persoana impozabilă.
Secțiunea "Venituri din vânzarea biletelor"
Se completează cu suma totală a veniturilor obținute în anul precedent din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional de persoane, cu locul de plecare din România.


ANEXA Nr. 5


Procedura de gestiune a formularelor (392A) "Declarație informativă
privind livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate în
anul ....", (392B) "Declarație informativă privind livrările de
bunuri, prestările de servicii și achizițiile efectuate în anul
...." și (393) "Declarație informativă privind veniturile obținute
din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional de
persoane, cu locul de plecare din România în anul ...."


1. Depunerea declarațiilor informative
Declarațiile informative se depun până la data de 25 februarie a anului următor celui de raportare, la organul fiscal competent.
2. Verificarea formală a declarațiilor informative
Pentru fiecare declarație informativă, organul fiscal competent va verifica corectitudinea codului de identificare fiscală a persoanei impozabile, prin verificarea datelor de identificare din declarație cu cele existente în Registrul contribuabililor.
3. Prelucrarea declarațiilor informative
3.1. Prelucrarea declarațiilor informative depuse de persoanele impozabile se realizează de către organul fiscal competent, cu ajutorul programului informatic de prelucrare pus la dispoziție de Direcția generală de tehnologia informației.
3.2. În vederea prelucrării declarației informative se creează o bază de date "Declarații informative TVA", care cuprinde 3 secțiuni:
a) declarații informative depuse de persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA, cu cifra de afaceri mai mică de 10.000 euro, în echivalent lei;
b) declarații informative depuse de persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, cu cifra de afaceri cuprinsă între 10.000 euro și 35.000 euro, în echivalent lei;
c) declarații informative privind veniturile obținute din vânzarea biletelor pentru transportul rutier internațional de persoane, cu locul de plecare din România.
3.3. Informațiile din declarațiile informative se preiau, până la data de 15 martie, în secțiunea corespunzătoare din baza de date "Declarații informative TVA".
3.4. După prelucrare, declarațiile informative depuse de persoanele impozabile se arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile.
4. Centralizarea informațiilor din declarațiile informative
4.1. Până la data de 15 martie, organul fiscal competent transmite direcției generale a finanțelor publice județene sau a municipiului București baza de date "Declarații informative TVA".
Organul fiscal competent este responsabil pentru completitudinea și corectitudinea datelor transmise.
4.2. În termen de maximum 5 zile, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și Direcția generală de administrare a marilor contribuabili transmit datele din baza de date "Declarații informative TVA" Direcției generale de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală și sunt responsabile pentru completitudinea informațiilor transmise.
4.3. Direcția generală de tehnologia informației efectuează prelucrările solicitate și pune la dispoziția Unității de coordonare a relațiilor bugetare cu Uniunea Europeană, din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor, datele primite de la organele fiscale teritoriale.


ANEXA Nr. 6


CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularelor


1. Denumire: (392A) "Declarație informativă privind livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate în anul ...."
1.1. Cod MEF: 14.13.01.02/ia
1.2. Format: A4/t1
1.3. U/M: seturi
1.4. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe o singură față.
1.5. Se difuzează: gratuit.
1.6. Se utilizează la: declararea livrărilor de bunuri și prestărilor de servicii efectuate în anul de raportare.
1.7. Se întocmește de către persoana impozabilă sau reprezentantul fiscal al acesteia în 2 exemplare.
1.8. Circulă: - originalul la organul fiscal competent;
- copia la persoana impozabilă.
1.9. Se păstrează: la dosarul fiscal al contribuabilului.
2. Denumire: (392B) "Declarație informativă privind livrările de bunuri, prestările de servicii și achizitii efectuate în anul ...."
2.1. Cod MEF: 14.13.01.02/ib
2.2. Format: A4/t1
2.3. U/M: seturi
2.4. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe o singură față.
2.5. Se difuzează: gratuit.
2.6. Se utilizează la: declararea livrărilor de bunuri, prestărilor de servicii și achizițiilor efectuate în anul de raportare.
2.7. Se întocmește de catre persoana impozabilă sau de împuternicitul acesteia în 2 exemplare.
2.8. Circulă: - originalul la organul fiscal competent;
- copia la persoana impozabilă.
2.9. Se păstrează: la dosarul fiscal al contribuabilului.
3. Denumire: (393) "Declarație informativă privind veniturile obținute din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional de persoane, cu locul de plecare din România în anul ...."
3.1. Cod MEF: 14.13.01.02/v
3.2. Format: A4/t1
3.3. U/M: seturi
3.4. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe o singură față.
3.5. Se difuzează: gratuit.
3.6. Se utilizează la: declararea veniturilor obținute, în anul de raportare, din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internațional de persoane, cu locul de plecare din România.
3.7. Se întocmește de către persoana impozabilă sau reprezentantul fiscal al acesteia în 2 exemplare.
3.8. Circulă: - originalul la organul fiscal competent;
- copia la persoana impozabilă.
3.9. Se păstrează: la dosarul fiscal al contribuabilului.

Normă metodologică din 12/12/2007

15 January 2008 - 06:23 PM

Guvernul României
Normă metodologică din 12/12/2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 28 din 15/01/2008
privind cuantumul timbrului monumentelor istorice și modalitățile de percepere, încasare, virare, utilizare și evidențiere a sumelor rezultate din aplicarea acestuia



--------------------------------------------------------------------------------

Art. 1. - Cuantumul timbrului monumentelor istorice, instituit în conformitate cu prevederile art. 51 alin. (2) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, precum și modalitățile de percepere, încasare, virare, utilizare și evidențiere a sumelor rezultate din aplicarea acestuia sunt reglementate prin prezentele norme metodologice.
Art. 2. - Sumele provenite din aplicarea timbrului monumentelor istorice sunt gestionate, în regim extrabugetar, de către Ministerul Culturii și Cultelor, prin intermediul Oficiului Național al Monumentelor Istorice, în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (3) lit. c), ale art. 51 alin. (1) din Legea nr. 422/2001, republicată, și ale art. 2 lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 1.258/2001 privind organizarea și funcționarea Oficiului Național al Monumentelor Istorice, cu modificările ulterioare.
Art. 3. - Timbrul monumentelor istorice se aplică în mod obligatoriu pentru produsele și serviciile din categoriile prevăzute la art. 51 alin. (3) din Legea nr. 422/2001, republicată.
Art. 4. - Cuantumul timbrului monumentelor istorice reprezintă:
a) 2% din valoarea, fără TVA, a produselor și serviciilor stipulate la art. 51 alin. (3) lit. a)-c) din Legea nr. 422/2001, republicată;
b) 350 lei/masă/lună pentru activitățile de cazinou;
c) 10 lei/lună/aparat pentru activitățile de jocuri de noroc din categoria mașinilor electronice și/sau mecanice cu câștiguri;
d) 500 lei/lună/sală pentru activitățile de jocuri de noroc din categoria Bingo;
e) 30 lei/lună/agenție pentru activitățile de jocuri de noroc din categoria pariuri;
f) 2% din suma achitată de participanți pentru toate jocurile organizate de Compania Națională "Loteria Română".
Art. 5. - (1) Pentru activitățile prevăzute la art. 51 alin. (3) din Legea nr. 422/2001, republicată, valoarea timbrului monumentelor istorice se adaugă la prețul de vânzare al produselor și serviciilor, fiind imprimată distinct pe fiecare produs, după caz.
(2) Persoanele fizice sau juridice care realizează venituri din activitățile prevăzute la art. 51 alin. (3) din Legea nr. 422/2001, republicată, și care folosesc case de marcat vor menționa distinct pe bonul fiscal contravaloarea timbrului monumentelor istorice.
Art. 6. - (1) Timbrul monumentelor istorice se percepe de la persoanele fizice și juridice prevăzute la art. 51 alin. (4) din Legea nr. 422/2001, republicată.
(2) Pot fi exceptați de la plata timbrului monumentelor istorice, în conformitate cu prevederile art. 51 alin. (6) din Legea nr. 422/2001, republicată, operatorii economici care, prin activitățile pe care le desfășoară, contribuie în decursul aceluiași an fiscal la protejarea monumentelor istorice cu o sumă cel puțin egală cu cea pe care o datorează la plata taxei, în baza unei solicitări scrise, însoțită de documente justificative corespunzătoare.
Art. 7. - Persoanele fizice sau juridice plătitoare au obligația să calculeze și să înregistreze lunar în contabilitatea proprie, în conturi distincte, sumele încasate din aplicarea timbrului monumentelor istorice.
Art. 8. - (1) Sumele prevăzute la art. 7 se virează lunar de către plătitori, până la data de 25 a lunii următoare, în contul deschis pe seama Oficiului Național al Monumentelor Istorice la Trezoreria Sectorului 4 și care este pus la dispoziția persoanelor interesate, în principal, prin afișare pe adresa de internet a instituției.
(2) Virarea se face cu ordin de plată, în care se va menționa: "contravaloarea timbrului monumentelor istorice corespunzătoare lunii .......... anului ............".
Art. 9. - Declarația lunară privind obligația de plată a timbrului monumentelor istorice, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, însoțită de o copie a ordinului de plată având ștampila și semnătura autorizată ale societăților bancare sau de o copie a extrasului de cont în care se reflectă operațiunea de virare a sumei prin Trezoreria Statului, după caz, se va depune, direct, prin poștă sau prin fax, la sediul Oficiului Național al Monumentelor Istorice, până la data de 25 a lunii următoare pentru luna precedentă.
Art. 10. - (1) În cazul nevirării la termen a sumelor datorate, se aplică dobânzi și penalități de întârziere în cuantum de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere.
(2) Dobânzile și penalitățile se virează în contul prevăzut la art. 8, cu ordin de plată, în care se va menționa: "contravaloarea majorărilor de întârziere aferente timbrului monumentelor istorice corespunzătoare lunii ........... anului.........".
Art. 11. - În cadrul Oficiului Național al Monumentelor Istorice se constituie un compartiment distinct, abilitat să încaseze, să țină evidența sumelor obținute prin aplicarea timbrului monumentelor istorice și să asigure respectarea destinației fondurilor astfel obținute, potrivit legii.
Art. 12. - Fondurile obținute din aplicarea timbrului monumentelor istorice se utilizează de Oficiul Național al Monumentelor Istorice în conformitate cu prevederile art. 52 din Legea nr. 422/2001, republicată.
Art. 13. - Evidențierea în contabilitate a sumelor datorate și virate către Oficiul Național al Monumentelor Istorice se face astfel:
a) operatorii economici și persoanele juridice fără scop patrimonial, care desfășoară activități de natura celor prevăzute la art. 51 alin. (3) lit. a)-c) din Legea nr. 422/2001, republicată, efectuează următoarele înregistrări contabile:
531 = % - prețul de vânzare, respectiv valoarea (512, 411) serviciilor 707 (704) - prețul de vânzare, respectiv valoarea serviciilor, mai puțin valoarea timbrului 447 - valoarea timbrului (analitic distinct) 447 = 531 (512) - valoarea timbrului datorată, virată;(analitic distinct)



b) operatorii economici care desfășoară activități de natura celor prevăzute la art. 51 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 422/2001, republicată, efectuează următoarele înregistrări contabile:
531 = 447 - valoarea timbrului (analitic distinct) (512, 411) 447 = 531 (512) - valoarea timbrului datorată, virată;(analitic distinct)



c) persoanele juridice fără scop patrimonial care, potrivit legii, organizează și conduc contabilitatea în partidă simplă: conform Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității în partidă simplă de către persoanele juridice fără scop lucrativ, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.329/2001*), cu modificările ulterioare;
___________
*) Începând cu data de 1 ianuarie 2008, Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.329/2001 se abrogă conform art. 5 din Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1.969/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 846 din 10 decembrie 2007.


d) asociațiile familiale care exercită acte de comerț și celelalte persoane fizice care au calitatea de comerciant: în Registrul-jurnal de încasări și plăți, pe un rând distinct "Sume încasate reprezentând timbrul monumentelor istorice", poziții care se centralizează lunar, în vederea determinării sumelor care urmează a fi virate Oficiului Național al Monumentelor Istorice;
e) la instituțiile publice care încasează contravaloarea produselor și serviciilor pentru care se datorează timbrul monumentelor istorice, în funcție de sursa de finanțare a acestora:
% = 462 "Creditori"/analitic: 5311 Oficiul Național al Monumentelor Istorice "Casa în lei" 5121 "Conturi la bănci în lei" 561 "Disponibil al instituțiilorpublice finanțate din venituri proprii și subvenții"



- virarea sumelor reprezentând timbrul monumentelor istorice către Oficiul Național al Monumentelor Istorice:
462 "Creditori"/analitic: = %Oficiul Național al Monumentelor Istorice 5311 "Casa în lei" 5121 "Conturi la bănci în lei" 561 "Disponibil al instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții"



Art. 14. - (1) Contravaloarea timbrului monumentelor istorice se va evidenția separat, în conturi analitice distincte, de către Oficiul Național al Monumentelor Istorice.
(2) Pentru înregistrarea în contabilitatea Oficiului Național al Monumentelor Istorice a operațiunilor privind timbrul monumentelor istorice, se folosesc următoarele conturi:
- 117.10 "Rezultatul reportat - instituții publice și activități finanțate integral sau parțial din venituri proprii";
- 121.10 "Rezultatul patrimonial - instituții publice și activități finanțate integral sau parțial din venituri proprii";
- 461 "Debitori";
- 561 "Disponibil al instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții";
- 658 "Alte cheltuieli operaționale";
- 751 "Venituri din vânzări de bunuri și servicii".
(3) Principalele operațiuni înregistrate în contabilitatea Oficiului Național al Monumentelor Istorice sunt:
A. evidențierea creanțelor reprezentând timbrul monumentelor istorice, rezultate din declarațiile depuse de plătitori:
461 = 751"Debitori"/analitice distincte "Venituri din vânzări de bunuri și servicii"



B. încasarea contravalorii timbrului monumentelor istorice de la plătitori:
561 = 461"Disponibil al instituțiilor distincte publice "Debitori"/analiticefinanțate din venituri proprii și subvenții"



C. efectuarea cheltuielilor prevăzute de lege:
658 = 561"Alte cheltuieli operaționale" "Disponibil al instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții"



D. închiderea conturilor de cheltuieli sau de venituri, după caz, la finele anului:
a) închiderea conturilor de cheltuieli la finele anului:
121.10 = 658"Rezultatul patrimonial - "Alte cheltuieli publice și activități finanțateinstituții operaționale" integral sau parțial din venituri proprii"



b) închiderea conturilor de venituri la finele anului:
751 = 121.10"Venituri din vânzări "Rezultatul patrimonial - instituții publice șide bunuri și servicii" activități finanțate integral sau parțial din venituri proprii"



E. La începutul exercițiului financiar următor se preia excedentul sau deficitul patrimonial din anul anterior, după caz:
121.10 = 117.10"Rezultatul patrimonial - instituții "Rezultatul reportat - instituții publice șipublice și activități finanțate integral activități finanțate integral sau parțial dinsau parțial din venituri proprii" venituri proprii" sau117.10 = 121.10"Rezultatul reportat - instituții "Rezultatul patrimonial - instituții publicepublice și activități finanțate integral și activități finanțate integral sau parțialsau parțial din venituri proprii" din venituri proprii"



Art. 15. - Sumele din contul timbrului monumentelor istorice, rămase neutilizate la finele anului, se reportează în anul următor.
Art. 16. - Controlul respectării obligațiilor de plată se efectuează de Oficiul Național al Monumentelor Istorice, prin intermediul compartimentului prevăzut la art. 11, de împuterniciții Ministerului Culturii și Cultelor, precum și de specialiștii direcțiilor pentru cultură, culte și patrimoniul cultural național județene, respectiv a municipiului București.
Art. 17. - (1) Activitatea de control va viza următoarele obiective:
a) verificarea calculului corect al contravalorii timbrului monumentelor istorice;
b) virarea integrală și la termen a sumei datorate;
c) corelarea între sumele vărsate și cele datorate;
d) verificarea calculului corect al penalităților datorate pentru întârziere la virarea contravalorii timbrului monumentelor istorice;
e) utilizarea sumelor provenite din aplicarea timbrului monumentelor istorice în conformitate cu dispozițiile art. 12.
(2) Activitatea de control la nivelul direcțiilor pentru cultură, culte și patrimoniu cultural național județene și a municipiului București se va desfășura periodic, în vederea unei bune colectări a veniturilor reprezentând timbrul monumentelor istorice, acestea urmând să raporteze lunar, pâna la data de 10 a lunii următoare celei de raportare, rezultatele controlului desfășurat, sub aspectul numărului de operatori economici supuși controlului, al diferențelor constatate la calcularea și virarea sumelor datorate, al majorărilor de întârziere calculate, precum și al amenzilor aplicate în baza art. 55 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 422/2001, republicată, acte întocmite potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 2-4.
Art. 18. - În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, Oficiul Național al Monumentelor Istorice este abilitat să solicite de la instituțiile publice și persoanele juridice de drept privat date și documente necesare exercitării competențelor sale, fără perceperea de taxe, tarife sau alte comisioane.
Art. 19. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.


ANEXA Nr. 1
la normele metodologice


DECLARAȚIE
privind obligația de plată a timbrului monumentelor istorice*)
pentru luna ........... anul ..........


Datele de identificare ale plătitorului
┌───────────────────────────────────────────────────┬─────────────┬────────────────┬───────────────┬───────────┬──────────────┐│Denumirea plătitorului de tmi │ │Județul/Sectorul│ │Localitatea│ │├───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────┼──────────────┤│Codul de înregistrare fiscală a plătitorului de tmi│ │Strada │ │Nr. │ │├───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────┼──────────────┤│Trezoreria plătitorului de tmi │ │Bloc/Scara/Ap │ │Cod poștal │ │├───────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────┼──────────────┤│Numărul de cont al plătitorului de tmi │ │Telefon/Fax │ │E-mail │ │└───────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴────────────────┴───────────────┴───────────┴──────────────┘



Timbrul monumentelor istorice datorat pentru perioada de raportare
┌────┬───────────────────┬───────────────────┬──────────────┬───────────────────────────┬────────┬─────────┐│ │ Denumirea │Valoarea produselor│ Nr. de mese, │Contravaloarea lunară a tmi│Achitat │ ││Nr. │ produselor și/sau │și/sau serviciilor │aparate, săli,├──────────────┬────────────┤cu ordin│ Data ││crt.│serviciilor la care│ - fără TVA - │ agenții N │ tmi = 2%**) │tmi = tf**) │de plată│achitării││ │ s-a aplicat tmi │ Vp/s │ │ Vp/s │ N │ nr. │ │├────┼───────────────────┼───────────────────┴──────────────┼──────────────┴────────────┼────────┼─────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │├────┼───────────────────┼───────────────────┬──────────────┼──────────────┬────────────┼────────┼─────────┤│01. │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────┼───────────────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┼────────┼─────────┤│02. │ │ │ │ │ │ │ │└────┴───────────────────┴───────────────────┴──────────────┴──────────────┴────────────┴────────┴─────────┘



Sub sancțiunile aplicabile faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declarație sunt corecte și complete.
Semnătura, Ștampila,......................................



___________
*) Timbrul monumentelor istorice - tmi.
**) Taxa fixă stabilită de prevederile art. 4 din normele metodologice - tf.


ANEXA Nr. 2
la normele metodologice
MINISTERUL CULTURII ȘI CULTELORDirecția pentru Cultură, Culte și Patrimoniul Cultural Seria ......../200...Național a Județului ..................../Municipiului Nr. .................București/Oficiul Național al Monumentelor IstoriceL.S. Regim special Seria M.C.C. nr. 0000001 PROCES-VERBAL de constatare și sancționare a contravențiilor Încheiat astăzi ...., luna ..........., anul ...., ora ...., în localitatea ................, județul/sectorul ............... Subsemnatul/Subsemnata ................................, în calitate de agent constatator cufuncția de .................... la ......................., posesor/posesoare al/a legitimațieinr. .............., eliberată de Ministerul Culturii și Cultelor, și al/a Ordinului de serviciunr. .............., cu BI/CI seria ............. nr. ............., CNP nr. .................., în temeiul prevederilor art. 57 alin. (1) din Legea nr. 422/2001 privind protejareamonumentelor istorice, republicată, și ale prevederilor art. 16 din Normele metodologiceprivind cuantumul timbrului monumentelor istorice și modalitățile de percepere, încasare,virare, utilizare și evidențiere a sumelor rezultate din aplicarea acestuia, aprobate prinHotărârea Guvernului nr. 1.502/2007, în urma controlului având ca obiectiv aplicarea prevederilor art. 17 alin. (1) lit. a)-d)din Normele metodologice privind cuantumul timbrului monumentelor istorice și modalitățile depercepere, încasare, virare, utilizare și evidențiere a sumelor rezultate din aplicareaacestuia, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1.502/2007, efectuat în ziua .................luna ................. anul ........... ora ......., la .......................................din localitatea ............................, bd./str. ..................... nr. ..., bl. ....,sc. ..., et. ..., ap. ..., județul/sectorul ............................, codul de identificarefiscală ........................., reprezentată prin dl .........................., în calitatede ............................., cu BI/CI seria ............ nr. ..................., eliberatde ............................. la data de ......................, CNP nr. ..................,cu domiciliul în localitatea ..............................., bd./str. ........................nr. ..., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ......, județul/sectorul ......................, Agenți constatatori: Contravenient: .............................. Denumire ................................... .............................. reprezentat prin ........................... Martor (nume, B.I., CNP, adresa): ........................................... Am constatat următoarele: La data, ora și locul de mai jos au fost săvârșite următoarele fapte: - nevirarea contravalorii timbrului monumentelor istorice: Descrierea faptei săvârșite:......................................................................
................................................................................
.
................................................................................
.
................................................................................
.
................................................................... Fapta de mai sus constituie contravenție prevăzută la art. 55 alin. (1) lit. c) din Legeanr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată. De săvârșirea acestei fapte se face vinovat contravenientul: ..........................................., cod de identificare fiscală .................., (Denumirea)înmatriculată la oficiul registrului comerțului/autorizat .............. sub nr. .............,cu sediul/domiciliul fiscal în localitatea ........................, bd./str. .................nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., județul/sectorul ...........................,reprezentată de ......................., în calitate de ..................................., cuCNP ......................, cu domiciliul în localitatea .....................................,bd./str. .................................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ....,județul/sectorul ............................, născut/născută la data de .....................,în localitatea .............................., județul/sectorul ..............................,legitimat/legitimată cu BI/CI/pașaport seria ...... nr. ............, emis/emisă de ...........la data de ........................ . Fapta prevăzută în actul normativ menționat se sancționează, conform: - art. 55 alin. (2) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice,republicată, cu amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei, stabilindu-se cuantumul amenzii pentrufapta ................................................................................
........, - în suma de .............. (......................................) lei. Alte mențiuni: Contravenientul nu a formulat/a formulat obiecțiuni, după cum urmează:........................................................................
................................................................................
.
................................................................................
.
................................................................................
.
................................................................................
.
................................................................................
.
................................................................................
.
............ Agenți constatatori: Contravenient: ................................ Denumire ............................ ................................ reprezentat prin .................... Martor (nume, B.I., CNP, adresa): ................................ Contravenientul și-a îndeplinit/nu și-a îndeplinit obligația legală de a prezenta agențilorconstatatori, la cererea lor, actul de identitate ori documentele solicitate pentru bunadesfășurare a activității de control. Facem mențiunea că nu există posibilitatea prin Legea nr. 422/2001 privind protejareamonumentelor istorice, republicată, de a achita pe loc sau în termen de 48 de ore de la dataîncheierii procesului-verbal de contravenție jumătate din minimul amenzii prevăzute de actulnormativ. Suma de ................... lei, reprezentând amenda contravențională aplicată, va fiachitată în termen de 15 zile de la data înmânării/comunicării contravenientului a prezentuluiproces-verbal. Amenda se va achita cu mențiunea "amenzi conform Legii nr. 422/2001 privind protejareamonumentelor istorice, republicată", de către persoanele fizice în contul de venituri albugetului local nr. ..............................., în a cărei circumscripție a fost săvârșităcontravenția, sau de către persoanele juridice, în contul de venituri al bugetului de statnr. .........................., deschis la Trezoreria Statului .............................. . Copia de pe chitanța pentru încasarea de impozite, taxe și contribuții/extrasul de cont seva depune sau se va transmite prin poștă, recomandat, la sediul instituției din care fac parteagenții constatatori care au aplicat amenda contravențională. În conformitate cu art. 16 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimuljuridic al contravențiilor, cu modificările și completările ulterioare, împotriva prezentuluiproces-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor nr............./...................., se poate face plângere în termen de 15 zile de la dataînmânării/comunicării la judecătoria în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția. Întocmit în 3 (trei) exemplare, din care o copie, însoțită de Înștiințarea de platănr. ......../................, se înmânează contravenientului sau se va comunica acestuia prinpoștă cu aviz de primire/prin afișare la ușa principală a sediului/domiciliuluicontravenientului în cel mult o lună de la data încheierii. Prezentul proces-verbal a fost încheiat în lipsa unui martor deoarece ................................................................................
................................... . Agenți constatatori: Contravenient: ................................. Denumire............................... ................................. reprezentat prin....................... Mi s-a înmânat și am primit o copie a Procesului-verbal nr. ........../............. Contravenientul nu se află de astăzi, ziua ...., luna ........., anul ...... față/refuză/nu poate să semneze. Semnătura .................................... Se confirmă de: Martor (nume, B.I., CNP, adresa):....................................



ANEXA Nr. 3
la normele metodologice
MINISTERUL CULTURII ȘI CULTELORDirecția pentru Cultură, Culte și Patrimoniul Cultural Seria .........../200...Național a Județului ..................../Municipiului Nr. ....................București/Oficiul Național al Monumentelor Istorice L.S. Regim special Seria M.C.C. nr. 0000001 ÎNȘTIINȚARE DE PLATĂ Încheiată astăzi ...., luna ..........., anul ...., ora ...., în localitatea ................, județul/sectorul ............... Subsemnatul/Subsemnata ..................................., în calitate de agent constatatorcu funcția de ............................. la ............................., posesor/posesoareal/a legitimației nr. .................., eliberată de Ministerul Culturii și Cultelor, și al/aOrdinului de serviciu nr. .........., cu BI/ CI seria ........ nr. ...........................,CNP nr. ....................................., în temeiul art. 25 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic alcontravențiilor, al prevederilor Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice,republicată, precum și al Hotărârii Guvernului nr. 1.502/2007 pentru aprobarea Normelormetodologice privind cuantumul timbrului monumentelor istorice și modalitățile de percepere,încasare, virare, utilizare și evidențiere a sumelor rezultate din aplicarea acestuia și în baza Procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor nr. ....../......., vă comunicăm prezenta înștiințare de plată pentru suma de .............................. lei(........................... lei), constituită debit față de unitatea dv ......................din localitatea ...................., bd./str. .................... nr. ..., bl. ..., sc. ...,et. ..., ap. ..., județul/sectorul ...................., cod de identificare fiscală .........,reprezentată prin dl ............................., în calitate de .......................... . După trecerea termenului limită prevăzut în procesul-verbal sus-menționat, acesta devinetitlu executoriu, fără nicio altă formalitate, și se supune executării silite, în condițiiledispozițiilor legale imperative privind executarea silită a creanțelor bugetare. Prezenta înștiințare de plată se comunică pentru opozabilitate împreună cu Procesul-verbalde constatare și sancționare a contravențiilor nr. .........../............................ . Agenți constatatori: Contravenient:.............................. Denumire ................................................................. reprezentat prin ........................... Mi s-a înmânat și am primit o copie a Procesului-verbal nr. ...../........ astăzi, ziua ...., luna ........., anul ............ Semnătura ..................................



ANEXA Nr. 4
la normele metodologice


CARACTERISTICI DE TIPĂRIRE A FORMULARELOR


Denumire:
A. Proces-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor:
Seria ................ nr. ..................
Regim special
B. Înștiințare de plată pentru debitorul:
Seria ................ nr. ..................
Regim special
Fiecare formular se tipărește în 3 exemplare, pe format standard A4, de culori diferite.
Formularele se tipăresc pe hârtie de calitate, care să asigure lizibilitatea scrisului, atât pe original, cât și pe copii.
Formularele se broșează în carnete conținând câte 120 de file fiecare.

Cometa SQL