Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cmfarkas - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


cmfarkas

Inregistrat la: 16 Feb 2006
Offline Ultimul click: Apr 25 2014 12:11 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:examenul pentru experti contabili 2011

12 September 2011 - 06:59 AM

Vezi postareaana lugojana, la 11 September 2011 - 09:13 PM, a spus:


Citeaza

Mi se pare buna rezolvarea, dar ce te faci cand societatea primeste integral banii si banca isi suma ratele...? Ok sa zicem ca magazinul vinde in rate. Dobanda e dobanda. N-am auzit de TVA la dobanda, Doamne dereste! La orice venit 701 pana la 708 dar nu la cele fiscale, te rog!!. Gandeste-te la Contul de profit din cadrul Situatiilor fin anuale si la incadrari. Sa nu te mai aud cu chestii din astea!

1. Daca societatea a primit banii integral nu mai vorbim de plata in rate, dupa parerea mea. Atunci deja este vorba de un credit luat de cumparator.

2. Nu inteleg ce e cu TVA-ul neexigibil din rezolvare ... legea s-a modificat cu 01.01.2007 iar articolul care permitea plata TVA-ului la incasarea ratei nu mai exista.

3. Iar chestia cu TVA-ul la dobanda nu l-am visat eu :smile:, chiar am vazut monografie cu TVA-ul la dobanda aici http://infotva.manag...-rate-2409.html
Pentru contractele de leasing se practica deja calculul TVA-ului la dobanda. Dar nu stiam cum e cu incasarile in rate...

In topicul:examenul pentru experti contabili 2011

11 September 2011 - 05:21 PM

Vezi postareatdya, la 10 September 2011 - 11:27 AM, a spus:

Buna ziua
La intrebarea 247 fiscalitate (pt experti contabili)credeti ca ar trebuie sa se calculeze la zilele de intarziere si perioada 26-30 aprilie 2010?

"247. Societatea X SRL depune la data de 25 aprilie 2010 Declarația 100, în care declară un impozit pe profit datorat de 30.000 lei. La aceeași dată, societatea depune și decontul cu sumă negativă de taxă pe va¬loarea adăugată în sumă de 50.000 lei, solicitând și rambursarea.
La data de 30 aprilie 2010, societatea înregistrează la organul fiscal cererea de compensare a celor două obligații reciproce.
Organul fiscal, analizând cererea de rambursare a taxei pe valoarea adăugată, constată că soluționarea necesită efectuarea în prealabil a inspecției fiscale. Ca urmare, se stabilește, prin decizie emisă la data de 10 iunie 2010, că taxa pe valoarea adăugată la care este îndreptățit contribuabilul este de 20.000 lei. La data de 15 iunie 2010 se emite și nota de compensare.
Contribuabilul, primind actele administrative fiscale corespunzătoare acestor acțiuni ale organului fiscal, le acceptă și efectuează plata dife¬renței de 10.000 lei în data de 24 iunie 2010.
Să se calculeze cuantumul legal al dabanzilor si penalitatilor de întârziere datorate de societate în urma soluționării celor două cereri depuse la organul fiscal, știut fiind că legea prevede un nivel al dobanzii de întârziere de 0,05% pentru fiecare zi de intarziere si un nivel al penalitatii de intarziere de 5% di obligatiile fiscale principale stinse, daca stingerea se realizeaza in urmatoarele 60de zile, sau de 15%, daca se depasesc 60 de zile. Daca stingerea se efectueaza in primele 30de zile, nu se datoreaza si calculul penalitatii."

Avand in vedere ca s-a recalculat TVA-ul din decontul depus si scadent pe 25.04.2010 (trim I 2010) se calculeaza intarziere pt cei 10.000 lei de la data de 25.04.2010 (apropo 25.04.2010 a cazut pe o zi de duminica declaratia ar fi fost depusa cu data de 26.04.2010, deci si penalitatile ar trebui sa fie calculate de la data de 26.04.2010 :smile: )pana la data de 24.06.2010 ziua platii.
Intarzierea se incadreaza in intervalul 30-60 de zile, ca urmare se calculeaza 59 zile x 0.05% x 10.000 dobanda + penalitate 5% x10.000 lei = 5x59=295 lei dobanda+500 lei penalitati.

Am citit si eu de vreo 4 ori pana candd am inteles problema. Si eu ma pregatesc pt examen asa ca astept si alte pareri in legatura cu aceasta speta.

Apropo examen, am o nedumerire in legatura cu intrebarea 116 din contabilitate. (intrebarea 136 in unele texte):

Se vor reflecta în contabilitate următoarele operații economice specifice comercializării mărfurilor cu plata în rate:
a) facturarea mărfurilor către cumpărător, cunoscându-se următoarele elemente: prețul cu amănuntul, inclusiv TVA, 8.000.000 lei; avansul achitat de cumpărător este de 20% din valoarea bunurilor; dobânda cuvenită vânzătorului este de 800.000 lei;
b) scăderea din evidență a mărfurilor vândute anterior, cunoscân¬du-se în plus TVA de 1.277.311 lei și adaosul comercial de 611.156 lei;
c) evidențierea veniturilor corespunzătoare dobânzii.
Cum se înregistrează în contabilitate aceste operații?
Rezolvare:
a) Vânzarea mărfurilor cu plata în rate: Avans = 8.000.000 lei x 20% = l.600.000 lei

TVA colectată aferentă avansului = 1.600.000 lei - 1.600.000 lei x 100/l 19 = 255.462 lei
TVA neexigibilă aferentă diferenței de 8.000.000 lei - 1.600.000 lei
avans = 6.400.000 lei va fi: 6.400.000 lei - 6.400.000 lei x 100 / 119 = 1.021.848 lei
4111 Clienți = % 8.000.000 lei
707 Venituri din vânzarea mărfurilor 5.922.690 lei
4427 TVA colectată 255.462 lei
4428 TVA neexigibilă 1.021.848 lei
472 Venituri înregistrate în avans 800.000 lei
b) Descărcarea gestiunii:
% = 371 Mărfuri 8.000.000 lei
378 Diferențe de preț la mărfuri 611.156 lei
4428 TVA neexigibilă 1.277.311 lei
607 Cheltuieli privind mărfurile 6.111.533 lei
c) Contabilizarea venitului din dobânzi:
472 Venituri înregistrate în avans = 766 Venituri din dobânzi 800.000 lei


Eu am citit ca incepand cu data de 01.01.2007 se calculeaza TVA la dobanda iar TVA-ul este exigibil la data facturarii si nu la data platii. Mi se pare ca aceasta rezolvare nu tine cont de acest lucru. Stiu eu gresit si daca nu cum vom rezolva problema daca este data la examen?

O zi buna tuturor.

In topicul:examenul pentru experti contabili 2011

11 August 2011 - 03:31 PM

Buna
Eu am ajuns pana la intrebarea 43/contabilitate din cartea Ceccar 2011. Mi se pare mie sau aceasta carte este plina de greseli: conturi gresite, sume gresite, etc...?
Trebuie sa invatam rezolvarile gresite oare ?!?! .... (cei care a terminat la Spiru Haret stiu despre ce vorbesc. Si acolo erau unele intrebari care se validau cu raspuns gresit si asa trebuia invatat :smile: )

Oricum, sunt foarte dezamagita de cei de la CECCAR. Este lipsa de respect fata de noi faptul ca isi permit asa de multe greseli.

O zi buna si spor la invatat.

In topicul:la ce pozitie din decont declar

20 April 2010 - 07:14 AM

Buna,

Transportul de Rusia-Romania NU este neimpozabil ci scutit cu drept de deducere. Optiunea de "Neimpozabil" se foloseste in cazul in care prestezi un transport intracomunitar. Transportul Rusia-Romania este transport international.

"Art. 143: Scutiri pentru exporturi sau alte operatiuni similare, pentru livrari intracomunitare si pentru transportul international si intracomunitar
(1)Sunt scutite de taxa:
d)prestarile de servicii, inclusiv transportul si serviciile accesorii transportului, altele decât cele prevazute la art. 141, daca acestea sunt direct legate de importul de bunuri si valoarea acestora este inclusa în baza de impozitare a bunurilor importate potrivit art. 139;"

Atentie: trebuie sa ai documentele justificative pentru scutire: CMR, copie Carnet TIR sau T1 cf. Ordiul 2222/2006.

Transporturile scutite eu le declar la rd.13 din decont.

O zi buna.

In topicul:noua decl. 101 / depunere in 2010

30 March 2010 - 08:03 AM

Buna diminetata,

Lipseste suma finala care ti-a iesit pe anul 2009.

Eu am depus decl.101 cu 0 pe randul 9 si mi-au acceptat-o.
Acum, daca este corect sau nu, vom vedea la urmatorul control :frusty:

Cometa SQL