Tocmai ma confrunt si eu cu aceasta problema, referitor la anul 2007.
PFA, activitati agricole(cultura mare si prestari servicii, CAEN 0111), platitoare de TVA.
Trei situatii:
1. Subventie SAPARD, pentru achizitionarea de utilaje agricole(50% din val. utilajelor achizitionate)
2. Cupoane valorice(in functie de suprafata cultivata), primite pentru cumpararea de samanta certificata, ingrasaminte.
3. Sume incasate ca subventie, calculate in functie de cultura si suprafata.
Intrebari:
a) Daca aceste venituri sunt impozabile(impozit venit) si cum/cand.
b) Daca sunt taxabile privind TVA si data exigibilitatii.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: libra
Community Stats
- Grup: Members
- Postari: 21 (0 pe zi)
- Cel mai activ in: Arhiva (20 postari)
- Vizualizari: 1822
- Titlu User Membru junior
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
-
Location
Oradea
0
Neutral
User Tools
Prieteni
libra nu a adaugat prieteni inca
Postari ale mele
In topicul:Venituri din subventii, agricultura
09 May 2008 - 08:06 AM
In topicul:refacturare dobanda la credit
23 January 2008 - 01:15 PM
Ar fi chiar indicat. Altfel, firma trebuie sa considere aceste dobanzi o cheltuiala nedeductibila, nefind aferenta activitatii firmei.
Astfel, aceasta cheltuiala se pierde. Prin refacturare, acestea vor ajunge sa fie reflectate in contabilitatea care trebuie. Trebuie avut grija ca toate acestea sa fie inscrise intr-un contract intre cele doua companii.
As avea de facut o observatie legat e acest fel de operatiuni. Sunt total impotriva efectuari de asemenea "artificii". Ele complica nejustificat munca mai multor oameni, evidenta contabila a mai multor companii si evident pot genera usor confuzii si erori. Toate acestea ajung inevitabil la obligatii bugetare mai mari. Adica exact acolo unde nu s-a dorit de la inceput.
Ca urmare, imi permit sa fac o recomandare tuturor contabililor: Incercati sa impuneti clientilor sa nu mai recurga la asemenea artificii care probabil rezolva o problema de moment(lichidiatile), dar care genereaza complicatii semnificative.
Astfel, aceasta cheltuiala se pierde. Prin refacturare, acestea vor ajunge sa fie reflectate in contabilitatea care trebuie. Trebuie avut grija ca toate acestea sa fie inscrise intr-un contract intre cele doua companii.
As avea de facut o observatie legat e acest fel de operatiuni. Sunt total impotriva efectuari de asemenea "artificii". Ele complica nejustificat munca mai multor oameni, evidenta contabila a mai multor companii si evident pot genera usor confuzii si erori. Toate acestea ajung inevitabil la obligatii bugetare mai mari. Adica exact acolo unde nu s-a dorit de la inceput.
Ca urmare, imi permit sa fac o recomandare tuturor contabililor: Incercati sa impuneti clientilor sa nu mai recurga la asemenea artificii care probabil rezolva o problema de moment(lichidiatile), dar care genereaza complicatii semnificative.
In topicul:impozitare
17 January 2008 - 06:18 PM
Completare:
Primarie -> O.R.C. - > Finante
Mergi apoi la Casa de Asigurari de Sanatate, iti faci contract de asigurare si platesti si acolo, tu cu manuta ta, asigurari de sanatate, in functie de venituri.
Ar mai fi parca si catre Casa de Pensii ceva plati de facut.
Nu inteleg de ce te plangi atata. Toate reprezentantele auto isi platesc angajatii din vanzari in functie de performante si sistemul e la fel: un salariu decent pe stat de plata si restul pe factura de la PFA. Totul legal, corect si impozitat.
Este cea mai ieftina varianta legala. Diferenta fata de a primi totul pe statul de plata este ca scapi (si tu si patroana de cele cateva fonduri speciale) + comisionul ITM.
La urma urmei, 5.000.-7.000 RON pe langa salariu sunt destui bani. Multi dintre cei de pe aici nu castiga atat si poate muncesc la fel de mult.
Primarie -> O.R.C. - > Finante
Mergi apoi la Casa de Asigurari de Sanatate, iti faci contract de asigurare si platesti si acolo, tu cu manuta ta, asigurari de sanatate, in functie de venituri.
Ar mai fi parca si catre Casa de Pensii ceva plati de facut.
Nu inteleg de ce te plangi atata. Toate reprezentantele auto isi platesc angajatii din vanzari in functie de performante si sistemul e la fel: un salariu decent pe stat de plata si restul pe factura de la PFA. Totul legal, corect si impozitat.
Este cea mai ieftina varianta legala. Diferenta fata de a primi totul pe statul de plata este ca scapi (si tu si patroana de cele cateva fonduri speciale) + comisionul ITM.
La urma urmei, 5.000.-7.000 RON pe langa salariu sunt destui bani. Multi dintre cei de pe aici nu castiga atat si poate muncesc la fel de mult.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: libra
- Regulament