Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Vizantea - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Vizantea

Inregistrat la: 05 Jul 2006
Offline Ultimul click: Aug 27 2018 10:25 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:CUI pe bonul de carburant

30 March 2014 - 12:29 PM

Vezi postareabogdanv, la 26 March 2014 - 01:45 PM, a spus:

Mie mi se pare exagerata cerinta contabilului. Combustibilul cumparat nu intra in gestiunea institutiei ci in rezervorul masinii personale a angajatului. Bonul are rolul de justifica pretul unui litru de carburant pentru a deconta cei 7.5L/100 km. Pe biletele de tren cere CUI?

In primul rand, multumesc tuturor pentru raspunsuri.

@bogdanv
Asta era una din obiectiile mele, imi pare rau daca nu s-a inteles din intrebare. Concret, eu bag carburant azi si aflu peste 3 zile ca va trebui sa plec pe teren. In primul rand, n-are de unde sa-mi treaca prin cap ca voi pleca pe teren si, oricum, ala e combustibilul meu, nu al institutiei. Intr-adevar, bonul are doar rolul de a justifica pretul per litru.

@otilia
Multumesc pentru postarea documentului ANAF - ce inteleg eu acolo, din ce scrie mare si cu bold este ca e vorba de "deducerea TVA". Cu alte cuvinte, daca nu deduci TVA este ok sa accepti la decontare bonuri fara CUI. Cu atat mai mult cu cat nu e vorba de un bun care intra in gestiunea institutiei. Chiar si la carburatul achizitionat pentru un autovehicul al institutiei nu mi se pare obligatoriu sa treci CUI-ul pe bon atata timp cat nu deduci TVA, sau nu mi se pare ca ar reiesi de undeva din legislatie.

Avand in vedere ca eu primesc de pe site-ul ANAF urmatorul raspuns:
Persoana impozabilă XXXX, cu domiciliul fiscal XXXX nu figurează la data de 30.03.2014, (data solicitării) nici în Registrul persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, nici în Registrul persoanelor impozabile a căror înregistrare în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal a fost anulată. Această situatie poate apărea dacă persoana impozabilă nu a fost niciodată înregistrată in scopuri de TVA.

cred ca obligatia respectiva nu se aplica. Altfel ANAF nu si-ar mai fi intitulat adresa "In atentia persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA", ci "In atentia tuturor persoanelor juridice"

@bogdanv
Mda... pe biletele de tren nu cere CUI (inca), insa pot sa-ti spun ca stiu destule alte institutii publice care nu accepta la decontare decat bilete de tren achizitionate cu factura!! Ceea ce e relativ usor (hm) de rezolvat in Bucuresti la agentia CFR, dar aproape imposibil de rezolvat intr-o halta oarecare. Cu alte cuvinte, daca stii cand pleci, dar nu stii exact cand (si de unde) te intorci, ai o problema...

In topicul:deplasare interna

22 July 2008 - 06:49 PM

Iti faci ordin de deplasare, pleci la Cluj 2 zile cu vagon de dormit clasa 1 dus-intors, stampilezi delegatia si revii... Sau o trimiti prin posta la firma cu rugamintea de-a o stampila... sau i-o pui directorului in brate sa faca el una din chestiile astea... Depinde foarte mult de cine e director, cine esti tu in raport cu el si ce relatii vrei sa pastrezi.... e greu de zis, dar stampila aia trebuie oricum.

Toate astea sunt valabile daca ordinul este "nestampilat". Daca este "nesemnat", asa cum ai scris, atunci e o problema grava pe care o pot rezolva doar eu... :frusty: Pentru 1 buc bere per semnatura, semnez orice, de oricate ori vrei si cu oricate pixuri de culori diferite... ;)

Bafta!

In topicul:deplasare interna

25 April 2008 - 01:16 PM

Vezi postareaMARYSA ST, la Apr 23 2008, 12:32 PM, a spus:

Medoda 1 este cea corecta si legala!

Eu judec asa: daca pleca cu auto personal, nu putea stabili nimeni cu exactitate ora de plecare si sosire a mijl.de transport!Nu? Asa ca, il pun pe angajat(pe ordinul de deplasare) sa-si treaca ora de sosire, astfel incat sa ia diurna si pe ultima zi! Putea sa aiba pana autobuzul, sau trenul sa aiba intarziere....Cat priveste ce vrea patronul, el vrea diurna...0!

Poate ca da, poate ca nu... :pullhair:

Obiectia mea este urmatoarea

Cazul 1

Un angajat pleaca de la Bucuresti la Ploiesti. Pleaca cu trenul la ora 8, ajunge la ora 9, lucreaza ce lucreaza si se intoarce cu trenul in Buc la ora 20. Capata 1 zi de diurna.

Cazul 2

Acelasi angajat pleaca de la Bucuresti la Ploiesti azi la 8, ajunge la 9, doarme acolo, lucreaza si a doua zi si se intoarce in Buc la ora 19. Capata tot 1 zi de diurna pentru ca intre 8 si 19 sint doar 11 ore.

Mie mi se pare ca in cazul 2 este absolut evident ca omul a fost in deplasare 2 zile, adica a LUCRAT in alta parte decat la sediul firmei. Cum ii explici unui sofer care se afla in "cazul 2" ca el n-a condus 2 zile cind asta e ceva ce poate fi verificat pe diagrama, etc... E o problema de principiu, nu de mici trucuri cu ora de sosire, pana la autobuz sau intarzierea la tren (lucruri, de altfel, verificabile...)

Interesant ca in HG 518 (1995) actualizata de nenumarate ori (deplasari in strainatate), se zice asa:
ART. 7
(1) Diurna în valută se diferențiază pe două categorii și se acordă la nivelul prevăzut pentru fiecare țară în care are loc deplasarea, potrivit anexei.
(2) Perioada pentru care se acordă diurna în valută se determină în funcție de mijlocul de transport folosit, avându-se în vedere:
a) momentul decolării avionului, la plecarea în străinătate, și momentul aterizării avionului, la sosirea în țară, de și pe aeroporturile care constituie puncte de trecere a frontierei de stat a României;
b) momentul trecerii cu trenul sau cu mijloacele auto prin punctele de trecere a frontierei sau de stat a României, atât la plecarea în străinătate, cât și la înapoierea în țară.
(3) Pentru fracțiunile de timp care nu însumează 24 de ore, diurna se acordă astfel: 50% până la 12 ore și 100% pentru perioada care depășește 12 ore.

... si gata...

ADICA, nu mai apare buclucasa formulare din HG 1860 (2006) "considerându-se fiecare 24 de ore câte o zi de delegare sau detașare". Pur si simplu, nu e.

Deci, cel putin in cazul deplasarilor externe, pentru ca legea nu specifica, eu cred ca nu se incalca legea daca se lucreaza pe "Metoda 2". Si, revenind la soferi, in cazul asta mi se pare chiar normal sa se lucreze asa pentru ca HG 518 nu specifica nimic despre diurna pentru parcursul RO... practic, omul incepe sa capete diurna in valuta din clipa in care iese din tara, ori el s-ar putea sa fi mers 12 ore inainte prin Romania sau chiar mai mult. Iar pentru partea de intern, nici una dintre HG-uri nu-ti da dreptul sa-i dai diurna... Nu vorbesc aici de soferii de TIR, care din cate stiu sint platiti pe un alt sistem (la km pe diagrama, parca... nu stiu pe ce baze legale) ci de oameni care prin meseria lor trec tot mai des granita pentru ca au treaba in frumoasa noastra tara Europa.

Poate gresesc eu, dar daca singura motivatie pentru calcul prin "Metoda 1" este acel "considerându-se fiecare 24 de ore câte o zi de delegare sau detașare", atunci, cel putin la deplasarile externe, cred ca se poate lucra linistit prin "Metoda 2".

Multumesc pentru raspunsuri

In topicul:deplasare interna

18 April 2008 - 03:42 PM

Imi permit sa "resuscitez" acest topic, pentru ca am o problema similara.

Ma refer atat la diurna pentru deplasarile interne cat si la cea pentru externe, chiar daca cuantumul in care se acorda cele doua este difera.

Concret, ma refer la interpretarile care se dau Art. 11 (coroborat cu Art. 10, daca vreti) din HG 1860/2006.

Intrebarea simpla, este: voi cum calculati diurna?

Sa zicem asa...

Ziua si ora plecarii: 10 aprilie, ora 10
Ziua si ora sosirii: 12 aprilie, ora 21.

Metoda 1: diurna doar 2 zile
Sistem de calcul:
10 aprilie, ora 10 --> 11 aprilie, ora 10 = 24 ore = 1 zi +
11 aprilie, ora 10 --> 12 aprilie, ora 10 = 24 ore = 1 zi
12 aprilie, ora 10 --> 12 aprilie, ora 21 = 11 ore = 0 zile
Total = 2 zile diurna

Metoda 2: diurna 3 zile
10 aprilie, ora 10 --> 10 aprilie, ora 24 = 14 ore = 1 zi+
11 aprilie, ora 0 --> 11 aprilie, ora 24 = 24 ore = 1 zi
12 aprilie, ora 0 --> 12 aprilie, ora 21 = 21 ore = 1 zi
Total = 3 zile diurna

La extern e la fel, doar ca acolo pentru fractiunile mai mici de 12 ore se platesc la 1/2 diurna.

Intrebarea e: ce metoda de calcul e corecta?

La noi se lucreaza cu Metoda 1, ceea ce evident umple de draci o multime de oameni care pleaca in deplasare, sa zicem, azi dimineata si se intorc maine seara si primesc pentru chestia asta doar 1 zi diurna... Asa o fi corect?

Multumesc anticipat pentru orice raspuns!

Cometa SQL