Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GAMA - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GAMA

Inregistrat la: 28 Aug 2006
Offline Ultimul click: Feb 13 2017 03:49 PM
*****

Postari ale mele

In topicul:cerere de practica / mentor / indrumator

29 April 2015 - 01:56 PM

Vezi postareaalex17, la 07 April 2015 - 04:09 PM, a spus:

Buna ziua. Anul asta m-am decis si eu sa dau examenul la CECCAR. De 3 ani ma tot chinui sa fac experienta in domeniu dar nimeni nu iti ofera aceasta sansa. Cred ca este aproape imposibil sa iei acest examen daca nu ai lucrat in contabilitate. Am terminat si liceul si facultatea cu profil economic. Daca e cineva disponibil din Brasov, as fi foarte recunoscator.
Va multumesc.
Daca nu ai gasit nimic pina acum,trimite-mi un mail si stabilim o intalnire

In topicul:Cheltuieli PFA fara venituri

07 December 2012 - 09:44 PM

Vezi postareaAlexG., la 07 December 2012 - 10:55 AM, a spus:

Mersi pentru raspuns.

La punctul 1 daca platesc acel impozit dar eu nu realizez veniturile estimate, imi pot recupera banii platiti?
La punctul 3 stiti exact ce suma trebuie platita pentru a inchide PFA-ul?
La punctul 4 imi puteti da mai multe detalii in legatura cu taxele ce trebuiesc platite si ce nu trebuie platit in caz ca sunt angajat? aceste taxe se platesc lunar sau anual
1.Daca nu realizezi venitul net estimat,dar vei continua activitatea in anul viitor,impozitul pe venit achitat in plus se va reporta si se va deduce din impozitul pe care-l vei datora pentru anul 2013. Oricum,trebuie sa-ti estimezi cat mai bine veniturile si cheltuielile pe care le vei avea in 2013,iar in ianuarie ai obligatia sa depui o noua declaratie estimativa,pentru a ti se calcula impozitul pe baza noii declaratii si nu in functie de cea veche.
3.De curand s-au modificat taxele la Registrul Comertului(bineinteles,in sensul majorarii acestora...). Primul pas pentru desfiintarea PFA trebuie sa fie la Reg.Com,iar noua taxa este de 72 lei(de la 16 cat era inainte).
4.Daca obtii venituri de natura salariala nu trebuie sa achiti CAS,dar contributia la fondul de sanatate se plateste oricum.

In topicul:decl. 394 / topic 2012

19 November 2012 - 03:28 PM

Lucrurile stau cam asa: din moment ce ai dovezi clare ca ai primit factura dupa trecerea termenului legal de raportare, vei intocmi o declaratie 394 pe septembrie (la aceasta declaratie nu exista "rectificativa",cand sunt regularizari,se depune o noua declaratie). Iar in decontul de TVA vei trece sumele aferente acelei facturi,in rd.30" Regularizari taxa dedusa",astfel incat aceasta regularizare va avea corespondenta cu declaratia 394 depusa de tine acum,dar pt.luna septembrie. Chiar daca va fi un control incrucisat, tu vei avea suma declarata si dovada ca nu esti de vina pentru primirea cu intarziere a facturii.
Singurul lucru pe care ti l-as reprosa,ar fi ca ,mai ales deoarece ai platit pe baza de proforma,deci era logic ca va urma factura fiscala,trebuia sa insisti pe langa furnizor sa-ti trimita factura fiscala(eventual,ca sa o inregistrezi la timp,poti sa o soliciti prin email,urmand ca ulterior sa-ti soseasca prin corepondenta originalul).
Pentru Mariana Serban: furnizorul nu poate face o factura storno cu o data retroactiva, dar trebuie sa o faca,pentru ca el a raportat deja factura initiala,in declaratiile lunii septembrie,deci nu si-o mai poate elimina din evidente. Pentru el,stornarea si refacturarea in noiembrie,nu-i vor influenta situatiile lunare si din punctul lui de vedere este in regula. Prin aceasta operatie,el iti sugereaza,intr-un fel,sa comiti o mica ilegalitate,sa inregistrezi numai ultima factura,in noiembrie.Dar sfatul meu este sa nu faci asa ceva.Tu nu ai nevoie de factura de storno, daca vei inregistra factura din septembrie in octombrie si vei face declaratiile asa cum ti-am spus mai sus. Daca deja au depus declaratiile pe octombrie,atunci ai o problema,pentru ca va trebui sa faci regularizarea in decontul de TVA pe noiembrie. Dar eu sper ca nu ai depus inca declaratiile.
Succes si fruntea sus! Nu esti nici primul,nici ultimul care se confrunta cu astfel de situatii.

In topicul:Mai bine mai tarziu decat niciodata, mai bine de doua ori decat o singura da...

19 September 2011 - 10:16 PM

[quote name='MariusRa' timestamp='1316417168' post='244559']

Stimate coleg MariusRa.Chiar nu pot sa realizez daca maninci aceeasi paine cu noi,contabilii,de vreme ce ai postat aici ca sa dai in noi si sa ne subestimezi. Ce intelegi prin expresia" fiecare contabil stie de "indicatiile" pe care le-a primit"? Si de unde ai aflat ca-citez :"Asa au facut contabilii reclama si vanzare directa acelor firme "potrivite" acreditate sa vanda certificatele." Personal sunt unul dintre contabilii care NU AU FACUT ASA!!! Si am certitudinea absoluta ca majoritatea colegilor de breasla au "prins" smecheria,ca doar mare filozofie nu este. Normal ca am achizitionat o semnatura electronica si,pe baza de imputernicire,semnam declaratiile pentru toti clientii nostri.Si i-am taxat pe toti,astfel incat ei,impreuna,au platit semnatura si actualizarea acesteia dupa 12 luni(alta magarie!!!).Astfel i-am boicotat si pe furnizorii "dedicati"-in loc de 40 de semnaturi,au vandut numai una.Deci am citit prevederile legale,ba mai mult! Chiar am inteles ce putem face,zau asa...
Poate ca suntem cu totii bulversati si dezorientati de permanentele modificari ale legislatiei fiscale. Dar nu suntem batuti in cap.
Dar problema nu este aici,problema este tot la noi,cei multi,care nu facem altceva decat sa ne supunem tuturor regulilor impuse,care nu stim sa spunem NU-sau poate ca ne este teama. Si ceea ce este cel mai grav,este ca NU SUNTEM UNITI. In loc sa ne spunem punctul de vedere acolo unde trebuie,ne dam cu parerea pe la colturi.
Concluzie: ne meritam soarta. Si inca mai putem duce.Din pacate ,cei pe care tot noi ii platim,nu fac nimic altceva decat sa scormoneasca furibund prin sertarele cu idei cretine,ca sa ne mai faca asemenea "bucurii" in continuare.Si au foarte multe astfel de sertare...

In topicul:Obligativitate interfata standardizata a programelor de contabilitate

24 November 2010 - 01:03 AM

Vezi postareaMariusRa, la Nov 16 2010, 02:21 PM, a spus:

.............."Ce parere aveti despre obligarea tuturor furnizorilor de programe contabile de a implementa o interfata standard prin care TOATE programele sa poata schimba date intre ele, asigurand astfel o portabilitate a datelor de la un program la altul si indirect, o concurenta reala intre firmele de soft si de ce nu, intre firmele de contabilitate. Acel standard poate fi realizat de Ministerul Comunicatiilor in colaborare cu Ministerul de Finante, cu reprezentanti CECCAR si ai producatorilor de soft.
Raspunsuri posibile
DA
NU
Cine nu stie, nu trebuie sa voteze..."
Cine nu stie ce? :thumbup: Cine nu stie programare? Dar cine stie contabilitate poate sa voteze? Oare cine considerati ca va suporta costurile IMENSE pe care le-ar implica acest "vis" al Dumneavoastra? Nu tot contabilul? Sau poate credeti ca,pentru gloria loc,aceia care vor contribui la realizare,ne vor servi "pe tava" rezultatul muncii lor deloc usoare?De ce nu faceti si propunerea ca,acelasi onor Min.de Finante,sa oblige intr-un fel toti agentii economici sa suporta aceste costuri. Poate atunci ne vor respecta mai mult,vazand cat de important este sa faci contabilitate ca la carte si ce cheltuieli implica aceasta cerinta.
Oricum,opinia mea personala este ca asa ceva este extrem de greu de realizat,daca nu chiar o "Fata Morgana". Vedeti si opinia colegului economist (si om de IT),dannybk. Iar daca aceasta propunere ar prinde contur,cu siguranta se va petrece la fel ca in toate ocaziile in care apare un os de ros si se va intampla la fel ca in cazul unei mult mediatizate "frunze". Eu mi-as dori sa ma insel,dar perfectionarea unor soft-uri de contabilitate,care sufera cu toatele de imperfectiuni,mai mult sau mai putin grave si care ar trebui sa "cante" pe acelasi ton, ar fi un fel de carpeala. Cel mai bun lucru este cel realizat de la A la Z.Nou si care sa respecte din start toate prevederile legale.Deci,in cazul de fata,ceva imposibil de realizat in urmatorii 10 ani.Nu ma caracterizeaza pesimismul,dar eu cred sincer si cu parere de rau,ca am dreptate.
Cat despre eventuala implicare a CECCAR intr-un astfel de proiect... :laugh:
Prin urmare,cel putin deocamdata,chiar daca nu stiu decat foarte putina programare si foarte multa contabilitate,votez NU.Fara suparare,sper. :smile:

Cometa SQL