Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cineva - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


cineva

Inregistrat la: 30 Dec 2006
Offline Ultimul click: Jul 13 2010 12:40 AM
-----

Topicele mele

contabilitate I.I. - vanzare cafea prin automate

02 June 2010 - 12:43 PM

lamuriri contabilitate (in Saga PS) Intreprindere Individuala cod caen 4799(mai exact vanzare cafea prin automate) platitor tva si angajati:

ce am inteles eu ca se face: va rog sa imi confirmati unde este bine si unde nu sa ma corectati/completati
cred ca poate fi extins si la alte tipuri de comert si cred ca e un topic folositor pentru multi in cazul in care va fi cat mai complet posibil

A. Contabilitate
1.cumpar automat de cafea il inregistrez ca intrare cu ajutorul facturii(la data achizitiei) respectiv chitantei/op(la data cand platesc...si in momentul asta se inregistreaza si in RJIP)
2.inregistrez la imobilizari aparatul cu perioada de amortizare in functie de clasa,(amortizari care se preiau in RJIP la sfarsit de an sau lunar?)
3.in cazul in care cumpar piese pentru automat si inregistrez ca intrare cu ajutorul facturii(la data achizitiei) respectiv chitantei/op(la data cand platesc) .... din contabilitate le scot pe baza unui bon de consum?
4.cumpar materia prima (cafea zahar,ciocolata,ceai,palete,pahare etc)inregistrez ca intrare cu ajutorul facturii(la data achizitiei) respectiv chitantei/op(la data cand platesc...si in momentul asta se inregistreaza si in RJIP)
5.in cazul in care am o chirie lunara pentru aparat intr-o locatie inregistrez ca intrare pe baza unei facturi/chitante(op) chiria respectiva (si in RJIP se inregistreaza la momentul platii)
6.in cazul in care platesc celui din locatia in care am aparatul o cota parte/selectie produs (ex 0.10 bani/cafea) inregistrez pe baza unei facturi/chitante emisa de respectivul pe nr de selectii*0.10 bani (si la momentul platii se inregistreaza si in RJIP)
7.alimentez aparatul cu o anumita cantitate de materie prima(cum inregistrez?-fac bon de consum pe cantitatea cu care am alimentat?)...cum scot din gestiune marfa care se consuma respectiv cu care alimentez aparatul? (am auzit pe undeva ca pe baza unui retetar dar in saga PS nu am asa ceva si in plus nu cred ca se poate pe baza unui retetar pt ca nu ai de unde sa stii la unele aparate ce fel de bautura s-a vandut ci doar nr de vanzari ...ex pot fi cu zahar sau fara,cu ciocolata sau fara..etc deci nu stii pe baza retetarului cat zahar sau ciocolata sa scazi din 1000 de selectii spre ex).
8.
-cum inregistrez veniturile din aparat (am inteles ca unii o fac prin monetar?(fac un monetar cand scot banii ii dau un nr si il inregistrez in RJIP?...se poate si cu factura?dar catre cine o emit?).....se poate face inregistrarea prin alimentarea contului bancar al I.I de catre agentul care opereaza aparatul cu suma luata din aparat?(se poate evidentia astfel venitul de pe urma aparatului?)
-cum inregistrez in RJIP banii luati din aparat ? ex iau 100 ron din aparat si inregistrez pe baza de monetar in casa(sau daca e prin banca pe baza extrasului de cont) dar in RJIP apare toata suma (nu ar trebui fara tva avand in vedere ca aceasta suma are si tva inclus) si banuiesc ca si acest tva trebuie inregistrat altfel o sa am doar de recuperat tva

-cred ca cea mai usoara metoda este ca pe baza monetarelor sa inregistrez intr-o casa de marcat sub forma de raport z care sa fie apoi evidentiat in saga PS la iesiri...mai exista si o alta solutie care sa nu implice o casa de marcat?
9.-in cazul in care fac un imprumut catre II sau restitui un imprumut inregistrez direct in casa (dar nu si in RJIP) pe baza unei dispozitii de incasare/plata
- in cazul unor operatiuni din casa in banca sau invers se inregistreaza direct in casa (nu si in RJIP)(in saga PS se adauga o operatiune noua 08 care sa nu fie preluata in RJIP si in casa/banca se inregistreaza ca operatiune 08)

B. Taxe de platit:
-titularul II este obligat sa faca contract si sa plateasca 5.5%/luna(se plateste trimestrial) la sanatate(CASS) din venitul asigurat (nu mai putin decat salariul minim pe economie)
-titularul II este obligat sa faca contract si sa plateasca 31.3%/lunala casa de pensii (CAS) din venitul asigurat (este obligatoriu doar daca nu mai este angajat cu contract de munca in alta parte sau este pensionar)
- titularul II poate (OPTIONAL) sa faca contract si sa plateasca 1%/luna la somaj ) din venitul asigurat (nu mai putin decat salariul minim pe economie)
-(OPTIONAL) contributia pentru concedii si indemnizatii 0.85%/luna din venitul estimat
-(OPTIONAL) contributia de risc si accident-care e procentul aici?

C. Registre de intocmit:
1.RJIP(obligatoriu, snuruit,numerotat si stampilat de fisc)-se trece totalul din SAGA PS de incasari respectiv plati de la sfarsitul fiecarei luni
2.Registru inventar(obligatoriu, snuruit,numerotat si stampilat de fisc)-aici se trec toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii
3.Registru unic de control - este optional sau obligatoriu?
4.Registru de evidenta a salariatilor(obligatoriu daca sunt angajati la II,trebuie inregistrat obligatoriu la ITM cel mai tarziu la data incheierii primului contract de munca)
-este obligatoriu de tinut raport de gestiune?
-sunt obligatorii nir-urile?daca da pot sa fac nir pe marfa cumparata fara sa trec valoarea de vanzare in cazul in care o scot pe bon de consum?



D. Declaratii de depus:
-Declaratia 300- doar pentru platitorii de TVA (lunar sau trimestrial, in functie de optiunea facuta la infiintare)
-Declaratia 394- doar pentru platitorii de TVA (semestrial-obligatoriu)-termen pina la 25 ale lunii urmatoare incheierii semestrului
-Declaratia 392- doar pentru platitorii de TVA , care au realizat cifra de afaceri sub 10.000 EURO in anul precedent (anual).
-Declaratia 200- pina 15 mai, pentru veniturile realizate in anul precedent
-Declaratia 220- doar la infiintare sau daca anul precedent au fost pe pierdere sau daca veniturile estimate difera cu min. 20% fata de anul precedent
-Declaratia 390- doar pentru platitorii de TVA care au livrari si achizitii intracomunitare; daca nu, NU !
-Declaratia 100- doar plătitorii de impozite, taxe și contribuții sociale cărora le revin obligații de plată la bugetul general consolidat (ex. impozit profit, imp. venit microintreprinderi, accize, contributii sociale aferente salariilor, etc.).
-Declaratia 102-??daca ai salariati
-Declaratia 094-??cifra de afaceri trimestriala??

angajatul nu inregistreaza pe casa de marcat

02 January 2008 - 02:27 PM

daca un angajat (vanzator)care este obligat sa inregistreze toate vanzarile pe casa de marcat fiscala nu face acest lucru si se intampla sa vina in control garda financiara si sa gaseasca o anumita suma nebatuta pe casa de marcat,aceasta amendeaza firma......cum pot trage la raspundere angajatul respectiv?cine ar trebui in aceasta cauza sa plateasca amenda data de garda?

Cometa SQL