Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
aminariy - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


aminariy

Inregistrat la: 10 Jan 2007
Offline Ultimul click: Dec 16 2013 10:43 AM
-----

Topicele mele

ORDIN Nr. 584 din 2008

02 October 2008 - 11:54 AM

MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE

ORDIN

Nr. 584 din 2008

pentru aprobarea condițiilor și a procedurii de emitere, suspendare sau retragere a acordului
de distribuire și utilizare a formularelor cu regim special și a sigiliilor crotalii pentru identificarea pomilor de Crăciun

Fisier atasat  Proiect_OM_acord_ITRSV_584.doc   108K   140 downloads

ORDIN Nr. 583 din 15 septembrie 2008

02 October 2008 - 10:02 AM

ORDIN Nr. 583 din 15 septembrie 2008
pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și funcționarea sistemului informațional integrat de urmărire a materialelor lemnoase (SUMAL) și obligațiile operatorilor economici legate de acesta
EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 662 din 23 septembrie 2008

Văzând Referatul de aprobare nr 97.066 din 12 septembrie 2008 al Direcției politici, strategii și reglementări forestiere,
în temeiul art. 20 alin. (8) din Normele referitoare la proveniența, circulația și comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spațiilor de depozitare a materialelor lemnoase și al instalațiilor de prelucrat lemn rotund, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 996/2008,
în baza art. 7 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale,

ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobă Metodologia privind organizarea și funcționarea sistemului informațional integrat de urmărire a materialelor lemnoase (SUMAL) și obligațiile operatorilor economici legate de acesta, prevăzută în anexa care face parte din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,
Dacian Cioloș

București, 15 septembrie 2008.
Nr. 583.

ANEXĂ

METODOLOGIE
privind organizarea și funcționarea sistemului informațional integrat de urmărire a materialelor lemnoase (SUMAL) și obligațiile operatorilor economici legate de acesta

CAPITOLUL I
Dispoziții generale

ART. 1
SUMAL este un sistem informațional integrat de urmărire a materialelor lemnoase asigurat de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură și pus la dispoziția utilizatorilor prevăzuți la art. 20 alin. (2) din Normele referitoare la proveniența, circulația și comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spațiilor de depozitare a materialelor lemnoase și al instalațiilor de prelucrat lemn rotund, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 996/2008, de la locul de obținere a materialelor lemnoase până la utilizatorii finali inclusiv.
ART. 2
Principalele obiective ale SUMAL sunt:
a) realizarea de cercetări statistice la nivel național privind volumul de lemn exploatat și al materialelor lemnoase rezultate;
b) practică unitară în evidența gestionară a materialelor lemnoase prin punerea la dispoziția operatorilor economici specializați a unei aplicații gratuite;
c) creșterea eficienței controlului ca parte a politicilor publice de reducere a infracționalității în domeniul forestier, prin prevenirea și combaterea activităților ilegale.
ART. 3
SUMAL cuprinde două componente:
a) aplicații client utilizate de operatorii economici pentru:
- calculul actului de punere în valoare, denumit în continuare APV, autorizarea și reprimirea parchetelor, aplicații grupate în softul SUMAL Ocol;
- operarea documentelor de transport al materialelor lemnoase, a recepțiilor în depozitele finale și a situațiilor gestionate obligatorii, aplicații grupate în softul SUMAL Agent;
b) unitatea centrală - hardware și software - de centralizare, prelucrare și analiză a informațiilor, gestionată de o structură silvică specializată aflată în subordinea conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultură.
ART. 4
Suportul tehnic pentru implementarea SUMAL se va asigura prin intermediul structurilor teritoriale ale autorității publice centrale care răspunde de silvicultură și prin Programul de dezvoltare forestieră.
ART. 5
(1) Aplicațiile SUMAL se personalizează pentru fiecare ocol silvic și operator economic și se distribuie gratuit, la solicitarea acestora, astfel:
a) softul SUMAL Ocol către ocoalele silvice;
b) softul SUMAL Agent, la cerere, tuturor operatorilor economici și ocoalelor silvice care exploatează, prelucrează, depozitează sau comercializează materiale lemnoase.
(2) Distribuirea softurilor prevăzute la alin. (1) se face concomitent cu emiterea acordului de distribuire și utilizare a formularelor cu regim special și a sigiliilor-crotalii pentru identificarea pomilor de Crăciun.
(3) Distribuirea softurilor prevăzute la alin. (1) se face către:
a) persoana delegată de către conducerea operatorului economic;
b) șeful ocolului silvic sau împuternicitul acestuia.

CAPITOLUL II
Modul de utilizare a SUMAL

ART. 6
La inițierea aplicației, ocoalele silvice introduc în SUMAL Ocol următoarele informații:
a) fișele de proprietate pentru pădurile pe care le administrează sau pentru care furnizează servicii;
b) ciocanele silvice folosite;
c) persoanele fizice sau juridice partenere.
ART. 7
La inițierea aplicației, operatorii economici introduc în SUMAL Agent următoarele informații:
a) gestiunile referitoare la materialele lemnoase;
b) persoanele fizice și juridice partenere;
c) utilajele de prelucrare a materialelor lemnoase;
d) ciocanele silvice folosite.

SECȚIUNEA 1
Utilizarea SUMAL pentru elaborarea APV, autorizarea partizilor și reprimirea acestora

ART. 8
Aplicația SUMAL Ocol se accesează de către ocoalele silvice, on-line, pe serverul central al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, pe baza identificării ca utilizator prin parolă, cu drepturi diferențiate pentru șeful ocolului silvic, responsabilul cu fondul forestier și responsabilul cu paza fondului forestier, conform atribuțiilor specifice.
ART. 9
Aplicația SUMAL Ocol este obligatorie pentru:
a) calculul unitar certificat la nivel național al APV;
b) emiterea/prelungirea autorizațiilor de exploatare;
c) operarea actului de reprimire a partizilor.
ART. 10
(1) Pentru fiecare APV, autorizație de exploatare și act de reprimire, aplicația SUMAL va genera odată cu aprobarea documentului un număr unic de înregistrare la nivel național, iar actul respectiv nu va mai putea fi modificat.
(2) Procesele-verbale de confiscare a materialelor lemnoase rămase definitive vor fi introduse în SUMAL de către ocolul silvic care a primit în custodie materialele lemnoase, actul de înregistrare furnizat de SUMAL constituind documentul de proveniență pentru materialele lemnoase respective.
ART. 11
Actele emise și aprobate în SUMAL vor fi tipărite, semnate în original și atașate la dosarul partizii, conform competențelor legale.

SECȚIUNEA a 2-a
Utilizarea SUMAL pentru activitatea de exploatare

ART. 12
Operarea datelor pentru activitatea de exploatare a pădurilor se face în aplicația SUMAL Agent de către operatorul economic titular al autorizației de exploatare a partizii sau de către cel care expediază materialele lemnoase din platforma primară a partizii.
ART. 13
(1) Operatorii economici prevăzuți la art. 12 vor desemna o persoană angajată a operatorului economic care va opera datele pe măsura exploatării partizii, cu obligația operării și transmiterii raportării datelor prevăzute la art. 12 până în data de 5 a fiecărei luni pentru luna anterioară.
(2) Prima raportare se va realiza în data de 5 decembrie 2008.
ART. 14
(1) Anterior datei aprobate pentru reprimirea parchetului de exploatare, operatorii economici sunt obligați să opereze în sistemul SUMAL toate documentele de transport al materialelor lemnoase din partida respectivă și să ruleze un raport centralizator al materialelor lemnoase transportate.
(2) Raportul centralizator prevăzut la alin. (1) va fi prezentat obligatoriu la reprimirea partizii și stă la baza calculului rezultatului exploatării din partida respectivă.
ART. 15
Rezultatul exploatării materialelor lemnoase se calculează pe fiecare specie, total lemn de lucru și total volum, precum și pe total APV, verificându-se încadrarea în toleranțele admisibile de calcul al APV.
ART. 16
După reprimirea partizii sunt interzise eliberarea și operarea de documente având înscrisă la rubrica "Proveniența" partida respectivă decât în limita stocului înregistrat în platforma primară la reprimire.

SECȚIUNEA a 3-a
Utilizarea SUMAL pentru depozite

ART. 17
(1) Utilizarea SUMAL este obligatorie la nivelul depozitelor pentru:
a) operarea recepțiilor de materiale lemnoase;
b) operarea livrărilor de materiale lemnoase;
c) operarea proceselor-verbale de sortare a materialelor lemnoase;
d) operarea stocurilor gestionare la sfârșitul fiecărei luni, pe specii și sortimente;
e) operarea transferurilor între gestiunile aceluiași operator ale materialelor lemnoase prelucrate în cherestea, care se face automat prin procesul-verbal de gaterare.
(2) Utilizarea SUMAL este obligatorie la nivelul depozitelor de cherestea pentru:
a) recepțiile de cherestea;
b) livrările de cherestea.
ART. 18
(1) După operarea situațiilor primare prevăzute la art. 17, operatorul economic va verifica existența corelațiilor stoc inițial + total intrări = stoc final + total ieșiri pentru fiecare specie și sortiment, va face corecțiile necesare, după care va salva datele pentru luna în curs.
(2) Stocurile finale ale lunii precedente devin stocuri inițiale pentru luna în curs.
ART. 19
În cazul în care operatorul economic realizează transbordarea materialelor lemnoase sau sortarea acestora în alte puncte decât depozitele permanente, acestea vor fi înregistrate ca gestiuni temporare în SUMAL, cu obligația întocmirii situațiilor gestionare menționate la art. 17 alin. (1).
ART. 20
(1) Datele obținute lunar prin aplicarea procedurilor precizate la art. 17 - 19 se cuprind într-un raport și nu mai pot fi modificate.
(2) Rapoartele precizate la alin. (1) pentru luna în curs se printează, se semnează în original și se înregistrează în contabilitatea operatorului economic.

SECȚIUNEA a 4-a
Utilizarea SUMAL la nivelul activității de prelucrare primară a lemnului

ART. 21
Utilizarea SUMAL la nivelul centrelor de prelucrare primară a lemnului este obligatorie pentru:
a) operarea recepțiilor de materiale lemnoase;
b) operarea livrărilor materialelor lemnoase prelucrate sumar;
c) operarea proceselor-verbale de gaterare a materialelor lemnoase;
d) operarea stocurilor gestionare la sfârșitul fiecărei luni, pe specii și sortimente;
e) operarea consumurilor interne, dacă operatorul economic prelucrează în continuare materialele lemnoase în produse semifinite sau finite.
ART. 22
(1) După operarea situațiilor primare prevăzute la art. 21, operatorul economic va verifica existența corelațiilor stoc inițial + total intrări = stoc final + total ieșiri pentru fiecare specie și sortiment, va face corecțiile necesare, după care va salva datele pentru luna în curs.
(2) Stocurile finale ale lunii precedente devin stocuri inițiale pentru luna în curs.
ART. 23
(1) Datele obținute lunar prin aplicarea procedurilor precizate la art. 20 și 21 se cuprind într-un raport și nu mai pot fi modificate.
(2) Rapoartele precizate la alin. (1) pentru luna în curs se printează, se semnează în original și se înregistrează în contabilitatea operatorului economic.

SECȚIUNEA a 5-a
Utilizarea SUMAL la nivelul altor activități de prelucrare a lemnului decât prelucrarea primară

ART. 24
În cazul activităților în care se recepționează materiale lemnoase și se prelucrează integral în consum propriu, fără a se face expediție, operatorii economici vor opera în SUMAL Agent doar recepțiile de masă lemnoasă și consumul propriu.
ART. 25
În alte activități de prelucrare a materialelor lemnoase în care materialele lemnoase recepționate se prelucrează parțial în capacitățile proprii și se reexpediază în parte, se vor întocmi toate situațiile gestionare specifice gestiunilor de buștean sau gestiunilor de cherestea, după caz.

SECȚIUNEA a 6-a
Utilizarea SUMAL Server
ART. 26
Centralizarea, prelucrarea și analiza datelor furnizate de către ocoalele silvice și operatorii economici care exploatează, prelucrează, depozitează sau comercializează materiale lemnoase, pe serverul central instalat la sediul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, se utilizează în scopuri statistice și pentru controlul respectării regimului silvic.
ART. 27
În scop statistic, SUMAL Server va genera, în principal, următoarele rapoarte:
a) statistica volumului de lemn pus în valoare/autorizat pe proprietar, administrație silvică, tip de lucrări și pe unități amenajistice;
b) statistica materialelor lemnoase transportate din partizile în exploatare, pe specii și sortimente;
c) statistica modului de utilizare industrială a materialelor lemnoase.
ART. 28
(1) Pentru controlul regimului silvic și al provenienței legale a materialelor lemnoase, SUMAL Server va genera, în principal, următoarele rapoarte:
a) calculul rezultatului exploatării și încadrarea în toleranțele admisibile de calcul al APV;
b) exploatarea lemnului în perioada autorizată a partizii;
c) justificarea tuturor documentelor cu regim special ridicate de către operatorii economici;
d) identificarea documentelor de transport utilizate ilegal de alt operator economic decât cel autorizat;
e) compararea cantităților avizate cu cele efectiv recepționate de către beneficiar;
f) corectitudinea situațiilor gestionare raportate de operatorii economici - existența corelațiilor stocuri inițiale + total intrări = stocuri finale + total ieșiri;
g) alcătuirea cazierului tehnic de exploatare al operatorilor economici - respectarea perioadelor și termenelor autorizate, pagube produse în parchete, sancțiuni.
(2) Pentru clarificarea aspectelor ridicate de acțiunile de control al regimului silvic se pot realiza și alte analize.

SECȚIUNEA a 7-a
Alte funcții ale SUMAL Agent
ART. 29
Aplicația SUMAL Agent realizează gestionarea formularelor cu regim special ridicate de către operatorii economici.
ART. 30
(1) Operatorii economici care exploatează, prelucrează, depozitează sau comercializează materiale lemnoase sunt obligați să opereze în aplicația SUMAL Agent seriile și numerele avizelor documentelor cu regim special de transport al materialelor lemnoase, ridicate de la Imprimeria Națională - S.A., conform acordului eliberat de structurile teritoriale ale autorității publice centrale care răspunde de silvicultură.
(2) Documentele de transport anulate se vor opera în SUMAL, cu obligația existenței tuturor celor 3 exemplare ale documentului în blocul de avize.
(3) Pe măsura utilizării documentelor cu regim special pentru transportul materialelor lemnoase și a operării documentelor în SUMAL, operatorii economici vor urmări justificarea tuturor documentelor ridicate în ordinea blocurilor de documente.

CAPITOLUL III
Competențe și control
ART. 31
(1) Accesul la aplicația SUMAL Ocol se face pe bază de utilizator și parolă, cu drepturi diferențiate pentru:
a) șeful ocolului silvic;
b) responsabilul cu fondul forestier;
c) responsabilul cu paza fondului forestier.
(2) Accesul se comunică de către administratorul aplicației SUMAL Server, iar persoanele nominalizate pentru acces se comunică subunităților silvice teritoriale ale autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, sub semnătura șefului ocolului silvic.
ART. 32
(1) Accesul la aplicația SUMAL Agent se face de către o persoană desemnată de operatorul economic, angajată a acestuia.
(2) Accesul se comunică de către administratorul aplicației SUMAL Server, iar persoana nominalizată pentru acces se comunică structurilor silvice teritoriale ale autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, sub semnătura administratorului operatorului economic.
ART. 33
Accesul la aplicațiile SUMAL se face pe bază de utilizator și parolă, cu drepturi diferențiate pentru două persoane. O persoană este inspectorul-șef al structurii silvice teritoriale a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, iar cea de-a doua face parte din personalul silvic și este desemnată de către acesta.
ART. 34
Accesul la aplicațiile SUMAL se face pe bază de utilizator și parolă, cu drepturi diferențiate pentru persoanele din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură desemnate de conducătorul acesteia.
ART. 35
Accesul la aplicațiile SUMAL pentru personalul silvic împuternicit pentru controlul silvic se poate aproba numai pentru perioada în care se execută controlul la ocolul silvic sau la operatorul economic care exploatează, prelucrează, depozitează ori comercializează materiale lemnoase.
ART. 36
Personalul silvic împuternicit cu atribuții de control silvic din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură sau al subunităților silvice teritoriale ale autorității publice centrale care răspunde de silvicultură are posibilitatea verificării APV și a avizelor de însoțire a materialelor lemnoase generate de SUMAL.
ART. 37
Toate avertizările rezultate în urma prelucrării informațiilor în SUMAL se transmit imediat și direct structurii cu atribuții de control al regimului silvic din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură sau structurilor silvice teritoriale ale autorității publice centrale care răspunde de silvicultură.

CAPITOLUL IV
Dispoziții tranzitorii și finale
ART. 38
(1) Dreptul de proprietate intelectuală asupra SUMAL aparține Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.
(2) Operatorii economici care utilizează softuri proprii de gestiune pot exporta date din softurile proprii în sistemul SUMAL, cu obligația de a furniza datele minime solicitate în sistemul SUMAL. Transferul de date se va face în formatul solicitat de aplicația SUMAL.
ART. 39
Persoanele prevăzute la art. 31 - 35 răspund penal, contravențional, administrativ și material pentru divulgarea și utilizarea în alte scopuri a informațiilor din SUMAL.
ART. 40
(1) Ocoalele silvice vor introduce în aplicația SUMAL Ocol APV pentru partizile autorizate la exploatare și nereprimite până în momentul intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 996/2008.
(2) Numărul de ordine generat de SUMAL pentru APV precizate la alin. (1) va fi comunicat în scris de către ocolul silvic operatorilor economici titulari ai autorizațiilor de exploatare și va fi folosit de către operatorii economici la rubrica "Proveniența" din documentele de transport.
(3) Ocoalele silvice vor emite o nouă autorizație de exploatare pentru partizile precizate la alin. (1), pentru perioada de valabilitate rămasă din autorizația anterioară.
ART. 41
(1) Operatorii economici care exploatează, prelucrează, depozitează sau comercializează materiale lemnoase vor introduce în aplicația SUMAL Agent, pentru gestiunile de buștean și cherestea, stocurile inițiale de buștean și, respectiv, masa lemnoasă prelucrată.
(2) Stocurile introduse sunt stocurile faptice înregistrate în contabilitate la data de 30 septembrie 2008.
ART. 42
(1) Operarea datelor primare obligatorii pentru fiecare operator economic și transmiterea acestora se fac până în data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă.
(2) Transmiterea datelor către SUMAL Central se va putea face:
a) direct, prin intermediul internetului;
b) pe suport electronic.
(3) După transmiterea datelor lunare, SUMAL va transmite o confirmare de preluare a datelor transmise de către operatorul economic. Confirmarea de primire se îndosariază și păstrează de către operatorul economic și este dovada îndeplinirii obligațiilor legale de raportare în SUMAL.

HOTĂRÂRE Nr. 996 din 27 august 2008

02 October 2008 - 09:59 AM

HOTĂRÂRE Nr. 996 din 27 august 2008
pentru aprobarea normelor referitoare la proveniența, circulația și comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spațiilor de depozitare a materialelor lemnoase și al instalațiilor de prelucrat lemn rotund
EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 643 din 9 septembrie 2008

În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 73 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

ART. 1
Se aprobă Normele referitoare la proveniența, circulația și comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spațiilor de depozitare a materialelor lemnoase și al instalațiilor de prelucrat lemn rotund, denumite în continuare norme, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART. 2
Încălcarea prevederilor prezentei hotărâri atrage, după caz, răspunderea civilă, contravențională sau penală a persoanei vinovate, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
ART. 3
Constituie contravenții următoarele fapte:
a) neutilizarea sistemului informațional integrat de urmărire a materialelor lemnoase, denumit în continuare SUMAL, de către persoanele prevăzute la art. 20 alin. (2) din norme;
b) nerespectarea obligațiilor referitoare la raportarea de către utilizatori a datelor în SUMAL;
c) nerespectarea obligațiilor referitoare la modul de operare de către utilizatori a datelor SUMAL.
ART. 4
(1) Faptele prevăzute la art. 3 se sancționează după cum urmează:
a) fapta prevăzută la lit. a), cu amendă de la 1.500 lei la 10.000 lei;
b) fapta prevăzută la lit. b), cu amendă de la 1.500 lei la 10.000 lei, retragerea acordului pentru eliberarea documentelor cu regim special și confiscarea materialului lemnos;
c) fapta prevăzută la lit. c), cu amendă de la 3.000 lei la 10.000 lei și suspendarea acordului pentru eliberarea și utilizarea documentelor cu regim special pe o perioadă de la 1 la 6 luni.
(2) În cazul în care contravențiile prevăzute la art. 3 sunt săvârșite de către persoane juridice, limitele minime și maxime ale amenzilor prevăzute la alin. (1) se majorează de 3 ori, iar în cazul în care sunt săvârșite de către personalul silvic, limitele amenzilor prevăzute la alin. (1) se majorează de 2 ori.
(3) În cazul în care organele de control constată că în timpul transportului cu mijloace feroviare materialele lemnoase nu au avizul de însoțire prevăzut la art. 4 din norme sau nu au proveniență legală, confiscarea materialelor lemnoase se realizează după sosirea lor în stația de destinație, la locul prevăzut pentru descărcare, cu anunțarea în scris a destinatarului despre confiscare, de către personalul autorizat al operatorului de transport feroviar, administratorului și/sau al gestionarului infrastructurii, după caz.
(4) Materialele lemnoase confiscate, în condițiile legii, de organele silvice, organele de poliție, de organele care exercită controlul financiar-fiscal din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor, precum și ale Gărzii Financiare, împuternicite, vor fi date în custodie ocolului silvic cu competențe teritoriale, până la valorificare.
(5) În cazul în care la ocolul silvic prevăzut la alin. (4) nu există spații adecvate și/sau mijloace de încărcare-descărcare, agentul constatator stabilește de comun acord cu ocolul silvic respectiv un alt spațiu pentru deținerea în custodie a materialului lemnos confiscat sau reținut în vederea confiscării, inclusiv în spațiile deținătorului, cu acceptul acestuia.
(6) În situația în care materialele lemnoase confiscate se află în mijloace de transport, transportatorul este obligat să le transporte pe cheltuiala expeditorului la locul de predare în custodie stabilit de agentul constatator.
(7) În cazul aplicării sancțiunii complementare a confiscării, pentru materialele lemnoase care nu se găsesc sau care nu pot fi identificate, contravenientul este obligat la plata contravalorii lor în lei, potrivit prevederilor art. 24 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, în termenul legal, în numerar sau prin virament, în contul indicat în procesul-verbal.
(8) Calculul contravalorii materialelor lemnoase prevăzute la alin. (7) se face la prețuri de referință, pe specii și sortimente, stabilite anual în raport cu valoarea de circulație a materialelor lemnoase, prin ordin al conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, pe baza prețului pieței, rezultat prin calcularea mediei ultimelor prețuri de vânzare, comunicate de administratorii fondului forestier proprietate publică, care au vândut sortimentul respectiv în ultimele 6 luni.
ART. 5
Următoarele categorii de personal au calitatea de agent constatator și au dreptul și obligația să efectueze controlul provenienței, al circulației materialelor lemnoase, precum și controlul instalațiilor de transformat lemn rotund, să constate contravențiile prevăzute la art. 3, să aplice sancțiunile prevăzute la art. 4, precum și să ia măsurile stabilite la art. 13 din norme, conform competențelor teritoriale:
a) personalul silvic din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură cu atribuții de control al regimului silvic, precum și din cadrul structurilor teritoriale subordonate acesteia;
b) personalul silvic din cadrul Regiei Naționale a Pădurilor - Romsilva, al unităților și subunităților acesteia;
c) personalul silvic din cadrul ocoalelor silvice private;
d) ofițerii și agenții de poliție din cadrul Poliției Române și Poliției de Frontieră Române, special abilitați;
e) personalul care exercită controlul financiar-fiscal din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor, precum și cel al Gărzii Financiare;
f) personalul silvic din cadrul structurilor de administrare a parcurilor naționale și a parcurilor naturale.
ART. 6
Contravențiilor prevăzute la art. 3 le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.
ART. 7
În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură va încheia protocoale de colaborare cu Ministerul Internelor și Reformei Administrative, Ministerul Transporturilor, Compania Națională "Imprimeria Națională" - S.A. și cu Autoritatea Națională a Vămilor în vederea aplicării în bune condiții a prevederilor prezentei hotărâri.
ART. 8
(1) Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 octombrie 2008.
(2) La data de 1 octombrie 2008 se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 427/2004 pentru aprobarea Normelor privind circulația materialelor lemnoase și controlul circulației acestora și al instalațiilor de transformat lemn rotund, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 328 din 16 aprilie 2004, cu modificările și completările ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:
Ministrul agriculturii
și dezvoltării rurale,
Dacian Cioloș

Ministrul internelor
și reformei administrative,
Cristian David

p. Ministrul transporturilor,
Antonel Tănase,
secretar de stat

Ministrul economiei și finanțelor,
Varujan Vosganian

București, 27 august 2008.
Nr. 996.

ANEXA 1

NORME
referitoare la proveniența, circulația și comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spațiilor de depozitare a materialelor lemnoase și al instalațiilor de prelucrat lemn rotund

CAP. 1
Dispoziții generale

ART. 1
Prezentele norme reglementează documentele de proveniență și de însoțire a materialelor lemnoase, modul cum se completează și se eliberează aceste documente, circulația materialelor lemnoase, precum și controlul circulației acestora, al depozitelor, al spațiilor destinate depozitării temporare și al instalațiilor de transformat lemn rotund.
ART. 2
În sensul prezentelor norme, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:
a) materiale lemnoase - lemnul rotund sau despicat de lucru, lemnul de foc, cheresteaua, precum și lemnul ecarisat ori cioplit și lemnul brut, prelucrat sau semifabricat;
b) proveniența materialelor lemnoase - sursa localizată de unde au fost obținute materialele lemnoase, respectiv:
- fondul forestier național proprietate publică și/sau privată;
- vegetația forestieră situată pe terenuri din afara fondului forestier național, astfel cum este definită la pct. 50 din anexa la Legea nr. 46/2008 - Codul silvic;
- centre de sortare, prelucrare, depozitare și comercializare a materialelor lemnoase;
- state membre ale Uniunii Europene;
- state terțe;
c) document de proveniență - document care certifică localizarea sursei de unde au fost obținute materialele lemnoase;
d) circulația materialelor lemnoase - acțiunea de transport al materialelor lemnoase de la locul de unde au fost recoltate, obținute sau depozitate la un alt loc, folosindu-se în acest scop orice mijloc de transport, și/sau transmiterea proprietății asupra materialelor lemnoase în orice mod;
e) aviz de însoțire - document care însoțește materialul lemnos, cu scopul de a atesta proveniența legală a acestora, pe perioada transportului și/sau pe perioada depozitării;
f) controlul provenienței, al circulației materialelor lemnoase, precum și al instalațiilor de transformare a lemnului rotund - acțiunile întreprinse pentru stabilirea provenienței materialelor lemnoase recoltate, a celor comercializate, precum și a celor transportate pe orice fel de căi de transport și/sau care sunt supuse proceselor de prelucrare ori depozitare. Acțiunile respective se exercită asupra tuturor mijloacelor care efectuează transporturi de materiale lemnoase, în locurile și spațiile în care se află materiale lemnoase, cum sunt: depozite aflate pe domeniul public sau privat, incintele instalațiilor de transformare a lemnului rotund, punctele de lucru ale instalațiilor de debitat lemn - fixe ori mobile, centrele de sortare sau de comercializare și altele asemenea, precum și la sediul persoanelor juridice unde se află documentele supuse verificării;
g) deținător - proprietarul, administratorul, prestatorul de servicii silvice, transportatorul, depozitarul, custodele, precum și orice altă persoană fizică sau juridică în temeiul unui titlu legal de fond forestier sau de materiale lemnoase;
h) unitate silvică - ocol silvic, district silvic sau canton silvic;
i) infrastructura căilor ferate - liniile de cale ferată curente dintre stații, liniile de cale ferată de primire-expediere din stații, liniile de cale ferată de evitare, liniile de cale ferată care asigură accesul la infrastructura portuară sau terminale, aparatele de cale, trecerile la nivel cu liniile de cale ferată, podurile, viaductele, tunelurile și alte construcții și lucrări de apărare și protecție aferente, lucrările geotehnice de protecție și de consolidare, plantațiile de protecție a liniilor de cale ferată, instalațiile fixe de siguranță și conducere operativă a circulației feroviare, aferente liniilor de cale ferată, triajele de rețea ale căii ferate și terenurile afectate acestora, rețelele fixe de telecomunicații feroviare, precum și terenurile aferente acestora;
j) mijloc de transport - partea autovehiculului rutier distinct înmatriculată, vagonul de cale ferată, șlepul, nava, containerul pentru transportul terestru sau naval, mijlocul de tractare hipo, în care se transportă materiale lemnoase, după caz; în sensul prezentelor norme sunt considerate mijloace de transport și vehiculele neînmatriculate;
k) cherestea - piesă de lemn obținută prin tăierea longitudinală ori așchierea buștenilor sau lemnului brut și, eventual, o retezare și/sau prelucrări ulterioare pentru o anumită exactitate. În categoria cherestelelor sunt cuprinse: scânduri, dulapi, șipci, rigle, frize și grinzi;
l) lemn ecarisat - lemn obținut prin cioplirea sau ferăstruirea pe cel puțin o față a lemnului rotund;
m) achizitor de materiale lemnoase - persoană juridică ce colectează materiale lemnoase de la deținători persoane fizice;
n) lemn prelucrat sau semifabricat - sortiment obținut prin operații de retezare și/sau spintecare a lemnului rotund, a buștenilor, a lemnului ecarisat, a lemnului cioplit ori a cherestelei;
o) documente intracomunitare - documente de proveniență și de însoțire a transportului materialelor lemnoase specifice statelor membre ale Uniunii Europene;
p) intermedierea comercializării materialelor lemnoase - cumpărarea de către un intermediar în vederea revânzării și revânzarea materialelor lemnoase, fără ca acesta să dețină depozit și registru de evidență a intrărilor-ieșirilor și fără ca acesta să aibă calitatea de emitent al avizelor de însoțire.

CAP. 2
Documentele de proveniență și documentele de însoțire ale materialelor lemnoase

ART. 3
(1) Documentele de proveniență a materialelor lemnoase sunt: actul de punere în valoare, avizul de însoțire, declarația vamală de import, documentele intracomunitare, registrul de intrări-ieșiri material lemnos.
(2) Actul de punere în valoare, denumit în continuare APV, este documentul de proveniență a materialelor lemnoase rezultate din masa lemnoasă pe picior inventariată sau marcată și autorizată spre exploatare. APV-ul este un document tehnico-economic care conține rezultatele evaluării cantitative, calitative și valorice, precum și localizarea, conform normelor tehnice silvice pentru amenajarea pădurilor, a masei lemnoase destinate exploatării. APV-ul se întocmește conform normelor tehnice silvice pentru evaluarea masei lemnoase destinate comercializării și se înregistrează în registrul APV de către ocolul silvic care a efectuat punerea în valoare.
(3) Deținătorii de pădure ori de vegetație forestieră din afara fondului forestier, care exploatează masa lemnoasă pentru nevoi proprii și nu realizează acte de comerț, fac dovada provenienței materialului lemnos prin înscrierea în documentul de însoțire pe timpul transportului a principalelor elemente de identificare a APV-ului, și anume: număr APV, anul înregistrării acestuia, denumirea structurii silvice unde a fost înregistrat, astfel: nr. APV/an înregistrare/denumire ocol.
(4) În situația vânzării-cumpărării materialelor lemnoase de la locul de tăiere, proveniența lor se dovedește prin înscrierea pe documentele de proveniență și pe cele de însoțire a transportului a principalelor elemente de identificare a APV prevăzute la alin. (3).
(5) AVP-ul nu constituie document de proveniență dacă acesta nu a fost autorizat spre exploatare.
(6) În situația constatării unor calamități naturale care nu permit transportul materialelor lemnoase aflate în platforma primară la data reprimirii, acestea se constituie ca stoc și se înscriu în procesul-verbal de reprimire și se introduc în SUMAL de către titularul ocolului silvic care face reprimirea. Stocul constituie proveniența pentru expedierea ulterioară, iar rubrica "proveniența" din APV se completează "stoc APV nr. ...".
(7) Avizul de însoțire este și document de proveniență numai atunci când în baza lui se emite alt aviz de însoțire, și anume:
a) la transbordarea materialelor lemnoase dintr-un mijloc de transport în altul;
b) la achiziționarea materialelor lemnoase de către achizitori;
c) la expedierea materialelor lemnoase cumpărate din piețe, târguri, oboare, precum și din centre de sortare și prelucrare și altele asemenea.
(8) Documentele intracomunitare constituie document de proveniență pentru materialele lemnoase din statul membru al Uniunii Europene respectiv.
(9) Declarația vamală de import este documentul de proveniență al materialelor lemnoase importate din state terțe.
(10) În situația depozitelor de materiale lemnoase, a altor spații destinate depozitării temporare, precum și a instalațiilor de transformat lemn rotund, documentul de proveniență este registrul de intrare-ieșire a materialului lemnos, identificat prin poziția la care a fost înregistrată intrarea/ieșirea.
ART. 4
(1) Documentul de însoțire a materialelor lemnoase, altele decât cherestelele, este avizul de însoțire primar.
(2) Documentul de însoțire pentru cherestele este avizul de însoțire secundar.
(3) Conținutul și modelul formularelor de aviz de însoțire prevăzute la alin. (1) și (2) sunt reglementate în anexele nr. 1 și 2.
(4) Originalul avizelor de însoțire prevăzute la alin. (1) și (2) - exemplarul 1 - însoțește obligatoriu transportul materialelor lemnoase, respectiv al cherestelelor.
(5) Pe durata transportului, termenul de valabilitate a avizelor de însoțire prevăzute la alin. (1) și (2) este de maximum 48 de ore de la data și ora plecării, dată și oră ce se consemnează în mod obligatoriu în acest document.
(6) Se exceptează de la prevederile alin. (5) avizele de însoțire eliberate pentru:
a) însoțirea transportului materialelor lemnoase/cherestelelor cu mijloace de transport feroviare și navale. În această situație termenul de valabilitate a avizului de însoțire este până la predarea acestora destinatarului;
b) însoțirea transportului de materiale lemnoase/cherestele destinate exportului care nu se vămuiesc la un birou vamal de interior, până la locul de transbordare în mijlocul de transport cu care urmează să fie expediate în afara teritoriului vamal al României. În această situație, termenul de valabilitate a avizului de însoțire este ora 24,00 a zilei care urmează datei depunerii declarației vamale de export.
(7) Avizele de însoțire prevăzute la alin. (1) și (2) se eliberează pentru fiecare mijloc de transport în parte.
(8) Materialele lemnoase importate, care sunt transportate succesiv cu mai multe mijloace de transport, timp de mai multe zile, trebuie să fie însoțite de câte un aviz de însoțire pentru fiecare mijloc de transport.
(9) Fac excepție de la prevederile alin. (1) și (2):
a) materialele lemnoase importate, care până la locul de destinație sunt sub supraveghere vamală, până la punerea în liberă circulație, pentru care documentul echivalent avizului de însoțire este declarația vamală de tranzit;
b) materialele lemnoase destinate exportului prin intermediul operatorilor portuari, care se transportă la navă pentru a fi expediate în afara teritoriului vamal al României; în această situație documentul echivalent avizului de însoțire este ordinul de îmbarcare (mate's receipt) pentru materialele lemnoase necontainerizate, respectiv "Raportul de încărcare la nave"/"Declarația de tranzit" pentru materialele lemnoase containerizate;
c) materialele lemnoase provenite din statele membre ale Uniunii Europene însoțite de documente intracomunitare.
(10) Modul-cadru de completare a avizelor din anexele nr. 1 și 2 este prevăzut în anexele nr. 3 și 4.
(11) Avizele de însoțire se completează după cum urmează:
a) în cazul materialelor lemnoase supuse transportului tehnologic intern sau destinate consumului propriu, care nu se comercializează:
- expeditorul, ca deținător inițial al materialelor lemnoase, este aceeași persoană cu destinatarul, ca deținător final al acestora, iar în rubricile nr. 1 și nr. 4 se înscriu datele de identificare ale aceleiași persoane juridice sau fizice. Diferă punctul de încărcare de punctul de descărcare, corespunzătoare rubricilor nr. 2 și, respectiv, nr. 5;
- în situația în care punctul de încărcare este situat la locul de recoltare a masei lemnoase, în rubrica nr. 3 se consemnează principalele elemente de identificare a APV-ului, ca document de proveniență, prevăzute la art. 3 alin. (3);
- în situația în care materialele lemnoase se transportă între depozitele aceluiași deținător, în rubrica nr. 3 se consemnează poziția din registrul de intrări-ieșiri material lemnos în care a fost înregistrată ieșirea materialului lemnos;
b) în cazul vânzării materialelor lemnoase, expeditorul este persoana vânzătoare, iar destinatarul este persoana cumpărătoare:
- în situația în care punctul de încărcare este situat la locul de recoltare a masei lemnoase, în rubrica nr. 3 se consemnează, după caz, elementele de identificare a APV-ului prevăzute la art. 3 alin. (2), în situația în care titularul autorizației de exploatare este și expeditor, sau avizul de însoțire al titularului autorizației de exploatare pentru expeditor, în situația în care titularul diferă de expeditor;
- vânzătorul emite avizul de însoțire indiferent de punctul de încărcare, cu excepția vânzării materialului lemnos de către persoanele fizice, caz în care avizul este emis de ocolul silvic care asigură serviciul public cu specific silvic;
- în cazul operatorilor economici care cumpără materiale lemnoase de la persoane fizice, achiziția materialelor lemnoase se face numai în baza documentelor de proveniență a materialelor lemnoase. Achizitorul va opera de versoul documentului de proveniență cantitatea achiziționată, data achiziției și societatea achizitoare, va semna și va întocmi borderoul de achiziție conform modelului prezentat în anexa nr. 5;
- poziția din registrul de intrare-ieșire de material lemnos în care a fost înregistrată ieșirea materialului lemnos, în cazul în care expedierea se realizează dintr-un depozit;
- în cazul vânzării/expedierii materialelor lemnoase provenite din import din state terțe, în rubrica nr. 3 se consemnează declarația vamală de import sub forma "DVI nr. ..... /data .... ";
- în cazul vânzării/expedierii materialelor lemnoase provenite din state membre ale Uniunii Europene, în rubrica nr. 3 se consemnează documentul intracomunitar al statului emitent;
c) specificația, în rubrica nr. 8, se completează, pe baza măsurătorilor efectuate în momentul încărcării în mijlocul de transport, cu denumirea sortimentelor pe specii sau grupe de specii, dimensiunile și cantitatea, astfel:
- pentru lemnul rotund cu diametrul la capătul subțire mai mare sau egal cu 20 cm, se înscriu, pe specii, numărul curent pentru fiecare piesă, lungimea în metri, diametrul la mijloc în centimetri și volumul exprimat în mc, în numere cu două zecimale;
- pentru lemnul rotund cu diametrul la capătul subțire sub 20 cm, se înscrie numărul total de piese cu aceleași caracteristici dimensionale - lungimea în metri, diametrul în centimetri și volumul total al pieselor respective exprimat în mc, în numere cu două zecimale;
- pentru lemnul fasonat în steri, lemnul de foc, crăci și fascine, se completează numai în coloana (5) în care se înscriu cantitățile exprimate în unități convenționale, în numere cu două zecimale, nu și în coloanele (1), (3) și (4);
- pentru cherestelele transportate în vrac, se completează cu denumirea sortimentului, pe specii sau grupe de specii, numărul de bucăți corespunzător fiecărui sortiment și volumul acestora exprimat în mc, în numere cu două zecimale;
- pentru cherestelele transportate pachetizat, se completează cu denumirea sortimentului, pe specii sau grupe de specii, cu numărul de pachete și volumul acestora exprimat în mc, în numere cu două zecimale;
d) pe versoul avizului de însoțire se imprimă amprenta dispozitivului dreptunghiular precizat la rubrica "Mențiuni", numai în cazul transportului materialelor lemnoase de la locul de recoltare, folosindu-se în acest scop tuș sau vopsea;
e) în cazul transportului materialelor lemnoase pe nave, în rubrica "Date privind expediția", la "Mijlocul de transport" se înscrie denumirea navei;
f) în cazul materialului lemnos provenit din statele membre ale Uniunii Europene, în rubrica "Document de proveniență" se înscrie documentul intracomunitar, iar în rubrica "Destinatar" se înscriu și datele de identificare ale transportatorului care asigură transportul mărfurilor în afara teritoriului României. Aceste date se completează de reprezentantul expeditorului, cu consemnarea lizibilă a numelui și prenumelui celui care întocmește documentele;
g) în cazurile prevăzute la alin. (10), la rubrica "Date privind expediția" se înscriu și datele de identificare ale permisului vamal.
(12) În cazul materialelor lemnoase care se transportă la un custode pentru depozitare temporară, pe avizul de însoțire al materialelor lemnoase până la depozitul de custodiere, în rubrica "Destinatar" se înscriu datele de identificare ale proprietarului acestora, iar în rubrica "Punct de descărcare" se înscriu datele de identificare ale custodelui și localizarea punctului de descărcare respectiv.
ART. 5
Avizele de însoțire prevăzute la art. 4 alin. (1) și (2) sunt documente cu regim special și sunt prevăzute cu elemente de securizare specifice.
ART. 6
(1) Completarea datelor pe documentele prevăzute la art. 4 alin. (1) și (2) se face cu pastă de pix, citeț, fără ștersături sau adăugări ulterioare.
(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), este permisă aplicarea ștampilelor specifice cu denumirea și datele de identificare ale persoanei juridice, după caz, dacă ștampila respectivă conține cel puțin datele de identificare cerute de formular, cu condiția ca textul imprimat să fie lizibil.
(3) Documentele se completează în mod obligatoriu la toate pozițiile din formular, iar acolo unde nu este cazul a fi înscrise date, poziția respectivă se barează cu o linie orizontală.
(4) În situația în care spațiul destinat specificației de la rubrica nr. 8 în avizul de însoțire este insuficient, emitentul întocmește o specificație-anexă similară rubricii nr. 8, pe care se înscrie în mod obligatoriu mențiunea "Specificație-anexă la avizul de însoțire, seria ........... și nr. ....", înscriindu-se seria avizului de însoțire pe care îl completează această anexă. Totodată, pe avizul respectiv se înscrie în mod obligatoriu mențiunea "Specificație în anexă", iar în rubrica nr. 8 se cuprinde în mod obligatoriu întreaga cantitate încărcată pe mijlocul de transport, incluzându-se și cantitatea din specificația anexată.
ART. 7
(1) Emiterea documentelor prevăzute la art. 4 alin. (1) și (2) se face, după caz, de către următorii emitenți:
a) ocoalele silvice de stat pentru materialele lemnoase provenite din păduri și din vegetația forestieră din afara fondului forestier național pe care le administrează sau pentru care asigură servicii silvice, după caz. Personalul împuternicit să emită documentele de proveniență și pe cele de însoțire a materialelor lemnoase se stabilește prin decizie a conducătorului Regiei Naționale a Pădurilor - Romsilva;
b) ocoalele silvice private, pentru materialele lemnoase provenite din pădurile proprietate privată sau publică a unităților administrativ-teritoriale și din vegetația forestieră din afara fondului forestier național, pe care le administrează ori pentru care asigură servicii silvice, după caz. Personalul împuternicit să emită documentele de proveniență și pe cele de însoțire a materialelor lemnoase se stabilește prin decizie a conducătorului ocolului silvic;
c) administrația piețelor, târgurilor, oboarelor, a burselor de mărfuri și altele asemenea, autorizate în condițiile prevăzute la alin. (4), în baza documentelor de însoțire a materialelor lemnoase aduse spre vânzare;
d) persoanele juridice atestate care exploatează masă lemnoasă;
e) persoanele juridice care prelucrează și/sau comercializează în condițiile legii materiale lemnoase, pentru materialele lemnoase pe care le expediază din pădure, depozite, centre de sortare și prelucrare și altele asemenea;
f) operatorii economici cu care exportatorii sau reprezentanții acestora au încheiat contracte de prestări de servicii privind depozitarea și expedierea materialelor lemnoase.
(2) Documentele de însoțire pentru materialul lemnos confiscat se emit de ocoalele silvice prevăzute la alin. (1) lit. a) și b), situație în care documentul de proveniență este procesul-verbal de confiscare.
(3) Persoanele care eliberează documentele de proveniență și pe cele de însoțire a materialelor lemnoase, prevăzute la alin. (1), răspund, potrivit legii, de întocmirea corespunzătoare a acestora și de exactitatea datelor înscrise.
(4) Comercializarea materialului lemnos în piețe, târguri, oboare, burse de mărfuri este permisă numai dacă acestea sunt autorizate de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, prin structurile teritoriale ale acesteia.
(5) Condițiile și regulamentul de autorizare a spațiilor prevăzute la alin. (4) se aprobă prin ordin comun al conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultură și al conducătorului autorității publice centrale care răspunde de administrație, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme.
ART. 8
(1) Compania Națională "Imprimeria Națională" - S.A. asigură suportul financiar și logistic pentru tipărirea și distribuirea în condițiile legii a formularelor documentelor cu regim special cu elemente de securizare prevăzute la art. 5.
(2) Formularele documentelor prevăzute la art. 4 alin. (1) și (2) se tipăresc în blocuri cu câte 150 de file, formate din 50 de seturi a câte 3 file fiecare, de culori diferite. Pe exemplarul 1 se vor aplica elementele de securizare.
(3) Culoarea fiecăruia dintre cele 3 exemplare dintr-un set de formulare, precum și caracteristicile elementelor de securizare prevăzute la alin. (2) se stabilesc de Compania Națională "Imprimeria Națională" - S.A.
(4) Persoanele juridice în cadrul cărora funcționează personal autorizat să elibereze documentele de proveniență și pe cele de însoțire prevăzute la art. 4 alin. (1) și (2) procură formularele, contra cost, în condițiile stabilite de Compania Națională "Imprimeria Națională" - S.A.
(5) Pierderea, furtul sau distrugerea formularelor ori a documentelor de proveniență și a celor de însoțire a materialelor lemnoase prevăzute la art. 4 alin. (1) și (2) se declară, conform prevederilor legislației în vigoare, în maximum 24 de ore de la constatare, de către persoanele juridice autorizate să le utilizeze și se comunică unității de unde au fost procurate, la unitatea de poliție cea mai apropiată și la subunitatea silvică teritorială a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură.
(6) Blocurile cu documente utilizate conținând exemplarul 3 al acestora se păstrează la emitent pe o perioadă de 5 ani. Formularele de documente rămase neutilizate se anulează de către emitent și se depun la unitatea care le-a produs.
(7) Dovada folosirii legale a formularelor tipizate cu regim special prevăzute la art. 4 alin. (1) și (2) se face prin prezentarea de către emitent la subunitatea silvică teritorială a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură a borderoului blocurilor cu documente utilizate, prevăzute la alin. (6).
(8) Sigiliile-crotalii pentru pomii de Crăciun se confecționează și se distribuie persoanelor juridice prevăzute la alin. (4), contra cost, în condițiile legii.
(9) Formularele documentelor de însoțire a materialelor lemnoase nu sunt transmisibile și se utilizează numai de către operatorul economic care le-a solicitat și căruia i-au fost distribuite.
(10) Documentele cu regim special se distribuie numai utilizatorilor SUMAL, iar distribuția și utilizarea se fac în baza acordului emis de structurile teritoriale ale autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, acord ce poate fi suspendat sau retras.
(11) Condițiile și procedura de emitere, suspendare și retragere a acordului prevăzut la alin. (10) se aprobă prin ordin al conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultură în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme.

CAP. 3
Circulația materialelor lemnoase și controlul acesteia

ART. 9
(1) Lemnul rotund cu diametrul la capătul subțire mai mare sau egal cu 20 cm care se transportă de la locul de recoltare însoțit de avizul de însoțire prevăzut la art. 4 alin. (1) se marchează pe fiecare piesă cu amprenta dispozitivului dreptunghiular specific emitentului din cadrul căruia face parte personalul împuternicit să elibereze avizul de însoțire.
(2) Pomii de Crăciun se identifică individual cu sigiliu-crotaliu, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6. Sigiliul-crotaliu se fixează între primele două verticile de la baza pomului de Crăciun.
(3) Materialul lemnos nemarcat în condițiile prevăzute la alin. (1) și (2) se reține în vederea stabilirii provenienței.
ART. 10
(1) Personalul autorizat al operatorului de transport feroviar, al administratorului și/sau al gestionarului infrastructurii, precum și operatorii portuari care primesc materiale lemnoase pentru expediere și efectuează operațiunile de încărcare/descărcare în/din vagoane sau în/din nave, după caz, vor refuza primirea materialelor lemnoase prezentate spre expediere, dacă acestea nu sunt însoțite de avizul de însoțire prevăzut la art. 4 sau dacă acesta nu este completat conform prevederilor prezentelor norme. În acest caz, persoanele menționate sunt obligate să sesizeze imediat organele de cercetare competente în legătură cu cele constatate.
(2) Autoritatea vamală nu va accepta declarația vamală de export sau perfecționare pasivă fără prezentarea avizelor de însoțire - exemplarul 1, care trebuie să însoțească materialele lemnoase prezentate pentru vămuire, sau când se prezintă avize de însoțire întocmite cu încălcarea dispozițiilor prezentelor norme ori conținând neconcordanțe cu datele înscrise în declarația vamală sau în documentele anexate la aceasta.
(3) În situația în care, după efectuarea formalităților de export sau perfecționare pasivă la un birou vamal de interior, are loc o transbordare sub supraveghere vamală, autoritatea vamală va emite permisul de transbordare numai în baza unui nou aviz de însoțire eliberat de structurile silvice competente, pentru mijlocul de transport în care se încarcă materialele lemnoase.
(4) În situația prevăzută la alin. (2) și (3) autoritatea vamală este obligată să anunțe de îndată, în scris, subunitatea silvică cu competență teritorială a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, care este obligată să trimită în cel mai scurt timp posibil personal propriu la biroul vamal, în vederea luării măsurilor legale și, dacă este cazul, a aplicării sancțiunilor contravenționale. Dacă personalul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură constată că mărfurile îndeplinesc condițiile legale, acesta stabilește și comunică în scris autorității vamale că operațiunea de vămuire poate continua.
(5) În situația în care la un birou vamal de export se prezintă în vederea întocmirii declarației vamale de export sau perfecționare pasivă produse lemnoase fără avizele de însoțire prevăzute în anexele nr. 1 și 2 și există suspiciunea că acestea sunt necesare, autoritățile vamale solicită în cel mai scurt timp personalului silvic competent să analizeze situația. Dacă personalul silvic constată și certifică în scris că aceste produse lemnoase nu se încadrează în categoria materialelor lemnoase, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. a), operațiunea vamală poate continua.
ART. 11
(1) În cazul întreruperii transportului, transportatorul se adresează celui mai apropiat ocol silvic. La ocolul silvic se confirmă întreruperea prin consemnarea acesteia pe avizul de însoțire. Consemnarea este certificată prin semnătura șefului ocolului silvic și prin aplicarea ștampilei ocolului silvic.
(2) Anunțarea evenimentului se face în perioada de valabilitate a avizului de însoțire.
(3) În cazul în care, din motive obiective, mijlocul de transport cu care se transportă materiale lemnoase trebuie să fie înlocuit, ocolul silvic pe raza căruia se realizează transbordarea materialelor lemnoase eliberează avizul de însoțire pentru noul mijloc de transport, la solicitarea transportatorului sau a proprietarului materialelor lemnoase, făcând mențiunea de anulare, sub semnătură și sigiliu, pe avizul de însoțire inițial.
(4) Evenimentele prevăzute la alin. (1) și (3) se comunică lunar de ocolul silvic subunității silvice a autorității publice centrale care răspunde de controlul aplicării regimului silvic în raza căruia au fost semnalate.
ART. 12
Termenelor prevăzute la art. 8 alin. (5) și la art. 11 alin. (2) și (4) le sunt aplicabile prevederile legale cu privire la cazul de forță majoră.
ART. 13
(1) Reținerea sau confiscarea materialelor lemnoase se face, în condițiile prevăzute de lege, de către agenții constatatori abilitați să dispună această măsură.
(2) Persoanele juridice care au obligația legală de valorificare a materialelor lemnoase confiscate iau măsurile de conservare a acestora până la valorificare.
(3) În cazul mijloacelor de transport feroviare, materialele lemnoase reținute/confiscate vor fi predate custodelui de către administrația transportului feroviar, după sosirea lor în stația de destinație, din stația de cale ferată transportându-se de către custode pe cheltuiala expeditorului.
(4) În cazul mijloacelor de transport navale, marfa va fi predată custodelui de către proprietarii sau operatorii navelor ori de reprezentanții împuterniciți ai acestora, în cel mai apropiat port unde există instalații de descărcare și spațiu de depozitare.
ART. 14
(1) Pentru materialele lemnoase reținute/confiscate în condițiile legii, se încheie procesul-verbal de dare în custodie, în 3 exemplare, care va cuprinde următoarele date, după caz:
a) numele, prenumele și calitatea persoanei care a făcut constatarea și a dispus reținerea/confiscarea materialelor lemnoase;
b) numele, prenumele și domiciliul sau denumirea și sediul destinatarului și, respectiv, ale expeditorului, numele, prenumele și datele de identificare sau denumirea și sediul transportatorului și/sau datele de identificare ale persoanei care însoțește transportul;
c) motivul și împrejurările în care s-a luat măsura reținerii/confiscării;
d) cantitatea și sortimentele reținute/confiscate, redate pe specii, iar în cazul lemnului rotund, ecarisat sau cioplit, inventarul pe număr de piese și dimensiuni, precum și indicativul ciocanului silvic cu marcă triunghiulară sau pentagonală, aplicat pe materialul reținut/confiscat, dacă este cazul;
e) denumirea custodelui, precum și numele, prenumele, domiciliul și actul de identitate ale persoanei care primește în custodie materialele lemnoase;
f) termenul stabilit pentru prezentarea actelor ce dovedesc proveniența materialelor lemnoase reținute, redat prin număr de ore, menționându-se anul, luna, ziua și ora de la care curge acest termen, documentele solicitate, precum și locul de prezentare a documentelor.
(2) Procesul-verbal de custodie se semnează de agentul constatator care a dispus reținerea/confiscarea materialelor lemnoase, de persoana care primește în custodie materialele lemnoase, de transportator, destinatar și/sau de însoțitorul transportului, după caz, precum și de cel puțin un martor.
(3) Cele 3 exemplare ale procesului-verbal de custodie se repartizează astfel: agentului constatator - un exemplar, custodelui - un exemplar și destinatarului sau persoanei care a însoțit ori a efectuat transportul - un exemplar.

CAP. 4
Controlul depozitelor de materiale lemnoase și instalațiilor de transformat lemn rotund

ART. 15
Se interzice primirea, depozitarea, prelucrarea sau comercializarea materialelor lemnoase de către deținătorii depozitelor, ai altor spații destinate depozitării temporare sau ai instalațiilor de prelucrare a lemnului, dacă materialele lemnoase nu sunt însoțite de avize de însoțire ori de documentele echivalente avizului de însoțire stabilite în prezentele norme, după caz.
ART. 16
(1) Deținătorii depozitelor de materiale lemnoase, ai altor spații destinate depozitării temporare, precum și deținătorii instalațiilor de transformat lemn rotund au următoarele obligații:
a) să permită controlul activităților reglementate în prezentele norme și să prezinte organelor de control documentele solicitate;
b) să țină situația gestionară în conformitate cu normele SUMAL;
c) să dețină un singur registru de intrări-ieșiri material lemnos pe fiecare depozit/instalație de transformat lemn rotund/spațiu destinat depozitării temporare și să îl completeze la zi; în cazul în care într-un depozit se află mai multe instalații de transformat lemn rotund, registrul se ține pe depozit;
d) să împrejmuiască incintele punctelor de lucru, ale depozitelor de materiale lemnoase și ale celorlalte perimetre pe care le dețin și pe care le folosesc în procesul tehnologic.
(2) Operatorii economici cu care exportatorii sau reprezentanții acestora au încheiat contracte de prestări de servicii privind depozitarea, manipularea și expedierea materialelor lemnoase au obligațiile prevăzute la alin. (1) lit. a) și c), precum și obligația de a deține și de a pune la dispoziție organelor de control documentele specifice cu caracter tehnico-operativ care să permită calcularea stocurilor scriptice de materiale lemnoase.
(3) În situația în care nu se respectă prevederile alin. (1) și (2), agentul constatator procedează la aplicarea sancțiunilor prevăzute de legislația în vigoare, înștiințează organul care a autorizat funcționarea instalației, după caz, precum și alte instituții publice, corespunzător competențelor legale, pentru a lua măsurile ce se impun.
ART. 17
(1) Registrul de intrări-ieșiri material lemnos este document cu regim special, are paginile numerotate, iar tipărirea și distribuirea în condițiile legii a formularelor se asigură de Compania Națională "Imprimeria Națională" - S.A.
(2) În cazul în care s-a produs pierderea, furtul sau distrugerea registrului de intrări-ieșiri material lemnos, se va urma procedura prevăzută la art. 8 alin. (5).
(3) Modelul și conținutul formularului de registru de intrări-ieșiri material lemnos sunt prevăzute în anexa nr. 7.
ART. 18
(1) Valorificarea materialelor lemnoase confiscate și a pomilor de Crăciun confiscați, precum și alocarea cotelor aferente agenților constatatori și a cheltuielilor transportatorului se realizează potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme.
(2) Sumele obținute din vânzarea materialelor lemnoase confiscate vor fi virate în termen de 5 zile la bugetul de stat, după deducerea cheltuielilor efectuate pentru valorificare, a cotelor aferente agenților constatatori și a cheltuielilor transportatorului, conform prevederilor legale în vigoare.
(3) În cazul materialelor lemnoase față de care ofițerii și agenții de poliție din cadrul Poliției Române și Poliției de Frontieră Române au dispus măsura confiscării, valorificarea acestora se execută de către ocoalele silvice care au primit bunurile în custodie sau pe a căror rază teritorială își are sediul ori domiciliul custodele, altul decât ocolul silvic.
(4) În acest sens, organele din care fac parte agenții constatatori prevăzuți la alin. (3) comunică ocolului silvic competent teritorial un exemplar al procesului-verbal de constatare a contravenției silvice, rămas definitiv, pentru îndeplinirea procedurilor de valorificare.
(5) În cazul în care printr-o hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă se dispune returnarea contravalorii materialului lemnos confiscat și valorificat către persoana în favoarea căreia a fost dată hotărârea judecătorească, aceasta se face la prețul de valorificare, dacă hotărârea judecătorească nu dispune altfel.
ART. 19
(1) Materialele lemnoase găsite de către agenții constatatori fără a fi posibilă identificarea deținătorului acestora sau nerevendicate pe bază de documente de către deținător în termen de 24 de ore de la notificare sunt materiale lemnoase abandonate și ele se valorifică potrivit procedurii prevăzute la art. 18.
(2) Agentul constatator are obligația să notifice primăriei pe raza căreia a identificat materialele lemnoase abandonate, în vederea stabilirii deținătorilor de drept ale acestora.
(3) Pentru însoțirea transportului materialelor lemnoase prevăzute la alin. (1) până la locul de predare în custodie în vederea valorificării, agenții constatatori din categoriile prevăzute la art. 5 lit. b) sau c) din hotărâre vor emite avize de însoțire conform prevederilor prezentelor norme.
ART. 20
(1) Autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură asigură realizarea și funcționarea SUMAL.
(2) Utilizarea sistemului SUMAL este obligatorie pentru:
a) ocoalele silvice;
b) operatorii economici care exploatează, prelucrează, depozitează sau comercializează materiale lemnoase.
(3) Softul SUMAL se pune la dispoziție în mod gratuit utilizatorilor prevăzuți la alin. (2) de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură.
(4) Actele de punere în valoare, autorizațiile de exploatare și actele de reprimire a partizilor se generează în sistemul SUMAL.
(5) Masa lemnoasă și materialele lemnoase care nu sunt înregistrate și pentru care nu se introduc documente în sistemul SUMAL sunt considerate fără proveniență legală.
(6) Partizile autorizate anterior intrării în vigoare a prezentelor norme și nereprimite până la data intrării în vigoare a acestora se introduc în SUMAL.
(7) Funcționarea SUMAL este asigurată de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură.
(8) Organizarea și funcționarea SUMAL și obligațiile operatorilor economici se stabilesc conform metodologiei care se aprobă prin ordin al conducătorului autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme.

CAP. 5
Dispoziții finale

ART. 21
Anexele nr. 1 - 7*) fac parte integrantă din prezentele norme.
------------
*) Anexele nr. 1 - 4 și nr. 6 sunt reproduse în facsimil.

ANEXA 1
la norme

Seria REGIM SPECIAL - Exemplarul 1; (2); (3)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

__
/ \ AVIZ DE ÎNSOȚIRE PRIMAR Nr. ..........
| LS | (Materiale lemnoase)
\__/ Data emiterii ....../....../......

1. Expeditor ....................... 4. Destinatar .........................
................................. ....................................
Nr. reg. com./CNP ............... Nr. reg. com./CNP ..................
Sediul/Domiciliul (Loc., str., Sediul/Domiciliul (Loc., str.,
nr., jud.) ...................... nr., jud.) .........................
................................. ....................................
2. Punct de încărcare .............. 5. Punct de descărcare: ...............
(denumire, locație) (denumire, locație)
................................. 6. Fiecare piesă a fost însemnată cu
3. Doc. proveniență ................ dispozitivul dreptunghiular,
(APV nr./an/ocol silvic; Nr. indicativ ..........................
Aviz de însoțire; Registru 7. Transport întrerupt din cauza ......
intrare-ieșire material lemnos- ....................................
poziție; Document intracomunitar; Perioada întreruperii ..............
Factura externă; DVI)
Viza ..................................

8.

Semnificația coloanei A din tabelul de mai jos este următoarea:
A - Sortiment/Specia
______________________________________________________________________________
| SPECIFICAȚIA |
|______________________________________________________________________________|
|Nr. |Nr. | A |Lungime|Diametrul|Volum | Nr. |Nr. | A |Lungime|Diametrul|Volum |
|crt.|buc.| | (m) |la mijloc| (mc) | crt.|buc.| | (m) |la mijloc| (mc) |
| | | | | (cm) | | | | | | (cm) | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| (0)| (1)|(2)| (3) | (4) | (5) | (0) | (1)|(2)| (3) | (4) | (5) |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | |Total pe grupe de |Rășinoase| |
|____|____|___|_______|_________|______|specii |_________|______|
| | | | | | | |Fag | |
|____|____|___|_______|_________|______| |_________|______|
| | | | | | | |Qverc | |
|____|____|___|_______|_________|______| |_________|______|
| | | | | | | |Fr, Pa, | |
| | | | | | | |Ci, Nu | |
|____|____|___|_______|_________|______| |_________|______|
| | | | | | | |DM | |
|____|____|___|_______|_________|______| |_________|______|
| | | | | | | |DT | |
|____|____|___|_______|_________|______|______________________|_________|______|
| | | | | | |Total general | |
|____|____|___|_______|_________|______|________________________________|______|
| | | | | | |Procentul lemnului de | |
| | | | | | |lucru: % | |
|____|____|___|_______|_________|______|________________________________|______|
|Data și ora plecării transportului: | Data și ora sosirii transportului: |
| | |
|_________________________________________|____________________________________|
|9. Emitent: |Date privind expediția: |Vize control circulație:|
|.....................|(Numele, prenumele și semnătura| |
|Numele și prenumele |persoanei care expediază) |........................|
|persoanei abilitate: |...............................| |
|.....................|Mijlocul de transport .........|........................|
| |nr. ...........................| |
|Semnătura: |Date identificare permis vamal |........................|
| |...............................| |
|.....................|...............................|........................|
|_____________________|_______________________________|________________________|

Instrucțiuni de completare:
Rubricile 1 și 4: denumirea și forma juridică în cazul persoanelor juridice sau numele și prenumele în cazul persoanelor fizice;
Rubricile 2 și 5 se completează numai dacă locația punctului de încărcare/descărcare diferă de locația expeditorului/destinatarului;
Rubrica 6: se completează numai în cazul transportului de la locul de recoltare, pe materialul lemnos cu dimensiunea minimă a secțiunii transversale >/= 8 cm);
Rubrica 8:
Col. (1) - numărul total al pieselor din același sortiment și cu aceleași caracteristici dimensionale;
Col. (5) - volumul total, cu două zecimale, corespunzător numărului total al pieselor din același sortiment și cu aceleași caracteristici dimensionale;
Toate rubricile se completează obligatoriu sau se barează după caz.
Rubrica 9: Persoana juridică din cadrul căreia face parte persoana abilitată să emită avize de însoțire.

ANEXA 2
la norme

Seria REGIM SPECIAL - Exemplarul 1; (2); (3)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

__
/ \ AVIZ DE ÎNSOȚIRE SECUNDAR Nr. ..........
| LS | (Cherestele)
\__/ Data emiterii ....../....../......

1. Expeditor ....................... 4. Destinatar .........................
................................. ....................................
Nr. reg. com./B.I./C.I. ......... Nr. reg. com./B.I./C.I. ............
Sediul/Domiciliul (Loc., str., Sediul/Domiciliul (Loc., str.,
nr., jud.) ...................... nr., jud.) .........................
................................. ....................................
2. Punct de încărcare .............. 5. Punct de descărcare: ...............
(denumire, adresa) (denumire, adresa)
RP serie și nr. filă ............ 6. Mențiuni:
3. Document de proveniență ......... Transport întrerupt din cauza ......
(Factura/factura externă/DVI) ....................................
Perioada întreruperii ..............
Viza ...............................

7.
______________________________________________________________________________
|Nr. | Sortiment/Specia | U.M. | Cantitatea | Observații |
|crt.| | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| | | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| | | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| | | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| | | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| | | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| | | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| | Total | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|

8. SPECIFICAȚIA

______________________________________________________________________________
|Nr. | Sortiment/Specia| Nr. |Volum|Nr. | Sortiment/Specia| Nr. |Volum|
|crt.| | colete/ | (mc)|crt.| | colete/ | (mc)|
| | | Nr. buc | | | | Nr. buc | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | Total | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
|Data și ora plecării transportului: Data și ora sosirii transportului:|
|______________________________________________________________________________|
|9. Emitent: |Date privind expediția: |Vize control circulație:|
|.....................|...............................| |
| |(Numele, prenumele și semnătura|........................|
|Numele și prenumele |persoanei care expediază) |........................|
|persoanei abilitate: |...............................|........................|
|.....................|Mijlocul de transport .........|........................|
|.....................|nr. ...........................|........................|
|Semnătura: |Date identificare permis vamal |........................|
| |...............................|........................|
|.....................|...............................|........................|
|_____________________|_______________________________|________________________|

Instrucțiuni de completare:
Rubricile 1 și 4: denumirea și forma juridică în cazul persoanelor juridice sau numele și prenumele în cazul persoanelor fizice;
Rubricile 2 și 5 se completează numai dacă locul punctului de încărcare/descărcare diferă de locul expeditorului destinatarului;
RU - registru de poartă, numai la expedieri din depozite; DVI - declarație vamală de import.
Rubrica 7: Cuprinde centralizarea pe grupe de specii a datelor din specificație.
Rubrica 9: Persoana juridică din cadrul căreia face parte persoana abilitată să emită avize de însoțire;
Toate rubricile se completează obligatoriu sau se barează după caz.

ANEXA 3
la norme

Seria REGIM SPECIAL - Exemplarul 1; (2); (3)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

__
/ \ AVIZ DE ÎNSOȚIRE PRIMAR Nr. ..............
| LS | (Materiale lemnoase)
\__/ Data emiterii ...01.../...01.../...2008...

1. Expeditor ....................... 4. Destinatar .........................
................................. ....................................
Nr. reg. com./CNP ............... Nr. reg. com./CNP ..................
Sediul/Domiciliul (Loc., str., Sediul/Domiciliul (Loc., str.,
nr., jud.) ...................... nr., jud.) .........................
................................. ....................................
2. Punct de încărcare .............. 5. Punct de descărcare: ...............
(denumire, locație) (denumire, locație)
................................. 6. Fiecare piesă a fost însemnată cu
3. Doc. proveniență ................ dispozitivul dreptunghiular,
(APV nr./an/ocol silvic; Nr. indicativ ..........................
Aviz de însoțire; Registru 7. Transport întrerupt din cauza ......
intrare-ieșire material lemnos- ....................................
poziție; Document intracomunitar; Perioada întreruperii ..............
Factura externă; DVI)
Viza ..................................

8.

Semnificația coloanei A din tabelul de mai jos este următoarea:
A - Sortiment/Specia
______________________________________________________________________________
| SPECIFICAȚIA |
|______________________________________________________________________________|
|Nr. |Nr. | A |Lungime|Diametrul|Volum | Nr. |Nr. | A |Lungime|Diametrul|Volum |
|crt.|buc.| | (m) |la mijloc| (mc) | crt.|buc.| | (m) |la mijloc| (mc) |
| | | | | (cm) | | | | | | (cm) | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| (0)| (1)|(2)| (3) | (4) | (5) | (0) | (1)|(2)| (3) | (4) | (5) |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 1 | 1 |Mo | 8 | 36 | 0,814| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 2 | 2 |Mo | 8 | 24 | 0,724| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 3 | 1 |Mo | 8 | 44 | 1,216| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 4 | 1 |Fa | 8 | 38 | 0,907| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 5 | 1 |Fa | 8 | 30 | 0,565| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 6 | 1 |Fa | 8 | 40 | 1,005| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 7 | 1 |Mo | 8 | 42 | 1,108| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 8 | 1 |Mo | 8 | 48 | 1,448| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 9 | 1 |Fr | 8 | 34 | 0,726| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 10 | 1 |Mo | 8 | 52 | 1,699| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 11 | 1 |Fr | 8 | 30 | 0,565| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 12 | 1 |Fa | 8 | 46 | 1,329| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 13 | 1 |Fa | 8 | 50 | 1,571| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| 14 | 1 |Br | 8 | 50 | 1,571| | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | | | | | | | |
|____|____|___|_______|_________|______|_____|____|___|_______|_________|______|
| | | | | | |Total pe grupe de |Rășinoase| 8,580|
|____|____|___|_______|_________|______|specii |_________|______|
| | | | | | | |Fag | 5,377|
|____|____|___|_______|_________|______| |_________|______|
| | | | | | | |Qverc | |
|____|____|___|_______|_________|______| |_________|______|
| | | | | | | |Fr, Pa, | 1,291|
| | | | | | | |Ci, Nu | |
|____|____|___|_______|_________|______| |_________|______|
| | | | | | | |DM | |
|____|____|___|_______|_________|______| |_________|______|
| | | | | | | |DT | |
|____|____|___|_______|_________|______|______________________|_________|______|
| | | | | | |Total general |15,248|
|____|____|___|_______|_________|______|________________________________|______|
| | | | | | |Procent lemn lucru: % | 68|
|____|____|___|_______|_________|______|________________________________|______|
|Data și ora plecării transportului: | Data și ora sosirii transportului: |
|01.01.2008; ora 10,10 | |
|_________________________________________|____________________________________|
|9. Emitent: |Date privind expediția: |Vize control circulație:|
|.....................|(Numele, prenumele și semnătura| |
|Numele și prenumele |persoanei care expediază) |........................|
|persoanei abilitate: |...............................| |
|.....................|Mijlocul de transport .. auto .|........................|
| |nr. ... B-01-XXX ..............| |
|Semnătura: |Date identificare permis vamal |........................|
| |...............................| |
|.....................|...............................|........................|
|_____________________|_______________________________|________________________|

Instrucțiuni de completare:
Rubricile 1 și 4: denumirea și forma juridică în cazul persoanelor juridice sau numele și prenumele în cazul persoanelor fizice;
Rubricile 2 și 5 se completează numai dacă locația punctului de încărcare/descărcare diferă de locația expeditorului/destinatarului;
Rubrica 6: se completează numai în cazul transportului de la locul de recoltare, pe materialul lemnos cu dimensiunea minimă a secțiunii transversale >/= 8 cm);
Rubrica 8:
Col. (1) - numărul total al pieselor din același sortiment și cu aceleași caracteristici dimensionale;
Col. (5) - volumul total, cu două zecimale, corespunzător numărului total al pieselor din același sortiment și cu aceleași caracteristici dimensionale;
Toate rubricile se completează obligatoriu sau se barează după caz.
Rubrica 9: Persoana juridică din cadrul căreia face parte persoana abilitată să emită avize de însoțire.

ANEXA 4
la norme

Seria REGIM SPECIAL - Exemplarul 1; (2); (3)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

__
/ \ AVIZ DE ÎNSOȚIRE SECUNDAR Nr. ..........
| LS | (Cherestele)
\__/ Data emiterii ....../....../......

1. Expeditor ....................... 4. Destinatar .........................
................................. ....................................
Nr. reg. com./B.I./C.I. ......... Nr. reg. com./B.I./C.I. ............
Sediul/Domiciliul (Loc., str., Sediul/Domiciliul (Loc., str.,
nr., jud.) ...................... nr., jud.) .........................
................................. ....................................
2. Punct de încărcare .............. 5. Punct de descărcare: ...............
(denumire, adresa) (denumire, adresa)
RU serie și nr. filă ............ 6. Mențiuni:
3. Document de proveniență ......... Transport întrerupt din cauza ......
(Factura/factura externă/DVI/ ....................................
DVI + Licența FLEGT) Perioada întreruperii ..............
Viza ...............................

7.
______________________________________________________________________________
|Nr. | Sortiment/Specia | U.M. | Cantitatea | Observații |
|crt.| | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| 1 |Cherestea | mc | 48 | Pachetizată |
| |rășinoase | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| 2 |Cherestea fag | mc | 33 | Pachetizată |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| 3 |Cherestea | mc | 12 | Vrac |
| |rășinoase | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| 4 |Cherestea fag | mc | 6 | Vrac |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| 5 |Cherestea stejar | mc | 10 | Vrac |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| 6 |Cherestea diverse | mc | 20 | Vrac |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| | | | | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|
| | Total | | 129 | |
|____|__________________|________|______________|______________________________|

SPECIFICAȚIA:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Specia/Denumire | Nr. |Volum|Nr. | Specia/Denumire | Nr. |Volum|
|crt.| | colete/ | (mc)|crt.| | colete/ | (mc)|
| | | Nr. buc | | | | Nr. buc | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
|Ex. |a. Cherestea | | 48 | | | | |
| |rășin. | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| 1 |Putna | 5 | 20 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| 2 |Morali | 4 | 16 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| 3 |Siria | 3 | 12 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
|4 ..|etc. | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| |b. Cherestea fag | | 33 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| 1 |TAL | 6 | 12 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| 2 |TAS | 8 | 9 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| 3 |TASS | 12 | 12 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
|4 ..|etc. | | | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| |c. Cherestea vrac| | 48 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| 1 |rășinoase | 400 | 12 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| 2 |fag | 200 | 6 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| 3 |stejar | 200 | 10 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| 4 |Diverse tari | 200 | 10 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| 5 |Diverse moi | 200 | 10 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
| | Total | | 129 | | | | |
|____|_________________|__________|_____|____|_________________|_________|_____|
|Data și ora plecării transportului: Data și ora sosirii transportului:|
|______________________________________________________________________________|
|8. Emitent: |Date privind expediția: |Vize control circulație:|
|.....................|...............................|........................|
| |(Numele, prenumele și semnătura|........................|
|Numele și prenumele |persoanei care expediază) |........................|
|persoanei abilitate: |...............................|........................|
|.....................|Mijlocul de transport .........|........................|
|.....................|nr. ...........................|........................|
|Semnătura: |Date identificare permis vamal |........................|
| |...............................|........................|
|.....................|...............................|........................|
|_____________________|_______________________________|________________________|

Instrucțiuni de completare:
Rubricile 1 și 4: denumirea și forma juridică în cazul persoanelor juridice sau numele și prenumele în cazul persoanelor fizice;
Rubricile 2 și 5 se completează numai dacă locul punctului de încărcare/descărcare diferă de locul expeditorului/destinatarului;
RU - registru unic, numai la expedieri din depozit; DVI - declarație vamală de import. Licența FLEGT se completează numai la importuri din țări partenere.
Rubrica 7: Cuprinde centralizarea pe grupe de specii a datelor din specificație.
Rubrica 8: Persoana juridică din cadrul căreia face parte persoana abilitată să emită avize de însoțire.

ANEXA 5
la norme

ACHIZITOR: S.C. ..................
Nr. reg. com. ....................
Sediul (loc, str., nr., jud.) .....................

BORDEROU DE ACHIZIȚIE MATERIAL LEMNOS

Semnificația coloanei A din tabelul de mai jos este următoarea:
A - Cantitatea achiziționată (mc)
______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele și | CNP |Punctul de|A|Document de|Data |Numele și|Semnătura|
|crt.|prenumele | |încărcare | |proveniență|achiziției|prenumele| |
| |persoanei | |(Denumirea| |Nr. și |__________|persoanei| |
| |vânzătoare| |locației) | |seria | Ziua |fizice | |
| | | | | |avizului de|__________| | |
| | | | | |însoțire | Luna | | |
| | | | | | |__________| | |
| | | | | | | Anul | | |
|____|__________|______|__________|_|___________|__________|_________|_________|
| | | | | | | | | | |
|____|__________|______|__________|_|_____|_____|__________|_________|_________|
| | | | | | | | | | |
|____|__________|______|__________|_|_____|_____|__________|_________|_________|
| | | | | | | | | | |
|____|__________|______|__________|_|_____|_____|__________|_________|_________|

Numele și prenumele, CNP,
semnătura persoanei achizitoare
...............................

Figura 1Lex: Borderou de achiziție material lemnos

ANEXA 6
la norme

_____________________
/ \
/ \
/ POM DE CRĂCIUN - \
/ MARCAJ SECURIZAT \
/ \
| ^ |
| / \ |
| / \ |
\ / \ /
\ /___/ \___\ /
\ /
\ seria 12345678 /
\_____________________/

Figura 2Lex: Pom de Crăciun - marcaj securizat

ANEXA 7
la norme

REGISTRUL DE EVIDENȚĂ
a intrărilor-ieșirilor de materiale lemnoase

______________________________________________________________________________
|Nr. | Nr. mijlocului de |Data și ora|Data și ora|Nr. aviz de |Volum/ |
|crt.| transport/Numele și |intrării |ieșirii |însoțire/data|sortimente|
| | CNP proprietarului | | | | |
| | mijlocului de transport| | | | |
|____|________________________|___________|___________|_____________|__________|
| | | | | | |
|____|________________________|___________|___________|_____________|__________|
| | | | | | |
|____|________________________|___________|___________|_____________|__________|
| | | | | | |
|____|________________________|___________|___________|_____________|__________|
| | | | | | |
|____|________________________|___________|___________|_____________|__________|

---------------

Cometa SQL