Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ciuly - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ciuly

Inregistrat la: 17 Apr 2007
Offline Ultimul click: Sep 28 2019 06:26 PM
-----

Topicele mele

Plati pe 2018 (imp+contrib trim 1)

22 March 2018 - 12:51 PM

Pina acuma, in fiecare pina in 25 Martie plateam impozitul si contributiile pe trim 1.
Acuma cu toata harababura asta cu declaratia unica si devansarea termenului de depunere, ori mi-a scapat ori nu au fost destul de clari, cu platile cum e?
Eu de ex mi-am depus 200/220/600 in ianuarie, ca deobicei. Online. In mod "normal" primeam prin 25 martie in SPV 260u pt imp si cass, si abea prin aprilie pt cas (asa a fost de ex anu trecut).
Dar cu toate schimbarile astea si site-ul anaf mort timp de o saptamana, am asa o presimtire sumbra.

Long story short: a aparut pe undeva in spatiul public ceva concret si clar legat de platile astea pe trim 1?

Cum procedez cu banii primiti via paypal/moneybookers?

18 November 2007 - 07:30 PM

salutari,

ma chinui si eu sa inteleg cum procedez in situatia asta mai ciudata (momentan sunt PFA, dar la anul candva o sa trec pe SRL. daca sunt diferente intre cele 2 va rog sa le mentionati).

sunt inscris pe cateva site-uri gen rentacoder.com, unde primesti bani pe proiectele pe care le faci pentru cumparatori de pe acel site. dupa o vreme iti vin banii acasa intr-un fel sau altul. e vorba de proiecte IT, in general de programare.

din cate am inteles eu, ca sa pot lua niste bani, trebuie sa fac (la modul general):
- o factura
- o chitanta
(daca ma insel, completati/corectati va rog :) )

dar
1) bani sunt pentru niste servicii cumulate
2) pe siteu respectiv il doare undeva de factura/chitanta mea (si nu prea imi suna legal sa emit factura si sa n-o trimit). mai ales ca eu ar trebui sa generez documentul respectiv la 5-6 zile dupa ce mi s-au trimis banii (ca abia atunci stiu exact cati bani mi s-au trimis si pe care proiecte, explic imediat)

ceea ce ridica a doua problema: cum contabilizez banii astia? pentru ca:
- site-ul ma taxeaza cu o suma X, din care la retragere, ia un comision (procentual sau fix, depinde de site)
- in functie de modalitatea de plata, se mai "pierd" niste bani pe parcurs (comisioane interbancare, comisioane WU, etc)
- daca banii ajung intr-un cont paypal de ex, atunci se mai ia un comision si acolo, automat, procentual
- dupa ce imi trimit banii dintr-un cont gen paypal, se mai iau niste comisioane, atat de catre servicul paypal/moneybookers cat si de bancile prin care trec banii, si apoi la final, eventual de banca mea

ceea ce face imposibila calcularea dinainte a sumei care va ajunge defapt in cont ca si disponibil. deci, cum fac? generez un document pe suma initiala si apoi trec la cheltuieli toate comisioanele? daca da, pe baza a ce documente? listez pagina de pe site pe care apare informatia respectiva? sau "pe proprie raspundere"?
mai mult, ce fac daca e vorba de un contract cu o persoana (fizica/juridica) in care se mentioneaza de la bun inceput suma, eu fac factura, o trimit, el trimite banii si la mine in cont vor ajunge evident mai putin, pentru ca el defapt trimite X in paypal de ex, paypal trage un procent si imi trimite restul si la mine pe extrasu de cont va aparea ce mi-a trimis paypal, care va fi mai putin decat ce mi-a trimis clientul si deci ce era pe factura. ce fac cu diferenta?
o alta problema este cu plata prin Western Union. sistemul respectiv permite doar trimitere catre persoana fizica si nu juridica. am primit deja o astfel de plata. am factura, am hartia de la WU. suma de pe factura=suma de pe hartia wu, deci aici nu-s probleme. dar cum le contabilizez, hartia de la wu nefiind pe denumirea pfa?

sper ca poate sa ma ajute cineva pt ca contabila cu care am vorbit e paralela cu chestiile astea.

multumesc.

Mai multe intrebari

17 April 2007 - 11:52 AM

Buna ziua,

M-am apucat de imediat 2 luni sa trec si eu in legalitate si am ales forma PFA, SRL fiind prea mult pentru mine (cel putin pt inceput). La sfarsitul saptamanii trecute am depus la finante declaratia de inregistrare pentru persoanele fizice care desfasoarea blablabla (e lunga) (pe scurt, formularul 070, in caz ca e ceva general si nu specific clujului), si mi-au spus sa ma intorc dupa nu mai stiu ce (codul fiscal parca?), in doua saptamani.
Problema mea este ca clientul asteapta (si eu la fel :D) de 2 saptamani sa imi trimita plata la ce am lucrat pina acuma, iar eu nu m-as apuca de partea a doua a problemei pina nu imi imtra banii, ca sa nu i-au teapa (mentionez ca sunt freelancer, si produc soft). Deci suntem cam blocati de o vreme din cauza hartogariei din .ro.
Ce am pina acuma:
- autorizatia, de la primarie
- certificat de inregistrare (ridicat de la ONRC; dar in coltu din stanga sus scrie ministerul justitiei, mare, si in partea din dreapta sus, ceva mai mic, ceva cu ONRC. ma rog); asta contine un Cod Unic De Inregistrare (8 cifre), sediul, si activitatea pricipala. mai are si un numar de ordine in registrul comertului (F 2 cifre/ 3 cifre/ data)
Din pacate nu imi mai aduc aminte ce urmeaza sa primesc peste 2 saptamani de la finante dar banuiesc ca voi stiti.
Mentionez ca am optat pentru impozitare in mod real, sau cum s-o fi numind, si am inteles ca trebuie sa imi tin eu contabilitatea. Mi s-a spus de la finante (dintr-un birou, o oarecare tanti; deci nu de la ghisee) ca trebuie sa citesc si sa pun in aplicare:
- ordinul 1040/2004 ceva cu evidente contabile (cica numele e destul de lung dar sa caut pe google. o sa caut :) )
- de la mfinante.ro->anaf->legislatie->codul fiscal->titlul III cap II articolele 48 si 155
- 1) mai trebuie sa citesc ceva ca sa pot tine contabilitatea cum trebuie?

Din cate imi aduc eu aminte, nu am bifat niciunde ca vreau sa fiu platitor de TVA. Sper ca asta inseamna ca nu vreau sa fiu si ca nu imi trebuie ceva declaratie speciala. Daca totusi trebuie, ce anume si unde? (pe o singura declaratie, cred ca aia cu impozitarea, era ceva bifa cu tva, dar n-am bifat-o)

- 2) cu actele ce le am acuma (mentionate mai sus), pot sa imi fac stampila si sa incasez plata de la client? (adica sa emit chitanta, si eventual factura, daca trebuie)
- 3) cont in banca pot sa imi deschid? ca sa aibe omu unde sa vireze bani, nu de alta
- 4) dupa ce imi trimite banii (transfer bancar, sau western union, sau alte modalitati de tranfer de bani din strainatate), in general, cum o sa procedez la scrierea chitantei/facturii? trebuie sa mentionez undeva ceva numar de extras de cont, sau mai stiu eu ce? adica, cum fac legatura dintre banii care au intrat in cont, i-am scos prin WU/etc si serviciul sau produsul soft facut.

- 5) dupa ce imi intra banii (in general, nu doar astia care ii astept acuma) banii ai cui sunt? ai PFA sau ai mei? ca la firme de ex, banii sunt ai firmei si nu te poti atinge de ei, decat prin dividente, si aia numa dupa 1 an de activitate parca (asa am inteles de la maica-mea). Deci practic, vorba lu maica-mea: pot sa cumpar paine din banii intrati pe PFA sau nu?
daca nu, cum scot bani din pfa? ca doar tre sa traiesc si eu din ceva. stiu ca pot sa fac unele plati sa imi intre la negru :D dar sa zicem ca vreau sa fac totu legal, ca doar de aia mi-am facut pfa-u.

- 6) trebuie sa mai depun ceva declaratii? la somaj, pensii, cas, mediu si mai stiu eu ce? daca da, care si unde?

- 7) as vrea cumva sa vorbesc cu un om competent in problemele astea: adica cineva care stie tot legat de PFA (legi, contabilitate, si ce o mai fi pe acolo) cat si pe partea de informatica, in sensul in care stie o licenta soft cumparata de mine unde intra la cheltuieli, daca intra, un PC/laptop/alt device cumparat, la intrari: cum si ce se face cu veniturile din reclame, affiliati, etc. deci cineva care sa cunoasca si partea asta :)
Problema este ca nu stiu ce imi trebuie. ce este suficient: contabil, avocat, jurist, etc? sau poate am nevoie de 2 oameni si nu de 1 (ma gandesc eu: un contabil si un jurist)? habar n-am. de aia intreb: de ce anume am nevoie care ma poate lamuri de la A la Z cum functionez pe partea de juridic/fiscal ca sa nu am probleme si/sau amenzi. eventual o firma de consultanta specializata in asa ceva. oare exista?

- 8.) eventual exista ceva firma la care pot sa pasez toate chestiile astea, sa se ocupe de toate aspectele legate de contabilitate/legislatie/etc ca eu sa pot sta linistit cu programarea mea? :D ca sincer nu imi surade ideea sa tin contabilitatea, chiar daca in cazul meu asta inseamna 1-2 facturi/chitante emise lunar, cel putin la inceput; si doar 1-2-3 produse; nimic tva, deci practic, destul de simpla. si mai mult, nu imi surade ideea sa ma abonez la nu stiu ce reviste de specialitate, sa urmaresc legile cum se schimba, ca sa imi dau seama (pe baza a ce, nu stiu, ca facultate de profil n-am facut) daca nu cumva s-a trezit guvernu ca ar fi bine ca pfa sa plateasca nu stiu ce, sau sa depuna nu stiu ce sau alte rahaturi de genu. decat sa-mi pierd 2-3 ore pe zi cu asta, mai bine platesc la o firma 2-3 milioane pe luna si gata.

- 9) in buletin am adresa de la socrii (anu asta mi-am schimbat buletinul si eu ca sa pot sa imi fac pfa-ul); sediul l-am pus tot acolo, dar eu stau in chirie. ma gandesc eu ca controalele o sa se faca la sediu, deci, ce pot face eu in acest sens? Controlul se anunta din timp? (deci o sa am vreme sa imi mut actele, un dosar, si echipamentul, probabil un laptop ina vine controlul si totul sa para in regula?). Ce se intamapla daca apare un control neanuntat? Care sunt sansele sa fiu controlat anul asta si de catre cine? (eventual si aproximativ cand :D )
nu mi-a pus sediul la locatia unde stau in chirie, pentru ca ea se schimba, plus ca pina la anu vreau cumva sa imi iau un apartament si abia atunci sa schimb sediul, altfel riscand sa il schimb de 2-3 ori (credit din banca pe venituri din pfa: vedeti vreo problema aici? (asta e unul din motivele principale pentru care am ales ipozitarea in sistem real ;) ))

-------

Asta-i varza din capul meu :) Daca stiti cumva unde sa ma duc, la cine sa apelez ca sa aflu raspunsurile la intebariel de mai sus si eventual altele care mi-or mai veni in minte pe aprcurs, eu as fi multumit.

nota: eu sunt in cluj-napoca in caz ca conteaza. deasemenea nu stiu nimic legat de conta & co.

Multumesc, si sper ca nu v-am incurcat si pe voi. Daca aveti nevoie de mai multe informatii ca sa ma puteti ajuta, intrebati ;)

Cometa SQL