- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: jointventure
Community Stats
- Grup: Members
- Postari: 14 (0 pe zi)
- Cel mai activ in: Arhiva (14 postari)
- Vizualizari: 1891
- Titlu User Membru junior
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
Informatii de contact
0
Neutral
User Tools
Prieteni
jointventure nu a adaugat prieteni inca
Postari ale mele
In topicul:revenirea la impozit venit micro de 3%
05 January 2011 - 11:41 AM
este reala informatie
ce nu a sesizat multa lume este prevederea explicita de la art. 112^1 PENTRU ANUL 2011 TREBUIE RESPECTATE CONDITIILE DE LA ALIN. (1) - salariati, cifra de afaceri la 31.12.2010, capital privat
pe cale de consecinta, prevederile alin. (2) se vor aplica din 2012 (sa nu mai fi fost niciodata platitoare pe veniturile microintreprinderilor), multi considerand ERONAT ca bu trebuiesa fi fost platitoare de micro..inainte, adica practic numai firmele infiintate in 2010 sau mai stiu eu ce (eventual cele ce au fost trecute automat de fisc la platitoare pe profit in 2010 conform legii)
practic fiscul...RESETEAZA statutul de microintreprindere si o ia de la capat..
in CONCLUZIE D 010 PANA LA 31.01.2011!
si mai e ceva: termenul de angajare a unei persoane: 60 zile
ce nu a sesizat multa lume este prevederea explicita de la art. 112^1 PENTRU ANUL 2011 TREBUIE RESPECTATE CONDITIILE DE LA ALIN. (1) - salariati, cifra de afaceri la 31.12.2010, capital privat
pe cale de consecinta, prevederile alin. (2) se vor aplica din 2012 (sa nu mai fi fost niciodata platitoare pe veniturile microintreprinderilor), multi considerand ERONAT ca bu trebuiesa fi fost platitoare de micro..inainte, adica practic numai firmele infiintate in 2010 sau mai stiu eu ce (eventual cele ce au fost trecute automat de fisc la platitoare pe profit in 2010 conform legii)
practic fiscul...RESETEAZA statutul de microintreprindere si o ia de la capat..
in CONCLUZIE D 010 PANA LA 31.01.2011!
si mai e ceva: termenul de angajare a unei persoane: 60 zile
In topicul:calcul impozit profit / topic 2009 si 2010
20 July 2010 - 10:19 AM
iicfarm, la Jul 18 2010, 10:18 AM, a spus:
Buna ziua,
Am si eu nevoie de o precizare!
Impozitul pe profit al Trim. II 2010 se compara cu impozitul trimestrial forfetar si se plateste valoarea mai mare indiferent de ce a fost pe Trim. I 2010 ????
De exemplu:
Pe trim. I 2010 impozit rezultat 3000 lei > decat 2150 lei - platit 3000 lei
Pe trim. II 2010 impozit rezultat 1500 lei < decat 2150 lei - ce se plateste?
1. Daca se ia numai pentru trim. II ( asa permite programul de contabilitate si se pare ca asa prevede si Codul Fiscal) trebuie platit 2150 lei ! Regularizare in trim.III sau la sfarsitul anului (nu m-am documentat)!!!!!!!!! Sau deloc daca se scoate in toamna!!!
2. Daca se tine seama si de trim. I ( adica pe toata perioada 1 ian-30 iunie): impozit total 4500lei > 2*2150=4300 lei si ar trebui platit 1500 lei, dar repet programul de contabilitate nu permite aceasta varianta!
Multumesc anticipat.
Am si eu nevoie de o precizare!
Impozitul pe profit al Trim. II 2010 se compara cu impozitul trimestrial forfetar si se plateste valoarea mai mare indiferent de ce a fost pe Trim. I 2010 ????
De exemplu:
Pe trim. I 2010 impozit rezultat 3000 lei > decat 2150 lei - platit 3000 lei
Pe trim. II 2010 impozit rezultat 1500 lei < decat 2150 lei - ce se plateste?
1. Daca se ia numai pentru trim. II ( asa permite programul de contabilitate si se pare ca asa prevede si Codul Fiscal) trebuie platit 2150 lei ! Regularizare in trim.III sau la sfarsitul anului (nu m-am documentat)!!!!!!!!! Sau deloc daca se scoate in toamna!!!
2. Daca se tine seama si de trim. I ( adica pe toata perioada 1 ian-30 iunie): impozit total 4500lei > 2*2150=4300 lei si ar trebui platit 1500 lei, dar repet programul de contabilitate nu permite aceasta varianta!
Multumesc anticipat.
IMEDIAT O SA ITI DAU PREVEDERILE LEGISLATIVE
PE SCURT SITUATIA STA ASA
1. IMPOZITUL PE PROFIT SE CALCULEAZA PE CUMULAT
2. IMPOZITUL MINIM (FORFETAR), PANA LA DECLARATIA 101 - TRIMESTRIAL
ASADAR
PE SCURT SITUATIA LA TINE ESTE URMATOAREA: DIN IMPOZITUL PE PROFIT CALCULAT PE CUMULAT LA SFARSITUL TRIMESTRULUI 2, SCAZI IMPOZITUL MINIM (FORFETAR) DECLARAT IN TRIMESTRUL 1 SI DIFERENTA, DACA E MAI MARE DECAT FORFETARUL TRIMESTRULUI 2 O DECLARI IN D 100 AFERENTA TRIMESTRULUI 2 SI O SI PLATESTI, DACA NU DECLARI TOT FORFETAR
este practic vorba de cela 4 exemple din H.G. 44/20048 - Normele Metodologice ale Codului fiscal, in cazul tau EXEMPLUL NR. 3, cu precizarea ca in 2009 NU A EXISTAT IMPOZIT MINIM PENTRU TRIMESTRUL 1 si de aceea se scade numai trimestrul 2....
Exemplul I
O societate comercială a determinat la sfârșitul trimestrului al II-lea impozit pe profit în sumă de 250 lei. Pentru încadrarea în prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia în calcul veniturile totale înregistrate la 31 decembrie 2008, determinând un impozit minim în valoare de 2.200 lei, corespunzător tranșei de venituri totale anuale în sumă de 40.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009 - 30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculează în mod corespunzător prin împărțirea impozitului minim anual la 12 luni și înmulțit cu 2 (lunile mai și iunie), astfel: (2.200 / 12) x 2 = 367 lei.
Având în vedere că impozitul pe profit datorat pentru trimestrul al II-lea este în sumă de 250 lei, iar impozitul minim calculat pentru aceeași perioadă este de 367 lei, contribuabilul are obligația de plată a impozitului minim în sumă de 367 lei.
Exemplul II
O societate comercială a determinat la sfârșitul trimestrului al II-lea impozit pe profit în sumă de 500 lei. Pentru încadrarea în prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia în calcul veniturile totale înregistrate la 31 decembrie 2008, determinând un impozit minim în valoare de 2.200 lei corespunzător tranșei de venituri totale anuale în sumă de 50.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009 - 30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculează în mod corespunzător prin împărțirea impozitului minim anual la 12 luni și înmulțit cu 2 (lunile mai și iunie), astfel: (2.200 / 12) x 2 = 367 lei.
Având în vedere că impozitul pe profit datorat pentru trimestrul al II-lea este în sumă de 500 lei, iar impozitul minim calculat pentru aceeași perioadă este de 367 lei, contribuabilul are obligația de plată a impozitului pe profit în sumă de 500 lei.
11^3. Pentru definitivarea impozitului pe profit aferent trimestrului al IV-lea al anului 2009, din impozitul pe profit calculat cumulat de la începutul anului se scade impozitul pe profit aferent perioadei precedente, inclusiv impozitul minim datorat, după caz, până la nivelul impozitului minim datorat în cursul anului fiscal.
Exemplul III
O societate comercială înregistrează pierdere fiscală la sfârșitul trimestrului I și al II-lea. Pentru încadrarea în prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia în calcul veniturile totale înregistrate la 31 decembrie 2008, determinând un impozit minim în valoare de 6.500 lei, corespunzător tranșei de venituri totale anuale în sumă de 300.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009 - 30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculează în mod corespunzător prin împărțirea impozitului minim anual la 12 luni și înmulțit cu 2 (lunile mai și iunie), astfel: (6.500 / 12) x 2 = 1.083 lei. Prin urmare, pentru trimestrul al II-lea societatea datorează impozitul minim în sumă de 1.083 lei.
Impozitul pe profit cumulat de la începutul anului este în sumă de 6.000 lei. Pentru determinarea impozitului datorat pentru trimestrul al III-lea se efectuează următorul calcul: 6.000 - 1.083 = 4.917 lei.
Se compară impozitul pe profit aferent trimestrului al III-lea, în sumă de 4.917 lei, cu impozitul minim aferent acestei perioade: (6.500 / 12) x 3 = 1.625 lei și se datorează impozitul pe profit.
La închiderea exercițiului financiar 2009, contribuabilul înregistrează pierdere fiscală. Prin urmare, pentru trimestrul al IV-lea datorează impozit minim în sumă de 1.625 lei. În acest caz, impozitul pe profit de recuperat reprezintă impozitul datorat în cursul anului respectiv mai puțin impozitul minim.
11^4. Impozitul pe profit aferent trimestrului/anului se calculează potrivit prevederilor titlului II din Codul fiscal, inclusiv cele referitoare la recuperarea pierderii fiscale prevăzute la art. 26 din titlul II "Impozitul pe profit".
Exemplul IV
O societate comercială înregistrează la sfârșitul anului 2008 pierdere fiscală în sumă de 700 lei. În cursul anului 2009 societatea înregistrează în trimestrul I pierdere fiscală, iar în trimestrul al II-lea înregistrează un profit impozabil în sumă de 13.200 lei.
Impozit pe profit aferent trimestrului al II-lea = (13.200 - 700) x 16% = 2.000 lei
Pentru încadrarea în prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia în calcul veniturile totale înregistrate la 31 decembrie 2008, determinând un impozit minim în valoare de 2.200 lei, corespunzător tranșei de venituri totale anuale în sumă de 35.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009 - 30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculează în mod corespunzător prin împărțirea impozitului minim anual la 12 luni și înmulțit cu 2 (lunile mai și iunie), astfel: (2.200 / 12) x 2 = 367 lei.
Având în vedere că impozitul pe profit datorat pentru trimestrul al II-lea este în sumă de 2.000 lei, iar impozitul minim calculat pentru aceeași perioadă este de 367 lei, contribuabilul are obligația de plată a impozitului pe profit în sumă de 2.000 lei.
11^5. Prevederile art. 18 alin. (2) din Codul fiscal nu se aplică societăților în inactivitate temporară înscrisă în registrul comerțului, conform prevederilor art. 237 din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare. În situația în care contribuabilii intră în inactivitate temporară în cursul anului, prevederile art. 18 alin. (2) se aplică pentru perioada cuprinsă între începutul anului și data când societatea înregistrează la oficiul registrului comerțului cererea de înscriere de mențiuni. Dacă perioada de inactivitate temporară încetează în cursul anului, contribuabilii aplică prevederile art. 18 alin. (2) de la data încetării inactivității temporare, corespunzător cu perioada din an rămasă până la 31 decembrie.
11^6. Contribuabilii înființați în cursul anului nu intră sub incidența prevederilor art. 18 alin. (2) pentru anul în care se înregistrează la oficiul registrului comerțului, însă aceștia sunt obligați la determinarea impozitului pe profit potrivit prevederilor titlului II "Impozitul pe profit" din Codul fiscal. Nu intră sub incidența impozitului minim societățile care la data de 1 mai 2009 se aflau în inactivitate temporară și aceasta încetează în cursul anului 2009, pentru perioada aferentă de la încetarea inactivității până la 31 decembrie 2009.
11^7. Contribuabilii care se înființează în cursul anului ca urmare a operațiunilor de reorganizare (fuziune, divizare etc.) aplică prevederile art. 18 alin. (2) de la data înregistrării la oficiul registrului comerțului. În cazul în care contribuabilii se înființează prin fuziunea a două sau mai multe societăți, pentru determinarea impozitului minim datorat, veniturile totale anuale sunt veniturile însumate ale societăților participante, înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent. În cazul în care contribuabilii se înființează prin divizarea unei societăți, pentru determinarea impozitului minim datorat, veniturile totale anuale se determină proporțional cu valoarea activelor și pasivelor transferate de către persoana juridică cedentă, conform proiectului întocmit potrivit legii, care stabilește și criteriul de repartiție a activelor și pasivelor transferate. În cazul fuziunilor prin absorbție sau în cazul divizărilor prin care activele și pasivele se transferă către una sau mai multe societăți existente, pentru determinarea impozitului minim datorat de către societățile beneficiare, la veniturile totale anuale înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, se iau în calcul și veniturile totale anuale ale societăților cedente, proporțional cu valoarea activelor și pasivelor transferate.
In topicul:Scoatere evid clineti incerti si furnizori
24 February 2010 - 02:04 PM
Lexiroxi, la Feb 1 2008, 07:23 PM, a spus:
Anularea sau prescrierea datoriilor catre furnizorilor si a creantelor clientilor conform continutului si functiunilor conturilor contabile cuprinse in Planul de conturi general din Anexa la OMEF 2374/2007 pentru modificarea si completarea OMFP 1752/2005 pentru aprobarea reglementararilor contabile conforme cu directivele europene:
furnizori
401=1171 si 4426=401 ?
sau
401=462
462=%
1171
4427
clienti
654=4111
4111=4427 ? (ajustare in cazul falimentului beneficiarului)
furnizori
401=1171 si 4426=401 ?
sau
401=462
462=%
1171
4427
clienti
654=4111
4111=4427 ? (ajustare in cazul falimentului beneficiarului)
bibacj, la Feb 22 2010, 03:54 PM, a spus:
NU ESTE OPERATIUNE IN SFERA DE APLICARE A T.V.A. conform art. 126 din Legea 571/2003 cu modif si complet ulterioare, pe cale de consecinta: NICI NU SE DISCUTA DE TVA
In topicul:Scoatere evid clineti incerti si furnizori
24 February 2010 - 01:54 PM
Lexiroxi, la Feb 1 2008, 07:23 PM, a spus:
Anularea sau prescrierea datoriilor catre furnizorilor si a creantelor clientilor conform continutului si functiunilor conturilor contabile cuprinse in Planul de conturi general din Anexa la OMEF 2374/2007 pentru modificarea si completarea OMFP 1752/2005 pentru aprobarea reglementararilor contabile conforme cu directivele europene:
furnizori
401=1171 si 4426=401 ?
sau
401=462
462=%
1171
4427
clienti
654=4111
4111=4427 ? (ajustare in cazul falimentului beneficiarului)
furnizori
401=1171 si 4426=401 ?
sau
401=462
462=%
1171
4427
clienti
654=4111
4111=4427 ? (ajustare in cazul falimentului beneficiarului)
NU
PRESCRIERE DATORII
pct. 187 din Ordinului 3055/29.10.2009
la scăderea din evidență a creanțelor și datoriilor ale căror termene de încasare sau de plată sunt prescrise, entitățile trebuie să demonstreze că au fost întreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora
pct. 256. alin. (1), lit. e) precizează “Veniturile din exploatare cuprind alte venituri din exploatarea curentă, cuprinzând veniturile din creanțe recuperate, penalități contractuale, datorii prescrise, scutite sau anulate potrivit legii, precum și alte venituri din exploatare
pct. 28, alin. (1) coroborat cu prevederile pct. 39 din Ordinul 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, “creanțele și obligațiile față de terți sunt supuse verificării și confirmării pe baza extraselor soldurilor debitoare și creditoare ale conturilor de creanțe și datorii care dețin ponderea valorică în totalul soldurilor acestor conturi, potrivit "Extrasului de cont" (cod 14-6-3) sau punctajelor reciproce scrise„ și “pentru toate plusurile, lipsurile și deprecierile constatate la bunuri, precum și pentru pagubele determinate de expirarea termenelor de prescripție a creanțelor sau din alte cauze, comisia de inventariere solicită explicații scrise de la persoanele care au răspunderea gestionării bunurilor, respectiv a urmăririi decontării creanțelor. Pe baza explicațiilor primite și a documentelor analizate, comisia de inventariere stabilește natura lipsurilor, pierderilor, pagubelor și deprecierilor constatate, precum și natura plusurilor, propunând, în conformitate cu dispozițiile legale, modul de regularizare a diferențelor dintre datele din contabilitate și cele faptice, rezultate în urma inventarierii.”
contabil, înregistrarea scoaterii din evidență a datoriilor către furnizori se evidențiază în conformitate cu prevederile ANEXEI la Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.374/2007 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.752/2005 pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, prin creditarea contului 117 (Rezultatul reportat) și debitarea unuia dintre conturile de înregistrare a sumelor anulate reprezentând datorii față de furnizori, aferente exercițiilor financiare anterioare (401, 404, și alte conturi în care urmează să se evidențieze sumele anulate).
fiscal art. 19, alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare precizează:
“Profitul impozabil se calculează ca diferență între veniturile realizate din orice sursă și cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile și la care se adaugă cheltuielile nedeductibile. La stabilirea profitului impozabil se iau în calcul și alte elemente similare veniturilor și cheltuielilor potrivit normelor de aplicare.”
În conformitate cu prevederile cap. 2, pct. 13 „Calculul profitului impozabil” din H.G. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare “Veniturile sau cheltuielile înregistrate eronat sau omise se corectează prin ajustarea profitului impozabil al perioadei fiscale căreia îi aparțin și depunerea unei declarații rectificative în condițiile prevăzute de Codul de procedură fiscală.”=> RECTIFICATIVA la D101 a anului la care se refera
ATENTIE
Ordin 1752
Corectarea erorilor contabile
63. - (1) Corectarea erorilor constatate în contabilitate se efectuează pe seama rezultatului reportat.
(2) Erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni și declarații eronate cuprinse în situațiile financiare ale entității pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultând din greșeala de a utiliza, sau de a nu utiliza, informații credibile care:
a) erau disponibile la momentul la care situațiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise;
b) ar fi putut fi obținute în mod rezonabil și luate în considerare la întocmirea și prezentarea acelor situații financiare.
Astfel de erori includ efectele greșelilor matematice, greșelilor de aplicare a politicilor contabile, ignorării sau interpretării greșite a evenimentelor și fraudelor.
(3) În cazul corectării de erori care generează pierdere contabilă reportată, aceasta trebuie acoperită înainte de efectuarea oricărei repartizări de profit.
In topicul:prescriere datorii furnizori
24 February 2010 - 11:53 AM
G David, la Feb 24 2010, 10:58 AM, a spus:
Sunt de acord cu Florin 76 - 401=7588, conform Ordinului nr 3055/2009, care prevede:
În creditul contului 758 "Alte venituri din exploatare" se înregistreaza:
- sume prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii, reprezentând datorii fata de furnizori, creditori diversi, actionari/asociati (401, 404, 462, 455, 457 si alte conturi în care urmeaza sa se evidentieze sumele respective);
- sume prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii, reprezentând datorii
În creditul contului 758 "Alte venituri din exploatare" se înregistreaza:
- sume prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii, reprezentând datorii fata de furnizori, creditori diversi, actionari/asociati (401, 404, 462, 455, 457 si alte conturi în care urmeaza sa se evidentieze sumele respective);
- sume prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii, reprezentând datorii
INTRUCAT SE REFERA LA ANII ANTERIORI ESTE CLAR CA SE INREGISTREAZA IN 117, DAR NU SUNT SIGUR CU PRIVIRE LA DECLARATIA RECTIFICATIVA LA 101 (INCA NU AM GASIT BAZA LEGALA) si tare mult as vrea sa imi spuna si mie cineva daca stie aceasta baza legala
NU se foloseste un cont de venituri intrucat 3055/2009 recomanda folosirea contlui de venituri dar si folosirea contului 117 si sunt de parare ca se foloseste 117 pentru ca ne referim la DATORII DIN ANII ANTERIORI. ATENTIE...functiunea conturilor este ORIENTATIVA SI NU LIMITATIVA
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: jointventure
- Regulament



Find content
Afisare istoric nume
