Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mikutza_pernea - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mikutza_pernea

Inregistrat la: 17 May 2007
Offline Ultimul click: Mar 19 2017 03:44 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:microintreprindere srl-d

06 March 2013 - 01:28 AM

Buna seara

Am urmatoarea speta: SRL-D infiintat in aprilie 2011, s-a optat pentru impozit pe profit 16% si nu s-au facut angajari. In februarie 2013 s-a angajat un salariat. Se beneficiaza de scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajator?

Eu am analizat asa:

- in aprilie 2011 s-a infiintat SRL-D cu respectarea art.3 din OU 6/2011. La art.3 alin (1) lit. b din OU 6/2011 se precizeaza ca firma trebuie sa fie incadrata la microintreprindere in conditiile legii 346/2004. Legea 346/2004 defineste microintreprinderile ca intreprinderi mici si mijlocii cu pana la 9 angajati (deci poate sa fie si fara angajati - nu?). Tot la infiintare s-a optat si pentru impozit pe profit, tocmai pentru ca sa nu apara obligativitatea angajarii cel putin a unui salariat in termen de 60 zile (in cazul optarii pentru impozit pe venit - la acea vreme). Microintreprinderea poate sa fie platitoare de impozit pe venit sau platitoare de impozit pe profit. Deci nu s-a pierdut calitatea de microintreprindere nu?

- in februarie 2013 s-a angajat un salariat. Conform OUG 6/2011, art.4:
"...microîntreprinderea aparținând întreprinzatorului debutant are și urmatoarele obligații specifice:
b) sa angajeze cu contract de munca pe durata nedeterminata și sa mențina în activitate cel puțin 2 salariați de la momentul obținerii facilitaților prevazute la art. 5 lit. a) și/sau b) și/sau c) pâna la pierderea calitații de microîntreprindere aparținând întreprinzatorului debutant;"
La art.5 scrie :
"Microîntreprinderea aparținând întreprinzatorului debutant beneficiaza de urmatoarele facilitați:

a) acordarea de catre A.I.P.P.I.M.M. a unei alocații financiare...

b) garanții acordate de Fondul Național de Garantare a Creditelor...

c) scutirea de la plata contribuțiilor de asigurari sociale..."


Deci eu inteleg ca pentru a beneficia de scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale angajator, trebuie ca SRL-D ul sa aiba minim 2 angajati (iar facilitatea e acordata pentru max 4 angajati).

Am inteles bine? Deci daca din martie SRL-D ul are doi angajati atunci va putea beneficia de scutirea de la art.5 pct.c incepand cu luna martie? Pana atunci se vor plati toate contributiile pentru singurul angajat (in luna februarie).

In cazul in care din martie sunt 2 salariati si se va beneficia de scutire, care este termenul pana la care se va benefiacia de acea scutire? : aprilie 2014 (atunci se fac 3 ani de la infiintare) sau 31 decembrie 2014 (OU 6/2011 - art. 6 lit. a - in cazul in care presupunem ca nu-si pierde calitatea de debutanta din alte motive).

Multumesc anticipat.

In topicul:Tva din 2010

23 August 2010 - 02:44 PM

Buna ziua,

Sunt noua in domeniu si as avea nevoie de putin ajutor. Lucrez la o firma de telecomunicatii care factureaza abonamentul aferent serviciilor prestate, in avans. In luna iunie 2010 am facturat abonament in avans pe perioada 16.06.2010-15.07.2010 cu TVA 19%. Trebuie sa fac vreo regularizare a avansului in luna iulie? A doua intrebare ar fi: in cazul in care in luna iulie stornez abonament in avans (aferent perioadei sus mentionate) ce cota de TVA folosesc?

Va multumesc anticipat.

Cometa SQL