Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu raspunsul corect la inregistrarile contabie corecte din punct de vedere legal in situatia prezentata mai jos:
Societatea X foloseste ca metoda de descarcare de gestiune metoda CMP.
In luna Iunie, X a vandut catre Y un produs cu 1000 LEI + TVA.
CMP-ul acestui produs in momentul vanzarii era 900 LEI.
% 411 cu 1240 LEI
707 cu 1000 LEI
4427 cu 240 LEI
Descarcarea de gestiune aferenta acestei tranzactii va genera NC
371C=607D cu 900 LEI.
Presupunem ca in Septembrie, pentru ca Y nu a vandut produsul solicita lui X sa-i accepte returul.
X accepta, primeste produsul in depozitul sau si intocmeste factura de retur cu aceeasi valoare cu care l-a vandut 1000 LEI + TVA.
In Septembrie cand a primit produsul returnat de client, CMP-ul produsului este 850 LEI.
% 411 cu - 1240 LEI
707 cu - 1000 LEI
4427 cu - 240 LEI
Din punct de vedere legal, descarcarea de gestiune in acest caz trebuie sa fie:
-371C=-607D cu 900 LEI (CMP-ul produsului in momentul vanzarii)
sau
-371C=-607D cu 850 LEI (CMP-ul produsului in momentul primirii produsului returnat).
Nu am studii de contabilitate, sunt consultant de implementare sistem informatic de gestiune si vreau sa inteleg ce prevede legea pentru aceasta situatie.
Va multumesc anticipat pentru ajutor.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: chaos
Community Stats
- Grup: Members
- Postari: 23 (0 pe zi)
- Cel mai activ in: Arhiva (17 postari)
- Vizualizari: 2227
- Titlu User Membru junior
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
Informatii de contact
Topicele mele
Descarcare de gestiune in situatii de retur de marfa
30 October 2014 - 11:00 AM
Monografie contabila achizitie intracomunitara marfa in regim de consignatie
06 July 2013 - 08:05 AM
Buna dimineata,
Unul din furnizorii mei de marfa din Belgia s-a hotarat sa continuam colaborarea pe baza unui contract de consignatie.
Belgia este una din tarile care au acceptat regimul simplificat cu privire la transferul si achizitia bunurilor intracomunitare asa ca eu am inteles din Codul Fiscal ca pasii de inregistrare a marfurilor sunt:
1) - la primirea marfurilor cu Delivery Note le fa receptie intrun depozit care nu face parte din gestiunea firmei iar valorile le inregistrez in 803.3
2) - in momentul in care am un client pentru marfa din acest depozit, ma autofacturez si receptionez in gestiunea firmei marfa pe care trebuie sa o vand; autofactura genereaza o NC 371Debit=803.3Credit cu valoarea marfurilor pe care urmeaza sa le vand
3) - La sfarsitul lunii dupa ce trimit raportul de vanzare catre furnizor el imi va emite o factura pentru marfa vanduta. Inregistrez aceasta factura care este egala cu suma autofacturilor din luna cu NC 401.2Debit si 4426=4427.
Nu stiu daca este corect dpdv inregistrari contabile fluxul gandit de mine (eu sunt numai inginerul care intretine aplicatia software de gestiune si contabilitate) si daca evidentierea taxarii inverse TVA trebuie facuta la data primirii facturii de la furnizor sau la data autofacturarii.
Am inteles ca va trebui sa generez rapoarte speciale pentru tranzactiile acestor marfuri:
(4) Consignatarul si cumparatorul bunurilor, in cazul stocurilor la dispozitia clientului, trebuie sa emita documentele prevazute la art. 1551 din Codul fiscal si sa tina un registru special in care sa raporteze:
a) data sosirii, denumirea si cantitatea bunurilor primite;
b) data livrarii locale a acestor bunuri in Romania, cu o trimitere la factura sau la alt document emis;
c) data transportului de bunuri care nu au fost achizitionate si care se restituie in statul membru de unde au provenit, precum si natura si cantitatea acestor bunuri;
d) numele, adresa si datele de identificare ale fiecarui furnizor.
De la aceste rapoarte mi s-a nascut intrebarea daca taxarea inversa de TVA trebuie evidentiata la momentul vanzarii mele (deci autofacturarii) sau la data inregistrarii facturii de la furnizor.
Sper ca am reusit sa prezint coerent dilema mea.
Cu mii de multumiri anticipate pentru ajutor astept parerile voastre.
Unul din furnizorii mei de marfa din Belgia s-a hotarat sa continuam colaborarea pe baza unui contract de consignatie.
Belgia este una din tarile care au acceptat regimul simplificat cu privire la transferul si achizitia bunurilor intracomunitare asa ca eu am inteles din Codul Fiscal ca pasii de inregistrare a marfurilor sunt:
1) - la primirea marfurilor cu Delivery Note le fa receptie intrun depozit care nu face parte din gestiunea firmei iar valorile le inregistrez in 803.3
2) - in momentul in care am un client pentru marfa din acest depozit, ma autofacturez si receptionez in gestiunea firmei marfa pe care trebuie sa o vand; autofactura genereaza o NC 371Debit=803.3Credit cu valoarea marfurilor pe care urmeaza sa le vand
3) - La sfarsitul lunii dupa ce trimit raportul de vanzare catre furnizor el imi va emite o factura pentru marfa vanduta. Inregistrez aceasta factura care este egala cu suma autofacturilor din luna cu NC 401.2Debit si 4426=4427.
Nu stiu daca este corect dpdv inregistrari contabile fluxul gandit de mine (eu sunt numai inginerul care intretine aplicatia software de gestiune si contabilitate) si daca evidentierea taxarii inverse TVA trebuie facuta la data primirii facturii de la furnizor sau la data autofacturarii.
Am inteles ca va trebui sa generez rapoarte speciale pentru tranzactiile acestor marfuri:
(4) Consignatarul si cumparatorul bunurilor, in cazul stocurilor la dispozitia clientului, trebuie sa emita documentele prevazute la art. 1551 din Codul fiscal si sa tina un registru special in care sa raporteze:
a) data sosirii, denumirea si cantitatea bunurilor primite;
b) data livrarii locale a acestor bunuri in Romania, cu o trimitere la factura sau la alt document emis;
c) data transportului de bunuri care nu au fost achizitionate si care se restituie in statul membru de unde au provenit, precum si natura si cantitatea acestor bunuri;
d) numele, adresa si datele de identificare ale fiecarui furnizor.
De la aceste rapoarte mi s-a nascut intrebarea daca taxarea inversa de TVA trebuie evidentiata la momentul vanzarii mele (deci autofacturarii) sau la data inregistrarii facturii de la furnizor.
Sper ca am reusit sa prezint coerent dilema mea.
Cu mii de multumiri anticipate pentru ajutor astept parerile voastre.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: chaos
- Regulament



Find content
Afisare istoric nume
