Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
sc78 - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


sc78

Inregistrat la: 24 Aug 2007
Offline Ultimul click: Nov 12 2011 08:12 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:Analiza diagnostic a intrepriderii.

29 October 2010 - 04:59 PM

Buna!
Ma puteti ajuta si pe mine cu urmatoarele probleme? Va rog .....

1. O intreprindere produce anual un numar de 100.000 de produse la un pret unitar de 5 u.m. intreprinderea inregistreaza cheltuieli cu materiile prime si materiale in valoare de 200.000 u.m., cheltuieli de personal de 100.000 u.m. din care 85% reprezinta salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilitati si chirii in cuantum de 20.000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50.000 u.m. si cheltuieli cu dobanzi de 40.000 u.m. Sa se calculeze si sa se interpreteze pragul de rentabilitate financiar si operational exprimat in unitati fizice si valorice.

2. O persoană fizică obține venituri din activități comerciale, venituri ce sunt impuse în sistem real. În anul 200X obține următoarele venituri:
- venituri din vânzări de mărfuri: 35.000 lei;
- venituri din sponsorizări: 500 lei;
- venituri din dobânzi la contul curent la bancă: 200 lei..
Cheltuielile efectuate în anul 200X sunt:
- cheltuieli cu mărfurile vândute: 20.000 lei;
- cheltuieli cu serviciile prestate de terți: 7.600 lei;
- cheltuieli cu protocol: 700 lei;
- cheltuieli cu penalități din contracte comerciale: 500 lei
- cheltuieli cu impozitul pe venit sub formă de plăți anticipate 300 lei.
Să se determine impozitul pe venit de plată sau de recuperat cu ocazia regularizării.

3. Se cunosc urmatoarele informatii: avansuri platite furnizorilor de stocuri 300.000; venituri in avans 500.000; salarii datorate 6.000.000; marfuri 1.700.000; cheltuieli de constituire 200.000; conturi la banci 7.000.000; mijloace fixe 10.000.000; provizioane pentru deprecierea marfurilor 200.000; cheltuieli de cercetare 400.000; cheltuieli in avans 6.000.000; dividende de plata 2.000.000; titluri de participare 3.000.000; amortizarea mijloacelor fixe 2.000.000; furnizori 2.000.000 (din care 400.000 cu scadenta mai mare de un an); prime de rambursare a obligatiunilor 200.000; clienti 800.000; imprumuturi din emisiunea de obligatiuni 2.000.000 (din care cu scadenta in anul urmator 1.000.000). Sa se determine valoarea posturilor „Total stocuri”, Total activ” si „Total activ minus obligatii curente” (capitaluri permanente):
a) 1.800.000; 26.800.000; 11.000.000;
b) 1.500.000; 27.200.000; 10.500.000;
c) 1.500.000; 26.800.000; 10.500.000;
d) 2.000.000; 27.200.000; 11.100.000;
e) 1.800.000; 26.800.000; 15.800.000.

4. La 31.12.N, întreprinderea ALFA are în stoc 200 kg produs P în curs de execuție cu un grad de avansare de 50%. Cheltuielile necesare finalizării și vânzării produsului în curs de execuție au fost estimate la 2.500.000 lei. Produsul finit obținut cu ajutorul lui ALFA se vinde pe piață cu 45.000 lei/buc. Concomitent au fost obținute și 300 kg produs finit. La începutul perioadei nu există producție în curs de execuție. Cheltuielile necesare obținerii produselor finite și în curs de execuție au fost de 20.000.000 lei. În bilanțul contabil, stocul de producție în curs de execuție este evaluat la:
a) 5.000.000 lei;
b) 2.500.000 lei;
c) 8.000.000 lei;
d) 15.000.000 lei;
e) 20.000.000 lei.

5. Din punct de vedere strategic, ce presupune o investitie de modernizare?
6. Rata de actualizare este un element esential in metodele de fezabilitate bazate pe actualizare. Care este continutul acestei rate?
7. Ce este un plan de afaceri; cele trei elemente ale acestuia.

In topicul:probleme stagiari an 1

29 October 2010 - 04:53 PM

Buna!
Ma puteti ajuta si pe mine cu urmatoarele probleme? Va rog .....

1. O intreprindere produce anual un numar de 100.000 de produse la un pret unitar de 5 u.m. intreprinderea inregistreaza cheltuieli cu materiile prime si materiale in valoare de 200.000 u.m., cheltuieli de personal de 100.000 u.m. din care 85% reprezinta salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilitati si chirii in cuantum de 20.000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50.000 u.m. si cheltuieli cu dobanzi de 40.000 u.m. Sa se calculeze si sa se interpreteze pragul de rentabilitate financiar si operational exprimat in unitati fizice si valorice.

2. O persoană fizică obține venituri din activități comerciale, venituri ce sunt impuse în sistem real. În anul 200X obține următoarele venituri:
- venituri din vânzări de mărfuri: 35.000 lei;
- venituri din sponsorizări: 500 lei;
- venituri din dobânzi la contul curent la bancă: 200 lei..
Cheltuielile efectuate în anul 200X sunt:
- cheltuieli cu mărfurile vândute: 20.000 lei;
- cheltuieli cu serviciile prestate de terți: 7.600 lei;
- cheltuieli cu protocol: 700 lei;
- cheltuieli cu penalități din contracte comerciale: 500 lei
- cheltuieli cu impozitul pe venit sub formă de plăți anticipate 300 lei.
Să se determine impozitul pe venit de plată sau de recuperat cu ocazia regularizării.

3. Se cunosc urmatoarele informatii: avansuri platite furnizorilor de stocuri 300.000; venituri in avans 500.000; salarii datorate 6.000.000; marfuri 1.700.000; cheltuieli de constituire 200.000; conturi la banci 7.000.000; mijloace fixe 10.000.000; provizioane pentru deprecierea marfurilor 200.000; cheltuieli de cercetare 400.000; cheltuieli in avans 6.000.000; dividende de plata 2.000.000; titluri de participare 3.000.000; amortizarea mijloacelor fixe 2.000.000; furnizori 2.000.000 (din care 400.000 cu scadenta mai mare de un an); prime de rambursare a obligatiunilor 200.000; clienti 800.000; imprumuturi din emisiunea de obligatiuni 2.000.000 (din care cu scadenta in anul urmator 1.000.000). Sa se determine valoarea posturilor „Total stocuri”, Total activ” si „Total activ minus obligatii curente” (capitaluri permanente):
a) 1.800.000; 26.800.000; 11.000.000;
b) 1.500.000; 27.200.000; 10.500.000;
c) 1.500.000; 26.800.000; 10.500.000;
d) 2.000.000; 27.200.000; 11.100.000;
e) 1.800.000; 26.800.000; 15.800.000.

4. La 31.12.N, întreprinderea ALFA are în stoc 200 kg produs P în curs de execuție cu un grad de avansare de 50%. Cheltuielile necesare finalizării și vânzării produsului în curs de execuție au fost estimate la 2.500.000 lei. Produsul finit obținut cu ajutorul lui ALFA se vinde pe piață cu 45.000 lei/buc. Concomitent au fost obținute și 300 kg produs finit. La începutul perioadei nu există producție în curs de execuție. Cheltuielile necesare obținerii produselor finite și în curs de execuție au fost de 20.000.000 lei. În bilanțul contabil, stocul de producție în curs de execuție este evaluat la:
a) 5.000.000 lei;
b) 2.500.000 lei;
c) 8.000.000 lei;
d) 15.000.000 lei;
e) 20.000.000 lei.

5. Din punct de vedere strategic, ce presupune o investitie de modernizare?
6. Rata de actualizare este un element esential in metodele de fezabilitate bazate pe actualizare. Care este continutul acestei rate?
7. Ce este un plan de afaceri; cele trei elemente ale acestuia.

In topicul:stagiu anul II

29 October 2010 - 04:52 PM

Buna!
Ma puteti ajuta si pe mine cu urmatoarele probleme? Va rog .....

1. O intreprindere produce anual un numar de 100.000 de produse la un pret unitar de 5 u.m. intreprinderea inregistreaza cheltuieli cu materiile prime si materiale in valoare de 200.000 u.m., cheltuieli de personal de 100.000 u.m. din care 85% reprezinta salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilitati si chirii in cuantum de 20.000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50.000 u.m. si cheltuieli cu dobanzi de 40.000 u.m. Sa se calculeze si sa se interpreteze pragul de rentabilitate financiar si operational exprimat in unitati fizice si valorice.

2. O persoană fizică obține venituri din activități comerciale, venituri ce sunt impuse în sistem real. În anul 200X obține următoarele venituri:
- venituri din vânzări de mărfuri: 35.000 lei;
- venituri din sponsorizări: 500 lei;
- venituri din dobânzi la contul curent la bancă: 200 lei..
Cheltuielile efectuate în anul 200X sunt:
- cheltuieli cu mărfurile vândute: 20.000 lei;
- cheltuieli cu serviciile prestate de terți: 7.600 lei;
- cheltuieli cu protocol: 700 lei;
- cheltuieli cu penalități din contracte comerciale: 500 lei
- cheltuieli cu impozitul pe venit sub formă de plăți anticipate 300 lei.
Să se determine impozitul pe venit de plată sau de recuperat cu ocazia regularizării.

3. Se cunosc urmatoarele informatii: avansuri platite furnizorilor de stocuri 300.000; venituri in avans 500.000; salarii datorate 6.000.000; marfuri 1.700.000; cheltuieli de constituire 200.000; conturi la banci 7.000.000; mijloace fixe 10.000.000; provizioane pentru deprecierea marfurilor 200.000; cheltuieli de cercetare 400.000; cheltuieli in avans 6.000.000; dividende de plata 2.000.000; titluri de participare 3.000.000; amortizarea mijloacelor fixe 2.000.000; furnizori 2.000.000 (din care 400.000 cu scadenta mai mare de un an); prime de rambursare a obligatiunilor 200.000; clienti 800.000; imprumuturi din emisiunea de obligatiuni 2.000.000 (din care cu scadenta in anul urmator 1.000.000). Sa se determine valoarea posturilor „Total stocuri”, Total activ” si „Total activ minus obligatii curente” (capitaluri permanente):
a) 1.800.000; 26.800.000; 11.000.000;
b) 1.500.000; 27.200.000; 10.500.000;
c) 1.500.000; 26.800.000; 10.500.000;
d) 2.000.000; 27.200.000; 11.100.000;
e) 1.800.000; 26.800.000; 15.800.000.

4. La 31.12.N, întreprinderea ALFA are în stoc 200 kg produs P în curs de execuție cu un grad de avansare de 50%. Cheltuielile necesare finalizării și vânzării produsului în curs de execuție au fost estimate la 2.500.000 lei. Produsul finit obținut cu ajutorul lui ALFA se vinde pe piață cu 45.000 lei/buc. Concomitent au fost obținute și 300 kg produs finit. La începutul perioadei nu există producție în curs de execuție. Cheltuielile necesare obținerii produselor finite și în curs de execuție au fost de 20.000.000 lei. În bilanțul contabil, stocul de producție în curs de execuție este evaluat la:
a) 5.000.000 lei;
b) 2.500.000 lei;
c) 8.000.000 lei;
d) 15.000.000 lei;
e) 20.000.000 lei.

5. Din punct de vedere strategic, ce presupune o investitie de modernizare?
6. Rata de actualizare este un element esential in metodele de fezabilitate bazate pe actualizare. Care este continutul acestei rate?
7. Ce este un plan de afaceri; cele trei elemente ale acestuia.

In topicul:stagiu anul II

10 May 2010 - 08:36 AM

Raspuns 36:
Cheltuieli cu dobanzi = 20.000 x 25% / 12 x 2 = 833,33 lei
In ceea ce priveste imprumutul de la banca, cheltuielile cu dobanzile sunt integral deductibile conform art. 23 alin. 4 din Codul Fiscal.

Cheltuieli cu dobanzi = 30.000 x 20% / 12 x 2 = 1.000 lei
In ceea ce priveste imprumutul de la actionar, avem in vedere doua aspecte:
1) Cheltuielile cu dobanzi ce depasesc rata de referinta a BNR 500 lei sunt nedeductibile si nu se reporteaza in perioadele urmatoarele.

2) Cheltuielile cu dobanzi care se incadreaza in rata de referinta BNR 500 lei sunt posibile deductibile.
Grad indatorare capital = (Capital imprumutat 01.01 + Capital imprumutat 31.03)
(Capitaluri proprii 01.01 + Capitaluri proprii 31.03)

Grad indatorare capital = 3,66 > 3
=> cheltuielile cu dobanzile sunt integral nedeductibile si se reporteaza in perioadele urmatoare pa la deductibilitatea lor integrala.

In topicul:stagiu anul II

13 April 2010 - 08:52 AM

Vezi postareaAnaB, la Apr 13 2010, 10:49 AM, a spus:

Ma poate ajuta cineva si pe mine cu aceasta grila?

13. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor ;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adcvat calificat de personal;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.


Multumesc frumos

Raspuns:
Riscurile posibile ce pot să apară :
• neconcordanțe între atribuții și competența profesională;
• neconformitatea cu legile, regulamentele, regulile și politicile specifice;
• nerespectarea confidențialității informațiilor;
• caracterul incomplet și inexact al operațiilor și documentațiilor;
• modul profesional de abordare a informațiilor financiare;
• nerespectarea atribuțiilor din fisa postului
• suprasolicitarea personalului
• nerespectrarea normelor privind securitatea muncii

Proceduri de control intern care pot diminua apariția riscurilor:
- Atribuțiile entității pot fi realizate numai dacă sunt cunoscute de salariați și aceștia acționează concertat;
- Fiecare salariat are un rol bine definit în entitatea publică, stabilit prin fișa postului;
- Sarcinile sunt încredințate și rezultatele sunt comunicate numai în raportul manager – salariat – manager (șef – subaltern – șef);
- Managerul trebuie să susțină salariatul în îndeplinirea sarcinilor sale.
- Managementul entității publice va comunica tuturor angajaților care sunt sarcinile entității, rezultate din actul normativ de organizare și funcționare. Totodată, se va îngriji că aceste sarcini să se regăsească în Regulamentul de organizare și funcționare a entității publice, la care să aibă acces toți salariații. Se vor întocmi și se vor actualiza, ori de câte ori necesitățile o vor cere, fișele postului pentru toți funcționarii publici și personalul contractual din entitatea publică. Aceasta este o obligație permanentă a fiecărui nivel de management.
- Managerul asigură ocuparea posturilor de către persoane competente, cărora le încredințează sarcini potrivit competențelor și asigură condiții pentru dezvoltarea capacității profesionale a salariatului.
- Managerul și salariații au acele cunoștințe, abilități și experiența care fac posibilă îndeplinirea eficientă și efectivă a sarcinilor;
- Competența angajaților și sarcinile încredințate trebuie să se afle în echilibru permanent, stabil. Acțiuni pentru asigurarea acestuia:
a) definirea cunoștințelor și deprinderilor necesare pentru fiecare loc de muncă;
b) conducerea interviurilor de recrutare, pe baza unui document de evaluare definit;
c) identificarea planului de pregătire de bază a noului angajat, încă din timpul procesului de recrutare;
d) revederea necesităților de pregătire, în contextul evaluării anuale a angajaților și urmărirea evoluției carierei;
e) asigurarea faptului că necesitățile de pregătire identificate sunt satisfăcute;
f) dezvoltarea capacității interne de pregătire, complementară formelor de pregătire externe entității publice;
g) definirea politicii de pregătire / mobilitate;
h) se verifică dacă se respectă programul de lucru, norma de lucru.
- Performanțele angajaților se evaluează cel puțin o dată pe an și sunt discutate cu aceștia de către realizatorul raportului;
- Competența și performanța trebuiesc susținute de instrumente adecvate, care includ tehnica de calcul, software-urile, brevetele, metodele de lucru etc.;
- Se verifică listele de pontaj, întocmirea corectă a statelor de plată și a celorlalte documente privind asigurările sociale.

Cometa SQL