Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
bica - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


bica

Inregistrat la: 13 Oct 2007
Offline Ultimul click: Nov 12 2011 06:51 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:stagiu anul III

11 September 2011 - 11:10 AM

Buna ziua,
Am o rezolvare la problema 2 de la contabilitate.Nu stiu daca este corect!

Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente exportului

1. Facturarea marfurilor catre clientul extern 05.04.N curs 3lei$

411 = 401 123.000 lei
„Clienti“ – analitic distinct clienti externi „Furnizori“ – analitic distinct producator
123.000 (41.000$x3lei/$)
2. Valoarea transportului pe parcurs extern facturat de prestatorul extern 1000 $;
624 = 401 3.000 lei
„cheltuieli cu transp. de bunuri si pers.” „Furnizori-analitic distinct furniz.ext”
(1000 $ x 3 lei/$)
3. Inregistrarea comisionului negociat 10% curs 3 lei/$

411 = 704 12.600 lei
41.000$ + 1000 $ = 42.000$ x10%x3lei/$)
„Clienti“ – analitic distinct producator „Venituri din lucrari executate si servicii prestate“
4. Retinerea comisionului de la unitatea producatoare

401 = 411 12.600 lei
„Furnizori“ – analitic distinct producator „Clienti“ – analitic distinct producator

5.Incasarea contravalorii facturii emise de la clientul extern 06.04.N(42.000$x3.1lei/$)

5124 = % 127.100 lei
„Conturi la banci in valuta“ 411 123.000 lei
„Clienti“ – analitic distinct clienti externi
765 4.100 lei
„Venituri din diferente de curs valutar“
6. Achitarea contravalorii valorii produselor catre unitatea producatoare8.04.N curs 2.9lei/$

401 = % 110.700 lei (41000$-4100$x3lei/$)
„Furnizori“ – analitic distinct producator 5124 107.010 lei (41000$-4100$x2.9lei/$)
„Conturi la banci in valuta“
765 3.690 lei
„Venituri din diferente de curs valutar“

7. Achitare contravaloare transport 8.04.N curs 2.9lei/$

401 = % 3.000 lei (1000$x3lei/$)
„Furnizori“ – analitic distinct transportator 5124 2.900 lei (1000$x2.9lei/$)
„Conturi la banci in valuta“
765 100 lei
„Venituri din diferente de curs valutar“
8. Cheltuielile efectuate în contul entității producătoare sunt: comision vamal 200 lei și comisioane bancare 100 lei;
comision vamal: 628 = 5121 200 lei
comisioane bancare: 627= 5124 100 lei

9. Cheltuielile proprii effectuate de entitate:

641 = 421 4.000 lei
6813 = 2813 1.000 lei

In topicul:stagiu anul III

26 May 2011 - 11:58 AM

Vezi postareaIoana0905, la 24 May 2011 - 11:49 AM, a spus:

Salut!
Ma puteti ajuta si pe mine cu rezolvarea la urmatoarea problema:

O societate comercială plătitoare de TVA înregistrează într-un an venituri în sumă de 560.000 lei din care 1200 lei venituri din dividende de la o persoană juridică română. Cheltuielile înregistrate sunt:
- cheltuieli cu serviciile prestate la terţi 11.000 lei (există contracte încheiate, se justifică necesitatea lor şi sunt documente care să ateste primirea lor efectivă);
- cheltuieli cu materiile prime şi materialele consumabile 200.000 lei;
- cheltuieli cu stocurile de materiale constatate lipsă din gestiune, neimputabile 2500 lei;
- cheltuieli cu plata personalului 63.500 lei, din care 50.000 lei este fondul de salarii şi diferenţa contribuţii aferente fondului de salarii;
- cheltuieli de protocol 2400 lei;
- cheltuieli cu sponsorizarea în bani 1200 lei;
- cheltuieli cu impozitul pe profit plătit în cursul anului 4000 lei.
Să se calculeze impozitul pe profit datorat pentru întregul an.

Multumesc mult!

Profitul impozabil se calculează ca diferenţă între veniturile realizate din orice sursă şi cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile şi la care se adaugă cheltuielile nedeductibile. La stabilirea profitului impozabil se iau în calcul şi alte elemente similare veniturilor şi cheltuielilor potrivit normelor de aplicare.
Venituri totale 560.000
Cheltuieli totale 285.075
La cheltuielile totale se adauga TVA la lipsurile din gestiune neimputabile 2.500 x 19% = 475 lei
(11.000 + 200.000 + 2.500 + 475 + 63.500 + 2.400 + 1.200 + 4.000 = 285.075 lei)
Cheltuielile de protocol sunt cheltuieli deductibile limitat – 2% asupra diferentei dintre totalul veniturilor impozabile si totalul cheltuielilor aferente ( mai putin cheltuielile de protocol si impozitul pe profit ).

Venituri neimpozabile 1.200 lei
Venituri impozabile 560.000 lei – 1.200 lei = 558.800

Cheltuieli deductibile
- ch. cu serv.prestate de terti 11.000 lei
- ch. cu materii prime si mat.consumabile 200.000 lei
- ch.cu salariile 63.500 lei
-ch.protocol 2.400 lei
Total cheltuieli deductibile 276.900 lei
Cheltuieli protocol deductibile=2%(558.800-285.075+2.400+4.000)=280.125*2%=5.602,5
Impozit pe profit=16%( 558.800-276.900)=16%*281.900=45.104
Cheltueili cu sponsorizarea =3‰*558.800=1.676,40 sau 20%*45.104=9.020.,80
Impozit pe profit datorat pentru tot anul=45.104-1.200=43.904

In topicul:LUCRARE DE STAGIU -ANUL II(acces 2008) Semestrul IV de stagiu SEMESTRUL II 2...

29 November 2010 - 10:13 AM

Vezi postareanicolaitza, la Nov 28 2010, 10:20 PM, a spus:

1.(Problema 1) O entitate de distributie a energiei electrice a livrat unei personae fizice intr-o luna calendaristica, energie electrica, iar factura fiscala contine urmatoarele informatii:consum 90kwh,prêt unitar fara TVA 0.3840, accize aferente consumului necomercial 0.2lei.Sa se determine taxa pe valoarea adaugata mentionata in factura fiscala.

Rezolvare:

Servicii facturate U.M. Cantitate Pret unitar fara TVA lei Valoare fara TVA TVA 24%
Energie Activa KWH 90 0,3840 34.56 8.29
Acciza KWH_A 90 0,2 18 4.32

Total 52.56 12.61
din care accize 18 4.32
Factura curenta 65.17 lei

Urmariti o fct de energie a unei persoane fizice.



Daca ar fi asa calculul la accize, atunci jumatate din factura de energie electrica ar reprezenta doar accize!






Vezi postareabica, la Nov 29 2010, 12:09 PM, a spus:

Vezi postareanicolaitza, la Nov 28 2010, 10:20 PM, a spus:

1.(Problema 1) O entitate de distributie a energiei electrice a livrat unei personae fizice intr-o luna calendaristica, energie electrica, iar factura fiscala contine urmatoarele informatii:consum 90kwh,prêt unitar fara TVA 0.3840, accize aferente consumului necomercial 0.2lei.Sa se determine taxa pe valoarea adaugata mentionata in factura fiscala.

Rezolvare:

Servicii facturate U.M. Cantitate Pret unitar fara TVA lei Valoare fara TVA TVA 24%
Energie Activa KWH 90 0,3840 34.56 8.29
Acciza KWH_A 90 0,2 18 4.32

Total 52.56 12.61
din care accize 18 4.32
Factura curenta 65.17 lei

Urmariti o fct de energie a unei persoane fizice.

In topicul:LUCRARE DE STAGIU -ANUL II(acces 2008) Semestrul IV de stagiu SEMESTRUL II 2...

25 November 2010 - 12:10 PM

La problema2 de la fuziune are cineva o rezolvare?

2. (196) Pe 30 iunie N , societatea M achizitioneaza 80% din actiunile societatii F .Cu ocazia achizitie s-a identificat un plus de valoare la o cladire de 10.000 u.m care a generat o datorie de impozit amanat de 1.600 u.m. Dupa data achizitiei societatea F a obtinut un rezultat de 40.000 u.m. . In anul N societatea M a obtinut un rezultat de 70.000 u.m .Durata de viata utila ramasa a cladirii este de 20 ani (metoda liniara de amortizare).Rezultatul consolidat al grupului format de societatile M si F este:
a) 32.000 u.m
b) 31.832 u.m
c) 101.832 u.m
d) 100.000 u.m
e) 110.000 u.m

In topicul:LUCRARE DE STAGIU -ANUL II(acces 2008) Semestrul IV de stagiu SEMESTRUL II 2...

10 November 2010 - 03:58 PM

Buna
MAI AM URMATOARELE REZOLVARI
Nu prea am rezolvari pentru contabilitate si fuziuni
Adresa mea de e-mail este viosep77@yahoo.com pentru colaborare
1.(4) Situatia elemtelor de active si pasiv la societatea ,,X” conform bilantului intocmit pe baza datelor din contabilitate , date care au fost puse de acord cu rezultatele inventarierii , se prezinta astfel:
Cladiri 20.000.000 lei
Amortizarea cladirilor 12.000.000 lei
Materii prime 2.000.000 lei
Ajustari pt deprecierea mat.prime 400.000 lei
Clienti 2.500.000 lei
Clienti incerti 500.000 lei
Ajustari pt deprecierea cleintilor 200.000 lei
Conturi la banci in lei 600.000 lei
Furnizori de imobilizari 6.000.000 lei
Provizioane pt ricuri si chelt. 1.000.000 lei
Capital subscris si varsat 5.000.000 lei
Rezerve 1.000.000 lei
Operatiile de lichidare efectuate de lichidator se prezinta dupa cum urmeaza :
a) Cladirile au fost vandute cu 9.000.000 lei ;
b) Materii prime au fost vandute cu 1.440.000 lei;
c) Clienti incerti sunt in suma de 500.000 lei , din care se incaseaza 240.000 lei , iar pentru incasarea inainte de termen s-au acordat sconturi in suma de 50.000 lei;
d) Pentru plata inainte de termen a datoriilor catre furnizori ,acestia au acordat sconturi in suma de 200.000 lei;
e) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societatii au fost in suma de 520.000 lei.
Sa se intocmeasca bilantul inainte de efectuarea partajului.
Raspuns:
a) Valorificarea imobilizarilor corporale:


 Vanzarea cladirilor 461 = % 10.710.000
7583 9.000.000
4427 1.710.000

 Incasarea contravalorii cladirilor vandute 5121 = 461 10.710.000

 Scaderea din evidenta a cladirilor vandute % = 212 20.000.000
. 281 12.000.000
6583 8.000.000

 Inchiderea contului 7583 7583 = 121 9.000.000

 Inchiderea contului 6583 121 = 6583 8.000.000

b) Valorificarea stocurilor:


 Vanzarea materiilor prime 411 = % 1.713.600
707 1.440.000
4427 273.600

 Trecerea la marfuri a meteriilor prime si scaderea din gestiune a marfurilor vandute
371 = 301 2.000.000
607 = 371 2.000.000

 Anularea provizionului 391 = 7814 400.000

 Inchiderea contului 607 121 = 607 2.000.000

 Inchiderea conturilor 707 si 7814 % = 121 1.840.000
707 1.440.000
7814 400.000

 Incasarea contravalorii materiilor prime vandute 5121 = 411 1.713.600

c) Incasarea creantelor

 Incasarea partiala de la clientii incerti 5121 = 4118 240.000

 Trecerea pe cheltuieli a clientilor incerti neincasati 6588 = 4118 260.00

 Anularea provizioanelor 491 = 7814 200.000

 Incasarea clientilor incerti 5121 = 411 2.450.000

 Acordarea sconturilor 667 = 411 50.000

 Inchiderea conturilor 667 si 6588 121 = % 310.000
667 50.000
6588 260.00

 Inchiderea contului 7814 7814 = 121 200.000

d) Plata datoriilor

 Plata furnizorilor de imobilizari 404 = 5121 5.800.000

 Scont primit 404 = 767 200.000

 Inchiderea contului 767 767 = 121 200.000

e) Cheltuieli de lichidare

 Cheltuieli efectuate 628 = 5121 520.000

 Inchiderea contului 628 121 = 628 520.000

f) Anularea provizioanelor pt riscuri si cheltuieli

 Anularea provizioanelor 151 = 7812 1.000.000

 INCHIDEREA CONTULUI 7812 7812 = 121 1.000.000

g) Regularizare TVA

 TVA de plata 4427 = 4423 1.983.600

 Plata TVA 4423 = 5121 1.983.600

Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit si a impozitului pe dividende in urma actiunii de dizolvare / lichidare

h) Impozitul pe profit pt profitul din lichidare

 Impozitul pe profit datorat 691 = 441 352.500 (1.410.000 *25%)


 Inchiderea contului 691 121 = 691 352.500


 Virarea impozitului pe profit 441 = 5121 352.500

Bilantul inainte de efectuarea partajului




Nr.
Rd. Sold
A B 1
B. ACTIVE CIRCULANTE
IV. CASA SI CONTURI LA BANCI 08 7.057.500
ACTIVE CIRCULANTE – TOTAL (rd 05 la 08) 09 7.057.500
D. DATORII CE TREBUIE PLATITE
INTR-O PERIOADA DE PANA LA UN AN 11 0
E. ACTIVE CIRCULANTE NETE ,
RESPECTIV DATORII CURENTE NETE ( rd 09+10-11-18) 12 7.057.500
F. TOTAL ACTIVE MINUS DATORII
CURENTE NETE ( rd 4+12-17) 13 7.057.500
J. CAPITAL SI REZERVE
J. CAPITAL SI REZERVE 19 5.000.000
I. CAPITAL (rd 20 la 22(, din care:
Capital subscris varsat (1012)
(500.000 actiuni *10.000/actiune) 21 5.000.000
V REZERVE ( ct 1061) 26 1.000.000
VI EZULTATUL EX FINANCIAR ( ct 121) sold C 29 1.057.500
TOTAL CAPITALUIRI PROPRII
(rd 19+23+24-25+26+27-28+29-30-31) 32 7.057.500
TOTAL CAPITALURI (rd. 32+33) 34 7.057.500

1.(13)Potrivit legislatiei autohtone, care sunt principalele parti ale unui studio de fezabilitate, piese scrise?
Principalele componente ale unui studiu de fezabilitate, conform Ordinului nr.1013/873 din 04.06.01 sunt:
a) Datele generale
b) Date tehnice ale lucrarii
c) Date privind forta de munca ocupata dupa realizarea investitiei
d) Devizul general estimativ al investitiei
e) Principalii indicatori tehnico-economici ai investitiei
f) Finantarea investitiei
g) Avize si acorduri
1.(4)Ce intelegeti prin calitatea expertizelor contabile?
Raspuns:
Prin calitatea expertizelor contabilese intelege modul prin care o expertiza contabila realizata in termenii solicitati si acceptati cu constiinciozitate, devotament, corectitudine si impartialitate de catre profesionist sa le fie utila celor care au solicitat-o.
2.(7) Ce contine dosarul expertului contabil privind documentarea in expertiza contabila?
Raspuns:
Dosarul de lucru al expertului contabil in ce priveste documentarea expertizelor contabile, trebuie sa cuprinda , dupa caz:
- incheierea de sedinta (in cauzele civile) Ordonanta de numire(in cauzele penale) sau contractul de prestari servicii pentru expertizele extrajudiciare
- raportul de expertiza contabila judiciara, exemplarul care ramane expertului pentru justificarea indeplinirii misiunii
- eventualele corespondente, raspunsuri la intrebari sau suplimente de expertiza contabila solicitate de organelle in drept care au dispus proba cu expertiza contabila judiciara
- note personale ale expertului contabil, fundamentarea bugetului de timp alocat pentru executarea expertizei decontul de cheltuieli ocazionat pentru plata lui de catre beneficiarii expertizei

3.(21) Ce fapte pot atrage raspunderea disciplinara a expertilor contabili?
Raspuns:
Sunt abateri disciplinare urmatorele fapte:
 Comportamentul necuvincios fata de membrii Corpului ,reprezentantii Min. Fin. sau fata de alti participanti la reunile de lucru ale organelor de conducere si control ale Corpului
 Absenta nemotivata de la intrunirea adunarii generale a filialei sau de la Conferinta Nationala
 Nerespectarea dispozitiilor Codului privind conduita etica profesionala a expertilor contabili si contabili autorizatidin Romania referitoare la publicitate
 Absenta nejustificata de la cursurile de pregatire si perfectionare profesionala
 Prestarea de servicii de contabilitate fara contract scris incheiat cu clientul sau pe baza unui contract in care nu a fost inscrisa calitatea profesionala a celui care il incheie:expert contabil sau contabil autorizat
 Nerespectarea obligatiei de pastrare a secretului professional
 Nedeclararea sau declararea partiala a veniturilor in scopul sustragerii de la plata cotizatiei
 Fapta membrului Corpului de a nu depune in termenul stabilit la filiala care apartine fisa pt personae fizice sau juridice
 Refuzul de a pune la dispozitia organelor de control ale Corpului documentele privind activitatea profesionala
 Declaratii necomforme realitatii , in relatiile cu Corpul si cu tertii


1.Elementele de bază ale conceptului de audit statutar sunt:
-profesionistul competent si independent care poate fi o persoana fizica sau o persoana juridica;
-obiectul examinarii efectuata de profesionistul contabil il constituie situatiile financiare ale entitatii, in totalitatea lor: bilant, cont de profit si pierdere si celelalte componente ale situatiilor financiare, in functie de referentialul contabil aplicabil;
-scopul examinarii: exprimarea unei opinii motivate cu privire la imaginea fidela, clara si completa a pozitiei financiare (patrimoniului), a situatiei financiare si a rezultatelor obtinute de entitatea auditata;
-criteriul de calitate in functie de care se face examinarea si se exprima opinia il constituie standardele (normele) de audit si standardele (normele) contabile
2.(8) Explicati conceptul de imagine fidela prin prisma regularitatii si sinceritatii contabilitatii.
Raspuns:
2.Notiunea de imagine fidelă în audit nu este clar definită; de o manieră generală, însă, imaginea fidela este un concept care nu poate fi disociat de regularitatea și sinceritatea contabilitatii.
REGULARITATEA presupune conformitatea la regulile și procedurile contabile, deci la principiile contabile general admise; reglementările contabile romanesti prevăd, de altfel, că pentru a da o imagine fidelă a patrimoniului, situatiei financiare și rezultatelor obtinute trebuie respectate regulile privind evaluarea patrimoniului și celelalte norme și principii contabile, cum sunt:
-principiul prudentei; prudenta presupune o apreciere rezonabilă a faptelor în scopul evitarii riscului de a transfera in viitor incertitudini prezente susceptibile de a greva patrimoniul si rezultatele financiare ale întreprinderii.
Potrivit acestui principiu, nu este admisă supraevaluarea elementelor de activ și a veniturilor, respectiv subevaluarea elementelor de pasiv si a cheltuielilor, tinand cont de deprecierile, riscurile si pierderile posibile generate de desfasurarea activitatii exercitiului curent sau anterior;
-principiul permanenței metodelor - care conduce la continuitatea aplicării regulilor si normelor privind evaluarea, înregistrarea în contabilitate și prezentarea elementelor, patrimoniale si a rezultatelor, asigurand comparabilitatea în timp a informatiilor contabile;
-principiul continuitatii activitatii - potrivit căruia se presupune că unitatea patrimoniala își continuă in mod normal functionarea intr-un viitor previzibil, fără a intra in stare de lichidare sau de reducere sensibilă a activitatii;
-principiul independentei exercitiului - care presupune delimitarea in timp a veniturilor si cheltuielilor aferente activitatii unitatii patrimoniale pe masura angajarii acestora si trecerii lor la rezultatul exercitiului la care se referă;
-principiul intangibilitatii bilantului de deschidere a unui exercitiu care trebuie sa corespunda cu bilantul de inchidere a exercitiului precedent;
-principiul necompensării - potrivit căruia elementele de activ și de pasiv trebuie să fie evaluate si inregistrate in contabilitate separat, nefiind admisa compensarea între posturile de activ si cele de pasiv ale bilantului, precum și între veniturile și cheltuielile din contul de rezultate.
SINCERITATEA presupune aplicarea cu bună credință a regulilor si procedurilor contabile, in functie de cunoasterea pe care responsabilii conturilor trebuie să o aibă despre realitatea si importanta operatiilor, evenimentelor si situatiilor din întreprindere.

Cometa SQL