Sâmbătă seara frunzăream paginile electronice ale scumpelor noastre ziare. Atenția mi-a fost captată imediat de următorul articol:
http://www.evz.ro/de...dem-956345.html
L-am parcurs rapid pentru a vedea cum vor fi afectate PFA-urile. Din articol nu rezulta niciun norișor negru. Totuși ceva m-a determinat să merg la sursă pentru a vedea cu proprii mei ochi cum stau lucrurile. Așa că am hotărât să arunc o privire, cel puțin în grabă, peste proiect. Acesta poate fi găsit la următoarea adresă:
http://discutii.mfin...f_Codfiscal.pdf
Si ce credeți că am descoperit?! Dacă am înțeles eu bine lucrurile (și cred că le-am înțeles destul de bine) ne așteaptă o mică-mare surpriză. Despre ce este vorba??? Pe scurt: în acest moment o PFA are o libertate destul de mare la stabilirea sumei folosite ca bază de calcul pentru contribuția la CAS (pensii). Odată însă cu promulgarea OUG dospite acum de scumpul nostru minister de finanțe această libertate devine istorie. Ceea ce înseamnă că PFA va plăti contribuția la CAS (31,3%), după caz, fie la norma de venit, fie la câștigul net (venituri - cheltuieli), dacă venitul este stabilit în sistem real.
Ei, cum vi se pare?!
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: Vital
Community Stats
- Grup: Members
- Postari: 146 (0.02 pe zi)
- Cel mai activ in: Arhiva (131 postari)
- Vizualizari: 3229
- Titlu User Membru junior
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
Informatii de contact
Topicele mele
Proiect OUG care modifică Codul Fiscal - 02.12.2011
05 December 2011 - 06:17 PM
Norme art. III din OUG 58/2010 care modifică codul fiscal
29 July 2010 - 04:56 PM
A apărut, pe site-ul Ministerului de Finanțe, proiectul normelor metodologice pentru OUG 58/2010 prin care se modifică codul fiscal. Se găsește aici:
http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/...G%2058_2010.pdf
L-am parcurs și am ajuns la concluzia că o PFA va datora, în afara impozitului de 16%, următoarele contribuții:
5.5% - sănătate
0.5% - șomaj
10,5% - pensii
Total: 32,5%
Baza de calcul a contribuțiilor va fi venitul net al persoanei fizice autorizate (lunar sau anual, după caz).
În norme am mai găsit o "perlă" usturătoare. Pe aceasta însă o las pentru a fi prezentată ceva mai tărziu. Deocamdată însă mă interesează dacă și alții au ajuns la aceași concluzie referitoare la mărimea contribuțiilor datorate de o PFA. Cum vedeți voi lucrurile?
http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/...G%2058_2010.pdf
L-am parcurs și am ajuns la concluzia că o PFA va datora, în afara impozitului de 16%, următoarele contribuții:
5.5% - sănătate
0.5% - șomaj
10,5% - pensii
Total: 32,5%
Baza de calcul a contribuțiilor va fi venitul net al persoanei fizice autorizate (lunar sau anual, după caz).
În norme am mai găsit o "perlă" usturătoare. Pe aceasta însă o las pentru a fi prezentată ceva mai tărziu. Deocamdată însă mă interesează dacă și alții au ajuns la aceași concluzie referitoare la mărimea contribuțiilor datorate de o PFA. Cum vedeți voi lucrurile?
Majorări pentru impozit plătit la timp?!
14 May 2010 - 05:22 PM
În data data de 02.03.2009 am efectuat plata dividendelor aferente anului 2008. În aceeași zi am plătit și impozitul pe dividende. Nenorocirea este că am uitat apoi să menționez impozitul pe dividende în declarația 100 în luna aprilie 2009. L-am declarat abia anul acesta (la data de 15.04.2010) după ce m-au luat "la puricat" atunci când am solicitat regim derogatoriu (în urma suspendării firmei la Registrul Comerțului). Cei de la Administrația Financiară din Târgoviște mi-au calculat majorări de întârziere! Cum vi se pare? Majorări de întârziere pentru impozite plătite la timp? În decizia de impunere se menționează art. 119 din Codul de procedură fiscală care textul sună astfel:
Art. 119
Dispoziții generale privind dobânzi și penalități de întârziere
(1) Pentru neachitarea la termenul de scadență de către debitor a obligațiilor de plată, se datorează după acest termen dobânzi și penalități de întârziere.
(2) Nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere pentru sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel, obligații fiscale accesorii stabilite potrivit legii, cheltuieli de executare silită, cheltuieli judiciare, sumele confiscate, precum și sumele reprezentând echivalentul în lei al bunurilor și sumelor confiscate care nu sunt găsite la locul faptei.
(3) Dobânzile și penalitățile de întârziere se fac venit la bugetul căruia îi aparține creanța principală.
(4) Dobânzile și penalitățile de întârziere se stabilesc prin decizii întocmite în condițiile aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu excepția situației prevăzute la art. art. 142 alin. (6).
Situația mea însă nu poate fi încadrată la art. 119 din simplul motiv că nenorocitul acela de impozit a fost plătit la timp!
Ce pot face? Ce sfaturi îmi dați?
Art. 119
Dispoziții generale privind dobânzi și penalități de întârziere
(1) Pentru neachitarea la termenul de scadență de către debitor a obligațiilor de plată, se datorează după acest termen dobânzi și penalități de întârziere.
(2) Nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere pentru sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel, obligații fiscale accesorii stabilite potrivit legii, cheltuieli de executare silită, cheltuieli judiciare, sumele confiscate, precum și sumele reprezentând echivalentul în lei al bunurilor și sumelor confiscate care nu sunt găsite la locul faptei.
(3) Dobânzile și penalitățile de întârziere se fac venit la bugetul căruia îi aparține creanța principală.
(4) Dobânzile și penalitățile de întârziere se stabilesc prin decizii întocmite în condițiile aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu excepția situației prevăzute la art. art. 142 alin. (6).
Situația mea însă nu poate fi încadrată la art. 119 din simplul motiv că nenorocitul acela de impozit a fost plătit la timp!
Ce pot face? Ce sfaturi îmi dați?
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: Vital
- Regulament



Find content
Afisare istoric nume
