O sa imi iau un contabil, dar pana sa gasesc unul as vrea sa stiu cum sa fac, deoarece putini contabili stiu cum sa tina contabilitatea, corect, la o agentie de turism.
As fi recunoscatoare daca as primi niste raspunsuri.
Multumesc!
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: Ramonita
Community Stats
- Grup: Nou venit
- Postari: 4 (0 pe zi)
- Cel mai activ in: MONOGRAFII CONTABILE (3 postari)
- Vizualizari: 1956
- Titlu User Nou
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
Informatii de contact
0
Neutral
User Tools
Ultimii vizitatori
Postari ale mele
In topicul:Monografie agentie de turism
16 June 2010 - 10:01 PM
In topicul:Monografie agentie de turism
16 June 2010 - 05:56 PM
Revin cu alte nelamuriri:
1. Daca am alte cheltuieli (de exemplu, achizitie birotica,achizitia unui laptop, sau a unei masini, cheltuielile cu chiria) aceste cheltuieli se scad din 704 si la diferenta se calculeaza impozitul pe profit de 16%, iar TVA-ul aferent acestor facturi am voie sa il deduc?
2. La art.152 alin.5 scrie "In cazul in care livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in beneficiul direct al clientului sunt realizate in afara Comunitatii serviciul unic al agentiei de turism este considerat un serviciu prestat de un intermediar si este scutit de taxa ".
As vrea sa stiu daca serviciul este scutit de taxa in cazul in care emit o factura unei persoane juridice/fizice din afara Comunitatii sau in cazul in care emit o factura unei persoane fizice/juridice din Romania, dar serviciul (cazarea) este in afara Comunitatii.
3. Ce declaratii trebuie sa depuna o agentie de turism (care se depun lunar si care trimestrial)?
Sper ca mi-am exprimat intrebarile clar si ma poate ajuta cineva cu niste raspunsuri.
Am rugamintea daca vrea cineva, care tine conta la o agentie de turism, sa imi dea un ID de mess sa mai apelez la el din cand in cand.
Multumesc!
1. Daca am alte cheltuieli (de exemplu, achizitie birotica,achizitia unui laptop, sau a unei masini, cheltuielile cu chiria) aceste cheltuieli se scad din 704 si la diferenta se calculeaza impozitul pe profit de 16%, iar TVA-ul aferent acestor facturi am voie sa il deduc?
2. La art.152 alin.5 scrie "In cazul in care livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in beneficiul direct al clientului sunt realizate in afara Comunitatii serviciul unic al agentiei de turism este considerat un serviciu prestat de un intermediar si este scutit de taxa ".
As vrea sa stiu daca serviciul este scutit de taxa in cazul in care emit o factura unei persoane juridice/fizice din afara Comunitatii sau in cazul in care emit o factura unei persoane fizice/juridice din Romania, dar serviciul (cazarea) este in afara Comunitatii.
3. Ce declaratii trebuie sa depuna o agentie de turism (care se depun lunar si care trimestrial)?
Sper ca mi-am exprimat intrebarile clar si ma poate ajuta cineva cu niste raspunsuri.
Am rugamintea daca vrea cineva, care tine conta la o agentie de turism, sa imi dea un ID de mess sa mai apelez la el din cand in cand.
Multumesc!
In topicul:Monografie agentie de turism
16 June 2010 - 05:38 PM
Buna,
Am preluat o agentie de turism, si am cateva nelamuriri:
Am citit in codul fiscal ca o agentie de turism care factureaza la persoane fizice poate opta doar pentru aplicarea regimul special de taxa pe valoare adaugata si pe factura nu trebuie evidentiata separat valoarea TVA-ului. De asemenea agentia nu are voie sa isi deduca TVA-ul.
Eu am inteles ca de exp.daca cumpar cu 119 RON (100 baza, TVA 19) eu trebuie sa inregistrez 119 RON pe 462=401
Cand fac vanzarea inregistrez:
%=411 140,24
462 119
704 17,85
4427 3,39
Iar factura de vanzare va fi de 140,24 RON pe care se va mentiona TVA inclus.
Va rog sa imi spuneti daca este corect asa cum am mentionat mai sus.
De asemenea as vrea sa stiu in cazul in care facturez la o persoana juridica, pe factura, trebuie mentionat separat TVA-ul sau factura trebuie sa aiba mentiunea TVA inclus?
As mai vrea sa stiu daca taxa de statiune si de aeroport trebuie trecuta separat pe factura si daca aplici comision la aceasta taxa.
Am citit in codul fiscal ca taxa de statiune trebuie sa apara separat pe factura dar nu am inteles daca doar hotelul trebuie sa factureze aceasta taxa seprat sau si agentia de turism care are calitatea de intermediar.
Multumesc!
Am preluat o agentie de turism, si am cateva nelamuriri:
Am citit in codul fiscal ca o agentie de turism care factureaza la persoane fizice poate opta doar pentru aplicarea regimul special de taxa pe valoare adaugata si pe factura nu trebuie evidentiata separat valoarea TVA-ului. De asemenea agentia nu are voie sa isi deduca TVA-ul.
Eu am inteles ca de exp.daca cumpar cu 119 RON (100 baza, TVA 19) eu trebuie sa inregistrez 119 RON pe 462=401
Cand fac vanzarea inregistrez:
%=411 140,24
462 119
704 17,85
4427 3,39
Iar factura de vanzare va fi de 140,24 RON pe care se va mentiona TVA inclus.
Va rog sa imi spuneti daca este corect asa cum am mentionat mai sus.
De asemenea as vrea sa stiu in cazul in care facturez la o persoana juridica, pe factura, trebuie mentionat separat TVA-ul sau factura trebuie sa aiba mentiunea TVA inclus?
As mai vrea sa stiu daca taxa de statiune si de aeroport trebuie trecuta separat pe factura si daca aplici comision la aceasta taxa.
Am citit in codul fiscal ca taxa de statiune trebuie sa apara separat pe factura dar nu am inteles daca doar hotelul trebuie sa factureze aceasta taxa seprat sau si agentia de turism care are calitatea de intermediar.
Multumesc!
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: Ramonita
- Regulament



Find content
Afisare istoric nume
