Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
lilicmn - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


lilicmn

Inregistrat la: 28 Jan 2008
Offline Ultimul click: Jul 14 2014 08:42 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:stagiu anul II

02 December 2009 - 03:18 PM

3. O întreprindere prezintă caracteristicile următoare:
- Capitaluri investite de acționari și creditori: 1.000 milioane u.m.;
- Rentabilitate minimă cerută de la capitalurile investite pe piață: 7,5%;
- Rentabilitate așteptată (previzională) a capitalurilor investite în afacere: 10%.
Să se calculeze goodwill-ul întreprinderii pe baza ipotezelor: superprofitul va crește cu o rată anuală constantă de 5% pe un orizont de 10 ani.

Rezolvare:

Întreprinderea va degaja un superprofit perpetuu de 2,5% corespunzător surplusului de rentabilitate obținut în raport cu rentabilitatea cerută de piață (10 ?7,5 = 2,5). În aceste condiții, se determină o rentabilitate constantă de 10%, adică 100 milioane u.m. pe an corespunzatoare unei valori de piață de:
100 / 7,5% = 1333 mil u.m.

Atunci goodwill-ul poate fi estimat la 1333 ? 1000 = 333 mil u.m.
O altă variantă de rezolvare, potrivit formulei clasice de capitalizare a superprofitului este:
- unde superprofitul Sp se determină:
1000 x 10% - 1000 x 7,5% = 25,
- iar Sp capitalizat este 25 / 7,5% = 333 milioane u.m.

Superprofitul va fi degajat doar în următorii 10 ani și se va majora anual cu 5%:

Superprofitul este de 25 milioane și va crește cu 5% pe an. Se va aplica formula actualizării pe un orizont finit de timp (10 ani) a unei valori aflate într-o creștere geometrică.
sau
GW = 25/(1+0,075)x[1,05+1,052/1,075+1,053/1,0752+...1,0510/1,0759]

GW = 210 milioane UM


Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislației și reglementărilor în vigoare precum și a politicilor companiei;
b) Menținerea de înregistrări care demonstrează respectarea legilor și reglementărilor;
c) Asigurarea confidențialității din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Actualizarea productivității muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui număr suficient și adecvat calificat de personal;
f) Asigurarea că personalul este pregătit adecvat în scopul îndeplinirii responsabilităților corespunzătoare;
g) Asigurarea că personalul primaste informații cu privire la performanțele lor și la dezvoltarea carierei.
Identificați și enumerați riscurile posibile ce pot să apară și definiți proceduri de control intern care pot diminua apariția riscurilor respective.

Răspuns:
Riscurile posibile ce pot să apară :
? neconcordante între atribuții și competența profesională;
? neconformitatea cu legile, regulamentele, regulile și politicile specifice;
? nerespectarea confidențialității informațiilor;
? caracterul incomplet și inexact al operațiilor și documentațiilor;
? modul profesional de abordare a informațiilor financiare;
? nerespectarea atributiilor din fisa postului
? suprasolicitarea personalului
? nerespectrarea normelor privind securitatea muncii

Proceduri de control intern care pot diminua apariția riscurilor:
- Atribuțiile entității pot fi realizate numai dacă sunt cunoscute de salariați și aceștia acționează concertat;
- Fiecare salariat are un rol bine definit în entitatea publică, stabilit prin fișa postului;
- Sarcinile sunt încredințate și rezultatele sunt comunicate numai în raportul manager ? salariat ? manager (șef ? subaltern ? șef);
- Managerul trebuie să susțină salariatul în îndeplinirea sarcinilor sale.
- Managementul entității publice va comunica tuturor angajaților care sunt sarcinile entității, rezultate din actul normativ de organizare și funcționare. Totodată, se va îngriji că aceste sarcini să se regăsească în Regulamentul de organizare și funcționare a entității publice, la care să aibă acces toți salariații. Se vor întocmi și se vor actualiza, ori de câte ori necesitățile o vor cere, fișele postului pentru toți funcționarii publici și personalul contractual din entitatea publică. Aceasta este o obligație permanentă a fiecărui nivel de management.
- Managerul asigură ocuparea posturilor de către persoane competente, cărora le încredințează sarcini potrivit competențelor și asigură condiții pentru dezvoltarea capacității profesionale a salariatului.
- Managerul și salariații au acele cunoștințe, abilități și experiența care fac posibilă îndeplinirea eficientă și efectivă a sarcinilor;
- Competența angajaților și sarcinile încredințate trebuie să se afle în echilibru permanent, stabil. Acțiuni pentru asigurarea acestuia:
? definirea cunoștințelor și deprinderilor necesare pentru fiecare loc de muncă;
? conducerea interviurilor de recrutare, pe baza unui document de evaluare definit;
? identificarea planului de pregătire de bază a noului angajat, încă din timpul procesului de recrutare;
? revederea necesităților de pregătire, în contextul evaluării anuale a angajaților și urmărirea evoluției carierei;
? asigurarea faptului că necesitățile de pregătire identificate sunt satisfăcute;
? dezvoltarea capacității interne de pregătire, complementară formelor de pregătire externe entității publice;
? definirea politicii de pregătire / mobilitate;
? se verifică dacă se respectă programul de lucru, norma de lucru.
- Performanțele angajaților se evaluează cel puțin o dată pe an și sunt discutate cu aceștia de către realizatorul raportului;
- Competența și performanța trebuiesc susținute de instrumente adecvate, care includ tehnica de calcul, software-urile, brevetele, metodele de lucru etc.;
- Se verifică listele de pontaj, întocmirea corectă a statelor de plată și a celorlalte documente privind asigurările sociale.

In topicul:STAGIAR ANUL 1 PLOIESTI

26 May 2009 - 11:27 PM

2. Ce intelegeti prin calitatea de utilitate publica a CECCAR?
R: CECCAR este persoana juridica de utilitate publica si autonoma din care fac parte experti contabili si contabili autorizati, în condițiile prevăzute de O.G. 65/1994 modificată. Corpul este în serviciul comunității. El nu este subordonat vreunei instituții a statului. El se află la dispoziția tuturor: agenți economici, creditori, stat. Nu apără interesele cuiva în raport de altcineva. Apără interesele tuturor în cadrul legilor existente.
Corpul este înființat cu statut de persoană juridică și, prin urmare, îndeplinește sau are atributele unei persoane juridice: organizarea de sine-stătătoare; patrimoniul propriu; scopul determinat.
Corpul reprezintă profesia în raport cu alte instituții din România și din afara țării:relațiile cu bugetul, directe; are cont în bancă; întocmește b.v.c.; organizează contabilitate proprie, întocmește bilanț propriu, potrivit legii; gestionează întregul patrimoniu al Corpului, inclusiv pe cel dat în administrare operativă filialelor; conținutul capacității de folosință și de exercițiu este dat de atribuțiile ce le are Corpul (interne și externe).

Un semn distinctiv al profesiei contabile îl constituie asumarea responsabilității de a acționa în interes public. Așadar, responsabilitatea unui profesionist contabil nu constă exclusiv în a satisface nevoile unui client sau ale unui angajator individual. Acționând în interes public, un profesionist contabil ar trebui să respecte și să se conformeze prevederilor etice din Codul etic
Publicul profesiunii contabile este format din clienți, donatori de credite, guvernanți, angajatori, angajați, investitori, comunitatea oamenilor de afaceri, a finanțatorilor și alte persoane care se bazează pe obiectivitatea și integritatea profesioniștilor contabili pentru a menține funcționarea corespunzătoare a economiei. Această încredere impune profesiunii contabile o răspundere publică. Interesul public este definit drept bunăstarea colectivă a comunității și a instituțiilor deservite de profesionistul contabil.
Profesioniștii contabili au un rol important în societate. Investitorii, creditorii, patronii și alte sectoare ale comunității financiare, inclusiv guvernul și publicul, contează pe profesioniștii contabili pentru o contabilitate financiară și raportări corecte, pentru un management financiar eficient și sfaturi competente referitoare la o varietate de aspecte legate de afaceri și impozite. Atitudinea și comportamentul profesioniștilor contabili atunci când prestează astfel de servicii au un impact asupra bunăstării economice a comunității și țării lor.
Profesioniștii contabili pot rămâne în această poziție avantajoasă numai continuând să ofere publicului aceste servicii unice la un nivel care să demonstreze că încrederea publicului este bine fundamentată. Este în interesul profesiunii contabile din România de a face cunoscut utilizatorilor serviciilor oferite de profesioniștii contabili că ele sunt executate la cel mai înalt nivel de performanță și în conformitate cu cerințele etice asociate acestor servicii.

In topicul:Copii ordine de plata bugetul statului la depunere declaratii la finante!

19 September 2008 - 04:58 PM

La Constanta inca nu s-au cerut copii dupa op-uri cand se depun declaratiile la Adm. Financiara. Am depus declaratiile pe data de 15.09.08. Cine stie...pana pe 25 ale lunii...nu-i niciodata prea tarziu. :thumbup:

In topicul:declaratii fiscale 2003

04 April 2008 - 05:18 PM

Vezi postareaIanosbiro, la Jan 23 2008, 02:42 AM, a spus:

1.Am fost la Finante si mi s-a spus ca firma nu are depusa nici o declaratie pentru anul 2002 si 2003, am avut activitate si am platit toate datoriile la stat in aceasta perioada. In acesti ani am avut un contabil care nu a depus nici o declaratie, eu am inceput sa depun declaratiile din 2004. Doamna de la finante mi-a spus ca se pot depune fara probleme declaratiile restante, dar sigur o sa-mi dea amenda. Doresc sa ma sfatuiti ce sa fac in acest caz, nu s-a prescris aceasta obligativitate, au trecut deja 5 ani?
2.Bilant nedepus pe 2002 pentru care am primit amenda, dar nu tot nu l-am depus. Daca ma duc sa-l depun mai primesc odata amenda?
Ati gasit programul pt declaratii fiscale din 2002? Si eu am aceeasi problema. Am fost la Administratie sa scot un certificat de atestare fiscala si nu este declaratia din iulie 2002 depusa cu 0(zero), in iulie 2002 fiind infiintata fundatia. Trebuie sa fac declaratia 100 pe programul de atunci. Ma poate ajuta cineva cu acesta (cine-l mai are prin arhiva, pt ca am cautat pe net si inca nu am dat de el)? In caz ca-l are cineva va rog sa-l trimite-ti pe adresa de email lilicmn@yahoo.com. Multumesc frumos.

In topicul:lucrari de stagiu

09 February 2008 - 02:13 PM

Va rog, imi trimite-ti si mie cele 6 referate la adresa de mail lilicmn@yahoo.com. Multumesc frumos.

Cometa SQL