Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
corpus - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


corpus

Inregistrat la: 11 Feb 2008
Offline Ultimul click: Dec 28 2017 02:46 PM
*****

Postari ale mele

In topicul:probleme pfa

09 June 2011 - 02:39 PM

1. Daca desfasurati activitate ca PFA in paralel cu CIM, atunci din veniturile realizate ca PFA datorati:
A. in cazul impozitarii pe baza normei de venit:
a1. suma fixata de admin. financiara cu titlul de impozit (defapt 16%)si care se achita trimestrial la termenele ce vi se comunica prin
decizia de impunere emisa de admin fin.
a2. 5,5% aplicat normei de venit(acelei sume fixe de care vb mai sus)si care reprezinta contributii la sanatate (CASS)
a3. contributiile la CAS ( pensie) in acest caz sunt optionale, dar daca totusi doriti sa aveti o pensie mai mare puteti sa va asigurati
B in cazul impozitarii in sistem real:
b1. 16% aplicat la diferenta dintre venituri si cheltuieli deductibile cu titlul de impozit achitat trimestrial conform termenelordin decizia
de impunere
b2. 5.5% aplicat aceleasi diferente cu titlul de contributii CASS
b3. contributiile CAS optional, dar daca doriti sa va asigurati suplimentar si la pensii,cotele se vor aplica aceleiasi diferente
In cazul A nu trebuie sa tineti contabilitate, in cazul B va trebui sa tineti contabilitatea in partida simpla ( vezi OMFP 1040/2004)
2.Daca desfasurati activitate ca PFA fara a mai avea CIM ,situatia de mai sus ramane in mare parte valabila insa va trebui sa achitati in mod obligatoriu
1. daca depasiti venituri anuale de 8088 RON contributii CAS, dar nu mai putin de 222 RON /luna
2. 5.5% contributii CASS dar nu mai putin de 37 RON / luna
Calificarea pe care o aveti va permite sa va alegeti mai multe activitati reglementate prin Codul CAEN.vezi aici
Despre debutul dvs discutati totusi cu un contabil sau cu apropiati din domeniu pentru a alege cat mai eficient

PS: baza de impozitare asupra carora se aplica cotele procentuale de impozit si contributii o reprezinta:
1. norma de venit ( acea suma fixa stabilita de admin fin.)in cazul in care sunteti impozitat in acest sistem
2. diferenta dintre venituri si cheltuieli deductibile, in cazul in care sunteti impozitat in sistem real
Asupra avantajelor sau conditiilor de optiune pentru unul din cele 2 sisteme de impozitare gasiti f multe discutii pe forum, daca aveti neclaritati formulati-le cat mai punctual

In topicul:Cheltuieli deductibile PFA

15 April 2011 - 10:42 AM

...in ceea ce priveste chelt de protocol baza de calcul la care va raportati este citat:"CF/49/(6) Baza de calcul se determină ca diferență între venitul brut și cheltuielile deductibile, altele decât cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizațiile plătite la asociațiile profesionale."
Pe parcursul anului puteti trece in RJIP aceste cheltuieli, daca au fost facute de catre PFA,II,IF, insa la sfrasitul anului fiscal faceti calculul de mai sus si ceea ce nu se incadreaza in cei 2% va trebui sa le treceti la cheltuieli nedeductibile

In topicul:Declaratia 392B, pt PFA

10 March 2011 - 10:30 AM

Nu va mai complicati cu discheta, descarcati de pe situl ANAF aplicatia care va genereaza decl. listati-o la o imprimanta ( recomand calitativ fiindca generaza si cod de bare) Macheta este usor de completat.Aleegeti decl pentru 2010 aici: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Asite...ile/DF/392.html.
Revenind la o dicutie mai veche pe forum potrivit careia nu ar fi obligatorie tinerea Reg de vanzari/ cumparari de catre cei cu CA <35000E, iata ca v-ar fi fost de folos acum, ati fi avut o situatie centralizatoare. Partida simpla nu se numeste asa deoarece este simpla ci pentru a se face diferentierea fata de partida dubla , intalnita la sc.

In topicul:Completare RJIP

28 February 2011 - 10:13 PM

Probabil va referiti la situatia, permisa dealtfel de OMFP 1040, de editare a RJIP cu ajutorul aplicatiilor informatice, si doriti sa stiti ce scrieti in RJIP_ul snuruit, numerotat, si inregistrat la organul fiscal.
Daca da, atunci o varianta intalnita in practica este " Rulaj luna xxx" si in coloanele "incasari" respectiv "plati" se trece totalul asa cum rezulta din aplicataia info.
Sper ca am intuit corect ceea ce ati vrut sa intrebati, daca nu, raspunsul editat de mihaela_cva este destul de sugestiv !

In topicul:PFA- cheltuieli deductibile... sau nu?

10 November 2010 - 10:18 AM

Mai bine ar fi sa considerati cafeaua ca pe o cheltuiala de protocol ( vezi art 44. lit b din 1040/2004)...cat despre necesitatea cafelei in discutiile cu clientii, consider ca faceti o gluma, asta daca nu cumva vindeti etno b........ si doriti sa va convingeti clientii. Personal nu am intalnit clienti care sa abandoneze dicutiile, cu cerul gurii uscat din lipsa unei cesti de cafea !!! Poate convingeti vreun inspector fiscal, de aceasta necesitate, pe mine doar m-ati amuzat si va rog sa ma scuzati pentru remarca facuta !

Cometa SQL