Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
LOREDUTA - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


LOREDUTA

Inregistrat la: 18 Mar 2008
Offline Ultimul click: Dec 05 2012 10:55 AM
-----

Postari ale mele

In topicul:stagiu anul III

11 October 2011 - 10:45 AM

Vezi postareasweet_al3xuk, la 05 October 2011 - 11:40 AM, a spus:

Buna ziua!
Va rog, cina ma poate ajuta si pe mine cu urmatoarele probleme?
In cursul exercitiului N o intreprindere a angajat un proces juridic impotriva unui client in valoare de 10.235 lei, TVA 24% inclus. Ea estimeaza ca pentru a face fata acestui proces trebuie constituit un provizion, probabilitatea de pierdere a procesului 75%. Care sunt inregistrarile in contabilitate?

Provizion pentru litigiu necesar = Valoarea nominala x Probabilitatea de pierdere a procesului = (10.234-10.234 x24/124) x 75% = 6.189,92 lei

Evidentierea distincta a clientului in litigiu:
4118 Clienti incerti in litigiu = 4111 Clienti 10.234 lei
Constituirea provizionului :
6812 Cheltuieli de exploatare privind provizioanele = 1511 Provizioane pentru litigii 6.189,92 lei

Rezerva legală este deductibilă în limita unei cote de 5% aplicată asupra profitului contabil, înainte de determinarea impozitului pe profit, din care se scad veniturile neimpozabile şi se adaugă cheltuielile aferente acestor venituri neimpozabile, până ce aceasta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris şi vărsat
150.000 *20%= 30.000
80.000 * 5% = 4.000

129 = 1061 4.000
-calcul impozit profit
80.000 * 16% = 12.800
-calcul profit net
80.000-12.800 = 67.200
-constituire rezerve statutare:
67.200 *10 % = 6.720
129 = 1063 6.720
-majorare capital
117 = 1012 900
-acordare dividende
117 = 457 50.000
-calcul impozit dividende
50.000* 16% = 8.000
-plata dividende:
457 = % 50.000
5121( 5311 ) 42.800
446 8.000

In topicul:Stagiu Constanta acces 2009 anul II sem III

29 November 2010 - 03:57 PM

Vezi postareaclaudia sasu, la Nov 27 2010, 04:51 PM, a spus:

Daca poate cineva sa ma ajute cu problemele de la tinerea contabilitatii unei entitati, intrucat mai bijbai la unele rezolvari :thumbup: ; as fi recunoscatoare si pentru problema de teorie legata de continutul raportului de certificare.
Sunt un pic contracronometru....

Multumesc anticipat !!!
Rezultatele certificarii vor fi consemnate intr-un document numit raport de certificare, care va fi inaintat companiei.
Exemplu : certificarea declaratiilor fiscale
Societatea pregateste declaratia anuala de impozit pe profit si este raspunzatoare pentru intocmirea documentelor contabile, pentru acuratetea inregistrarilor contabile, precum si pentru intocmirea si acuratetea registrelor fiscale si, prin reprezentantii sai, va trebui sa dea o declaratie pe propria raspundere privind conformitatea inregistrarilor si a politicilor contabile cu referentialul contabil romanesc in vigoare, si anume Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare, si Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene.
Societatea va pune la dispozitia consultantului fiscal documente si informatii in vederea verificarii elementelor inscrise in declaratia anuala de impozit pe profit ce face obiectul certificarii. In situatia in care aceste documente sunt confidentiale, consultantul fiscal va da o declaratie de pastrare a confidentialitatii informatiilor la care are acces.
Toate informatiile trebuie solicitate in scris de catre consultantul fiscal
Procedura de lucru
Tratamentul fiscal al operatiunilor economice reflectate in documentele financiar-contabile si care sunt inscrise in declaratia anuala de impozit pe profit ce urmeaza a fi supusa certificarii se verifica prin sondaj.
Consultantul fiscal trebuie sa ia in considerare pragul de semnificatie atunci cand este angajat in vederea certificarii declaratiilor fiscale.
In elaborarea raportului de certificare, consultantul fiscal impune un nivel acceptabil al pragului de semnificatie, astfel incat sa poata detecta din punct de vedere cantitativ denaturarile semnificative.
Stabilirea pragului de semnificatie/materialitatii
In stabilirea pragului de semnificatie/materialitatii pentru verificarea calculului impozitului pe profit, consultantii fiscali se vor baza in primul rand pe rationamentul lor profesional, precum si pe procedurile analitice si pe intelegerea in ansamblu a companiei si a mediului economic in care aceasta activeaza.
Utilizarea unor valori de referinta in stabilirea pragului de semnificatie/materialitatii. Desi stabilirea pragului de semnificatie este o problema de rationament profesional, in anumite cazuri va fi util sa se aplice un procentaj dintr-o anumita valoare de referinta
Aplicarea unui procentaj asupra unei valori de referinta
Ca regula generala, in determinarea procentajului care va fi aplicat unei valori de referinta alese pentru stabilirea pragului de semnificatie, se va folosi rationamentul profesional.
Pentru stabilirea valorii de referinta utilizate pentru determinarea pragului de semnificatie/materialitatii, se vor utilize informatiile fiscale relevante, cum ar fi:
- ponderea fiecarei categorii de venit neimpozabil in total venituri neimpozabile;
- ponderea fiecarei categorii de cheltuiala nedeductibila in total cheltuieli nedeductibile
Utilizarea rationamentului profesional
Consultantii fiscali sunt obligati sa isi utilizeze rationamentul profesional pentru a stabili daca cele mentionate mai sus sunt adecvate circumstantelor individuale.
Cerinte minimale de verificare in vederea certificarii declaratiei anuale privind impozitul pe profit:
Verificarea declaratiei anuale de impozit pe profit va trebui sa urmareasca cel putin elementele mentionate in mod specific in cuprinsul titlului II „Impozit pe profit” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cum ar fi: veniturile impozabile, veniturile neimpozabile, elementele similare veniturilor si cheltuielilor, reevaluarile, cheltuielile nedeductibile si cu deductibilitate limitata, gradul de indatorare, provizioanele, amortizarea, cheltuielile/veniturile angajate etc.
Certificarea declaratiei anuale de impozit pe profit nu presupune verificarea



politicii/documentatiei privind preturile de transfer, a politicilor comerciale si a politicilor contabile aplicate de companie. Certificarea declaratiei anuale privind impozitul pe profit pentru o anumita perioada nu presupune si verificarea pierderii fiscale reportate si a altor elemente fiscale ce provin din perioadele anterioare si care produc efecte in perioada supusa certificarii.
Documentare
Consultantul fiscal care va presta serviciile de certificare a declaratiilor fiscale va avea obligatia sa documenteze aceasta activitate in cadrul unui dosar de lucru ce va fi arhivat la sediul consultantului fiscal. Acest dosar va sta la baza controlului de calitate efectuat periodic de catre Camera Consultantilor Fiscali.
Raportul de certificare va trebui sa cuprinda cel putin urmatoarele elemente:
a) o scurta prezentare a companiei;
b) valoarea pragului de semnificatie;
c) mentiuni referitoare la pierderea fiscala din anul/anii anterior/anteriori reportata in anul in care se certifica declaratia anuala de impozit pe profit;
d) elementele care au fost supuse verificarii conform titlului II „Impozit pe profit” din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, asa cum au fost mentionate la art. 10;
e) eventualele ajustari propuse fata de declaratia supusa initial certificarii;
f) opinia consultantului fiscal referitoare la declaratia anuala de impozit pe profit care a fost supusa verificarii.
Nota de certificare
Consultantul fiscal va emite o nota de certificare care va insoti declaratia anuala de impozit pe profit. In nota de certificare se va mentiona daca certificarea se va face cu rezerve sau fara.

Cometa SQL