Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ioana1976 - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ioana1976

Inregistrat la: 26 Mar 2008
Offline Ultimul click: May 29 2012 10:03 AM
-----

Postari ale mele

In topicul:CONSERVARE mijl. fixe

16 May 2012 - 08:16 AM

Buna ziua,


referitor la conservarea unor constructii, conform OMF 3055:
"În cazul în care imobilizările corporale sunt trecute în conservare, în funcție de politica contabilă adoptată, entitatea înregistrează în contabilitate o cheltuială cu amortizarea sau o cheltuială corespunzătoare ajustării pentru deprecierea constatată. O modificare semnificativă a condițiilor de utilizare sau învechirea unei imobilizări corporale poate justifica revizuirea duratei de amortizare. De asemenea, în cazul în care imobilizările corporale sunt trecute în conservare, folosirea lor fiind întreruptă pe o perioadă îndelungată, poate fi justificată revizuirea duratei de amortizare."

ACEST PARAGRAF ESTE INTEPRETABIL SI NU SUNT SIGURA CA POT SISTA CALCULUL AMORTIZARII.

Dar mai este Legea nr.15/1994 art.16

"In situații justificate, agenții economici sunt scutiți de la calculul amortizării, cu avizul direcției generale a finanțelor publice și controlului financiar de stat, pentru următoarele active corporale:

b)mijloacele fixe din patrimoniul agenților economici, trecute în conservare pe o durată mai mare de 30 de zile;

Depinde acum ce intelegem prin "situatii justificate", poate fi justificata de exemplu perioada de insolventa cu reorganizare???

Mentionez faptul ca, constructiile respective nu mai sunt utilizate, nu sunt nici inchiriate.

Pentru a reduce cheltuielile pot sista calculul amortizarii contabile a acestor imobilizarii???

In topicul:tva la export

05 June 2008 - 02:32 PM

Vezi postareasdnr, la Jun 5 2008, 11:55 AM, a spus:

Ai primit si tu newsletterul de la contabilul.ro? :)
Nu stiu cine l-a scris, dar l-a scos din epoca de piatra a legislatiei romanesti.

Legislatia la care se refera este OUG 17/2000 privind TVA, ordonanta abrogata de L 345/2002 privind TVA, abrogata la randul ei de L 571/2003 adica Codul fiscal.

In legislatia actuala nu mai exista nici o prevedere care leaga scutirea de TVA de plata c/v serviciilor.

Mai jos extrasele din legea existenta la acel moment (reamintesc, ABROGATA):

ORDONANTA DE URGENTA nr. 17 din 14 martie 2000
privind taxa pe valoarea adăugată
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 113 din 15 martie 2000
(abrogat de art.40 din LEGE 345/2002)

ART. 17
În România se aplica următoarele cote:
A. Cota de 19% pentru operațiunile privind livrările de bunuri mobile și transferurile proprietății bunurilor imobile efectuate în țara, prestările de servicii, precum și importul de bunuri, cu excepția celor prevăzute la lit. B.
B. Cota zero pentru:
i) alte prestări de servicii efectuate de contribuabili cu sediul în România, contractate cu beneficiari din străinătate, a căror contravaloare se încasează în valuta în conturi bancare deschise la bănci autorizate de Banca Nationala a României;

HOTĂRÂRE nr. 401 din 19 mai 2000
pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adăugată
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 231 din 26 mai 2000

9.20. Sunt supuse cotei zero a taxei pe valoarea adăugată, potrivit art. 17 lit. B.i) din ordonanta de urgenta:
a) serviciile prestate de contribuabili înregistrați ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată, contractate cu beneficiari cu sediul sau domiciliul în străinătate, pentru care locul prestării se situeaza în străinătate potrivit criteriilor stabilite la cap. III;
a) serviciile prestate de contribuabili înregistrați ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată, contractate cu beneficiari cu sediul sau domiciliul în străinătate, pentru care locul prestării se situeaza în străinătate potrivit criteriilor stabilite la cap. III;
b) serviciile prestate de contribuabili înregistrați ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată, contractate cu beneficiari cu sediul sau cu domiciliul în străinătate și a căror contravaloare a fost inclusă în valoarea în vama aferentă bunurilor din import;
c) serviciile prestate de contribuabili înregistrați ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată în contul beneficiarilor cu sediul în străinătate, pentru bunurile din import aflate în perioada de garanție;
d) serviciile prestate de contribuabili înregistrați ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată, constând în efectuarea de studii, prospecțiuni de piata, asistenta de specialitate;
e) prestările de servicii legate de mărfurile aflate în tranzit pe teritoriul României, contractate de contribuabili înregistrați ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată cu beneficiari cu sediul sau cu domiciliul în străinătate.
Justificarea cotei zero pentru serviciile prevăzute la lit. a)-e) se face cu facturile externe și/sau contractele încheiate cu partenerii externi, din care sa rezulte termenele de decontare a contravalorii prestației sau, după caz, dovada încasării acesteia. Pentru operațiunile prevăzute la lit. a)-e) nu beneficiază de cota zero a taxei pe valoarea adăugată contribuabilii care încasează valuta în numerar sau prin transferuri bancare din conturi personale.
Nerespectarea prevederilor privind justificarea cotei zero a taxei pe valoarea adăugată și/sau nerespectarea condiției de încasare a contravalorii în valuta a prestațiilor, prevăzute în facturi și/sau în contracte, atrag obligația plății taxei pe valoarea adăugată prin aplicarea cotei corespunzătoare prestărilor la intern și a majorărilor de întârziere aferente, calculate de la data documentului care atesta prestarea serviciilor. În cazul în care la verificarea aplicării cotei zero de taxa pe valoarea adăugată s-au avut în vedere termenele de încasare menționate în facturi și/sau în contracte, organele de control au obligația sa verifice în termen de un an de la data aplicării cotei zero dacă încasarea valutei a devenit efectivă.


off...tehnologia asta...scuze:))
da si eu am primit asta de la contabilul.ro:))

multumesc mult pentru raspuns:)

Cometa SQL