Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Tinamaria - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Tinamaria

Inregistrat la: 04 Jul 2008
Offline Ultimul click: Feb 07 2017 09:58 PM
-----

Topicele mele

Cheltuieli considerate nedeductibile pentru PFA care nu a emis facturi o perioada de timp

04 October 2016 - 11:09 AM

Unei PFA i s-a stabilit impozit in plus de plata pe motiv ca nu a avut facturi emise intr-o anumita perioada din an (7 luni consecutive) si nici contracte de prestari servicii active, Finantele considerand ca nefacturand nimic mai multe luni, nu a avut nici activitate pe perioada respectiva. Drept urmare,au considerat toate cheltuielile efectuate in acea perioada de “inactivitate” ca fiind nedeductibile, pe motiv ca nu au fost efectuate in vederea desfasurarii activitatii sale.

Exista vreo reglementare / baza legala care sa precizeze expres acest lucru? In Codul Fiscal se precizeaza, printre alte conditii, doar ca, pentru a fi deductibile, cheltuielile trebuie:
a) să fie efectuate în cadrul activităților independente, justificate prin documente;
b) să fie cuprinse în cheltuielile exercițiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite;
j) să fie efectuate în scopul desfășurării activității și reglementate prin acte normative în vigoare;

Pe motiv ca nu au fost desfasurate in scopul activitatii, in lipsa unor documente care sa demonstreze generarea de venituri in perioadele respective (facturi si contracte), le-au considerat nedeductibile.
Dar cum se poate demonstra ca, in ciuda faptului ca nu au fost emise facturi, totusi PFA a continuat sa aiba activitate, efectuand cheltuielile in acest scop, neexistand nici o declaratie de suspendare a activitatii in tot acest timp?

Cheltuielile inregistrate de PFA la care se face mentiune sunt de natura combustibilului (dedus doar 50%), telefonului mobil, piese auto (50%), spalat auto (50%), materiale electrice (activitatea PFA-ului este de inginerie si consultanta tehnica).

Care sunt argumentele legale ale PFA-ului in acest caz pentru a contesta decizia Finantelor?

Discounturi preferentiale clienti magazin de lux

29 October 2014 - 03:24 PM

Buna,

Va supun atentiei urmatorul aspect: cum se pot acorda reduceri / discounturi doar anumitor clienti, alesi pe loc in magazin? Din legea 99/2000 am inteles ca acest lucru este interzis, fara o regula general valabila pentru toti clientii, afisata la loc vizibil in magazin, tocmai pentru a se evita favorizarea unei anumite grupe de clienti. Insa in practica de zi cu zi, am observat ca mai toate magazinele de lux isi permit sa "selecteze" pe loc clientii carora le acorda o reducere (chiar daca nu sunt VIP, nu au achizionat de o anumita valoare, etc). Cum este posibil acest lucru? Exista o baza legala ? Si care este totusi regula dupa care isi inregistreaza reducerile, avand in vedere ca in lege este precizat ca trebuie sa existe o reglementare, o decizie emisa de conducerea societatii pentru reducerile de pret si care trebuie adusa la cunostinta tuturor clientilor. Nu se poate aplica regula conform careia pentru cumparaturi mai mari de "x" lei se acorda reducere, pentru ca asta ar insemna ca oricine poate beneficia de reducere si in realitate nu este asa sau oricum se incadreaza in alta regula. Idea este tocmai aceea de a "selecta" persoanele pentru a li se acorda reduceri. Care ar putea fi regula general valabila pentru realizarea acestui lucru, cu respectarea legii in acelasi timp?

Multumesc!

TVA achizitie din Romania cu vanzare extracomunitar

26 December 2012 - 05:27 PM

Caz: Bunuri achizitionate de catre A (o societate comerciala din Romania, inregistrata in scopuri de TVA) de la o alta societate romaneasca B (tot inregistrata in scopuri de TVA) cu vanzare catre C (societate din afara UE).

As vrea sa ma lamuresc cu TVA-ul, pentru ca am gasit tot felul de situatii, iar daca compar cu situatia altor tari membre UE, la noi e putin diferit ...

Intrebari:
1. Societatea B trebuie sa factureze bunurile catre A cu TVA sau fara TVA, tinand cont ca bunurile se afla in Romania insa sunt destinate exportului ? Stiu ca intre doua societati din Romania facturarea ar trebui sa fie cu TVA, insa am vazut pe unele facturi, din Italia de exemplu, ca doua societati din Italia isi facturau bunurile fara TVA cu conditia ca acestea sa fie destinate exportului extracomunitar (in baza unei Conventii UE). Se aplica si la noi un astfel de caz?
2. Exista posibilitatea facturarii catre o societate din Romania fara TVA cu mentiunea "bunuri destinate exportului"?

In ceea ce priveste exportul, e sigur ca A va factura catre C fara TVA, intrucat este o livrare extracomunitara.

As vrea doar sa stiu daca exista o posibilitate pentru achizitia fara TVA a acestor bunuri din Romania.

Va multumesc mult!

Paradisuri fiscale versus evaziune fiscala

21 May 2009 - 09:33 AM

Buna,

Am cautat numeroase materiale si informatii cu privire la acest subiect, insa toate sunt destul de limitate. As dori, daca ma puteti ajuta cu mai multe informatii, sa inteleg mai bine cum functioneaza, de exemplu, o legatura intre o societate din Romania si una dintr-o tara cu paradis fiscal.
De exemplu, daca o societate romaneasca primeste o factura de prestari servicii din partea unei societati cu sediul intr-o tara cu paradis fiscal, cum se inregistreaza aceasta factura si care sunt implicatiile ei legale? Se percepe un impozit mai mare, este nedeductibila sau ce alte reglementari exista?
Sau de exemplu, daca o societate romaneasca isi deschide un cont bancar intr-o astfel de tara, ce implicatii are acest fapt? Cum vor reactiona cei de la Finante?
(un cont bancar in Elvetia de exemplu, care nu face parte din "lista neagra" - ce implicatii legale si fiscale are? )

Nu ma confrunt cu o astfel de situatie (nu sunt in pragul unei evaziuni fiscale :) ) insa as fi curioasa sa gasesc niste informatii mai concrete in legatura cu acest subiect. Legea care reglementeaza evaziunea fiscala si spalarea banilor, nu prezinta o astfel de situatie.
Va multumesc.

Emitere facturi catre un membru al familiei administratorului

18 May 2009 - 06:36 PM

Buna,

Exista vreo lege care sa reglementeze urmatoarea situatie?
Un SRL cu asociat unic emite facturi fiscale catre o alta societate care apartine unei rude de-a administratorului, de gradul I (parinti, frati).
Este legala sau nu aceasta operatiune? Exista vreo limita sau conditii speciale in aceste cazuri?
Conform legii contabilitatii este ilegal acordarea de imprumuturi catre membrii familiei - pana la gradul IV. Este valabil si in cazul in care aceste plati se efectueaza conform unei facturi emise in prealabil?

Va multumesc mult pentru ajutor.
O zi buna tuturor!

Cometa SQL