Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Marinela Petrovici - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Marinela Petrovici

Inregistrat la: 28 Jul 2008
Offline Ultimul click: Feb 06 2020 01:43 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:registru control

15 April 2013 - 06:01 PM

Nu esti obligata sa achizitionezi Registru Unic de control - pentru PFA este optional

Legea 252 din 10 iunie 2003 (Legea 252/2003)


Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. 1. -
(1) Contribuabilii, persoane juridice inregistrate la Oficiul National al Registrului Comertului, autorizate potrivit legii, au obligatia sa tina registrul unic de control.
(2)Celelalte categorii de contribuabili pot tine registrul unic de control, in functie de optiunea acestora.

In topicul:stagiu anul III

06 May 2011 - 09:38 PM

Vezi postareacris_valy, la 03 May 2011 - 03:11 PM, a spus:

Buna ziua,

Ma puteti ajuta cu rezolvarea urmatoarelor probleme:

ORGANIZAREA AUDITULUI SI CONTROLULUI INTERN AL INTREPRINDERII
2. Realizati o misiune de audit intern cu privire la ciclul Vinzari-Incasari pina la nivelul intocmirii matricei riscurilor si a raportului intermediar, inclusiv.
3. Realizati o misiune de audit intern cu privire la ciclul Achizitii-Plati pina la nivelul intocmirii matricei riscurilor si a raportului intermediar, inclusiv.

ANALIZA DIAGNOSTIC A INTREPRINDERII
93. Apreciați oportunitatea unui împrumut suplimentar de capitaluri pe termen lung în valoare de 500 la rata de dobândă de 20%, daca acesta va creşte valoarea profitului net cu 200.

AUDITUL STATUTAR AL SITUATIILOR FINANCIARE
51.Simulati o misiune de examen limitat asupra stocurilor.

Va multumesc frumos!

Pt.Achizitii Plati asta este ceea ce am rezolvat eu anul trecut si a fost OK

2. Realizati o misiune de audit intern cu privire la ciclul Achizitii-Plati pina la nivelul intocmirii matricei riscurilor si a raportului intermediar , inclusiv.

Raspuns:
Auditul intern este o activitate independenta si obiectiva care da unei intreprinderi asigurarea in ceea ce priveste gradul de control asupra operatiunilor, o indruma pt a-i imbunatati operatiunile si contribuie la adaugarea unui plus de valoare. Aceasta operatiune este efectuata de un profesionist contabil din cadrul intreprinderii si are ca obiecttiv verificarea eficacitatii sistemelor contabile si de control intern.
O misiune de audit presupune parcurgerea mai multor etape. In acest sens, seful compartimentului de audit intern intocmeste un Plan de audit intern, respectand cerintele standardelor de audit intern.
Etapele parcurse in misiunea de audit sunt dupa cum urmeaza:

a. Intocmirea planului de audit de catre seful compartimentului de audit.

PLAN DE AUDIT

Nr.crt. Tema misiunii Obiective Unitatea Per.supusa auditarii Per.de desfasurare
1. Verificarea ciclului achizitii Eliminarea achizitiilor inutile FORTUNATO SRL 01.01.2010 - 01.09.2010 01.10.2010 – 01.11.2010
Reducerea cheltuielilor cu achizitiile
Achizitiile sa fie efectuate doar in interesul intr.
2. Verificarea ciclului plati Plati efectuate doar in baza documentelor FORTUNATO SRL 01.01.2010 - 01.09.2010 01.10.2010 – 01.11.2010
Respectarea termenelor de plata pt evitarea penalitatilor


b. Emiterea ordinului de misiune de catre comitetul de audit

Destinatar Seful departamentului de audit
Copie pt informare Seful activitatii auditate
Obiectul misiunii Verificarea ciclului de achizitii-plati

c. Intocmirea ordinului de serviciu
Ordinul de serviciu se intocmeste de catre conducatorul departamentului de audit intern si prin acesta se numesc auditorii interni, precum si sarcinile de serviciu ale fiecaruia.

ORDIN DE SERVICIU

In conformitate cu prevederile ordinului de misiune nr 1 si cu planul anual de audit intern, se va efectua o misiune de audit intern la SC FORTUNATO SRL in perioada 01.10.2010 – 01.11.2010. Scopul misiunii este varificarea operatiunilor legate de ciclul de Achizitii si Plati.
Echipa misiunii de audit este formata din urmatorii auditori:
-Ionescu Diana, seful misiunii de audit;
-Gavra Adrian, auditor;
-Bora Marin, auditor.

d. Declansarea misiunii de audit
In aceasta etapa se trimite o notificare privind declansarea misiunii de audit catre conducatorul activitatii auditate.

e. Colectarea si prelucrarea informatiilor
Aceasta etapa presupune:
-identificarea domeniului de activitate al unitatii auditate:
-domeniul de activitate al societatii FORTUNATO SRL – comert cu ridicata-
-verificarea contractelor cu furnizorii;
-verificarea comenzilor catre furnizori;
-se verifica daca achizitiile effectuate sunt conform cu comenzile facute
-verificarea contractelor cu clientii;
-verificarea comenzilor de la clienti;
-verificarea registrului de casa si a extrasului de cont;
-se verifica daca achitiile nu sunt prea mari in raport cu comenzile lintilor
-verificarea stocurilor;
-se verifica daca stocurile nu sunt prea mari, acest lucru demonstrand faptul ca nu se fac comenzi conform cererii clientilor si se blocheaza banii in stocuri
-verificarea respectarii termenelor scadente la facturi;
-verificarea existentei sau nu a unor penalitati pt nerespectarea termenelor de plati;
-confruntarea situatiei fiecarui furnizor din evidenta societatii cu situatia primita de la fiecare furnizor;

f. Se intocmeste Tabelul analiza riscurilor (matricea riscurilor)

MATRICEA RISCURILOR

Nr. crt. Risc DA NU
1. Exista contracte cu furnizorii? x
2. Achizitiile corespund cu comenzile? x
3. Exista contracte cu clientii? x
4. Exista comenzi de la clienti? x
5. Achizitiile se fac tinand seama de comenzile clientilor? x
6. Platile numerar sunt toate trecute in registrul de casa? x
7. Stocurile sunt prea mari in raport cu ritmul de vanzare? x
8. S-au respectat termenele scadente la plati? x
9. Exista penalitati de intarziere? x
10. Exista neconcordante intre situatia platilor din evidentale
societatii si evidentele furnizorilor? x

Riscul reprezinta orice eveniment, actiune, situatie sau comportament cu impact nefavorabil asupra capacitatii entitatii publice de a-si realize obiectivele.

In topicul:declaratia 112 / 2011

15 April 2011 - 08:24 PM

Vezi postareaMarinela Petrovici, la Mar 18 2011, 11:19 AM, a spus:

Vezi postareanelica69, la Feb 26 2011, 12:12 AM, a spus:

Vezi postareaaddina, la Feb 23 2011, 09:20 PM, a spus:

Vezi postareaMarinela Petrovici, la Feb 23 2011, 09:45 AM, a spus:

Am depus D112 si am verificat starea pe anaf si imi apare declaratie valida, dar cand listez recipisa imi da urmatoarea atentionare:
Baza Contributie Individuala SANATATE plafonata calculata eronat pentru ID asigurat 1
da, si eu am aceeasi problema, aceeasi atentionare, fara cuvantul plafonat insa! acum eu ma intreb: daca e valida dar am atentionari- trebuie sa le rezolv pana in 25??? mie mi-e imposibil, sper ca la finante vor rezolva problema si voi veni cu rectificativa cand vor permite ei sa raportez acest tip de contracte. ce probleme pot avea?




da si eu am aceeasi problema , imi scrie pe recipisa"nu exista erori de validare " si apoi ma atentioneaza "creanta 13-contributia de sanatate datorata de angajator, difera de suma calculata " Aceasta contributie este totusi calculata corect caci apare in anexa 1 corecta( pt ca am un angajat din somaj si deci angajatorul este scutit cu o parte din contributie ) In fine am fost la Finante , mi-au zis sa las asa din moment ce am recipisa ca nu sunt erori de validare ....
:thumbup:


Si la februarie am avut aceeasi Atentionare - in consecinta am sunat la Finante sa ma lamureasca - mi s-a spus ca aceasta atentionare apare la toti cei care declara doar sanatatea pentru asociatul unic. Din punctul de vedere al finantelor totul e OK, dar trebuie sa verificam la sanatate daca sunt inregistrate aceste contributii pe CNP-ul asociatului pentru ca cei de la Finante nu stiu ce influenta area aceasta atentionare in programul de la Casa de sanatate - eu nu am sunat inca mi s-a spus sa incerc la sfarsitul lunii sa verific pentru Ianuarie si Februarie - in momentul in care voi avea un raspuns de la Sanatate voi posta acest raspuns. Daca reuseste cineva sa verifice inainte astept cu interes si o alta parere.

Am fost la sanatate si mi-a spus doamna de acolo ca de la 1 Ianuarie toti asociatii unici care au contract individual la Casa de Pensii trebuie sa-si faca si la sanatate contract individual si nu se mai depune declaratia 112 pentru acestia. De asemenea mi-a spus ca pentru recuperarea sumelor depuse in Ian.si Feb. trebuie sa fac rectificativa la D.112. Asociatul unic trebuie sa-si plateasca contributiile la sanatate de la inceputul anului 2011 nu conteaza ca a platit Ianuarie si Februarie in contul Unic. Sper ca am fost de folos celor care se lovesc de aceeasi problema :smile:

In topicul:declaratia 112 / 2011

18 March 2011 - 02:25 PM

Vezi postareadanae, la Mar 18 2011, 04:21 PM, a spus:

intrebare blonda :thumbup:

de unde descarc noua versiune de 112?

sa nu ma trimiteti la
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Asite...ile/DF/112.html

si descarca program (linkul din stanga) ca se deschide pagina aia cu instructiuni, explicatii si alte lucruri interesante dar nicaieri pdf-ul inteligent


Cand intri pe pagina cu explicatii la randul
"Soft-ul A de incarcare si validare date pentru formularul D112: PDF Adobe Actualizat în data de 18.02.2011"

dai click pe PDF si ti se incarca declaratia

Succes

In topicul:declaratia 112 / 2011

18 March 2011 - 10:19 AM

Vezi postareanelica69, la Feb 26 2011, 12:12 AM, a spus:

Vezi postareaaddina, la Feb 23 2011, 09:20 PM, a spus:

Vezi postareaMarinela Petrovici, la Feb 23 2011, 09:45 AM, a spus:

Am depus D112 si am verificat starea pe anaf si imi apare declaratie valida, dar cand listez recipisa imi da urmatoarea atentionare:
Baza Contributie Individuala SANATATE plafonata calculata eronat pentru ID asigurat 1
da, si eu am aceeasi problema, aceeasi atentionare, fara cuvantul plafonat insa! acum eu ma intreb: daca e valida dar am atentionari- trebuie sa le rezolv pana in 25??? mie mi-e imposibil, sper ca la finante vor rezolva problema si voi veni cu rectificativa cand vor permite ei sa raportez acest tip de contracte. ce probleme pot avea?




da si eu am aceeasi problema , imi scrie pe recipisa"nu exista erori de validare " si apoi ma atentioneaza "creanta 13-contributia de sanatate datorata de angajator, difera de suma calculata " Aceasta contributie este totusi calculata corect caci apare in anexa 1 corecta( pt ca am un angajat din somaj si deci angajatorul este scutit cu o parte din contributie ) In fine am fost la Finante , mi-au zis sa las asa din moment ce am recipisa ca nu sunt erori de validare ....
:thumbup:


Si la februarie am avut aceeasi Atentionare - in consecinta am sunat la Finante sa ma lamureasca - mi s-a spus ca aceasta atentionare apare la toti cei care declara doar sanatatea pentru asociatul unic. Din punctul de vedere al finantelor totul e OK, dar trebuie sa verificam la sanatate daca sunt inregistrate aceste contributii pe CNP-ul asociatului pentru ca cei de la Finante nu stiu ce influenta area aceasta atentionare in programul de la Casa de sanatate - eu nu am sunat inca mi s-a spus sa incerc la sfarsitul lunii sa verific pentru Ianuarie si Februarie - in momentul in care voi avea un raspuns de la Sanatate voi posta acest raspuns. Daca reuseste cineva sa verifice inainte astept cu interes si o alta parere.

Cometa SQL