Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
deiutza8022 - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


deiutza8022

Inregistrat la: 08 Sep 2008
Offline Ultimul click: Nov 13 2013 11:10 AM
-----

Postari ale mele

In topicul:Revisal si coduri COR noi

12 October 2011 - 09:45 AM

Vezi postareamichi dtru, la 07 October 2011 - 03:58 PM, a spus:

Codurile publicate in Ordinul 1832 vor intra in vigoare in 2012 (art. 2 alin. 2).
Pana atunci merg in paralel cu cele actuale.


Sper ca ti-am fost de ajutor.
VA MULTUMESC FOARTE MULT PENTRU AJUTORUL ACORDAT!

In topicul:stagiu anul I

30 May 2011 - 11:41 AM

Vezi postareaalex_aditza, la 30 May 2011 - 09:15 AM, a spus:

CINE MA POATE AJUTA SI PE MINE CU REZOLVAREA ACESTEI PROBLEME, VA ROG FRUMOS.

"se achizitioneaza echipament de protectie si de lucru in valoare de 70.000 u.m.n, respectiv 50.000 u.m.n plus TVA 24%. Se dau in folosinta salariatilor echipamente de protectie in valoare de 40.000 si echipamente de lucru de 45.000 u.m.n. Valoarea acestora se include in cheltuieli la darea in folosinta. Dupa doi ani se scoate din folosinta echipamentul de protectie. Se cere:
a) sa se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvarii acestui caz;
b) sa se prezinte inregistrarile contabile.

Buna, sper sa iti fie de ajutor
Conform OMFP 3055/2009, echipamentul de protectie si de lucru intra in categoria “materiale de natura obiectelor de inventar” (cont 303).
Echipamentele si materialele de protectie sunt asimilate mijloacelor circulante indiferent de valoarea si durata lor de utilizare. Ele se distribuie gratuit personalului care lucreaza in conditii toxice sau vatamatoare pentru sanatate, conform normelor de protectie a muncii. Contabilitatea procurarii, depozitarii, darii in folosinta si a recuperarii uzurii echipamentului de protectie este identica cu cea a obiectelor de inventar de uz general.
Echipamentul de lucru, este acordat lucratorilor permanenti de catre intreprindere, pentru a le folosii la locul de munca, unde natura muncii provoaca o uzura prematura a hainelor si incaltamintei.Echipamentul de protectie care se utilizeaza pentru protejarea sanatatii corporale a personalului din unitate. Valoarea lui se include pe cheltuieli fie integral, la darea in folosinta, fie esalonat in intervalul duratei normale de serviciu, dar care nu trebuie sa depaseasca trei ani.Echipamentele de protectie si de lucru se inregistreaza astfel:
- in debit se va trecea valoarea la pret de inregistrare achizitionate de la terti ( 401)
- in credit se va trece valoarea la pret de inregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar incluse pe cheltuieli.
Concomintent cu aceste inregistrari este necesara inregistrarea controlul gestionar al matarialelor de natura obiectelor de inventar aflate in folosinta sectiilor. Pentru aceasta se deschide un cont in afara bilantului din clasa 8 – conturi speciale - 8035 “stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta”. Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta. In debitul contului 8035 se inregistreaza valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta, iar in credit aceleasi stocuri, in momentul scoaterii lor din folosinta. Soldul contului reprezinta valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta.

b) Achizitie echipament de protectie
% = 401 86800
303 70000
4426 16800

Achitare factura achizitie echipament de protectie
401 = 5121 86800

Achizitie echipament de lucru
% = 401 62000
303 50000
4426 12000

Achitare factura achizitie echipament de lucru
401 = 5121 62000

Se dau in folosinta salariatiilor echipamente de protectie
603 = 303 40000
D 8035 40000

Se dau in folosinta salariatiilor echipamente de lucru
603 =303 45000

Se scoate din folosinta echipamentelul de protectie
C 8035 40000

In topicul:stagiu anul I

27 May 2011 - 12:06 PM

Vezi postareaalex_aditza, la 26 May 2011 - 03:39 PM, a spus:

Vezi postareadeiutza8022, la 24 May 2011 - 10:26 AM, a spus:

Buna!Am si eu o rugamite, are cineva sau a reusit sa rezolve urmatoarea problema: "se achizitioneaza echipament de protectie si de lucru in valoare de 70.000 u.m.n, respectiv 50.000 u.m.n plus TVA 24%. Se dau in folosinta salariatilor echipamente de protectie in valoare de 40.000 si echipamente de lucru de 45.000 u.m.n. Valoarea acestora se include in cheltuieli la darea in folosinta. Dupa doi ani se scoate din folosinta echipamentul de protectie. Se cere:
a) sa se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvarii acestui caz;
b) sa se prezinte inregistrarile contabile.
BUNA AM SI EU BILETUL NR 13. LA PROBLEMA 1 CU ACHIZITIONAREA ECHIPAMENT DE PROTECTIE SI DE LUCRU NU I-AM GASIT INCA RASPUNSUL. DAR AM REZOLVAT INTREBAREA 3 CU ANALIZA POZITIEI FIN. A UNEI INTREPR. DIN DOMENIUL INDUSTIEI PRELUCRATOARE. O TASEZ AICI.

Buna, eu a doua problema o am de fiscalitate, nu cred ca s-a respectat continutul biletului pe toate filialele, cred mai degraba ca fiecare filiala si-a facut biletele asa cum a considerat. Oricum multumesc pentru postare, inca am dubii la prima problema cu achizitie de echipamente de protectie, nici eu nu am gasit-o. Multa bafta tuturor!

In topicul:stagiu anul I

24 May 2011 - 10:26 AM

Buna!Am si eu o rugamite, are cineva sau a reusit sa rezolve urmatoarea problema: "se achizitioneaza echipament de protectie si de lucru in valoare de 70.000 u.m.n, respectiv 50.000 u.m.n plus TVA 24%. Se dau in folosinta salariatilor echipamente de protectie in valoare de 40.000 si echipamente de lucru de 45.000 u.m.n. Valoarea acestora se include in cheltuieli la darea in folosinta. Dupa doi ani se scoate din folosinta echipamentul de protectie. Se cere:
a) sa se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvarii acestui caz;
b) sa se prezinte inregistrarile contabile.

In topicul:stagiu anul I

24 May 2011 - 07:13 AM

Vezi postareascorpiutza_leny, la 23 May 2011 - 09:41 PM, a spus:

Buna seara. Am ridicat si eu subiectele astazi. Poate ma poate ajuta cineva cu problema urmatoare:
O societate comercială, înregistrată în scop de TVA a înregistrat în anul 200X venituri totale în sumă de 900.000 lei, toate impozabile și cheltuieli totale în sumă de 600.000 lei. În cadrul acestor cheltuieli 20.000 reprezintă impozitul pe profit plătit în cursul anului și 9.000 lei reprezintă cheltuielile de protocol. Stabiliți regimul fiscal al cheltuielilor de protocol. Apare vreo influență a TVA dedusă aferentă cheltuielilor de protocol asupra cheltuielilor în vederea determinării impozitului pe profit.


Buna, eu asa am rezolvat
am calculat limita de deductibilitate a chelt de protocol 2% * (900.000-600.000+20.000+9000)= 6580
Chelt de protocol nedeductibile = 9000 - 6580 = 2420
Chelt cu tva colectata aferenta chelt de protocol nedeductibile = 2420 * 24% = 580,8
Chelt cu impozitul pe profit platit in cursul anului = 20.000
total chelt nedeductibile = 23000,8
profit impozabil = 900.000 - 600.000 + 23000.8 = 323.000,8
impozit pe profit cumulat = 323.000,8 * 16% = 51680
Impozit pe profit de plata = 51680 - 20000= 31680

Doar o problema ai pe bilet?

Cometa SQL