Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
georgetamanea - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


georgetamanea

Inregistrat la: 12 Sep 2008
Offline Ultimul click: Nov 14 2011 06:58 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:examenul pentru experti contabili 2011

01 October 2011 - 07:52 PM

Vezi postareadaniems, la 27 September 2011 - 10:06 AM, a spus:

Va rog ajutati-ma si pe mine cu aceste doua probleme:
1.Societatea X detine 100% actiunile societatii S, 48,2% din actiunile societatii B si dreptul de a numi presedintele consiliului de administratie, 5% din actiunile societatii M si 50% din actiunile societatii T (care este controlata in comun cu statul francez). Doamna Popescu Elena este managerul societatii X si fica fondatorului. Domnul Ionescu Ion (fiul vitreg al doamnei Popescu) detine 51,8% din actiunile societatii B, care ii confera dreptul sa numeasca trei din cei cinci membri in consiliul de administratie. Identificati partile legate pentru societatea X si procentul de interes.

2.Soldul clientilor la 31.12. este de 15.375 mii lei iar rulajul creditor anual al acestora este de 1876.150 mii lei. Care a fost durata in zile a incasarii clientilor?
1.Sunt parti legate ale societatii X:
-societatile S ,B ,T ;
- doamna Popescu Elena in calitate de membru al managementului -cheie;
-domnul Ionescu Ion deoarece este membru apropiat al familiei doamnei Popescu.

In topicul:stagiu anul II

01 October 2011 - 07:29 PM

Vezi postareaMeliana, la 26 September 2011 - 10:36 PM, a spus:

Le are cineva?

1. La 10.09.N se încaseazã o subventie pentru investitii în sumã de 1.000.000 u.m. pentru finantarea achizitiei unei instalatii al cãrei cost se ridicã la suma de 2.500.000 u.m. Managementul estimeazã o duratã de utilitate a clãdirii de 6 ani iar metoda de amortizare utilizatã este cea acceleratã. La sfârsitul exercitiului N+4 instalatia este vândutã la pretul de 300.000 u.m. Se cere sã se prezinte incidenta asupra contului de profit si pierdere si înregistrãrile aferente dacã întreprinderea utilizeazã metoda recunoasterii subventiei drept venit în avans.


2. Despre întreprinderea ALFA se cunosc urmãtoarele informații:
- creanțe-clienți la începutul anului 100.000 u.m. (valoare netã);
- cifrã de afaceri 500.000 u.m.;
- creanțe-clienți la sfârșitul anului 270.000 u.m. (valoare netã);
deprecierea creanțelor la începutul anului a fost de 20.000 u.m., iar la sfârșitul anului, de 30.000 u.m.
Determinati incasarile de la clienti.
Încasãrile de la clienți sunt de:
(a) 425.000 u.m.;
(b) 415.000 u.m.;
© 775.000 u.m.;
(d) 765.000 u.m.;
(e) 500.000 u.m.


3. Societatea M a achizitionat la data constituirii societãtii SA 25% din actiunile sale la costul de 25.000 u.m. La 31.12.N, capitalurile proprii ale societãtii SA dupã eliminarea operatiilor reciproce se prezintã astfel:
Capital social 100.000
Pierdere (160.000)
Total capitaluri proprii (60.000)
Societatea M nu are intentia de a se dezangaja financiar pentru partea negativã a capitalurilor proprii.
Care este pierderea suportata de societatea M?
aveam un fisier ,dar nu pot sa-l atasez.

In topicul:stagiu anul III

30 May 2011 - 05:39 PM

Biletul nr:22

1.In calitate de auditor verificati modul in care o societate inregistreaza salarile pentru un nr de 3 salariati. Ion, salariul realizat 8.000 lei, grupa normala, Vasile salariul realizat 3.500 lei, grupa speciala si Popescu salariul realizat 5.900 lei, grupa deosebita. Care este inregistrarea pentru luna respectiva aferenta contributiei CAS care este suportata de asigurati?
Raspuns:
Contributia individuala la asigurarile sociale pentru anul 2011 este de 10,5 % din baza lunara de calcul .
421 = 4312 - 1827 lei ( 8000 + 3500 +5900 ) x 10,5%
2. Întreprinderea ALFA vinde mãrfuri în consignație în urmãtoarele condiții:prețul de vânzare 100.000.000 lei, din care 10.000.000 lei reprezintã comisionulsãu. Care este suma venitului obținut de ALFA din aceastã tranzacție?
Raspuns:
ALFA recunoaște ca venit doar comisionul său în valoare de 10.000.000 lei deoarece diferența dintre prețul de vânzare de 100.000.000 lei și comisionul reținut de ALFA reprezintă suma colectată în numele proprietarului bunului, care nu poate fi recunoscută ca venit.


3. Determinați activul net corijat al unei întreprinderi prin ambele metode, cunoscând următoarele elemente din bilanțul economic al acesteia: casa 10.000; banca 150.000; cheltuieli de înființare15.000; clădiri 200.000; echipamente 250.000; stocuri 300.000; furnizori 400.000; creditori 80.000;împrumuturi bancare t.l. 200.000; capital social 100.000; rezerve 10.000; venituri anticipate 80.000;profit 55.000.
Raspuns:
Bilantul economic se prezinta astfel:
Activ Pasiv
Cheltuieli de infiintare 15.000 Capital social 100.000
Cladiri 200.000 Rezerve 10.000
Echipamente 250.000 Profit 55.000
Stocuri 300.000 Venituri anticipate 80.000
Casa 10.000 Furnizori 400.000
Banca 150.000 Creditori 80.000
Imprumuturi bancare 200.000
Total Activ 925.000 Total Pasiv 925.000

Activul net corijat se poate stabili prin doua metode:
- metoda aditiva care consta in adaugarea la capitalurile proprii ale intreprinderii a tuturor influientelor rezultate din inlocuirea valorilor contabile cu valorile economice ale elementelor din bilantul intreprinderii.
ANC = Capitaluri proprii +/- Diferente din reevaluare
ANC = Capitaluri Proprii – Ch. infiintare = (Cap. Social + Rezerve + Profit ) – Ch. infiintare

ANC = (100.000 + 10.000 +55.000) – 15.000
ANC = 150.000
- metoda substractiva de calcul care consta in scaderea din totalul activelor reevaluate corijate a tuturor datoriilor intreprinderii:
ANC = Total activ reevaluat – Total datorii
Total activ reevaluat = Cladiri + Echipamente + Stocuri + Casa + Banca
ANC = 200.000 + 250.000 + 300.000 + 10.000 + 150.000 = 910.000

Datorii = Furnizori + Creditori + Imprumuturi t.l. + Venituri anticipate
Datorii = 400.000 + 80.000 + 200.000 + 80.000 = 760.000
ANC = 910.000 – 760.000
ANC = 150.000

In topicul:stagiu anul I

11 May 2011 - 07:04 PM

Vezi postareacarmenghi2006, la 11 May 2011 - 11:00 AM, a spus:

14. Societatea comercială X achiziționează în exercițiul N 10.000 actiuni*11 lei/acțiune preț de achiziție investite în capitalul social al societății comerciale Y. Cheltuielile privind serviciile bancare plătite din contul de la bancă printr-un cec bancar sunt în valoare de 1.000 lei. Titlurile achiziționate reprezintă 60% din capitalul societății Y. În momentul achiziției sunt apelate la plată 30%, restul urmând a fi achitate ulterior. La închiderea exercițiului financiar valoarea bursieră a acțiunilor este de 10,5 lei/acțiune. Dividendele încasate pentru anul N sunt în valoare de 2 lei/acțiune. În exercițiul N+1 acțiunile sunt vândute societății Z, prețul de cesiune fiind de 10,75 lei. Comisionul de intermediere plătit prin cec bancar la cesiune este de 1.000 lei.

Va rog ajutati-ma si pe mine cu inregistrarile contabile.
adresa e-mail carmenghi2006@yahoo.com
Societatea comercială X achiziționează în exercițiul N 10.000 acțiuni *11 lei/acțiune preț de achiziție investite în capitalul social al societății comerciale Y. Cheltuielile privind serviciile bancare plătite din contul de la bancă printr-un cec bancar sunt în valoare de 1.000 lei. Titlurile achiziționate reprezintă 60% din capitalul societății Y. In momentul achiziției sunt apelate la plată 30%, restul urmând a fi achitate ulterior. La închiderea exercițiului financiar valoarea bursieră a acțiunilor este de 10,5 lei/acțiune. Dividentele încasate pentru anul N sunt în valoare de 2 lei/acțiune. In exercițiul N+1 acțiunile sunt vândute societății Z, prețul de cesiune fiind de 10,75 lei. Comisionul de intermediere plătit prin cec bancar este de 1.000 lei.

Rezolvare
Subscrierea
261 = 269 110.000

Apelarea la plata: 30%x110.000 lei=33.000 lei

269 = 5121 33.000
269 = 5121 77.000

Consideram serviciile bancare ca reprezinta servicii de intermediere si, fiind cheltuieli accesorii achizitionarii titlurilor, sunt incluse in costul de achizitie. Plata acestor comisioane se face cu cec.

261 = 413 1.000
413 = 5113 1.000
5113 = 5121 1.000

La 31.12.N:
Valoarea de inventar: 10.000 actiuni x 10,5lei/actiune=105.000 lei
Valoarea contabila: 110.000 +1.000=111.000
Depreciere=111.000-105.000=6.000

6863 = 2961 6.000

Incasarea de dividende: 10.000 actiuni x 2lei/actiune=20.000 lei

5121 = 7611 20.000

Vanzarea actiunilor in anul N+1: 10.000 x 10,75=107.500 lei, scoaterea din evidenta a actiunilor vandute si anularea ajustarii precum si inregistrarea comisionului platit catre banca:

461 = 7641 107.500
6641 = 261 111.000
2961 = 7863 6.000
628 = 5121 1.000

In topicul:stagiu anul III

10 May 2011 - 04:59 PM

Vezi postareapigeonette, la 10 May 2011 - 04:26 PM, a spus:

Ajutor cu urmatoarele probleme!!

Multumesc din suflet oricui ma poate ajuta. E ultima zi si nu am terminat lucrarea :((

Raspuns:
2. Achizitia utilajului:

% = 404 37.200 lei
2131 30.000 lei
4426 7.200 lei

Aplicatia se trateaza conform IAS 12 care stabileste tratamentul pentru impozitul pe profit .

Situaţia în contabilitate pe parcursul celor 4 ani este următoarea:

An Valoare Amortizare Amortizare Valoare Baza Dif. Dif.de imp.pe
Contabila contabila fiscala contabila de impozitare temp. imp. profit amanat
1 2 3 4 5=2-3 6=6N-1 -3 7=5-6 8=7 x16%
31.12.N-1 30.000 - - 30.000 30.000 - -
31.12.N 30.000 7.500 15.000 22.500 15.000 7.500 1.200
31.12.N+1 30.000 7.500 5.000 15.000 10.000 5.000 800
31.12.N+2 30.000 7.500 5.000 7.500 5.000 2.500 400
31.12.N+3 30.000 7.500 5.000 - - - -

Dif. temporare = Val.contabila – Baza de impozitare

În anul N se va înregistra amortizarea contabilă de 7.500 lei şi nu amortizarea accelerată din punct de vedere fiscal de 15.000 lei.
Rezultatul fiscal va fi astfel influenţat de amortizarea fiscală şi nu de amortizarea contabilă.

Rezultatul fiscal = Rezultatul contabil + Amortizarea contabilă – Amortizarea fiscala

Calculul rezultatului fiscal pe parcursul celor 4 ani:

An Rezultatul Amortizarea Amortizarea Rezultatul Impozit pe Caz Dif.temp. de datorie contabil contabil contabila fiscala impozabil profit col 3=col 4 privind imp. amanat
1 2 3 4 5=2+3-4 6=5*16% 7=2x16% 8=7-6
N 20.000 7.500 15.000 12.500 2.000 3.200 +1.200
N+1 20.000 7.500 5.000 22.500 3.600 3.200 - 400
N+2 20.000 7.500 5.000 22.500 3.600 3.200 - 400
N+3 20.000 7.500 5.000 22.500 3.600 3.200 - 400
La 31.12.N :
- Inregistrarea impozitului pe profit curent si virarea la bugetul de stat a acestuia:
691 = 441c 2.000 lei
441c = 5121 2.000 lei
Calculul impozitelor amânate:
Valoarea contabilă a activului = 22.500 lei
Baza de impozitare a activului = 15.000 lei
Valoarea contabilă a activului > baza de impozitare a activului => o diferenţă temporară impozabilă = 7.500 x 16/100 = 1.200 lei = impozit amanat

În anul N, societatea va plăti impozit pe profit în sumă de 2.000 lei = 16%* 12.500 lei (rezultatul impozabil).
Dacă amortizarea nu ar fi fost accelerată în scopuri fiscale atunci societatea ar fi trebuit să plătească un impozit de 3.200 lei (16%* 20.000 lei).
Societatea plăteşte în anul N mai puţin impozit pe profit cu 1.200 lei (3.200 – 2.000). Această sumă se va recupera în anii următori, când societatea va trebui să efectueze plăţi mai mari privind impozitul pe profit cu 1.200 lei, decât ar fi fost normal din punct de vedere contabil, dacă tranzacţia sau evenimentul respectiv nu ar fi avut consecinţe fiscale.

-Înregistrarea constituirii datoriilor privind impozitul amânat:
Cheltuieli cu impozitul pe profit amânat = Datorii privind impozitul pe profit amânat -1.200 lei
In bilanţ:
- datorii privind impozitul amânat = 1.200 lei
- cheltuielile cu impozitul pe profit = 3.200 lei (2.000 + 1.200)
Prin urmare, societatea plăteşte un impozit pe profit de 2.000 lei calculat pe baza regulilor fiscale, dar cheltuielile cu impozitul pe profit sunt de 3.200 lei şi reprezintă, de fapt, rata de impozitare de 16% aplicată la rezultatul contabil de 20.000 lei (16%*20.000).
Rezultatul net = Rezultatul contabil – Cheltuielile cu impozitul pe profit = 20.000 – 3.200 = 16.800 lei.
Rezultatul net de 16.800 lei este un rezultat determinat pe baza regulilor contabile şi nu a fost influenţat de regulile fiscale care au vizat accelerarea amortizării utilajului.

La 31 .12.N+1 :

-Înregistrarea impozitului pe profit curent :
Cheltuieli cu impozitul pe profit curent = Datorii privind impozitul pe profit curent - 3.600 lei

Calculul impozitelor amânate:
Valoarea contabilă a activului = 15.000 lei
Baza de impozitare a activului = 10.000 lei
Valoarea contabilă a activului este mai mare decât baza de impozitare a activului având drept consecinţă o diferenţă temporară impozabilă de 5.000 lei care generează o datorie privind impozitul amânat de 800 lei (16%*5.000).
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N+1 = 800 lei
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N = 1.200 lei
Reluare datorie privind impozitul amânat = 400 lei

Înregistrarea reluării datoriilor privind impozitul amânat :
Datorii privind impozitul pe profit amânat = Venituri din impozitul pe profit amânat - 400 lei

În urma acestor înregistrări, la nivelul bilanţului apar datorii privind impozitul amânat de 800 lei, iar la nivelul contului de profit şi pierdere o cheltuială cu impozitul pe profit de 3.200 lei (3.600 – 400).

La 31.12.N+2 :

-Înregistrarea impozitului pe profit curent :

Cheltuieli cu impozitul pe profit curent = Datorii privind impozitul pe profit curent - 3.600 lei

Calculul impozitelor amânate:
Valoarea contabilă a activului = 7.500 lei
Baza de impozitare a activului = 5.000 lei
Valoarea contabilă a activului este mai mare decât baza de impozitare a activului având drept consecinţă o diferenţă temporară impozabilă de 2.500 lei care generează o datorie privind impozitul amânat de 400 lei (16%*2.500).
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N+2 = 400 lei
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N+1= 800 lei
Reluare datorie privind impozitul amânat = 400 lei

-Înregistrarea reluării datoriilor privind impozitul amânat :
Datorii privind impozitul pe profit amânat = Venituri din impozitul pe profit amânat - 400 lei

În urma acestor înregistrări, la nivelul bilanţului apar datorii privind impozitul amânat de 400 lei, iar la nivelul contului de profit şi pierdere apare o cheltuială cu impozitul pe profit de 3.200 lei (3.600 – 400).

La 31.12.N+3:
-Înregistrarea impozitului pe profit curent :
Cheltuieli cu impozitul pe profit curent = Datorii privind impozitul pe profit curent - 3.600 lei

Calculul impozitelor amânate:
Valoarea contabilă a activului = 0 lei
Baza de impozitare a activului = 0 lei
Valoarea contabilă a activului este egală cu baza de impozitare a activului şi prin urmare nu există diferenţe temporare.
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N+3 = 0 lei
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N+2 = 400 lei
Reluare datorie privind impozitul amânat = 400 lei

-Înregistrarea reluării datoriilor privind impozitul amânat :
Datorii privind impozitul pe profit amânat = Venituri din impozitul pe profit amânat - 400 lei

La nivelul bilanţului nu mai există datorii privind impozitul amânat deoarece s-a recuperat toată valoarea activului, iar la nivelul contului de profit şi pierdere există o cheltuială cu impozitul pe profit de 3.200 lei (3.600 – 400).
Rezultatul net = Rezultatul contabil – Cheltuielile cu impozitul pe profit = 20.000 – 3.200 = 16.800 lei.

4.4.(171). S.C. „X” desfăşoară activităţi de comercializare a mărfurilor atât de tip en gros cât şi en detail. Se achiziţionează mărfuri în valoare de 200.000 u.m.n, din care o parte în valoare de 90.000 u.m.n o vinde unei societăţi comerciale specializate în comerţul en detail cu un adaos comercial de 15%, iar mărfurile rămase sunt transferate din depozit la magazinele proprii unde există un sold de mărfuri în valoare de 20.000 u.m.n - preţ de achiziţie. La punctele de desfacere proprii se practică un adaos comercial de 30% . Se vând mărfuri la preţul cu amănuntul în valoare de 94.010 u.m.n.
Raspuns:
-Se inregistreaza achizitia de marfuri , TVA 24% :
% = 401 248.000 u.m.n.
371 200.000 u.m.n.
4426 48.000 u.m.n.

-Se inregistreaza vanzarea de marfuri din depozit catre o societate comerciala specializata în comerţul en detail cu un adaos comercial de 15%, TVA 24% :
4111 = % 128.340 u.m.n.
707 103.500 u.m.n.
4427 24.840 u.m.n.
-La sfarsitul lunii se descarca gestiunea cu marfa vanduta tip en-gros :
607 = 371 90.000 u.m.n.

-Se transfera marfa din depozit in magazinul propriu :
371M = 371D 110.000 u.m.n.
si
371D = 371D _ -110.000 u.m.n.

-Se inregistreaza adaosul comercial de 30 % si TVA neexigibila :
371M = % 67.320 u.m.n.
378 33.000 u.m.n
4428 34.320 u.m.n.
-Se inregistreaza vanzarea de marfa din magazin (en-detail ) in valoare de 94.010 u.m.n. , TVA 24% inclus :
4111 = % 94.010 u.m.n.
707 75.815 u.m.n.
4427 18.195 u.m.n.

5121 = 4111 94.010 u.m.n.

-Pentru a se putea descarca gestiunea este necesar a se calcula adaosul marfurilor vandute. Acest adaos se calculeaza cu ajutorul coeficientului “K”:
K = (Si 378 + Rc 378) / [ (Si 371 - Si 4428) + (Rd 371 - Rc 4428) ]
Acest coeficient K se inmulteste cu valoarea marfurilor vandute din care s-a scazut cota aferenta de TVA, adica cu rulajul lunar al contului 707*.
Adaosul comercial = K x Rulajul lunar al contului 707
Astfel costul marfurilor vandute va fi:
Cost = Rulaj lunar al contului 707 – Adaos comercial
* Rulajul lunar al contului 707 se refera doar la veniturile din vanzarea marfurilor cu amanuntul.
K = (6.000 +33.000) / [ (32.240 – 6.240 ) +( 177.320 -34.320)] = 0,230769
Adaosul comercial (aferent marfurilor vandute) = 0,23 x 75815 = 17.496 u.m.n.
Astfel costul marfurilor vandute va fi = 75.815 – 17.496 = 58.319 u.m.n.
-La sfarsitul lunii de descarca gestiune cu valoarea marfurilor vandute din magazin :
% = 371M 94.010 u.m.n.
607 58.319 u.m.n.
378 17.496 u.m.n.
4428 18.195 u.m.n.


1.(72). Valoarea patrimoniala a întreprinderii (ANC) este de 8.000 lei, capacitatea beneficiarã este de 1.000 lei, rata neutrã (i) este de 11%, iar rata de actualizare a superprofitului este 25%. Valoarea întreprinderii prin metoda bazata pe googwill este de:
a) 8.600 lei;
b) 8.800 lei;
c) 8.480 lei.

Raspuns :c) 8480

Vg = ANC + GW
GW =CB-(ANC x i)/t =(1.000-8.000 x 11%) / 25 % = 480
Vg = 8.000 + 480 = 8.480
Pragul de rentabilitate al intreprinderii = ANC X i = 880 lei
Renta de goodwill se determina astfel: CB-ANCxi = 120 lei

Actualizarea rentei de goodwill cu rata de actualizare:| © = 25%|120 x 25%= 480
Valoarea globala a intreprinderii (Vg)= 8480 lei
CB= capacitatea beneficiara a intreprinderii exprimata prin profitul net;
i = rata neutra de plasament a disponibilitatilor pe piata financiara;
ANC x i = pragul de rentabilitate al intreprinderii
CB – ANC x i = superprofitul, superbeneficiul renta de goodwill
1.(133). Societatea Comercială “A” absoarbe Societatea Comercială “B” preluând întreaga avere a acesteia. Capitalul social al societăţii “B”, în funcţie de valoarea nominală a acţiunilor, se ridică la 50.000 u.m.n. Cu ocazia negocierilor dintre cele două societăţi se preiau următoarele elemente:
- utilaje în valoare de 30.000 u.m.n
- materii prime în valoare de 2.000 u.m.n
- mărfuri în valoare de 20.000 u.m.n
Primele rezultate cu ocazia fuziunii se transferă la rezerve.

Raspuns:
-Inregistrarile contabile cu ocazia fuziunii vor fi urmatoarele:

% = 456 52.000 u.m.n.
2131 30.000 u.m.n.
301 2.000 u.m.n.
371 20.000 u.m.n.

456 = % 52.000 u.m.n.
1012 50.000 u.m.n.
1042 2.000 u.m.n.

-Transferarea primelor de fuziune la rezerve :
1042 = 106 2.000 u.m.n.

Cometa SQL