Sunt stangiar anul I, experti contabili. Din tema pentru semstrul II imi dau mari batai de cap urmatoarele probleme:
44. SC CALIPSO SRL hotaraste majorarea capitalului social prin incorporarea urmatoarelor elemente de capital propriu:
- rezerve din reevaluare 4.000 lei;
- rezerve statutare 2.000 lei, impozitul pe dividende 10%;
- alte rezerve 1.200 lei;
- rezultatul reportat 3.000 lei, impozit 10%
9. Daca ati constatat incertitudini care insa nu afecteaza in mod semnificativ situatiile financiare, opinia va fi:
a) fara rezerve;
b) fara rezerve, dar cu un paragraf de observatii;
c) procedati la extinderea controlului.
11. Imaginea fidela este:
a) o consecinta a regularitatii si sinceritatii conturilor;
b) o conditie pentru a emite o opinie fara rezerve;
c) un criteriu de apreciere a situatiilor financiare.
18. Societatea Alfa a evaluat in decembrie anul N-4 un ansamblu imobiliar achizitionat in anul N-11 cu 400.000 lei (din care 80.000 lei pentru teren), amortizabil in 20 ani; cu aceasta ocazie a eliminat amortismentele din valoarea contabila. Valoarea de utilitate a ansamblului imobiliar a fost stabilita cu aceasta ocazie la 450.000 lei (din care 150.000 lei terenul); durata de viata nu a fost modificata.
La 1 iulie anul N, ansamblul imobiliar a fost vandut cu 500.000 lei.
Care este diferenta din reevaluare ce trebuia inregistrata de societate:
a) 178.000 lei;
b) 162.000 lei;
c) 170.000 lei.
21. In cadrul auditului efectuat asupra imobilizarilor necorporale ati constatat ca o imobilizare necorporala identificabila intrata cu ocazia unei fuziuni a fost inregistrata la valoarea contabila. Potrivit IAS 38 aceasta trebuia inregistrata:
a) la costul sau;
b) la valoarea contabila;
c) la valoarea justa.
22. Exprimarea unei opinii motivate potrivit careia situatiile financiare au fost stabilite in toate aspectele lor semnificative, conform unei referinte contabile identificate, constituie:
a) obiectul unei misiuni de auditare a situatiilor financiare;
b) scopul fundamental al auditului bancar;
c) definitia auditului extern in general.
5. Ce relatie existã intre valoarea intreprinderii si rata de actualizare:
a) direct proportionalã;
b) invers proportionalã;
c) depinde de numãrul si mãrimea riscurilor.
6. Estimarea de cãtre experti a unor rate de actualizare diferite poate avea ca explicatie:
a) o perceptie diferitã despre riscuri;
b) nivel diferit de informare si documentare;
c) nu este posibilã o astfel de situatie.
7. Insuficienta amortizare a imobilizãrilor dintr-o intreprindere (amortizarea scripticã este inferioarã amortizãrii tehnicoeconomice) influenteazã artificial valoarea patrimoniului intreprinderii in sensul:
a) micsorãrii;
b) majorãrii;
c) nu are nicio influentã.
8. Cand se doreste determinarea valorii actuale a bunurilor dintr-o intreprindere, se urmãreste:
a) actualizarea valorii bunurilor la inflatie;
b) corectarea tuturor distorsiunilor dintre valoarea contabilã si valoarea economicã a bunurilor;
c) corectarea valorii contabile cu inflatia si cu influentele din modificarea raportului de schimb leu/dolar.
9. Evaluarea economicã si financiarã a unei intreprinderi poate fi efectuatã:
a) numai cand e prevãzutã prin acte normative;
b) sistematic, pentru o bunã gestiune a afacerii;
c) dacã normele contabile permit aceasta.
10. Atunci cand se determinã fluxul de trezorerie, in vederea evaluãrii unei intreprinderi, profitul net se corecteazã cu:
a) cheltuielile nedeductibile, necesarul de fond de rulment si investitia de mentinere;
b) amortismentele, variatia necesarului de fond de rulment si investitia de mentinere;
c) investitia de mentinere, amortismentele si necesarul de fond de rulment.
12. Aprovizionarea presupune:
a) Comenzile sa contina produse care indeplinesc specificatiile corespunzatoare;
b) Sa se plateasca preturi corespunzatoare;
c) Comanda sa contina cantitatile de produse si termene de aprovizionare corespunzatoare;
d) Actualizarea informatiilor legate de furnizor astfel incit comanda sa contina date reale;
e) Produsele comandate sa se obtina in timp util;
f) Inregistrarea comenzilor aprobate complet si corect;
g) Prevenirea lansarii comenzilor neaprobate.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.
13. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor ;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adcvat calificat de personal;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.
14. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primite;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.
4. Analizati pozitia financiara a unei intreprinderi din domeniul industriei prelucratoare care prezinta urmatoarele informatii bilantiere:
Indicator 31.12.n
Imobilizari 100.000
Stocuri 20.000
Creante 40.000
Disponibilitati 5.000
Capitaluri proprii 65.000
Datorii mai mari de un an 50.000
Datorii de exploatare 47.000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 3.000
5. Analizati pozitia financiara a unei intreprinderi din sectorul desfacerii cu amanuntul de produse alimentare:
Indicator 31.12.n
Imobilizari 40.000
Stocuri 2.000
Creante 500
Disponibilitati 1.000
Capitaluri proprii 30.000
Datorii mai mari de un an 5.000
Datorii de exploatare 8.500
Datorii bancare pe termen foarte scurt 0
6. Analizati si interpretati ratele de lichiditate pentru intreprinderea analizata in exarcitiul precedent.
53. S.C. ALFA, stabilita si inregistrata in scop de TVA in Romania, transporta cu camionul bunuri din Romania in Frankfurt pentru BETA, stabilita si inregistrata in scop de TVA in Germania. Pretul transportului este 10.000 euro. In vederea facturarii serviciului de transport BETA ii comunica lui ALFA codul de TVA din Germania. In Frankfurt societatea GAMA, stabilita si inregistrata in scop de TVA in Germania descarca camionul si ii factureaza serviciul lui S.C. ALFA care i-a comunicat codul din Romania. Pretul serviciului = 1000 euro, fara TVA. Cursul de schimb: 1 euro = 4 lei. Analizati speta din punctul de vedere al TVA stabilind tipul operatiunilor, locul lor, precum si obligatiile ce revin platitorilor de TVA.
Daca mai are cineva aceste probleme, ma poate ajuta rezolvarile?
Multumesc.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: oana31
Community Stats
- Grup: Members
- Postari: 9 (0 pe zi)
- Cel mai activ in: Arhiva (7 postari)
- Vizualizari: 1748
- Titlu User Membru junior
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
Informatii de contact
0
Neutral
User Tools
Prieteni
oana31 nu a adaugat prieteni inca
Ultimii vizitatori
Postari ale mele
In topicul:probleme stagiari an 1
19 October 2009 - 01:10 PM
In topicul:contract de munca obligatoriu in cazul II ?
09 September 2009 - 11:23 AM
Multumesc de raspuns.
Intre timp am mai umblat pe la ITM si Casa de Pensii si m-am mai lamurit in ceea ce priveste contractul individual de munca pentru titularul II, nu se poate, asa ca am procedat la intocmirea de contracte individuale pentru plata contributiilor, respectiv pentru CAS. Cu celelalte, in speta sanatatea, ma mai gandesc, avand in vedere ca legea spune ca "poate" fi asigurat.
Raman cu intrebarea referitoare la deductibilitatea acestor cheltuieli la impozitul pe venit.
Intre timp am mai umblat pe la ITM si Casa de Pensii si m-am mai lamurit in ceea ce priveste contractul individual de munca pentru titularul II, nu se poate, asa ca am procedat la intocmirea de contracte individuale pentru plata contributiilor, respectiv pentru CAS. Cu celelalte, in speta sanatatea, ma mai gandesc, avand in vedere ca legea spune ca "poate" fi asigurat.
Raman cu intrebarea referitoare la deductibilitatea acestor cheltuieli la impozitul pe venit.
In topicul:contract de munca obligatoriu in cazul II ?
08 September 2009 - 12:05 PM
Buna ziua,
Am infiintat de curand o intrepindere individuala si inca nu m-am lamurit cu privire la 2 specte. As aprecia orice sugestie sau indrumare spre legislatie:
- titularul intreprinderii individuale se poate angaja pe sine insusi cu contract de munca inregistrat la ITM?
- daca nu, cheltuielile cu plata contributiilor la pensii si sanatate pentru titular sunt deductibile la calculul impozitului pe venitul realizat de intreprinderea individuala?
Va multumesc.
Am infiintat de curand o intrepindere individuala si inca nu m-am lamurit cu privire la 2 specte. As aprecia orice sugestie sau indrumare spre legislatie:
- titularul intreprinderii individuale se poate angaja pe sine insusi cu contract de munca inregistrat la ITM?
- daca nu, cheltuielile cu plata contributiilor la pensii si sanatate pentru titular sunt deductibile la calculul impozitului pe venitul realizat de intreprinderea individuala?
Va multumesc.
In topicul:probleme stagiari an 1
23 June 2009 - 02:06 PM
Pentru administrarea și lichidarea intreprinderilor gasesti in MO 1022 bis / 2004 monografii contabile care se potrivesc pe problemele pe care le ai, numai cifrele fiind diferite.
In topicul:AUDIT intern vanzari-incasari
23 June 2009 - 01:28 PM
Am vazut ca sunt si altii in aceeasi situatie ca mine. Asa ca ma alatur cu rugamintea ... Poate are cineva raspunsul la problema asta: "Realizati o misiune de audit intern cu privire la ciclul Vinzari – Incasari pina la nivelul intocmirii matricei riscurilor si a raportului intermediar, inclusiv"
Va multumesc.
Va multumesc.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: oana31
- Regulament



Find content
Afisare istoric nume
